پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
جريان غربگرا به دروغ‌سازی روی آورد؛

تلاش هدفمند برای تخطئه جريان مؤمن و حزب‌اللهی با تیترهای غیرمنصفانه زنجیره ای ها

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 495222
«دلواپسان در ۱۴خرداد آرام هستند"... "برنامه تندروها براي حرم امام لو رفت!» اين تيتر يك يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در روز گذشته است كه در آن تلاش كرد اين بار به بهانه برگزاري مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) جريان متدين و حزب‌اللهي جامعه را مورد تخريب قرار داده و به اصطلاح «اهريمن‌سازي جريان متدين جامعه» را مورد توجه قرار دهد.
تلاش هدفمند برای تخطئه جريان مؤمن و حزب‌اللهی با تیترهای غیرمنصفانه زنجیره ای ها
گروه سیاست جهان نيوز ـ «دلواپسان در ۱۴خرداد آرام هستند... برنامه تندروها براي حرم امام لو رفت!» اين تيتر يك يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در روز گذشته است كه در آن تلاش كرد اين بار به بهانه برگزاري مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) جريان متدين و حزب‌اللهي جامعه را مورد تخريب قرار داده و به اصطلاح «اهريمن‌سازي جريان متدين جامعه» را مورد توجه قرار دهد.

اين تحركات در حالي توسط شخصيت‌ها و رسانه‌هاي جريان تجديدنظرطلب دنبال مي‌شود و يكي از سياست‌هاي ثابت اين طيف تلقي مي‌شود كه رهبر معظم انقلاب در سخنراني اخير خود در دانشگاه امام حسين(ع) ضمن هشدار نسبت به حركات خودسرانه برخي از نيروهاي متدين در مكان‌هاي عمومي بيان فرمودند: «بنده مي‌بينم گاهي اوقات يك جماعتي، يك افرادي، جوان‌هاي احتمالاً صالح و مؤمني با يك كسي مخالفند يا با يك جلسه‌اي مخالفند، بنا مي‌كنند هياهو كردن و جنجال كردن و شعار دادن، بنده با اين كارها موافق نيستم. اين هيچ فايده‌اي ندارد؛ اين را من از قديم به كساني كه در اين كارها بودند، همواره سفارش كرده‌ام. اينكه بروند در يك مجلسي، چون فلان‌كس سخنراني مي‌كند كه شما مثلاً او را قبول نداريد.

- ممكن هم هست حق با شما باشد يا نباشد- برويم اين مجلس را خراب كنيم، به‌هم بزنيم، نه، اين هيچ فايده‌اي ندارد. فايده در تبيين است، فايده در كار درست است، در كار هوشمندانه است، اينهاست كه فايده دارد. گاهي اوقات بعضي‌ها از روي اغراضي اين كارها را مي‌كنند، به پاي بچه‌هاي مؤمن و حزب‌اللهي مي‌اندازند، حواستان به اين هم باشد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين سخنان نسبت به دسيسه‌ها و تحركات جهت دار جريان مخالف با نيروهاي متدين و حزب‌اللهي احساس نگراني كرده‌اند و از تخطئه جريان انقلابي در جامعه ابراز نارضايتي مي‌كنند؛ رويه‌اي كه طي سال‌هاي پس از انقلاب و به فراخور شرايط زماني توسط جريان تجديدنظرطلب و ساير گروه‌هاي همسو با اين طيف صورت گرفته است.

تخريب جريان مؤمن و انقلابي كه اين بار به بهانه برگزاري مراسم سالگرد حضرت امام (ره) مورد توجه قرار گرفته است در مطلبي با اين محتوا رسانه‌اي شده است: «اكنون هم كه دلواپسان شكست تلخي را از مردم در انتخابات اسفند ۹۴ پذيرا شدند مترصد تلافي هستند و شايد از همين رو بود كه ۲۴ آنلاين ديروز نوشت: «برخي اخبار حكايت از اين دارد كه افرادي براي اخلال در مراسم و سخنراني‌هاي سالگرد ارتحال امام خميني(ره) برنامه‌ريزي كرده‌اند. بر اساس اين برنامه‌ريزي‌ها، تصميم گرفته شده كه هنگام سخنراني‌هاي برخي شخصيت‌ها كه پنج‌شنبه ۱۳ خرداد برگزار مي‌شود يا حين سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني شعارهايي سر داده شود و با رفتارهاي خاص از ادامه مراسم جلوگيري شود.»

اهريمن‌سازي از جريان متدين جامعه در حالي با توسل به خبر يك سايت مجهول‌الهويه مورد توجه قرار گرفته است كه قطعاً هشدار مقام معظم رهبري درباره لزوم پرهيز از رفتارهاي راديكالي در مراسم‌هاي عمومي، باعث خواهد شد كه نيروهاي ارزشي برخي از اشتباهات گذشته را تكرار نكرده و نسبت به تحركات غيراخلاقي جريان مقابل با هوشياري مناسب‌تري عمل كنند.

   تلاش 3 ساله براي انزوا و تخطئه جريان مؤمن
همانطور كه اشاره شد بعد از رحلت حضرت امام يكي از خطوط ثابت جريان غربگرا تخريب جريان مؤمن و انقلابي بوده است؛ هدفي كه در زمان حاكميت اصلاحات 76تا84 به اوج خود رسيد و بعد از روي كار آمدن دولت يازدهم بازسازي و احيا شد. به عنوان نمونه خبرسازي پيرامون اسيدپاشي زمينه تخطئه جريان ارزشي را فراهم كرد.
بلافاصله پس از رسانه‌اي شدن خبر اسيدپاشي در اصفهان رسانه‌هاي وابسته به جريان تجديدنظرطلبان در اخباري هدفمند و دستوري به صورت محسوسي تلاش كردند اين اقدام ضدانساني را به نام نيروهاي مؤمن و انقلابي ثبت و به جامعه هدف اين را القا كنند كه زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهي شده مورد اسيدپاشي قرار گرفته‌اند.

بخشي از اين مطالب اينگونه رسانه‌اي شده است: «اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه از چندي پيش تاكنون در شبكه‌هاي اجتماعي مطالبي با محتواي اسيدپاشي به زنان بي‌حجاب در اصفهان منتشر مي‌شود اما مشخص نيست كه آيا حادثه شب گذشته ارتباطي با اين مطالب داشته است يا خير؟» «پدر اين دختر (قرباني حادثه اسيدپاشي) با بيان اينكه آنها كه به دخترم تهمت بي‌حجابي مي‌زنند بايد در آخرت پاسخ دهند، مي‌افزايد: ندا هيچ گاه نمازش ترك نشده است... اين دختر جوان بر اساس شايعات يكي از قربانيان اسيدپاشي در اصفهان به دليل بدحجابي است!»

پس از درج اين اخبار رسانه‌هاي ضدانقلاب در مطالب و گزارش‌هايي، «هجوم حزب‌اللهي‌ها به زنان بدحجاب در اصفهان» را برجسته كرده و حوادث اينچنيني را نتيجه مستقيم طرح حمايت از آمران به معروف در مجلس اصولگرا عنوان كرده و يك بازي پيچيده را عليه نظام، متدينين و مجلس به راه انداختند. با يك جست وجوي ساده تاريخي در طول سال‌هاي حاكميت دوم خرداد، مي‌توان موارد مشابهي را پيدا كرد كه در آن تئوريسين‌هاي اين جناح با «پرونده‌سازي» و «اتهام‌افكني» تلاش مي‌كنند جناح مؤمن و انقلابي جامعه را به چالش كشيده و آنها را «خشونت‌طلب»، «اقتدارگرا» و «تماميت‌خواه» نامگذاري كنند. نظريه‌پردازان اين طيف در كنار هدف ذكر شده هدف مهم ديگري مبني بر«حمله به نهادهاي انقلابي و وابسته به نظام» را هم مورد توجه قرار داده و با عملياتي چندوجهي به نبرد در اين حوزه روي آوردند.

جريان دوم خرداد در سال 77 در ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي، وزارت اطلاعات را مورد هجمه قرار داده و آن را به شدت تضعيف كرده»، «در اوايل سال 78 در ماجراي غائله مشكوك كوي دانشگاه سراغ نيروي انتظامي رفت و اين نهاد را سيبل حملات خود قرار داده»، «در همين سال بازي ترور حجاريان آن هم توسط سعيد عسگر كه اصلاح‌طلبان سعي داشتند وي را يكي از فعالان بسيج نشان دهند جهت تخطئه نيروهاي بسيج و سپاه» و «پروژه نوارسازان جهت تخريب وجهه نيروهاي حزب‌اللهي» همگي با دو هدف «حمله به نيروهاي مؤمن و وفادار به انقلاب» و «تخريب نهادهاي وابسته به نظام» صورت گرفته بود، البته تلاش براي اسيدپاشي عليه انقلابيون، آن هم به وسيله حادثه اسيدپاشي در اصفهان در حالي صورت مي‌گيرد كه رهبري در تيرماه امسال در ديدار مسئولان نظام با آينده‌نگري نسبت به اينگونه اقدامات تأكيد مي‌كنند: «من مي‌بينم در صحنه سياسي كشور، با شعار اعتدال، با شعار پرهيز از افراط، سعي مي‌كنند جريان مؤمن را... كنار بزنند.»

   نگراني رهبري از 3 سال تخريب انقلابيون
هجمه‌هاي جماعت رسانه‌اي حاميان دولت به نيروهاي مؤمن و انقلابي داخل كشور به قدري در سه سال گذشته گسترده و هدفمند بوده كه رهبر انقلاب تا كنون چندين بار نسبت به اين مسئله تذكر داده‌اند.

ايشان در جمع مسئولان و كارگزاران نظام در ماه مبارك رمضان در سال 93 جريان مؤمن و انقلابي را حاميان واقعي دولت عنوان كردند و به دولتي‌ها سفارش كردند كه شعار اعتدال دولت، بهانه‌اي براي به حاشيه راندن جريان مؤمن و انقلابي نشود: «اعتدال، شعار بسيار خوبي است، ما هم تأييد مي‌‌كنيم اعتدال را، افراط محكوم است و بد است. سفارشي كه من مي‌كنم اين است كه مراقب باشيد جريان‌هاي مؤمن را با شعار اعتدال كنار نزنند، بعضي‌ها اين كارها را دارند مي‌كنند، من مي‌بينم در صحنه‌ سياسي كشور، با شعار اعتدال، با شعار پرهيز از افراط، سعي مي‌كنند جريان مؤمن را كه در خطرها آن جريان است كه زودتر از همه سينه سپر مي‌كند، آن جريان است كه دولت‌ها را در مشكلات واقعي به معناي حقيقي كلمه حمايت مي‌كند، كنار بزنند، مراقب باشيد.»

اما اصرار حاميان دولت يازدهم بر تخريب انقلابيون و از صحنه به در كردن منتقدان به قدري شديد است كه بيش از يك سال بعد از تأكيدات قبلي مقام‌معظم‌رهبري، ايشان چند روز قبل بار ديگر نسبت به هجمه عليه نيروهاي مؤمن و انقلابي انتقاد كردند و فرمودند: «يكي از مهم‌ترين راه‌هاي تقويت دروني، حفظ روحيه‌ انقلابي‌گري است در مردم، به‌خصوص در جوان‌ها. سعي دشمنان اين است كه جوان ما را لاابالي بار بياورند، نسبت به انقلاب بي‌تفاوت بار بياورند، روحيه‌ حماسه و انقلابي‌گري را در او بكشند و از بين ببرند، جلوي اين بايد ايستاد. جوان، روحيه‌ انقلابي‌گري را بايد حفظ كند و مسئولان كشور جوان‌هاي انقلابي را گرامي بدارند، اين‌همه جوان‌هاي حزب‌اللهي و انقلابي را برخي از گويندگان و نويسندگان نكوبند به اسم افراطي و امثال اينها. جوان انقلابي را بايد گرامي داشت، بايد به روحيه‌ انقلابي‌گري تشويق كرد، اين روحيه است كه كشور را حفظ مي‌كند، از كشور دفاع مي‌كند، اين روحيه است كه در هنگام خطر به داد كشور مي‌رسد.»

در پايان بايد گفت جريان غربگرا يكي از مهم‌ترين سدها در برابر دستيابي به اهداف خود را سدي به نام «نيروهاي مؤمن و انقلابي» مي‌بيند، به همين دليل بايد به بهانه‌هاي مختلف و با جعل يا خبرسازي - همگام با رسانه‌هاي بيگانه- زمينه‌ رويگرداني جامعه از نيروهاي انقلابي را فراهم كرده و به اين وسيله مقدمات پياده‌سازي اهداف عالي خود را فراهم كنند و براساس اين طرح بايد به جاي مطالبه‌گري آرمان‌هاي حضرت امام در جامعه – آن هم در آستانه سالروز وفات ايشان- بايد به حواشي مراسم بزرگداشت ايشان پرداخت و با دروغ‌سازي بار ديگر چهره نيروهاي انقلابي را چهره‌اي خشن و تندخو و بي‌منطق نشان دهند.
منبع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *