سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۳۶

ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 605312
روزنامه اطلاعات در حمایت از کاوه مدنی مدیر دوتابعیتی متهم به جاسوسی نوشت: تصویرهای خصوصی از معاون سازمان محیط زیست کشور چه دلالتی دارد جز انحطاط و سقوط اخلاقی در برخی از حساس‌ترین مدارج و دستگاه‌هایی که باید حرمت نگه دار و پاسدار حیثیت و حریم و آبروی تک‌تک مردمان این وطن باشد؟!
ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اطلاعات در حمایت از کاوه مدنی که متهم به جاسوسی است از انتشار عکس‌های این مدیر سابق دولتی در خارج از کشور که وی را در حال رقص با زنان نشان می‌داد، انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: زمانی مرحوم امام خمینی(ره) به برخی اعضای کمیته‌ها خطاب کرده بودند (قریب به این مضمون) که اگر برای تعقیب ضدانقلاب و منافقین، به ناچار وارد منزلی شدند و در آنجا مشاهده کردند که در محیط خصوصی مشغول لهو و لعب و استعمال و شرب حرام هستند، نباید پیگیری و افشا کنند و حق تعقیب ندارند. زیرا حریم خصوصی باید از هر نظر امنیت داشته باشد و بالاترین سطح امنیت اجتماعی برای ایجاد همین احساس امنیت در نظر گرفته می‌شود.

روایات و اقوال از گفتار و سیرة ائمة اطهار(س) نیز بر همین امر گواهی می‌کند. به همین دلیل آزادی و امنیت افراد در حریم خصوصی بسیار مورد تأکید در شرع و عرف و قوانین موضوعه بوده و هست.

با این اوصاف چگونه کسانی به خود اجازه میدهند اسباب و تصاویر و اسرار زندگی مردم را به اسم امنیت و مسئولیت در این حیطه بکاوند و سپس گزیده‌ای از این اسناد و برخی از این اسرار یا تصاویر شخصی را در شبکه‌های عمومی در معرض عموم و مرآی همگان قرار دهند؟ دستگاه‌هایی که اجازه و امکان و مهمتر از همه مجوزهای قانونی و مشخص برای تجسّس دارند باید کارآزموده‌ترین و وثیق‌ترین و بهترین کادرها را برای این امر در نظر گیرند و همانها را نیز تحت نظارتی سخت‌گیرانه و پاسخگو قرار دهند.

نمی‌توان به کسی قدرتی فوق‌العاده در این عرصه داد که فاقد باور و شرایط و تعهدات سنگین باشد. این امر نیازمند فرهنگ و ظرفیت اخلاقی و آموزش ویژه است.

صریح و واضح بر اساس یک مصداق مشخص سخن می‌گویم. تصویرهای خصوصی از معاون سازمان محیط زیست کشور چه دلالتی دارد جز انحطاط و سقوط اخلاقی در برخی از حساس‌ترین مدارج و دستگاه‌هایی که باید حرمت نگه دار و پاسدار حیثیت و حریم و آبروی تک‌تک مردمان این وطن باشد؟!

کاوه مدنی مدیر دوتابعیتی بود که در سازمان محیط زیست کشور در پست معاونت مشغول به کار بود. وی یکبار به دلیل ارتباط با «کاووس سیدامامی» که به اتهام جاسوسی بازداشت شد و در زندان خودکشی کرد، دستگیر شد. چندی پیش مدنی از کشور خارج شد و استعفای خود را پس از خروج از ایران به سازمان محیط زیست ارسال کرد.

گفتنی است انتشار عکس‌های کاوه مدنی در ایام تعطیلات عید که در حال رقصیدن در یک مراسم مختلط با زنان در خارج از کشور بود موجی از انتقادات را در برداشت، مراسمی که هنوز مشخص نشده با حضور چه اشخاصی بوده و معاون سازمان محیط زیست در آنجا چه می‌کرده است. کاوه مدنی از زمان انتشار عکس‌هایش در سفر مالزی به کشور برنگشته و درنهایت طی چند روز گذشته مدعی شد استعفا کرده است.

سمت بالای او در دولت روحانی که بدون هیچ سابقه مدیریتی و عدم انتخاب ایران برای زندگی و همچنین ذوق‌زدگی رسانه‌های اپوزیسیون از روی کار آمدن یک «جوان نخبه» در دولت روحانی و ارتباط وی با کاووس سیدامامی از نقاط مهم پرونده این متهم فراری است.

بدین ترتیب سرپل نفوذ شبکه جاسوسی به سیستم اجرایی و مدیریتی کشور، توانست از کشور بگریزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا شرم اوره! حریم خصوصی یک فرد مهمتره ! یا حریم اسرار یک ملت وامنیت در خطر قرار گرفته هشتاد میلیون انسان؟!
در ضمن اون عکسها که از توی خونه جاسوس رقاصتون گرفته نشده که ! توی یک مجمع بوده است.چی شد همه محرمند غیر از ملت ایران؟! اینم ضمائم برجام وقرادادهای خرید هواپیما وخودرو نفته که از مردم قایمش میکنید ولی دشمنان این ملت از ریز اونم خبر دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
اون کسی که این مطلب رو در روزنامه اطلاعات نوشته یقینا از ... آخه ...! طرف هرکی هست به جهنم، هر نجاستی میخوره به درک، چرا همچین کسی باید توی جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشه؟ امام راحل اون جمله رو درمورد منافقین و ضدانقلاب گفتن نه مسئولین. کسی که توی کشور اسلامی مسئولیت میگیره، اگه از این شکرهای اضافی بخوره نه تنها باید عکسهاشو منتشر کرد بلکه باید خودش رو هم در ملأ عام گردن زد ...
Sweden
من به عنوان یک استاد دانشگاه و متخصص به هیچ عنوان موافق برگشت نیروهای متخصص و کارآمد ایرانی خارج کشور به ایران نیستم. تا موقعیکه مدیران نالایق و ناکارآمد در راس امور هستند برای نیروهای کاردان و متخصص پرونده سازی کرده و با جاسوس معرفی کردن آنها دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود هستند. اگر این مدیران کاردان بودند این وضع مملکت بعد از ۴۰ سال نبود. اقتصاد ورشکسته و بحرانهای اجتماعی و زیست محیطی ایران را به سمت فروپاشی سوق داده است. مدیریت ۴۰ ساله این آقایان نشان داد که وجود متخصصان ایرانی خارج کشور و بازگشت آنها برای آنها خطرساز بوده تا موقعیتهای خود را از دست دهند بنابراین دنبال پرونده سازی هستند.
Iran, Islamic Republic of
شما به عنوان استاد دانشگاه یاد بگیر علم تولید کنی نه مترجم علم دیگران باشی
Iran, Islamic Republic of
میخوای زحمت این کارو شما بکش ! با این اظهار نظر عالمانه ات لابد علم هم میتونی تولید کنی.
Iran, Islamic Republic of
حالا هر کامنتی پرچم خارجی خودشو متخصص ونخبه جا می زنه !!! نکنه برای برگشت یه چند ده هزاردلار می خواهی بدیم بهت برگردی جاروکش رستورانتی !!!!!!!!
United States
...در مملکت اگر قانون حاکم بود باید امثال شماها را که براحتی توهین می کنید به دادگاه می کشاند تا نتوانی براحتی دروغ بگویی و تهمت بزنی.
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اوووف
اونجایی که شما هستی خیلی قانون حاکمه!؟
پلیساش آدم نمیکشن و تبرئه نمیشن!
رئیس جمهورش هرزه و زنباز و قاتل و جانی نیست!
هفت تیر کشی عمدی و البته قانونی! همه ساله باعث کشتن آدمها نمیشه؟
کودتا علیه کشورهای مستقل نمیش!؟
بمب اتم سر مردم نمیریزن و فله ای کشتار نمیکنن؟!
دانشمندای کشورهای مستقلو ترور نمیکنن و مرعوبها و وطن فروشهاشونو عمله و مزدور خودشون نمیکنن؟!
.....
لطفا دیگه به این راحتی زیر پرچم کدخدا حرف از قانون نزن!
آفرین...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
من هم کاملا با شما موافق هستم. دوست و همکار عزیز، تا وقتی که مدیران نالایق رانتی، اساتید بی سواد مرعوب غرب و مقلدان غیر خلاق عاشق اروپا و آمریکا بر این مملکت حکومت میکنند و قطعا برخی از همانها وطن فروشان جاسوس بیگانه میباشند، توقع بهبود اوضاع مملکت جز ساده لوحی چیزی نیست. اینها کسانی هستند که جلاد را جای شهید جا میزنند و جاسوسها را نخبه میخوانند(منظورم اینجا آقای مدنی نیست چون باید اثبات شود و کلی گفتم) خلاصه آنکه هر وقت مردم توانستند تشخیص دهند که کدام رهبران و مسئولان میتوانند کشورشان را رشد دهند آنوقت از این وضع اسفبار نجات پیدا میکنیم و الا با دموکراسی امروزی با چاشنی تخلفات چشمگیر و بوغهای دوپینگی غرب نمیتوان خوبان مملکت را ملامت نمود...
Iran, Islamic Republic of
یا از واقعیت‌های ایران. دنیا بی‌اطلاعی و یا خودت رو به بی‌خبری زدی.
اقتصاد ورشکسته دنیا، اقتصاد لیبرال است که همفکران این آقای مدنی جاسوس، ۴۰ ساله در تلاشند در ایران نهادینه بشه و امروز هم هرچی مشکل اقتصادی داریم از همین جا ناشی شده و توفیقاتی هم که داشتیم از روحیه اسلامی و انقلابی مردم و مسئولین بوده.
امین
Iran, Islamic Republic of
امثال کاوه مدنی در درون دولت بسیار زیاد هستند.

چون حمایت میشن از طرف حراست دستگاهها.البته یا مستقیم یا غیر مستقیم. دلیل چیست نمیدونم.

داخل نهاد ریاست جمهوری هم از این افراد بسیار بسیار زیاد هستند که با وجود مکلات احتمالی امنیتی عینا دچار مشکلات اخلاقی فراوان هستند ولی چون مرکز حراست هیچ انایی به وظایف خود ندارد و در ثانی جو حمایت از همچین افرادی حاکم هست برای همین چندان ظهور و بوز نمیکند.

انجام کارهایی غیر از وظایف حراستی در نهاد ریسات جمهوری بزرگترین خطری هست که تمامی اطلاعات و امنیت نهاد ریاست جمهوری را تحت عاع قرار داده و هیچ مسئول رده بالایی به فکر مقابله با این خطر خزنده و بی صدا نیست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینقدری که جاسوسا تو این مملکت ارج و قرب دارن یواش یواش دارم وسوسه می شم برم تو این صنف ؛ خداوکیلی ، پول خوب ! پاسپورت خارجی ! شهرت! پست های عالی در کشور متبوع! حمایت بین المللی ! شما رو هم وسوسه نمی کنه ؟
Iran, Islamic Republic of
...انسان شریف و خوبی هست آقای دعایی خداوند حفظ نمایید ایشان را
Iran, Islamic Republic of
ولی حیف تو روزنامه اطلاعات که از بیت المال هم هست فقط از فتنه گرها و غربگراها و آشوب طلبها و جاسوسها و ضدانقلاب و آمریکا حمایت می کنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا این مطالب کذایی روزنامه اطلاعات رو ... نوشته؟! اونجاحریم خصوصیه یاعمومی که همه ریختن وسط. کجاش خصوصی ...
Iran, Islamic Republic of
مهم سقوط اخلاقه تو جامعه اسلامي
و اينكه هدف وسيله رو توجيه ميكنه براي دوستان
ايشون اگر جاسوسند مدارك جاسوسي رو بديد دادگاه
اونجاهم كه همه خودي ان سر سوزن ي گير داشته باشه حكمي ميدن كه مو لا درزش نميره:))
ولي عمل زشت پخش تصاوير مهماني و ربط اون به جاسوسي مرغ پخته رو به خنده ميندازه

ماكياول روحت شاد:))
Iran, Islamic Republic of
کی فکرشو می کرد تو انقلاب که یه زمانی این مسئول مثلا انقلابی حالا از یه جاسوس که تو ملا عام رقاصی کرده وپرونده ش هم زده بیرون اشک تمساح بریزه ! استحاله تا کجا !!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
جایی که دوربین بره و همه هم اون را ببینن خصوصی نیست و کاملا هم عمومی است.
Iran, Islamic Republic of
این روزی نامه خجالت نمی کشد با این دلیل و برهانش. مگه یارو توی خونه شخصی خود در حال رقص است؟
Iran, Islamic Republic of
بابا شما از این اصلاح طلبان انتظار معجزه و صداقت نداشته باشید؟ اینها الان 20 سال است تمام ظرفیت را برای نابودی انقلاب بکار بستن فقط با دژ مستحکم ولایت فقیه گیر کردند والا همه اینها جزو کارگزاران فتنه 78و88 و86 هستند نوشته های اینها را رصددکنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها متاسفانه با منافقین فراری کاملا هماهنگ هستند و هماهنگ عمل می‌کنند. ولی ملت کی متوجه این قضیه شوم شوند روزی که فقط خدا باید به فریاد این ملت برسد از دست این منافقین رذل کثیف که از هیچ جنایتی در حق این مردم ابایی ندارند!!!
هادی
Germany
این روش روزنامه اطلاعات دقیقا همان روش وهابیت و داعشی ها است «حرمت یزید و معاویه » برای آنان «خط قرمز» است بر خلاف اهل بیت پیامبر (ص) و دیگر مسلمانان که نزد آنان هیچ حرمتی ندارند ، به اهل بیت (ص) هر دروغی را می بندند و مسلمان را مثل آب خوردن تکفیر میکنند.
اینان آدم های عوضی هستند که کارشان را برعکس چیده اند.
به مدافعان ایران و پاسداران ناموس ایرانی بی رحمانه هجوم می برند و برای دشمنان این مرز و بوم یقه چاک میکنند و قربون صدقه آنان می روند .. سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کردند
Iran, Islamic Republic of
کجای این تصاویر خصوصی بودند؟! در ملا عام و جلوی چشم همه عکس انداخته است. به جای غصه خوردن برای این فاسق برای نظام گریه کنند که کارش به دلیل مدیریت بی بند و بارانه دولت موجود به جایی رسیده است که چنین فرد و افرادی تا حد معاونت یک سازمان در حد وزارتخانه نظامی اسلامی برسند و مدیر و مسوول شوند. غصه باید خورد و خون گریست که چگونه شما روزی نامه ها و ...خون شهدا را لگدمال می کنید و گناه را عادی جلوه می دهید و آن را بزک می نمایید. غصه باید خورد که چطور شماها دارید یکعده را با زور به جهنم می برید.
ابوطالبی
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به حال اقایان دعای وشیخ مسیح مدیران روزنامه اطلاعات وجمهوری تاسف خورد شدن دوست دشمن
Iran, Islamic Republic of
هردو هم از جیب مردم بر علیه اسلام و انقلاب فعالیت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا کاباره و دانسینگ جزء حریم خصوصی افراد شده؟!
Iran, Islamic Republic of
اکثر مشکلات زیست محیطی کشور به طور عامدانه توسط این جاسوس ها به وجود آمده اند.


.
Romania
فقر و بيكاري و خشكسالي هم حتما توطئه استكبار جهاني بوده ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
نخیر نتیجه تدبیر دولت امید بوده
United States
جهان نیوز
حیا و خجالت هم خوب چیزی است ! که ذره ای در امثال شما وجود ندارد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
راستى جناب زاكانى ! چرا رفقاتون فقط در شناسائى جاسوسهاى غربى مهارت دارند ؟!
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما غربگراها رقاصی و عرق خوری حیا به حساب میاد ؟
دژمن
Kazakstan
اولا از خودتان بپرسید چرا دوتابعیتی؟ چون غربیها قدر اینها را میدانند و به آنها شهروندی میدهند تا از ظرفیت های آنها استفاده کنند. نه مثل شما... که فقط فکر فراری دادن آنها هستید. ثانیا طرف رقصیده!!!!!!!!!! مال مردم که نخورده. ...
Iraq
.اقای دعایی شما نماینده رهبرید برای دفاع ازکشور ونظام ومردم یا حامی جاسوسان واز کی تا حالا کاباره حریم خصوصی شده.
Iran, Islamic Republic of
خطاب به روزنامه اطلاعات : با خودت چند چندی ؟ با ملت و کشور چطور ؟ فکر نمی کنی خودت ... هستی که از یک خائن به کشور و نظام مقدس ، حمایت می کنی ؟ ... مراجع ذیصلاح وظیفه دارند امثال این روزنامه های بیگانه صفت را به اشد مجازات برسانند که نون و هوای این کشور و نظام مقدس را نبلعند و بر علیه این کشور و این نظام لجن پراکنی نکنند و دفاع از جاسوسان بیگانه کنند.
اددد
Iran, Islamic Republic of
...