سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

ديدار خالد مشعل با امير قطر

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 219829
حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، امروز (جمعه) با هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی، حماس، به سرپرستی خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد. طرفین در این دیدار پیرامون تحولات اوضاع فلسطین و تلاش‌های انجام گرفته در راستای اجرای توافقنامه آشتی ملی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش ايسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد: مشعل، امیر قطر را در جریان تحولات فلسطین؛ به ویژه آشتی ملی قرار داد و تاکید کرد که حماس به تلاش‌های خود در زمینه برقراری آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی ادامه می دهد.

وي خاطرنشان ساخت: مشعل همچنین امیر قطر را از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی مطلع گرداند که از 11 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

الرشق افزود: مشعل در این دیدار لزوم تلاش گسترده برای پایان بخشیدن به رنج و محنت‌های اسرا و تحقق خواسته‌های آنان از جمله لغو حبس انفرادی و قانون شليط و همچنین تلاش کشورهای عربی و بین‌المللی برای خاتمه دادن به مشکلات اسرای مذکور را مورد تاکید قرار داد.

منابع آگاه می‌گویند مشعل در تلاش است مساله آشتی ملی فلسطین را بار دیگر در اولویت قرار دهد و از این‌رو دور تازه سفرهای خود را شروع کرده است. برخی از منابع نیز از شکننده بودن آشتی ملی‌ سخن رانده‌اند که امیر قطر در آن نقش میانجی را بر عهده داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *