سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲

دادستان: با متخلفان بازار ارز برخورد می‌کنیم

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 603150
دادستان کل کشور از برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان و متخلفان بازار ارز خبر داد.
دادستان: با متخلفان بازار ارز برخورد می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، محمدجعفر منتظری با بيان اين خبر، افزود: تثبیت قیمت ارز یکی از ضروری ترین مسائل کشور است که باید در حوزه دولت و قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد ضمن این که تحقق این مسئله به هماهنگی و همکاری سه قوه مجریه ، مقننه و قضائیه نیاز دارد.

منتظری با اشاره به مبلغ اعلام شده برای ارز تصریح کرد: 4 هزار و 200 تومانی که دولت اعلام کرده حتماً با کارشناسی انجام گرفته است و ما نسبت به تعیین مبلغ اظهار نظر نمی‌کنیم اما چند نکته باید مورد توجه قرار بگیرد اول اینکه دولت برای نرخ اعلامی ارز مصوبه بگذراند، ابلاغ قانونی شود و پس از ابلاغ چنانچه مازاد بر مبلغ تعیین شده قاچاق تلقی شود برخورد با این مسئله طبق مقررات قانون قاچاق انجام می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: به موجب قانون، برخورد با قاچاق کالا و ارز در حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است مگر مواردی که در قانون مشخص شده و در حوزه صلاحیت دادسراها و مراجع قضایی است بنابراین سازمان تعزیرات باید برای برخورد با افرادی که از این مصوبه دولت تخلف کنند، آمادگی بیشتری داشته باشد.

وی گفت: بخشی از پیگیری مسئله ارز به قوه قضاییه مربوط می‌شود و بر اساس تاکید همیشگی رئیس قوه قضائیه، به این نتیجه رسیدیم که حتما باید از ناحیه دستگاه قضا هم تعامل و همکاری لازم صورت بگیرد که امیدواریم با همکاری هر سه قوه قیمت ارز مشخص و تثبیت شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: افرادی که به دنبال سودجویی هستند باید بدانند چه پرونده آنها در سازمان تعزیرات مطرح شود و چه در قوه قضائیه، تصمیم قاطع نظام برخورد با متخلفان و کسانی است که قاچاق ارز را در جامعه رواج می‌دهند.

وی گفت: به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی هم باید روی مساله قاچاق کالا و ارز و قانون فعلی در این زمینه، تجدیدنظر کند و احیانا بازنگری داشته باشد که امیدواریم مجلس با بررسی کارشناسی در این باره برای تعیین مجازات اقدام کند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: از آنجایی که قانون اهمیت دارد، اعم از اینکه قاضی در دستگاه قضایی حکم صادر کند یا سازمان تعزیرات؛ به نظر ما مسئله مجازات قاچاق کالا و ارز بسیار مهم است و نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: مصوبه دولت درباره نرخ ارز هرچه باشد مازاد بر آن به موجب بند (خ) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق تلقی و قانون قاچاق هم بر آن حاکم خواهد شد.

منتظری گفت: دولت در تدوین مصوبه ارز باید ابعاد حقوقی این مسئله را به خوبی بررسی کند تا در پیگیری‌ها؛ سازمان تعزیرات و قوه قضائیه با مشکل حقوقی مواجه نباشند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دادستان محترم: اگر در اوضاع واحوالی که کشور در حال دگرگونی است وتهدید میشود . موضعی مثل شجاعت در سخن گفتن برای خاتمه دادن به کشمکش شورای شهر تهران را از شما شاهد بودیم که در بار دوم در تصمیم شورای رادیدیدکه چه اتفاقی افتاد خواهشمنداست در مسایلی مانند ارز چکش را بالای سر بعضی افراد وصرافیها و...قراردهید اینها همان کسانی هستند که درسخت ترین شرایط میدان را خالی میکنندوتنها پابرهنگان هستند که باراصلی بردوششان سنگینی میکند وحتی باید در اوضاعی مثل ارز تحمل کنند . در بحث شهرداری همان بار اول باید خاتمه میافت .کافی است در تحقیقات میدانی ببینید سود جویان چه ها که در بازارنکرده اند .!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟$$$$$$$$$$$$
Canada
...