شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳۷
انتقادات بی‌سابقه کرباسچی از ناکارآمدی‌ دولت:

وزرای دولت خسته‌اند، حوصله کار ندارند/ زمان انتخابات روحانی جوگیر شد و وعده داد!

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب: 602507
«خسته و کم‌حوصله» تعبیر محترمانه! کرباسچی درباره وزرای روحانی است که با انتقاد از آن‌ها می‌گوید: «بخشی از این ناتوانی‌ها هم البته به وزرا برمی‌گردد. اگر بخواهم تعبیر محترمانه‌ای را در خصوص وزرا به کار ببرم این است که وزرای ما یک مقدار خسته‌اند و حوصله تمام‌عیار برای پیش بردن کارها را ندارند. بالاخره یک وزیر باید یک بخشی از بار مسئولیت را به دوش بکشد و بخشی از این بار، ایجاد هماهنگی میان دولت و نهادهای دیگر است.»
وزرای دولت خسته‌اند، حوصله کار ندارند/ زمان انتخابات روحانی جوگیر شد و وعده داد!
گروه سیاسی جهان نيوز: غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران سازندگی، شهردار اسبق تهران و از اصلی‌ترین حامیان حسن روحانی در انتخابات‌های سال 92 و 96 انتقادات صریحی به عملکرد دولت دوازدهم وارد کرده که شاید اگر هویت مصاحبه‌کننده مشخص نبود، مخاطب می‌پنداشت یکی از اصول‌گرایان منتقد روحانی این سخنان را به زبان آورده است!

 به گزارش جهان نيوز، دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با رویداد 24 اذعان می‌کند که روحانی جوانان را در لایحه‌های مدیریتی به‌کار نگرفته است: «بسیاری از نقدها نیز واقعی است،  بارها گفته‌ شده نقدهای بسیار جدی را به شخص آقای روحانی داریم. یکی از نقدهای جدی که ما به ایشان داریم، این است که در انتصاب لایه‌های مدیریتی خوب عمل نکرده‌اند. می‌توانستند از قشر جوان و زنان در گردونه مدیریتی استفاده کنند، اما این کار را انجام ندادند و این عملکرد کاملاً قابل نقد است.  بارها اعلام شده کشوری که 40 میلیون از جمعیت آن بعد از سال 60 به دنیا آمده‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت و از آن‌ها استفاده نکرد. این حجم از جوانان تحصیل‌کرده و باتجربه در کشور ما وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها در  پست‌های مدیریتی کشور استفاده کنیم و چه بسا آن‌ها با علم به‌روزی که دارند از مدیران  فعلی عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند کشور را بسیار بهتر از افرادی مانند ما اداره کنند. باید از جوانان و زنان بیشتری در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کنیم.»

 وزرای دولت خسته‌اند، حوصله کار ندارند
بر پایه گزارش کیهان، «خسته و کم‌حوصله» تعبیر محترمانه! کرباسچی  درباره  وزرای روحانی است که با انتقاد از آن‌ها  می‌گوید: «بخشی از این ناتوانی‌ها هم البته به وزرا برمی‌گردد. اگر بخواهم تعبیر محترمانه‌ای را در خصوص وزرا به کار ببرم این است که وزرای ما یک مقدار خسته‌اند و حوصله تمام‌عیار برای پیش بردن کارها را ندارند. بالاخره یک وزیر باید یک بخشی از بار مسئولیت را به دوش بکشد و بخشی از این بار، ایجاد هماهنگی میان دولت و نهادهای دیگر است.»

 «می‌خواستیم کار کنیم اما نگذاشتند» رایج‌ترین بهانه دولت برای پوشاندن ضعف‌های خود در سال‌های گذشته است که  دبیرکل حزب کارگزاران  با رد آن معترف می‌شود: «اینکه بگوییم همه کارها به خاطر «نگذاشتن» است، شاید واقعی نباشد. اما اینکه برخی از کارها را جو تبلیغاتی و ... اجازه نداده باشند، بله درست است. اما من معتقدم که دولت باید به صورت موردی مسائل را مطرح کند تا ما نیز بتوانیم به قضاوت درستی در خصوص موانع بپردازیم. البته بخشی از ناتوانی‌های دولت به ناتوانی‌های درونی دولت برمی‌گردد. وزرا، معاونین و به طور کل مسئولان دولتی زمانی که مخالفت و مانعی را مشاهده می‌کنند، باید بروند و با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند، این مخالفت‌ها را به موافقت تبدیل کنند. دولت باید قدرت هماهنگی و هم‌نظری ایجاد کردن در بخش‌های مختلف را داشته باشد.»

 زمان انتخابات روحانی جوگیر شد و وعده داد!
حسن روحانی اشتباه دیگری هم در کارنامه خود دارد که نمی‌توان از آن‌ دفاع کرد. طرح صحبت‌هایی که توان عملیاتی کردن آن وجود ندارد. البته رئیس‌جمهور هم مانند مابقی افراد انسان است و ممکن است جوگیر شده باشد! روایت کرباسچی را می‌خوانیم: «واقعیت این است که نمی‌توان نقدی را به آقای روحانی وارد ندانست. اینکه سخنانی را مطرح کنند که عملیاتی کردن آن‌ها در توانشان نیست فکر نمی‌کنم قابل دفاع باشد. اخیراً من دیدم که آقای جهانگیری مصاحبه‌‌ای را انجام داده‌اند و گفته‌اند در تبلیغات انتخاباتی مقداری تند رفته‌ام. شاید این نقد مقداری وارد باشد اما بخشی از آن هم به فضایی که رسانه‌های ما ایجاد کردند برمی‌گردد. یعنی سطح توقعات را چه دستگاه‌های تبلیغاتی و چه خود رقبا بعضاً بسیار بالا می‌بردند. مثلاً وعده‌های اقتصادی که رقبای آقای روحانی مطرح می‌کردند واقعاً نشدنی و غیرقابل‌پذیرش بود. بالاخره آقای روحانی انسان هستند و تحت تأثیر جو تبلیغاتی که ایجاد می‌شود قرار می‌گیرد، زمانی که احساس کنید ممکن است این جو را ببازید، باید آرزوها و ایده‌آل خود را مطرح کنید و اعلام کنید برای رسیدن به چه تلاش می‌کنید اما در مقام عمل ممکن است میان ایده‌آل و آن واقعیت، فاصله ایجاد شود.»

 کشف حجاب روش درستی برای اعتراض نیست
کرباسچی به مسائل فرهنگی نیز می‌پردازد و  اعتراضات اخیر برخی از زنان به مسئله حجاب را  لجبازی می‌خواند. دبیرکل حزب سازندگی می‌گوید: «من اعتراض اخیر دختران را بیشتر یک نوع لجبازی می‌بینم، لجبازی با کسانی که کشور را اداره می‌کنند و انعکاس نارضایتی‌های دیگری است که در مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وجود دارد. بالاخره حجاب یک قانون در کشور ما است و این روش، روش اعتراض صحیحی نیست. البته من معتقدم اگر مردم مشکلات فراوان در زندگی‌شان حل شود و خودشان مسائل شخصی خود را انتخاب کنند و از آن‌سو فرهنگ‌سازی‌های اخلاقی را در جامعه پیاده کنیم، بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم. کشوری که غیر از گرفتاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای با مشکلات بسیاری مانند آب، محیط زیست، اقتصاد، فقر، طلاق و ... دست و پنجه نرم می‌کند، واقعاً با این‌گونه تلاش‌های سطحی می‌تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند؟ بالاخره درست یا غلط این یک قانونی است که سال‌ها پیش در کشور ما تصویب شده و رفتار مدنی این است که این قانون رعایت شود. مگر اینکه روزی با رأی مردم مجلسی روی کار بیاید و قانون را تغییر دهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
خوب یادتون باشه این همون دولتیه که شما تمام قد ازش دفاع کردید و با ترسوندن مردم از دلار 5 هزار تومنی براش رای جمع کردید!!!!
Canada
تمام حرفهاش درسته اما بايد محترمانه خدمت همه مديران گفت؛
به پايان سلام كنيد!
Iran, Islamic Republic of
درست است وزرا باید بصورت موردی بگویند چه مشکلی هست و چه کسانی نمی‌گذارند که انها کار کنند .ونگران بهم خوردن وضعیت کشور نباشند مردم بلد هستند خودشان امنیت را ایجاد کنند .ویا استفعا دهند تا کسانی که عرضه دارند در جلو بگذرانند
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. مخالفم
حمید
Iran, Islamic Republic of
08/30،چرا خودت رو به خواب میزنی ،مگه نمایش خیمه شب بازی 3نفر از این وزرا رو 2-3 هفته پیش در مجلس ندیدی؛ پیری ، بی حوصلگی، بی دانشی و مشغول حاشیه ها شدن خودشون مشکل اصلیه
Iran, Islamic Republic of
یاد داستانی افتادم که دزده برای رد گم کردن واخل جمعیت مغبون از دزدی افتاده بود و آی دزد آی دزد میکرد
اتفاقا تقصیر این دسته افراد از روحانی بیشتره !
سعید110
Iran, Islamic Republic of
... سابقه دار بودن شما نمی گذارد که حقیقت را بگویید.
Iran, Islamic Republic of
روحانی اینقدر... زده که همگان میدانند دفاع از او مساوی با تخریب خود فرد است
Canada
دیگر شخص سالم و کار درست برای ریاست جمهوری باقی نمانده
Iran, Islamic Republic of
شیشه عینکت رو تمیزکن ؛ یا عینکت رو عوض کن شاید بهتر ببینی.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
تا به جوانها اعتماد نکنیم ؛ تا زمانی که جوانهای فرهیخته و عالم و توانمند و فعال و پر کار را در میدان کار نیاریم؛ وفقط نگاهمون به ژنرالهای پیر و فرتوت باشه؛ صحنه اقتصادی و اجتماعی و صنعتی کشور همین است و بس
Iran, Islamic Republic of
مثبت اشتباهي بود.
اشخاص سالم زياد هستند.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
یه تیم فوتبال رو در نظر بگیرید، مارادونا،پله، سوکراتس، ادینهو، پلاتینی؛ جونیورز،مالدینی؛فون واسن ،شیرآ،بکن بوئر،ماکسیم بوسیس و ....... و ژان ماری پفاف؛ همه اینها زمانی از بزرگان فوتبال دنیا و کشورشون بودن؛ ولی الان هیچکدوم از اینها در هیچ تیمی بازی نمیکنن؛ دوره اونها گذشته؛ دانش فوتبال امروز پیشرفت کرده و بسیار فنی تر از گذشته شده؛ امروز تیمهایی پیروزند که از جوانهای قدرتمند وسالم و با هوش داره استفاد میکنه؛ حتی دیگه مربیان کهن سال برای تیمهای بزرگ مناسب نیستند؛ داستان دولت آقای روحانی و وزرای پیر او داستان تیم پیشکسوتان ایرانه درمقابل تیم دولتهای دیگه دنیا ، و شکست تیم ژنرالهای فرتوت حتمیه.
Iran, Islamic Republic of
آره باید برای حکومت بر تو از قندهار یا تل آویو رئیس جمهور بیارن!!!!
صابر
لعنت خدا بر اختلاس گران و چپاولان جیب ملت
لعنت خدا بر کسانی که باعث افزایش قیمت ها هستند
از کشورهای دیگر یاد بگیرید که به چند سال قیمت افزایش پیدا نمی کنه و جوون هاش بیکار نیستند مثل من و دولت موظف است به کارگیریش کنه
و شما دولتی ها فقط نرخ بنزین رو با کشورهای دیگر مقایسه میکنید
...د خدانشناس
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
کسانی که کارنامه اجرایی مثبتی داشته و دلسوز ایران اسلامی هستند باید مواضع شفاف بگیرند.
تغییر و بهبود مستمر اوضاع کشور را نجات می دهد.
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا سن وسال این وزرا سن چرت زدن و استراحت در خانه کنار نوه نتیجه هاست نه زمان نشستن پشت میز اداره ی کشور وتصمیم گیریهای مهم و حیاتی. کار را باید بدست اهلش می سپردند متاسفانه نشد و نکردند/
Iran, Islamic Republic of
غیر از وزرا به سن افرادی که در راس تمام امور هستن هم توجه بشه بد نیست....بعضیا دران یک قرن رو پر میکنن
پاسخ به ۱۱:۳۸
Iran, Islamic Republic of
تا چشمت دربیاد
انشالله ۱۲۰ رو هم پر میکنن
احمد
Iran, Islamic Republic of
کسی که سمت دولتی نداره و حقوق بگیر دولت نیست و کارش ارشاد و هدایت ملته دویست سال هم باشه مشکلی نیست اما حقوق بگیر بجای 30 سال باید بعد از 25 سال بازنشسته بشه
من بادولیسانس ماهی 200 هزار تومن میگیرم ونمیتونم چیز مقوی بخورم براهمین همیشه خسته ام.شاید وزرا هم بیچاره ها کمبود ویتامین دی دارن.-راستی جناب کرباسچی عزیز دوره بعد تخمین میزنین چقد رای بیارین؟
Iran, Islamic Republic of
روزی این جماعت اصلاح طلب وکار گزارولیبرال...محافظه کار ورفاه طلب دست از مقام وریاست دست بردارند واداره کشور دست جوان انقلابی مومن وکاری مثل احمدی روشن وحججی ها بیافتد انشاالله همه کارها درست میشه
Iran, Islamic Republic of
اقای کرباسچی لباس روحانیتت که با ان قبل انقلاب تبلیغ می کردی امرار معاش می کردی منبر می رفتی چه کار کردی خلع کردن؟ یا کردید؟
Iran, Islamic Republic of
اکثر این وزرا کسانی هستند که توسط مرحوم رفسنجانی سر کار گذاشته شده اند .
Iran, Islamic Republic of
...
سینا
Iran, Islamic Republic of
یاد صحبت روحانی زمان انتخابات افتادم(( بگذارید شایستگان بر شما حکومت کنند))
علی
Iran, Islamic Republic of
کرباسچپی جان ...تو می گفتی مشکل مملکت اینه که بودجه کشور میره تو سوریه کرباسچپی جان چی شده الان میگی دولت پیر و خسته است... راستی امروز روز فناوری بتونی هسته ای هست. تبریک. تبریک به تو تبریک به خودم تبریک به همه ...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی باز دوباره هوای محسنی اژه ایی را کرده؟!.
مجید
Iran, Islamic Republic of
چقدر زیبا نقش بازی می کنید .....یاد انروزی که در ستاد یکی بودید رای به یکی دیگر دادید ....این چهره در قران .......معرفی شده است
United States
این طرف مثل اینکه آلزایمر اختیاری داره. هر وقت اوضاع به نفعشان نیست سویچ آلزایمر را روشن میکن که حرف های کاملا بر عکس اعمال و گفتار چند سال پیش خودش رو بزنه بدون اینکه خم به ابروی... بیاره. ....
Iran, Islamic Republic of
آیا همه حرفها ومواضع آقای کرباسچی را قبول دارید یا فقط همین یک جمله را؟
Iran, Islamic Republic of
همین یک جمله را
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده بعضی مسیولان و نمایندگان را میچرخانی فکر می‌کنی ملت نمیداند بی عرضگیها از کجا اب میخورد
عدالت
Netherlands
شما چرا آقای کرباسچی
شما نبودید که شهر به شهر می رفتی تا برای روحانی رای جمع کنی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزچرانظرمنو حذف کردی مگراین اقا محرومیت ازمناصب وامورات دولتی نداره ؟ پس الان عکس ایشان روباچه عنوان ومنسبی مرتب تورسانه درج میکنید ؟