سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد:

اولویت های ۷ گانه اوقاف در سال ۹۷

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 601464
رئیس سازمان اوقاف گفت: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در سال جاری بسیج 70 درصدی امکانات و منابع برای خدمات دهی به مردم در راستای اجرای نیات واقفان است.
اولویت های ۷ گانه اوقاف در سال ۹۷
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر دیروز در دیدار نوروزی با مدیران، معاونان و کارکنان این سازمان با تبریک فرارسیدن سال نو و ایام مبارک ماه رجب با مرور عملکرد سال 96 این سازمان از تحقق 97 درصدی برنامه‌های مصوب سال گذشته خبر دادو تصریح کرد: سازمان اوقاف در سال گذشته با اجرای موفق طرح آرامش بهاری در خدمات‌رسانی به مردم، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و 5 مسابقه همزمان دیگر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی ، برگزاری جلسات کارشناسی و ارزیابی عملکرد مستمر در راستای ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌ها، تدوین شیوه‌نامه عمران و آبادانی موقوفات و رقبات ، تهیه دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی در بقاع متبرکه و راه‌اندازی شورای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش گام‌های بلندی را برداشته است که ‌جا دارد از تلاش مدیران و تمامی همکاران قدردانی شود.

وی ضمن برشمردن برخی دیگر از موفقیت‌های سازمان اوقاف در اجرای برنامه‌های سال 96 تصریح کرد: اجرای کمپین بزرگ تبلیغی مسابقات بین المللی قرآن ودهه وقف، پیگیری و جذب اعتبارات دولتی ، تنظیم تفاهم‌نامه با برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای پیگیری مطالبات موقوفات ، اخذ سند رسمی برای موقوفات و ساماندهی و چابک سازی نیروی انسانی ازجمله دیگر دستاوردها و اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده است که درسال جاری هم باقوت وقدرت ادامه می یابد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف تأکید کرد: مدیران ، معاونان و کارکنان اوقاف در سال 96 انصافاً تلاش فوق‌العاده‌ای را برای تحقق برنامه‌های مصوب انجام داده‌اند ،اما این کافی نیست و در سال جاری همان‌طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند برای رشد و پیشرفت باید به‌طور شبانه‌روزی کارکرد و کار سخت انجام داد و موفقیت اوقاف هم درگرو کار بی‌وقفه تمامی مدیران و کارکنان است.

وی یکی از رموز پیشرفت و موفقیت کشور را در تحقق اهداف ملی، توجه به نسخه‌های بومی پیشرفت دانست و افزود: نسخه‌های جهانی برای مسائل و مشکلات ملی راهگشا نیست و باید به نسخه‌های ملی و نیروهای پرتوان داخلی تکیه کرد مثل زمان جنگ، در سازمان اوقاف هم یکی از برنامه‌های معاونت‌ها و مدیریت‌ها شناسایی و به‌کارگیری نیروهای جوان مستعد، توانمند و مومن انقلابی و باسواد در عرصه‌های مدیریتی و جوان‌گرایی و بهاء دادن به ظرفیت ها و دیدگاه‌های نسل جوان است.

محمدی بابیان اینکه برنامه مصوب سازمان اوقاف در سال 97 قابل‌توجه و تحقق آن نیاز به تلاش و کار فوق‌العاده دارد تصریح کرد: شرط تحقق برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان اوقاف در سال جاری برنامه‌ریزی ، تقسیم‌کار و سهیم کردن تمامی کارکنان در مأموریت‌ها ، نظارت، راهبری و رفع موانع و مشکلات و هماهنگی و همکاری تمامی بخش‌ها برای اجرای برنامه‌های مصوب است.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با تبیین اولویت‌ها و مأموریت‌های 7 گانه این سازمان در سال 97 تصریح کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، عمران و آبادانی بقاع متبرکه به‌طور کامل و بر اساس زمان‌بندی و برنامه مشخص ، عمران و آبادانی موقوفات و رقبات در چارچوب زمان‌بندی مشخص ، اخذ سند رسمی برای موقوفات کشور به‌منظور تثبیت مالکیت ، بهینه‌سازی و تکریم منابع انسانی با هدف ارتقاء سطح کارآمدی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با محوریت وقف جمعی و با رویکرد نخبگان و مردم و خدمات دهی به مردم در راستای اجرای نیات واقفان نیک‌اندیش ازجمله اولویت‌ها و رویکردهای این سازمان در سال پیش رو است.

وی تأکید کرد: برای تحقق این اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری باید 70درصد امکانات و منابع سازمان اوقاف و ادارات کل در خدمت این اولویت‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف شفاف‌سازی خدمات مادی و معنوی موقوفات و بقاع متبرکه را برای مردم و نخبگان مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: خدمات وقف و امامزادگان در عرصه‌های مختلف دینی، علمی، آموزشی ، درمانی، بهداشتی و رفاهی بی‌شمار و گسترده است، اما برای مردم و جامعه هدف و نخبگان تبیین نشده است، لذا ضروری است با نگاهی عالمانه و هنرمندانه و با مشارکت تمامی بخش‌ها و معاونت‌ها در کنار روابط عمومی این اقدامات برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمدی یکی از دستاوردهای این سازمان را اجرای نیات واقفان و خدمات‌دهی موقوفات به مردم دانست و افزود: طی این سال‌ها بیش از 800 میلیارد تومان از عواید موقوفات صرف اجرای نیات و خدمات‌دهی موقوفات به مردم شده ،همچنین 70هزار سند برای موقوفات و به‌منظور تثبیت مالکیت طی سال‌های 88 تا 96 اخذشده است که ازجمله موفقیت‌های بزرگ و چشمگیر سازمان اوقاف است که اطلاع‌رسانی مناسبی برای آن صورت نگرفته است.

وی اوقاف را یکی از شناخته‌شده‌ترین دستگاه های فرهنگی در دنیای اسلام دانست و خواستار تقویت، ارتباط مؤثر و تعامل سازنده بین‌المللی سازمان اوقاف در سطح جهان اسلام و کشورهای مسلمان شد.

رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای این سازمان را در سال جاری تعامل، ارتباط و همکاری مؤثر با دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد سازمان اوقاف به منظور جذب همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها، ارتباط و همکاری خود را در حوزه وقف و بقاع متبرکه با سایر دستگاه‌ها تقویت و گسترش دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *