جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
داداشی:

اجناس چینی قابل قیاس با کالا‌های داخلی نیستند

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 603558
نماینده آستارا گفت: برخی از بخش‌ها کالای خارجی با کالای ایرانی قابل مقایسه نیست و تولیدات داخلی‌مان از کیفیت بیشتری برخوردارند.
اجناس چینی قابل قیاس با کالا‌های داخلی نیستند
به گزارش جهان نيوز، ولی داداشی نماینده مردم آستارا با تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: در وهله اول باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین همه افراد کشور نهادینه شود و وظیفه دولت، نهاد‌های مدنی و رسانه‌ها در این شرایط آن است که ظرفیت‌های داخلی را به خوبی به مردم معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از بخش‌ها کالای خارجی با کالای ایرانی قابل مقایسه نیست و تولیدات داخلی‌مان از کیفیت بسیار بیشتری برخوردارند، ادامه داد: در این باره می‌توان به اجناس چینی اشاره کرد که به هیچ وجه قابل قیاس با کالا‌های داخلی نیستند.

نماینده مردم آستارا درباره وظایف مجلس برای حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: ما قانون کافی در راستای تولید ملی داریم و نیازی به ارائه طرح در این باره نیست.

داداشی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مانع حمایت از کالای ایرانی نرخ بالای سود بانکی است، اظهار کرد: نرخ‌های بالای سود بانکی منجر به آن می‌شود که تولیدکنندگان نتوانند تولیداتشان را به نحو مطلوب عرضه کنند و کمر اقتصاد ما را همین سود‌های کلان بانکی شکسته است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال با ادامه این رویه معجزه و  غیرممکن است، خاطرنشان کرد: دولت زمانی می‌تواند از تولید ملی حمایت کند که نرخ سود بانکی را کاهش دهد، اما متاسفانه دولت یک سر بودجه‌های دولتی را به نرخ سود‌های بانکی وصل کرده و با این اقدام توان رقابت را از تولیدکنندگان کشورمان با تولیدکنندگان خارجی گرفته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *