چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

ترامپ امروز در کاخ سفید میزبان امیر قطر است

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 602936
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز(سه‌شنبه) در کاخ سفید میزبان نشستی با امیر قطر باشد و میلیون‌ها دلار سلاح به او بفروشد؛ این در حالی است که ترامپ پیش از این قطر را به تامین مالی تروریسم در سطح عالی متهم کرده بود.
ترامپ امروز در کاخ سفید میزبان امیر قطر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسنا، با وجود آنکه چندین بار است هم‌پیمانان آمریکا در حوزه خلیج‌فارس شامل عربستان و امارات اختلاف شدیدی با قطر پیدا کرده‌اند اما تاکنون پیشرفتی در حل اختلافات آنها دیده نشده است.

دونالد ترامپ در جریان این مناقشه شدیدا از عربستان، امارات و دیگر کشورهایی که قطر را به اشاعه تروریسم متهم کرده بودند، حمایت کرد.

با این حال قطر اتهام‌هایی که علیه خود مطرح شده را رد کرده است.این در حالی است که دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر در صحبت‌های خود این اتهام را تکرار نکرده و در عین حال قطر نیز یکسری اقدامات را برای رفع نگرانی‌های آمریکا اتخاذ کرده است و حتی به مقام‌های وزارت خزانه داری آمریکا اجازه داده که به محل بانک مرکزی این کشور بروند "تا شاهد کنترل و پیشگیری از تامین مالی تروریسم باشد."

با این حال اقدامات قطر هنوز همسایگان این کشور را در متوقف کردن فشارهای مالی و دیپلماتیک علیه این کشور متقاعد نکرده است.با این حال به رغم تنش‌های گذشته نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ترامپ در حال نزدیک تر شدن به قطری‌ها است.

یک روز پیش از سفر امیر قطر، دولت آمریکا به کنگره اعلام کرد که قصد تصویب یک توافق برای فروش 300 میلیون دلار سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته و موشک‌های هدایت شونده به قطر را دارد که شامل 5000 کلاهک با قدرت انفجاری بالا و همین تعداد موتور موشک می‌شود.

این در حالی است که اخیرا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به آمریکا سفر کرده و استقبال گسترده و کم نظیر از او در جریان این سفر انجام شد. قرار است رهبر کشور امارات که رقیب دیگر قطر است به زودی به کاخ سفید سفر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *