سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

بریتانیا به دنبال اسکان جاسوس سابق روس در آمریکا

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 602308
یک نشریه انگلیسی فاش کرده است که بریتانیا قصد دارد سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش یولیا را در آمریکا اسکان دهد.
بریتانیا به دنبال اسکان جاسوس سابق روس در آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ساندی تایمز گزارش داده است که بریتانیا در حال بررسی پیشنهاد مربوط به اسکان اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش در آمریکا است تا از جان آنها در برابر حملات بیشتر محافظت کند.این روزنامه افزود: مقام های رسمی آژانس اطلاعاتی ام آی 6 بریتانیا مذاکراتی با مقام های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا درباره اسکان اسکریپال و دخترش در آمریکا داشته اند.

سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کنند چندی پیش در یک مرکز خرید در شهر سالیزبری، در حدود 140کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. حال هر دوی آنها وخیم است. انگلیس مدعی است که این دو توسط یک گاز اعصاب که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

یک منبع ناشناس در این باره گفته است که اسکریپال و دخترش قرار است با هویت های جدیدی در آمریکا زندگی کنند.
ساندی تایمز افزود: بریتانیا قصد دارد از امنیت جانی اسکریپال و دخترش در یکی از کشورهای عضو سازمان موسوم به "5 چشم" مطمئن شود. این 5 کشور که شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا می شوند، همکاری های اطلاعاتی گسترده ای دارند.

یک منبع اطلاعاتی در این باره گفت: مکان آشکار و مشخص برای اسکان آنها آمریکا است چرا که احتمال کشته شدن آنها در آمریکا کمتر است و راحت تر می توان از امنیت جانی آنها با هویت جدید محافظت و دفاع کرد. برای آنها بهتر است تا در یکی از کشورهای عضو "5 چشم" اسکان یابند چرا که مورد آنها تبعات امنیتی بزرگ و مهمی دارد.
وزارت خارجه بریتانیا نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *