جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس سازمان اوقاف تشریح کرد

تاکید رهبری بر وقف برای تولید علم و فناوری

توجه به وقف در اشتغال، ازدواج و کمک به کودکان کار
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 566225
رٸیس سازمان اوقاف یکی از مولفه‌های مهم حل مشکلات کشور را تولید علم و فناوری دانست و گفت: مقام معظم رهبری بر وقف برای تولید علم و فناوری تاکید دارند.
تاکید رهبری بر وقف برای تولید علم و فناوری
به گزارش جهان نيوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رٸیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران درباره ضرورت وقف در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کنیم یکی از مولفه‌های مهم ان تولید علم و فناوری است که باید این مهم در نیات واقفان کشور لحاظ شود.
وی یکی از نیازهای مهم امروز جامعه را وقف برای تولید علم و فناوری دانست و گفت: این امر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان در جلسات خصوصی و خاص به این امر تاکید فراوان داشتند.
رٸیس سازمان اوقاف افزود: از رسانه‌ها و شخصیتها که افکار عمومی کشور را در اختیار دارند، درخواست دارم برای وقف در جهت تولید علم و فناوری مردم را مشورت و هدایت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه با توجه به بررسی و مطالعه بر روی وقف‌نامه‌ها بیش از ٨۰۰ نوع نیت واقف بدست امده است، تصریح کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که باید بر روی برخی وقف‌نامه‌ها مانند وقف برای فعالیتهای قرانی، اشتغال، ازدواج، کمک به خانواده‌های نیازمند و بی سرپرست و کمک به کودکان کار تاکید و توجه بیشتری شود.
وی درباره خدمت‌رسانی سازمان اوقاف در ایام اربعین خاطرنشان کرد: در ۷۴ نقطه در داخل کشور و مرزهای مختلف و داخل کشور عراق موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به زاٸران اربعین حسینی برپا شد.
رٸیس سازمان اوقاف با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور گفت: از نخستین ساعات وقوع زلزله، مسٸولان سازمان اوقاف خود را به این مناطق رسانده و امکانات مورد نیاز را در حد امکان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دادند.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به‌ زاٸران پیاده حرم امام رضا (ع) تصریح کرد: در ۹۲ ایستگاه اعم از بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها به ۴۰ هزار زاٸری که در مسیر زیارت به مشهدمقدس هستند، خدمت‌رسانی می‌شود و ۵۰۰ حسینیه نیز برای اسکان این زاٸران در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یکی از سنت‌های پسندیده اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) را سنت حسنه وقف خواند و گفت: در کشور یک هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی موقوفه وجود دارد بطوریکه ۱۳۳ بیمارستان موقوفه در کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که فقط ۳۰ بیمارستان موقوفه در تهران وجود دارد.
وی تاکید کرد: انتظار این است که این موقوفات به مردم اطلا‌ع‌رسانی شود تا مردم نسبت به ان اگاهی بیشتری پیدا کنند و تشویقی برای امر وقف در مردم ایجاد شود.
رٸیس سازمان اوقاف درباره وقف جمعی یا گروهی تصریح کرد: وقف گروهی پیشنهادی بود که به مجلس شورای اسلامی اراٸه شد و شورای نگهبان ان را تایید کرد و براساس ان یک گروه می‌توانند با سرمایه‌گذاری محلی را وقف کنند و هم‌اکنون نیز سه بیمارستان تخصصی با کمکهای تعدادی از پزشکان و واقفان در حال ساختن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یاداور شد: سنت حسنه وقف را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم همانطور که در زمان پیامبر (ص) هر صحابی یک موقوفه اعم از موقوفه جزٸی و کلی داشت مثلا وقف یک جلد قران یا کتاب نیز می‌تواند شامل وقف باشد.
منبع:خبر فوری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *