جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۶
واکنش رئیس سازمان بسیج دانشجویی به نامه احمدی‌نژادی ها

بسیج دانشجویی «نیرو مخصوص» انقلاب است/ هرکس شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل از خودش است/ باسابقه تر از اینها هم دچار اشتباه محاسباتی شدند

حزب الله با محتوای نامه اخیر هیچ همراهی ندارد
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 602227
دشمن می داند که با سابقه تر از منتشر کنندگان این نامه در انقلاب اسلامی چه به واسطه مسئولیت ها و چه به واسطه مبارزات و سوابق انقلابی ویژه هم وجود داشته اند که در محاسباتشان دچار اشتباهاتی شده اند.
بسیج دانشجویی «نیرو مخصوص» انقلاب است/ هرکس شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل از خودش است/ باسابقه تر از اینها هم دچار اشتباه محاسباتی شدند
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر محمد جواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دیدار نوروزی با اعضا و همکاران سازمان بسیج دانشجویی گفت: تجربه تکراری نامه اخیری که منتشر شد و دستمایه شماتت بیش از پیش دشمنان قرار گرفت نشان داد که منتسبین به این تشکل مقدس و موثر حتی آن موقع که ارتباطی با این سازمان هم نداشته باشند از سوی دوست و دشمن محل توجه و اثر هستند.

وی با بیان اینکه مسائل سازمان بسیج دانشجویی با دیگر سازمان ها و دیگر مجموعه های مهم و موثر در انقلاب که ممکن است مسئولیت های خطیری هم داشته باشند متفاوت است چون آنها به مانند بسیج دانشجویی پیوند وسیعی با مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه انتشار نامه اخیر بیانگر این است که ما در چه سنگر حساسی توفیق حضور داریم، گفت: بسیج دانشجویی به واسطه مولفه های مختلفی که دارد به مثابه یک لشگر ویژه و نیروی مخصوص در میدان نبرد است؛ درست مانند لشکرهای ویژه ای که در دوران دفاع مقدس صف شکن بودند و فرماندهان در زمان برنامه ریزی روی آنها حساب ویژه ای باز می کردند چون می دانستند هر کجا این لشکرها وارد عمل شوند به دلیل ورزیدگی و قدرت ایمانی که داشتند صف را می شکنند.

نیک روش افزود: باور کنید که امروز بسیج دانشجویی برای نظام آن جایگاه نیرو مخصوص را دارد و اگر کسی شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل خودش است و از اهمیت این جایگاه و مجموعه و ضریب تاثیر گذاری و نفوذ آن کاسته نمی شود. با این وجود هر یک از ما باید این فکر را بکنیم که چقدر این حس را داریم که سنگر و محل خدمتمان در نسبت با ولایت آن جایگاه نیروی مخصوص را دارد.

وی با طرح این سوال که آیا امروز تمام آحاد بسیج دانشجویی که واقعا نیروی مخصوص نامیده می شوند در همین قد و قواره برای ولی نقش آفرینی می کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید با این وجود باید بدانیم که اهمیت تنگه احد زمانی مشخص می شود که اهمیت آن از دست می رود و دشمن هم دقیقا در جایی سرمایه گذاری می کند که ضعفی وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دشمن هم می داند که امت حزب الله با آنچه که در قالب نامه اخیر منتشر شده هم آوایی و همراهی ندارد گفت: دشمن می داند که با سابقه تر از منتشر کنندگان این نامه در انقلاب اسلامی چه به واسطه مسئولیت ها و چه به واسطه مبارزات و سوابق انقلابی ویژه هم وجود داشته اند که در محاسباتشان دچار اشتباهاتی شده اند. در هر حال کسانی که از بین این افراد از مسیر اشتباه خود برگشته اند برای اسلام و انقلاب خوب بوده است اما کسانی که برنگشته اند شاید موانعی را ایجاد کرده باشند و یا موجب کاستن شتاب در مسیر اسلام و انقلاب شده باشند اما هیچ وقت مسیر که تحت اشراف ولایت است منحرف و یا متوقف نشده است و تجربه افتخار آمیز چهار دهه انقلاب اسلامی این مسئله را نیز اثبات می کند.

نیک روش اظهار کرد: هر چه زمان می گذرد عبرت آموزی تاریخ و ضرورت بهره مندی از آن برای ما بیشتر می شود. با این وجود رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اشرافی که خودشان به مسائل تاریخی دارند همواره جوانان را به مطالعه تاریخ چه تاریخ معاصر به ویژه تاریخ چهار دهه افتخارآمیز انقلاب اسلامی که همراه با فراز و فرودها و مشکلات، ریزش ها و رویش ها، فتوحات و احیانا عدم الفتح ها بوده و هم تاریخ اسلام توصیه کرده اند.

وی با بیان اینکه عبرت آموزی تاریخی با بررسی تطبیقی می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد، از این جهت که چطور می شود افراد انقلابی، تلاشگر، مومن و مجاهد در تحلیل و محاسبه دچار خطا شوند، افزود: موضوع نفوذ که رهبر معظم انقلاب در این سالها به آنها تاکید دارند نیز به این موضوع ربط دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی مجموعه خاصی است و خدمت در آن آمادگی خاصی را نیز می خواهد، افزود: ایمان و مجاهدت لازمه نقش آفرینی در بسیج دانشجویی است. مجاهدت دو مولفه اصلی دارد که یکی تلاش مضاعف و دیگری پرداخت هزینه است با این وجود مجاهدت صرف پرکاری نیست از این رو پرداخت هزینه می خواهد و این پرداخت هزینه یک زمانی با مال و یک زمانی با نفس و یک زمانی با آبرو اتفاق می افتد. در هر حال تا زمانی که این روحیه در مجموعه بسیج دانشجویی ساری و جاری نشود نمی توانیم به نحو مقتضی بسیج دانشجویی را به عنوان یک نیروی مخصوص به جایگاه خود برسانیم.

نیک روش افزود: اگر به لوازم مورد نیاز برای رساندن بسیج دانشجویی به جایگاه اصلی خود به عنوان یک نیروی ویژه مجهز شویم گام بعدی این است که رویه ها، سیاست ها و آیین نامه ها اصلاح می شوند چون اینها تابع افراد هستند. در واقع تمام این مسائل مرهون اصلاح رفتارهای ما هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با خوشحالی و دوستان با تاسف از اینکه بسیج دانشجویی آنجوری که باید و شاید در جاهایی یاریگر ولایت نیست، یاد می کنند به همین دلیل دوستان منتظر یک تحول هستند، افزود: این تحول زمانی رقم می خورد که منابع انسانی سازمان تحولی بیندیشند و تحولی عمل کنند و شک نکنید که این تحول با ابلاغ محقق نمی شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: صداهایی که بعضا از بین دانشجویان بسیجی و بعضا از بین کسانی هم که مسئولیت هایی دارند به گوش می رسد حاکی از این است که واقعا باید دنبال غنای محتوایی باشیم و دنبال این باشیم که اندیشه خود و بچه های بسیج را به پایگاههای متقن اندیشه ای که همان منظومه اندیشه ای امامین انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه اسلامی است گره بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جمش کنید بابا
همش حرف های کلیشه ای و نخ نما شده
Iran, Islamic Republic of
تا قبل از پاسخ رهبری به این نامه از رهبر معظم انقلاب جلوتر نروید بگذارید رهبری خودش جواب اینها را بدهد که در اینده پشیمانی برایتان نداشته باشد.
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
بیخیال!
شما هر جا دوست دارید میروید آنوقت ماها باید زبان در کام کنیم و بر فکر و اندیشه مان هم قفل زنیم!
اگر نمیدانید بدانید که بصیرت آنست که بدانیم وظیفه مان چیست و منتظر حرف امام نباشیم تا بگوید چه کنیم که در آنصورت فقط باغیان و معاندان هستند که مخالفت میکنند که البته امروزه زیادند...
United Kingdom
خوب ما خوارجیم و منافق .شما که اهل بصیرتید چرا از ولایت جلو افتاده اید.حالا بر فرض محال می گویم که دوباره یقه جر ندهید.رهبری امدند و فرمودند بنده با نظر امضا کنندگان موافقم یا با بخشی از ان موافقم.بعد شما اهل بصیرت قبول می کنید.بخدا اگر قبول کنید شما رهبر را تا وقتی چیزی که شما دوست دارید می گویند قبول دارید.نمونه اش امیدوارم جهان نیوز سانسور نکند چون مدارکش موجود است. بعد اشوبهای زمستان پارسال روزی که در مجلس فرمانده سپاه و وزیر اطلاعات گزارش می دادند.ایسنا مصاحبه ای از فرمانده سپا منشر کرد که در ان گفته بود رییس و مسولان دولت قبل در اشوب ها دست داشته اند این را ایسنا منتشر کرد.وزیر اطلاعات هم حتی در کانل تلگرامش همین حرف را زده بود و نام اقای رییسی را هم اورده بود.اما فردای ان روز که مقام معظم رهبری سخنرانی کردند و امریکا و چند کشور منطقه را عامل اشوب ها معرفی کردند. فرمانده سپاه کجا عذر خواهی کرد. وزیر که تازه از ان بدتر گفت تلگرامم را حک کرده اند و این مطالب را روی ان گذاشته اند.البته این موضوع در حیاهوی ان روزها گم شد وکسی زیاد یا نخواست یا نتوانست به ان بپردازد
United Kingdom
این نامه یک اتش به اختیار تمام عیار است.همین طور که اقای از قندی گفتند حتی ممکن است ادم برای این کار به زندان هم بیفتد.اقا ازادی بیان چی شد.این تعداد انسان یک نظری دارند.شما قبول ندارید خوب نظرتان را بگویید چرا مثل همیشه راه حذف و لکه دار کردن نام افراد را پیش گرفته اید.جواب منطقی اگر دارید بدهید.انها گفته اند به این علتها این وضع پیش امده. شما بیایید جواب بدهید یا افکار عمومی را قانع کنید که نظر انها درست نیست.تهمت خوارج ومنافق اینها فقط از ادمهایی بر می اید که جوابی ندارند.بدهند فقط می خواهند باشند حالا به هر روشی که شد .اگر با هیاهو یا تهمت یاثروت یا فتنه و اشوب فرقی نمی کند.جواب منطقی دارید بدهید. ندارید پس.هیس سسسسسسسسسسسسسسسس ساکت لطفا
Iran, Islamic Republic of
عجب! مقام معظم رهبری باید وقت گرانبهاش رو صرف جواب دادن به این و آن کنه؟! اصلا حد و شان افراد رو میفهمی؟! مرحبا به غیرتتون...
Iran, Islamic Republic of
"بسیج دانشجویی به واسطه مولفه های مختلفی که دارد به مثابه یک لشگر ویژه و نیروی مخصوص در میدان نبرد است"!
از حوصله رهبر عزیز انقلاب ممنونیم که ضمن بیان خطوط اصلی حرکت جمهوری اسلامی ایران، با صبر و حلم اجازه می دهند مافی الضمیر کسانی که جایگاههای خدمت را گروگان اهداف باندی و قبیله ای کرده اند، برملا شود . نامه اخیر فعالان دانشجویی و حوزوی که تعدادی از آنان نیز سابقه حضور فعال در بسیج دانشجویی را داشته اند، اگر هیچ برکاتی برای آینده کشور نداشته باشد، این حسن بزرگ را داشت که نوع نگاه "نظامی صرف" مسئولان رده بالای نهادهای خوشنام و خوش سابقه را برخلاف ادعاهایشان در معرض افکار عمومی قرار داده است .
مقایسه کنید بین نوع نگاه رهبری به انتقاد از شخص ایشان - چه رسد به نامه ای تحلیلی و شامل استمداد از معظم له برای اصلاحات ضروری - با نگاه مدیر مسئول روزنامه متعلق به بسیج . مقایسه کنید بین نوع نگاه رهبری به ماهیت بسیج دانشجویی با نگاه رییس فعلی بسیج دانشجویی . آیا حضرت آقا هم بسیج دانشجویی را "لشگر ویژه" و "یگان مخصوص" می دانند؟ و اگر کسی از آن جمع درمحضرشان نسبت به عملکرد مسئولان و حتی شخص خودشان نقدی داشته باشد و برای رفع آنها استمداد کند ، مثلا می فرمایند که شما لیاقت حضور در بسیج دانشجویی را ندارید؟؟ آیا تا بحال در دیدارهای عمومی دانشجویان که گاه انتقادات تندی هم مطرح شده ، چنین رفتاری از آقا دیده شده؟ مثلا وقتی درباره تغییر اساسی ساختار حقوقی نظام - از ریاستی به پارلمانی - از محضرشان سئوال شد، واکنش ایشان شباهتی به واکنش رییس فعلی بسیج دانشجویی داشت؟
غاصبان مناصب - بخصوص درنهادهایی که بواسطه فداکاری های شهیدان نزد مردم قداست یافته اند - از عدم مواجهه فوری با برخوردهای تحقیر آمیز و تهدید آمیز و آرعاب آمیزشان، برداشت خطایی دارند ؛ یک سرداری چند سال پیش از همین برخوردهای چکشی - حتی با رسانه های همان نهادها - داشت ؛ امروز در چه اوضاع و احوالی است .
برخورد جناب نیک روش شاید پاسخی باشد برای بسیاری از خوانندگان نامه اخیر که این سئوال برایشان پیش آمده بود : چرا اغلب امضاکنندگان از "مسئولان سابق" بسیج دانشجویی هستند؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
تو با این نوع فکرت شدی مسئول بسیج
ارش
United States
از کی تا حالا بسیج ارث پدری یه عده شده که براش تعیین تکلیف میکنند؟
علی
Canada
آتش به اختیار یعنی همین. ...
Iran, Islamic Republic of
مموتی نیز مدعی بود! فردای نیز نمایان خواهدشد!
Iran, Islamic Republic of
((هرکس شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل از خودش است))
اینقدر دایره خودی را کوچک تعریف نکنید. اینقدر کم ظرفیت نباشید. میزان رای ملت است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این خود حق پنداری بسیاری از آقایان که در مدیریتهای مختلف کشور جا خوش کرده اند دارد تیشه به ریشه انقلاب میزند
آقا شده مدیر یک گوشه از کشور فکر می کند که استوانه حق هست و نباید کسی به عنوان مجموعه ای مردمی زبان باز کند
چه کسی گفته که شما همه بسیج هستید
چه کسی گفته که شما تنها نماینده بسیج هستید
بسیج یک مجموعه 20 میلیونی هست که بسیاری از انها خیلی هم دانش و هم عقل و هم شعورشان بیشتر از امثال شماهاست و اتفاقا بیشتر از شما ها به رهبری اعتقاد و ایمان دارند واتفاقا انها از امثال شما ها در صحنه های مقابله با مخالفان انقلاب پیشقدم تر هستند ولی متاسفانه این شماها هستید که تریبون دار شده اید...
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال شما که این شایستگی را دارید