شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
نقوی‌حسینی:

حریم خصوصی افراد در فضای مجازی باید حفظ شود

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 603220
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: پیام‌رسان‌های خارجی اصلا مورد اعتماد ما نیستند و باید سطح پیام‌رسان‌های داخلی خودمان را ارتقا دهیم.
حریم خصوصی افراد در فضای مجازی باید حفظ شود
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه روز گذشته در این کمیسیون جلسه‌ای درباره وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی حضور داشتند و صبح امروز هم مسئولانی از اطلاعات سپاه در فراکسیون نمایندگان ولایی حضور پیدا کردند و مباحث مختلفی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی پیام‌رسان‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یله و رها قطعا به ضرر منافع ملی کشور است، اظهارکرد: در هیچ کشوری مثل ما فضای مجازی تا این حد رها نیست و در همه کشورها برای فعالیت‌های فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی چارچوب و مقررات خاصی وجود دارد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: در کشور ما هیچ ضابطه‌ای برای فعالیت‌های فضای مجازی وجود ندارد و پیام‌رسان‌های خارجی هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و پاسخگو هم نیستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر ضرورت فضای مجازی برای حفظ کسب و کار مردم، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی در تغییر و تحولات سازمانی، نهادی و اداری یک ضرورت است و باید حفظ شود.

نماینده مردم ورامین تأکید کرد: نتیجه مباحث ما این شد که باید پیام‌رسان‌های داخلی خودمان را به سطحی برسانیم که همه مردم بتوانند به نحو احسن از آنها استفاده کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ امنیت مردم در فضای مجازی، تصریح کرد: امنیت حریم خصوصی افراد در این فضا باید حفظ شود، حوزه کسب و کار مردم در این بخش باید رونق پیدا کند و از سوی دیگر گستردگی پهنای باند این پیام‌رسان‌ها باید به اندازه کافی باشد که بتواند به زمان پاسخگو باشد.

نقوی‌حسینی اظهار کرد:‌ نتیجه این مباحث آن شد که از پیام‌رسان‌های خارجی که اصلا مورد اعتماد و در دسترس ما نیستند،‌ به پیام‌رسان‌های داخلی انتقال صورت گیرد تا هم مردم از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنند و هم خسارت‌های مالی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به کشورمان تحمیل نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره میزان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت:‌ شورای عالی فضای مجازی برای این مسئله 6 اقدام را تصویب کرده و وزارت ارتباطات را مسئول انجام این اقدامات کرده است تا پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند به راحتی فعالیت‌ کنند.

نماینده مردم ورامین با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات با تمام توان در حال انجام این مأموریت‌هاست، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات آن است که تسهیلاتی در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار داده شود که این اقدامات تاکنون بسیار موثر بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *