جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اخراج اساتید دانشگاه محیط زیست به بهانه انحلال

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 605768
عضو هیات علمی دانشگاه محیط زیست کرج گفت: ۸ نفر از اعضای هیات علمی را اخراج کردند و مابقی نیرو‌ها را تا چند روز آینده اخراج خواهند کرد و اساتید و کارمندان ...
اخراج اساتید دانشگاه محیط زیست به بهانه انحلال
به گزارش جهان نيوز، یکی از اساتید عضو هیات علمی دانشگاه محیط زیست کرج در خصوص روند انحلال این دانشگاه گفت: مسئولین تصمیم به انحلال دانشگاه محیط زیست گرفته‌اند، اما در صحبت‌های خود می‌گویند انحلالی در کار نیست و دانشگاه را به مرکز محیط بانی تبدیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته ۸ نفر از اعضای هیات علمی را اخراج کردند و به فاصله یکی دو روز ۸ نفر از کارمندان قراردادی را نیز ممنوع الورود کردند و مابقی نیرو‌ها را تا چند روز آینده اخراج خواهند کرد و اساتید و کارمندان رسمی را به استانداری برای تعیین تکلیف معرفی خواهند کرد.

استاد دانشگاه محیط زیست کرج با بیان اینکه سازمان محیط زیست به زشت‌ترین روش ممکن در حال تغییر سرنوشت افراد بسیاری است و با زندگی مردم بازی می‌کند، افزود: مسئولین انحلال دانشگاه را انکار می‌کنند، اما در عمل این اتفاق در حال وقوع است و لیست تمامی افراد اخراجی نیز موجود است.

عضو هیات علمی دانشگاه محیط زیست کرج تصریح کرد: اصلا مشخص نیست چه بلایی به سر دانشجویان خواهد آمد و اقدامات علمی اعضای هیات علمی که اخراج شدند چه خواهد شد؟

وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه و اقدام طرح ریزی شده‌ای از سوی دانشگاه ندیده‌ایم، بیان داشت: ما نیز اصرار به ماندن در دانشگاه نداریم، اما اگر قرار است دانشگاه منحل شود، از طریق مجاری قانونی این اتفاق بیفتد و انقدر مخفیانه کار‌ها انجام نشود.

استاد دانشگاه محیط زیست کرج اظهار داشت: این دانشگاه با دارا بودن ردیف بودجه و اعتبار بالای ۱۰ میلیارد تومان نمی‌تواند عذر نبود بودجه را برای انحلال دانشگاه قرار دهد و تنها دلیل انحلال دانشگاه کج اندیشی و کج سلیقگی است.

عضو هیات علمی دانشگاه محیط زیست کرج گفت: ۱۰۰ نیروی اخراجی که در اصل مساوی با ۱۰۰ خانواده است و همچنین صد‌ها دانشجو چه آینده‌ای را انتظار می‌کشند و کسی به فکر این افراد نیست.

وی با بیان اینکه انحلال دانشگاه با تصمیم هیات امنا بوده است، توضیح داد: عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست گفته نه بودجه را تحویل کسی می دهم نه ساختمان دانشگاه را و حتی افراد را اخراج می‌کنم.

استاد دانشگاه محیط زیست کرج گفت: طبق قانون پس انحلال یک دانشگاه ساختمان، اعتبارات و نیروی انسانی آن تحویل یک دانشگاه دولتی بشود که رییس سازمان محیط زیست زیر بار اجرای یک کار قانونی نمی‌رود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *