شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۳۳۰

زمان فیلتر قطعی تلگرام اعلام شد

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 600909
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم اتخاذ شده و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) تلگرام جای خود را به یک پیام رسان داخلی بدهد.
زمان فیلتر قطعی تلگرام اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، علاء الدین بروجردی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن «تلگرام» اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی تصریح کرد: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون، اما این تعداد سرریز می شوند؛ وقتی تلگرام از مدار خارج شد مردم به یک سامانه ملی روی می آورند، تصریح کرد: در رابطه با نگرانی هایی که رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند که سامانه های داخلی ایمن نیست و یا مسائلی از این گونه، به لحاظ بستر سازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده ای دارد صورت می گیرد.

بروجردی خاطرنشان کرد: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تصمیم بجا و خوبی است
اما آن پیام رسانی داخلی بایستی حسابی تقویت شود
که استفاده کنندگان خوشحال تر شوند
ایرج
Iran, Islamic Republic of
ما به پیام رسان داخلی اعتماد نداریم
چون کوچکترین انتقاد از عملکرد مسئولان به عنوان سند اقدام بر علیه امنیت ملی تو دادگاه استفاده می شه و ..
Iran, Islamic Republic of
سلام
تصمیم بجا ومناسبی است
من به پیام رسانهای خارجی اعتماد ندارم .
Iran, Islamic Republic of
شما حتما مشغول به خوردن مال مردمی که موافق بستن تلگرامی
Iran, Islamic Republic of
یعنی نظر میلیون ها ایرانی ک عضوشن اصلا مهم نیس
Iran, Islamic Republic of
نه نظر شما مهم نیست
هیچوقت مهم نبوده
سید
Iran, Islamic Republic of
کاربران محترم ،گذشته از مسائل سیاسی مگر نمی بینید که در سایه همین فضای باز شبکه های اجتماعی خارجی، انبوهی از فیلمها وعکسهای سکس و مسائل خصوصی زن ومردها که باید سربسته بمانند بی پرده تبلیغ وترویج میشود وشهوت ها را غیر قابل کنترل میکند...چرا چشم بسته حرف میزنید؟؟؟ فردا ناموس خود شما هم امنیت نخواهد داشت....
Iran, Islamic Republic of
در اینستا مواردی ک عرض کردین ب صورت بسیار گسترده تری وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
اون هم باید فیلتر بشه
Iran, Islamic Republic of
تلگرام که به زور عکس خصوصی کسب رو نمی گیره . خب عکس نزارین
Iran, Islamic Republic of
در اینستا یا تلگرام ؟؟؟
United Arab Emirates
من هرگز از بکه پیام رسان ایرانی استفاده نمیکنم چون امنیت ندارد و دائم در حال رصد و شنود است
United States
افراد خائن باید هم عضو نشن!
M.sh
Iran, Islamic Republic of
جالبه برای شما مهم نیست که اطلاعات شما وصدا و... شما توسط بیگاتگان وصهیونها واستکبارو ... بیفته وشنود بشه . اما اگر در داخل اینکار صورت بگیره مصیبت عظمی رخ خواهد داد!!!
عجب!!!
همه جای دنیا همینه. وقتی چیزی ، حرکتی ، کاری و..‌ خلاف امنیت ملی اون کشور باشه سریع جمعش میکنن. ما تاحالا چندبار از کلاغ نیوزو منافقین و بهایی و یهودی وصهیونیست و... با کمک همین تلگرام، ضربه خوردیم!؟
ایرج
Iran, Islamic Republic of
جناب M.sh
اولا اینا همه ادامه همدیگن منتها اینا نزدیکترن زود آدمو خفت می کنن ولی اونا دورن
دوما داخلی ها هر انتقاد کوچک رو ولو اسلامی و انقلابی به نام اقدام بر علیه امنیت ملی و نظام و ..... بعنوان سند می زنن تو سر خودمون
سوما تو تلگرام کسی کانال انتقادی فقط انتقادی حتی اسلامی و انقلابی داشته باشه تلگرام اونو نمی بنده و محتواشو در اختیار دادگاههای نظام قرار نمی ده ولی پیام رسان !! داخلی اول ازش مستند تهیه می کنه بعد اونو می بنده بعد کانل رو با صاحبش می فرسته دادگاه و آبروشو می بره
حالا خودت بگو مگر مغز .... که داخلی ها اعتماد کنیم
سید
Iran, Islamic Republic of
در تایید کلام M.SH باید عرض کنم واقعیت همین است اگرنیروهای امنیتی واطلاعاتی بخوان میتونن ولو با سختی آمار همه کسانی روکه در تلگرام و...به نظام بد وبیراه میگن رهگیری کنندو پیداش کنن... ولی در غیر از موارد خطرساز و جدی به بقیه که از روی عصبانیت پست میذارن و و کانالیزه عمل نمیکنن کاری ندارن...
بیخود خودتون رو از سروش نترسونیداگر انتقاد حقی نسبت به مسئولین نظام دارید مثل یه مرد بزنید ونترسید البته به شرطیکه قصدتون توهین وتخریب نباشه و اطلاعات درست و منطقی رو توی انتقاداتتون بگنجانید....انتقاد آدمهای بزدل مملکت رو درست نمیکنه ....همیشه دلارورمردان و شیرزنان حقیقت خواه وحقیقت گو توانسته اند در تاریخ اثر گذار باشند
ایرج
Iran, Islamic Republic of
بله اصلن برا همین ایجاد شدن تا مردم رو کنترل کنن
Iran, Islamic Republic of
شما می تونی بچه هات را هم بفروشی
به جهنم
Hchn
Iran, Islamic Republic of
شما نبینید
Iran, Islamic Republic of
سلام مثل اینکه خیلی کوته فکر هستید و از پیشرفت تکنولوژی خبر نداری ،کسی که دنبال فیلم و...باشه میتونه کمتر از دو دقیقه پیدا کنه باید فرهنگ سازی کنیم که نسبت به اون چیزهای بد بی اعتنا بشن هرچقدر قایمش کنی بیشتر اشتیاق پیدا میکنن ،و اما هر بلایی سر ما مردم میاد از بی کفایتی عده ای از مسولین بی لیاقته که جوانان بیکار هستن و از بیکاری روی به این چیزها میارن ،شما بعنوان ی جوان تفریحت چیه؟؟؟ و اما مسولین بجای اینکه نگران امنیت مردم باشن به فکر حل مشکلات باشن ،انقدری در حق مردم کوتاهی کردن که جنبه شنیدن انتقاد ندارن و منافع خودشونو در خطر میبینن.....
محمد
United Arab Emirates
اگر کسی عین زبان تلخت را برعلیه دیگران بکار می گرفت که مثلا خائن و مزدوراجنبی هستی خوبه اینطوری با مردم صجبت کردن ؟؟ چقدر
بی اخلاقین شماها ؟؟ همینطوری راحت به این ان مارک میزنی . هرکی مخالف تلگرامه مال مردم خور شد ؟؟ چقدر حقیر هستید .
United States
شما همون هایی هستید که از نجومی بگیران حمایت می کنید، پس بیخود ژست حمایت از مبارزه با فساد نگیرید...
Iran, Islamic Republic of
سلام
با توجه به مزیت های که تلگرام نسبت به پیام رسانهای داخلی دارد در عین هال باید کار را از یک جای شروع کرد .
استفاده از پیام رسانهای داخلی اگر هرچی هست تولید همین جوانهای ایرانی است .ومن با افتخار از انها استفاده می کنم.
Iran, Islamic Republic of
خب داداش شما استفاده نکن
ایرج
Iran, Islamic Republic of
معلومه که استفاده نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
ما از داخلی استفاده میکنیم. چون به رسانه های دشمن، اعتماد نداریم و نخواهیم داشت.
ایرج
United States
جناب 15/34
دشمن همه جا هست داخل و خارج نداره
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرج‌؛ با حرف های کیلویی، کسی تحت تأثیر قرار نمیگیرد. دشمن، هم داخل است، هم خارج. اما تلگرام به عنوان رسانه همگانی مردم ایران، در اختیار دشمن است و دشمن در موقع لازم، از اطلاعات مردم استفاده میکند و اطلاعات غلط به مردم میدهد، بدون قابلیت پیگیری. بنابراین، حمایت از نظام و امنیت ایران، به معنای استفاده از پیام رسان ها و رسانه های مورد اعتماد ایرانیست.
ایرج
Iran, Islamic Republic of
چهل میلیون ایرانی عضو تلگرام یعنی بی اعتمادی محض به رسانه های داخل
مااز پیام رسان خارجی خوشمون نمی آد اما اونا یه خوبی دارن یه بدی.
ولی داخلی ها صد تا بدی دارن و ما بناچار خارجی ها را ترجیح می دیم
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرج؛
منطق نداری. اما خوب مغلطه میکنی.
علت رفتن مردم سراغ تلگرام، عدم اعتماد به پیام رسان های داخلی نیست که واسه خودت، فرضیه تعریف میکنی! علت، نبود رقیب قابل جایگزین و انحصار بود. این رو، بنده و تمام خانواده و فک و فامیلمون و اطرافیانمون میتونیم با اذعان کنیم که تلگرام داریم، اما نه به خاطر ترس از تخلف و دستگیر شدن! بلکه به خاطر اینکه کارایی خوبی داشت و فقط هم همین بود. اما قطعا از این به بعد، به سروش، توجه میکنیم.
این یک دروغت. فعلا بسه برات. کمتر هم مردم رو فریب بده. کسی مه تلخفی نداره، نه از دیده شدن ترسی داره، نه از جریمه.
ايرج
Iran, Islamic Republic of
جناب 15/38
اين استدلالت درسته كه يكي از دلايل انتخاب تلگرام كارايي خوب و سهولت استفادشه ما هم قبول دارم
اما دليل عمده اعتماد مردم به تلگرام اطمينان از عدم برخورد و سانسور مديران تلگرامه
همينطور عمده دليل روي گرداني از رسانه هاي داخل نگراني از پرونده سازي و حذف كانال و اكانت و پرونده سازيه خصوص براي فعالين و منتقدين
مسلما بسياري از كانالهي پربيننده تلگرام كه موجب هشياري مردم شدن تو رسانه هاي داخل تعطيل خواهند شد و اصلن دليل اصلي فيلتر تلگرام هم همينه
خيلي روشنه سيستم هر انتقادي از مسئولان رو تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومي و غيره حساب مي كنه و مستوجب برخورد مي دونه
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرج، فرمودی دلیل عمده عدم اعتماد مردم به پیام رسان داخلی، اطمینان از عدم برخورده. سه تا سؤال:
1. وقتی پیام رسان قابل جایگزینی به جای تلگرام وجود نداشت و اصطلاحا تلگرام انحصاری بود، چطور مردم میتونستن پیام رسان دیگه رو انتخاب کنن؟!
2. شما داری راجع به نظر مردم صحبت میکنی، نه یه منطق خاص. خب بر اساس کدام نظرسنجی، به نظر مردم رسیدی؟ آیا دلیل شخصی خودت رو به جای نتایج یک نظرسنجی درست گذاشتی؟ آیا نظر رو از غیر از ابزار نظرسنجی میفهمن؟
تا اینجا که خیلی مشکوک و بد از تلگرام دفاع کردی.
3. از نوشتن چه چیزی یا چه فعالیتی در رسانه های داخلی میترسید؟ اگر منظورت نقده، نقد کردن نه جرمه، نه کسی به خاطر نقد، دستگیر و محاکمه شده. قانون مجازات اسلامی رو بخون. قانون اساسی رو بخون. پس پیام رسان های داخلی هم، قراره در چارچوب همین قوانین فعالیت کنن. پس پیام رسان های داخلی، مشکل نقد ندارن که کسی بترسه. حالا بگو چه فعالیتی در تلگرام میکنید که در پیام رسان های داخلی نمیتونید بکنید؟ غیر از تخلف و قانون شکنی؟
ایرج
United States
سلام جناب 22/19 وبقیه دوستان
برای خودتون اسم بزارید تا جواب هر کدوم رو با اسم بدم
اسم من ایرجه توصیه می کنم شما هم با اسم نظر بدید
عنایت بفرما عزیز برخلاف شما که به مخاطبتان بد گمانید بنده به شما و بقیه دوستان مخالف حسن ظن دارم ومطمئنم همه در یک جبهه قرار داریم جبهه اسلام و انقلاب و ایران
ببین عزیز هر کی از سیستم انتقاد کنه برانداز و معاند و اغتشاشگر نیست ممکنه کاملا به عکس باشه . محض اطلاع عرض کنم بنده دانش پژوه موسسه آقای مصباح . عضو هیات امنا مسجد . بسیجی و مدیر مجموعه های فرهنگی انقلابی و دارای سابقه همکاری فرهنگی با سپاه در سطح متوسط بودم و هستم . اینو گفتم که متوجه باشید کاملا خودی خودی هستم . بگذریم
3 تا سوال کردی با یک نتیجه من با شماره جواب می دم
ادامه در کامنت بعدی
ایرج
United States
ادامه
2- شب روز مسئولان نظر خودشون رو به عنوان نظر مردم عنوان می کنن کاملا برخلاف نظر سنجی دستگاهها و نهادها
ما و شما تو متن جامعه زندگی می کنیم و نظر مردم رو می دونیم نیازی به نظر سنجی علمی نیست و اساسا مردم ابزار و حوصله اینکا رو ندارن
اساسا نظر سنجی که به نفع مردم باشه یا انجام نمیشه یا منتشر نمیشه جز موارد معدود که سیستم از خودش رو دست می خوره مثل یارانه که 98 درصد مردم برخلاف هیاهوی نخبگان حکومتی نظر دادن
3 -گفتی از چی می ترسید ؟ از انتقاد به مسئولان و هزینه های اون مثل بازداشت و حذف کانال و اذیت و آزار انقلابی نماها نگرانیم . البته به وقتش هزینه هم می دیم
ایرج
United States
ادامه
نتیجه
ببین برادر ما مدافع قانون اساسی و بسیاری از قوانین عادی که مطابق با شرع و قانون اساسی باشد هستیم
بحث بر سر تفسیر قانونه که آقایان هر نظر و فعالیت مخالف منافع خودشون رو ذیل عناوین شناخته شده و تکراری تشویش اذهان عمومی و براندازی با هاش برخورد می کنن
مسئله سوئ استفاده از قانونه که همیشه به نفع مسئولان و به ضرر مردم بوده و اینجا مسئولان متهم هستن نه مردم که چرا طبق قانون با ملت برخورد نمی کنن
ایرج
United States
ما مدافع انقلاب و اسلام و عدالت و قانون اساسی و حتی قوانین عادی و حقوق ملتیم و معتقدیم رفتار مسئولان نظام از اینها فاصله داره
چیزی که مسئولان می خوان مخالفان رو به اون متهم کنن
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب ایرج و طرفداران استفاده از رسانه ها و پیام رسان های بیگانه؛
ما میدانیم هر کسی انتقاد کند، معاند و برانداز نیست. اما معاندین و براندازانی هم هستند که ادعای دوستی و طرفداری از نظام میکنند. درحالیکه از دشمن بدتر هستند. هر معترضی، ضدانقلاب نیست. از آن طرف، هر کسی بگوید داخل نظام هستم هم، داخل نظام نیست. سران فتنه در فتنه 88، به زبان نمیگفتند بیرون نظامیم! اتفاقا اسم از امام و انقلاب می آوردند. اما به نفع دشمنان و زخم خوردگان از اسلام و اهداف آن، دفاع میکردند. اشخاصی بودند که در انقلاب، کنار امام بودند، اما بعدا از راه رفته برگشتند یا معلوم شد از اول در راه نبودند. حتی رییس جمهور ایران شدند یا میشوند! اما از انقلاب اسلامی و در واقع از اسلام، کینه دارند!
شما، به جای پذیرش حرف حق، عنوان میکنید که طرفدار نظامید و عضو موسسه امام خمینی! خب عضویت شما در هر جا، دلیل بر نیت درست شما نیست. نفوذی هم زیاد داریم. تازه اگر عضو باشید. درون نظام بودنتان هم، از اینکه به نفع نظام حرف بزنید و عمل کنید معلوم میشود.
شما ادعاهای کذبی مطرح میکنید و بنده اعلام میکنم صد در صد، دشمنید و فقط ادعای انقلابی دارید.
شما، ادعا کردید علت گرایش مردم به تلگرام، به دلیل ترس از نظارت در پیام رسان های داخلیست. سؤال کردم و البته جواب هم معلوم بود. وقتی پیام رسانی با امکانات خوب همچون تلگرام نبود، و تلگرام نیز، ضرر خود را نشان نداده بود، طبیعتا مردم میروند سراغ تلگرام. مثل خود بنده. این اشکالی ندارد. اما دلیلش، صرفا به خاطر انحصار است و بس. چون جایگزینی وجود نداشت و تلگرام هم بد نبود. این را باید قبول کنید. چرا اصرار بر حرف غلط دارید؟
ثانیا، اینکه شما از نظر مردم حرف میزنید، ادعای بزرگیست. بنده میگویم وقتی نرم افزاری انحصاری باشد، عقلا مردم میروند سمت آن نرم افزار. این حرف من، یک حرف منطقیست. اما شما از نظر مردم صحبت میکنید. خب بنده سؤال کردم مگر نظرسنجی کردید؟ شما میگویید از اطرافیانتان فهمیدید! آیا اینجوری میشه قضاوت کرد؟! ما نمیدانیم. شاید اطرافیان شما، همه خلافکارند و از کار در داخل میترسند. اینکه ملاک نیست.
ملاک اینست که متخلف، از نظارت میترسد. وگرنه نظارت و کنترل، رکن مدیریت، و ابزار جلوگیری از فساد است. انسانی که پایبند به شرع اسلام و قانون باشد، نمیتواند از بازرسی بترسد. حتی خودش طرفدار اجرای قانون است.
بنده قبول ندارم اکثریت مردم ایران، خلاف شرع و قانون عمل میکنند که بخواهند از پیام رسان های داخلی بترسند یا مخالف نظارت باشند. اگر پیام رسان های داخلی پیشرفت کنند، مردم، حتما به سمت آن ها میروند. اخیرا هم این نرم افزارهای ایرانی پیشرفت مرده اند، از جمله پیام رسان آیتا.
بنابراین، شما، نظارت بر رسانه که بسیار لازم است و البته باید در حد قانون باشد نه بیشتر را، بد و نامطلوب معرفی میکنید که حرف بسیار غلطیست. از قول مردم، اعلام میکنید که مردم به نظام اعتماد ندارند! مردم را متخلف از قانون ایران معرفی میکنید که گناه حق الناس است! برخلاف مصالح نظام و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، ایران، نظرپراکنی میکنید، بعد هم ادعای درون نظام بودن میکنید! اگر واقعا عضو مؤسسه امام خمینی باشید، باید شما را سرعا بیرون بیندازند. چون یک نفوذی دیگر دارد تربیت میشود.
و اما حرف آخر با مردم و جهان نیوز؛
در دنیا، هیچ کسی، قابل اعتمادتر از جمهوری اسلامی و امام خامنه ای نیست. قانون هم، پشتیبان نقد است. اگر مسؤولی از نقد می هراسد، نباید اجازه داد ترس خود را، به عنوان مصلحت نظام، جا بزند. هم رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند که نقد درست مسؤولین، دفاع از نظام است، هم مردم باید در فضای نقد داخلی بمانند. به دلیل استقلال قوه قضاییه، اگر همه منتقدین از تلگرام، به انواع پیام رسان های داخلی از جمله آیتا و سروش و...، نقل مکان کنند و دقت کنند آتو دست دولت ندهند، دولت نمیتواند کسی را به خاطر نقد، محازات کند و خدا را شکر، یک قاضی، موظف به رعایت بند بند قانون است. اما خوش نیامدن دولت و مجلس، نباید باعث شود از حقوق خود بگذریم و به پیام رسان های بیگانه روی بیاوریم که در موقع بحران، آموزش ساخت کوکتل مولوتف و مقابله با گاز اشک آور، به مردم میدهند و با دروغ های امثال آمدنیوز، هزینه ای هرچند کوچک به جا میگذارند.
تلگرام، طبق یک تصمیم درست که عرض شد، فیلتر خواهد شد. الان که فرصت کافی برای انتخاب پیام رسان حدید و انتقال به آن داده شده، این کار را به آینده موکول نکنید و هر دو نرم افزار را در گو‌شی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
به حرف خناسان هم گوش نکنید. اگر بنا بر اعتراض باشد، ما اول صفیم. کسی حق ندارد به معترض تعرض کند و فعالیت در ایران، حق ماست. با این کار، خط بین معترض و ضدانقلاب لجوج، جدا میشود.

"در پناه خدا"
ايرج
Iran, Islamic Republic of
جواب 14/42
من از جوابتون اصلن حس بدي ندارم و به حسن نيت شما پي بردم
برعكس شما كه من رو ضد انقلاب تمام عيار مي دونيد.
ما رسانه خارج رو ترجيح ميديم نه بدليل بيگانه بودن فقط بدليل آزادي بيان بيشتر همين .
راجع به تلگرام و رسانه داخل مطمئنم اگر مسئولان مي خواستن و براي مردم ارزش قائل بودن تا حالا پيامرسان مشابه و بهتر از تلگرام درست مي كردن و امنيتش رو هم در عمل نشان مي دادن اما دريغ
كه مسئولان ما در مواجه با فضاي مجازي نگاه اثباتي ندارن چون لابد براي خودشون نفعي نداره و الان هم فقط از دست آمد نيوز و اعتراضات مردم و ....... به فكر جايگزين افتادن .اينو كه تصديق مي كنيد ؟ اين يعني پيامرسان داخلي مطلوب مردم في نفسه براي مسئولان ارزشي نداره . مثل بقيه حوزه ها از خودرو پرايد گرفته تا توليد داخل و چيزهاي ديگه شما اينو ديگه بايد تصديق كنيد ...
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرج‌؛
مسؤولان در توسعه رسانه های داخلی و دریافت حرف مردم، کوتاهی کرده اند یا متوجه نبوده اند. به همین خاطر، ما در رسانه و از جمله پیام رسان که فناوری خوبیست، عقبیم. این کوتاهی یا ندیدن آینده درست. خب راه چیست؟ توسعه و استفاده از فناوری. این رو اگر شما موافقید، ما هم موافقیم.
اما کدام فناوری؟ ما میگوییم فناوری با منافع بیشتر و هزینه کمتر. ما معتقدیم میشود پیام رسان داخلی با ازادی بیان در چارچوب قانون داشت. از سنگ اندازی مسؤولین دولتی هم مطلعیم. این رو هم بگم که میدانیم دولت روحانی، در شرایط فعلی، طرفدار پرو پاقرص فیلتر تلگرام است و وزیر ارتباطاتش، قصد خدمت به دین و نظام ندارد. چراکه تا مردم به پیام رسان های جدید عادت کنند، به گمان دولت، چند سال طول میکشد و فضای نقد از بین میرود!
اما محاسبه ما اینست که این کار، به نفع دولت نیست و محاسبه دولت، به ضرر خودش است. اولا انتقال مردم به پیام رسان های خوب، سریع تر از آنچه دولتیان تصور میکنند رخ میدهد. چون متقاضی مردمند و مردم برعکس دولت چابکند. ثانیا، ما عمیقا اعتقاد داریم فضای نقد درست در تلگرام، در رسانه های داخلی هم وجود دارد. وجه تمایز صحبت ما و شما اینجاست و بندا معتقدم در اینجا، حرف شما دارای اشکال جدیست. شما ادعا میکنید در رسانه های داخلی، فضای نقد وجود ندارد. اگر منظورتان قانون و دوری از تهمت و توهین است که چیز خوبیست. اما اگر منظورتان کج اندیشی و فشار دولت بر نقد صحیح است، این فشار در تلگرام هم وجود دارد. وانگهی، قرار نیست کشور را تقدیم دولت کنیم. پس نمیتوانید ادعا کنید دولت در تلگرام نمیتواند فشار بیاورد. این ادعا رد است.
اما ترس از فشار دولت های نفوذی و ظاهرا انقلابی بر رسانه های داخلی، ترس خوبیست. اما راه حل، پافشاری همه مردم و رسانه ها بر نقد است. در آن صورت، دولت نمیتواند مانع نقد شود. از طرفی، رسانه های داخلی، قابلیت کنترل در فتنه ها و مجازات متخلفین رو هم دارند.
بنابراین به نظر می آید نقشه خود در حذف فضای نقد با فیلتر تلگرام، محاسبه غلط از نوع خطاهای دشمن است و با اینکار، هم مردم سریعا از پیام رسان های داخلی استفاده میکنند، هم با پافشاری مردم، دولت نمیتواند مانع نقد شود، هم مضرات تلگرام همچون جاسوسی اطلاعات ایرانیان یا کانال های فاسدی چون آمدنیوز و کانال های فساد و فحشاء که بسیار خطرناکند را نخواهیم داشت.
بنابراین، گرچه هدف دولت، حذف فضای نقد است و میدانیم، اما تصور میکنیم محاسبه شان غلط است. برگردیم به اول نظر. توسعه و کاربرد فناوری، مطلوب است و فناوری داخلی در این شرایط، منافع بیشتر و هزینه کمتری دارد نسبت به تلگرام. اما اگر گرفتار اعمال سلیقه غیرقانونی شدیم، راه برای استفاده مجدد از تلگرام باز است.
مردم لطفا همراهی کنند و پیام رسان های داخلی را استفاده کنند و فضای رعب دولت را رسمیت ندهند. دولت، همین احساس ترس را میخواهد.
والسلام
ایرج
United States
جواب 22:16
علیک السلام و سلام ! شما چرا اسم لا اقل مستعار نمی زاری برا خودت عزیز ؟!
برادر چرا فکر می کنید فقط دولت مخالف نقده ؟ بقیه دستگاهها هم همینطورن فرقی ندارن .
من از واقعیت حرف می زنم شما از ایده آل و قانون
ببینید وقتی مسئول ما نمی خواد مردم رسانه داشته باشن باید باید کردن ما در لزوم توسعه پیامرسان سهل و آزاد داخلی در برابر تلگرام آب در هاون کوبیدنه
مثل خودرو پرایده نسبت به خودرو خارجی هر وقت اونو درست کردن اینم می شه
چند دهه است مردم رو به کشتن می دن با پراید و وعده امسال و سال دیگه می دن برا کیفیت تا کی ؟
شما می گی داخلی خوب و امن و آزاد من می گم بسیار عالی! ولی این خواست من و شماست که ابزارشو نداریم . مسئولان فقط حرف می زنن و اعتقادی به آزادی و سهولت و کارایی رسانه ندارن .
حالا شما امیدواری ؟ هر وقت ثابت کردندو در عمل دیدیم ما هم می آیم داخل چی از این بهتر ؟
Iran, Islamic Republic of
اقا ما كه الان كلي نرم افزار داريم
خوب مردم الان برن عضو اونا بشن
اينترنت مجاني بدين
تو تلويزيون و همه جا هم تبليغ كنيد
...
ايرج
Iran, Islamic Republic of
جواب 14/42

دو قسمت از جواب من كه شمامل مصاديق برخورد دستگاه قضا با فعالين كانالهاي تلگرام بود درج نشد
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز من تلگرام هويت نداره
سروش هويت نداره
واتساپ هويت نداره
آدما به يك نرم افزار هويت ميدن
پس مغلطه نكن كه تلگرام ال است و بل است
40 ميليون ايراني عضو تلگرام ان
و به اون هويت دادن الان تلگرام نمونه اي از جامعه ايران ه
اگر خبري رصد ميشه ايراني اينكارو مينكه
اگر كانالي تو مركز توجهه مردم ايران اون رو بولد كردن
شماها تو اقليتيد و اين تلگرام تنها جاييه كه حرفتون خريدار نداره و نمي تويند بگيريد و ببنديد و مردم ايران آزادانه نظر ميدن بدون ترس از شماها :)
Iran, Islamic Republic of
دلیل فیلتر تلگرام، آموزش ساخت کوکتل مولوتف و دعوت مردم به حمله به پلیسه. و البته دفاع بی شرمانه مدیر تلگرام از اغتشاش.
Iran, Islamic Republic of
تو این کشور جاسوس های تابلو دار و اسم و رسم دار را آزاد میکنند بروند. چند نفر را میشناسی به جرم "انتقاد از مسئولان" در زندان هستند؟
جاسوس و خرابکار و محارب را قاطی نکن. آنهایی که اسلحه دست میگیرند و اطلاعات نظامی و اقتصادی به خارجی ها میدهند در دسته انتقاد کننده از مسئولان نیستند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا جاسوس راحت رفت و آمد می کنند ولی کافیه یه انتقاد کوچیک به یکی از مسئولین بکنی
نمونه عملی همین اینجا کافیه اسم بعضی ها یا بعضی از نهادها رو بنویسی
سانسور میشه البته سانسورچی تقصیر نداره
چون سایت رو با سرورش از جا در میارند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در همین جا از بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی شخص رئیس جمهور تا پایین ترین مقام ها و حتی وکیل الدوله مورد انتقادهای فوق العاده تند و تیزی قرار میگیرند. سازمانها و نهادها هم بالاخره زیر نام یک شخصی هست دیگر.
ایران آزادی خیلی زیاد است ولی در بر خورد با موارد امنیتی خیلی سریع و محکم برخورد میکنند
Iran, Islamic Republic of
آزادی انتقاد از مسئولین وجود نداره حتی مسئولین ...
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی نظریات را که میخوانم احساس میکنم جامعه تلگرامی ایران پس از بستن تلگرام دچار افسردگی مزمن و مقاوم به درمان میشود.
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله رب العالمین . بالاخره بساط این شبکه مخرب جمع میشود.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز...مثلا الان شما در شبکه پیام رسان خارجی مثل تلگرام کاری بکنی فکر میکنی قابل رصد کردن نیست؟؟؟؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم. دقیقا درسته مطلبتون
ایرج
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست16:10 1397/01/11
رسد می کنن ولی به استناد اون دادگاهیت نمی کنن و کانالت هم نمی بندن
Iran, Islamic Republic of
اگر مطلبی دروغ یا خلاف امنیت ملی مینویسی، باید دستگیر و دادگاهیت کنن. ما، طرفدار جرم و جنایت و اوباش گری نیستیم که مثل، هواخواه اوباش و فتنه گران و دادگاهی شدن کانال های انحرافی باشیم. دستگیرشون کنن. ما هم کمکشون میکنیم مجرمان، زودتر دستگیر شن.
شما هم عوض ترس و لرز، تخلف نکن. وگرنه نوبت تو هم می ه ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
نخیر عزیزم
الان هم قابل استناد است
ولی هرکس هرچه میخواهد میگوید
بعد مدعیست آزادی نیست!!؟
United States
از طرف خودت حرف بزن بچه...
تو اگه ریگی در کفش نداشته باشی چرا باید نگران باشی؟
ایرج
Iran, Islamic Republic of
فیلتر تلگرام اتفاقا به ضرر مسئولان نظامه
چون مردم فداش با فیلتر می رن تلگرام و بی توجهی و مردم و انزوای مسئولان بیشتر مشخص می شه
Iran, Islamic Republic of
در تلگرام هرچی میگی علیه امنیت کشور استفاده می شه پروفسور!!
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرج که ادعا میکنی رسانه های داخلی، نمیتونن انتقاد کنن! میشه یه نمونه، فقط یه نمونه از انتقاداتی که تلگرام تونسته بگه و رسانه های داخلی نتونستن بگن رو، اینحا بگی؟ چون فکر نمیکنم حتی یه نمونه وجود داشته باشه که رسانه های داخلی، نتونن نقد کنن. چون اساسا انتقاد، خلاف قوانین جمهوری اسلامی نیست و قوه قضاییه نمیتونه چیزی که قانون نیست رو اجرا کنه.
پس یه نمونه بگو و ما رو روشن کن.
ايرج
Iran, Islamic Republic of
جناب
23/20نمونه گفتم زياد ولي جهان منتشر نكرد
Iran, Islamic Republic of
نمونه اگر درست بوده و موثق، جهان منتشر میکرد حداقل یک نمونه اش رو. بله شایعات تلگرامی که پسر فلانی اینه داماد فلانی اونه زیاده.
ایرج
United States
22:17جناب
ههه شایعه مردم از موثق ! مسئولان ، درستتر در میآد معمولا .
بعد شایعه چرا ؟ نمونه از دوستان خودم کانال و وبلاگ وسایت داشتن با صاحبش از ریشه در آوردن
چرا راه دور همینجا در جواب دوستان ا یه سوال از دستگاه .... کردم چند بار ولی منتشر نشد . سایتای دیگه که اصلن منتشر نمی کنن حتی یک نظر ! مثل رجا و فارس و الف و ..
Iran, Islamic Republic of
ایرج واقعا مغلطه میکنی. انتشار نظر مگه حقه که هی نظر نظر میکنی؟ شما فساد رو باید اول ثابت بعد رو کنی نه اول رو بعد ثابت! تلگرام رو واسه دروغ پردازی میخواید دیگه. کاملا ثابت شد!
Iran, Islamic Republic of
متن خودش گویای کذب بودن ادعاست
Iran, Islamic Republic of
تو خارج دقیقا اینجوریه مال ما خار داره فقط 😏
ایرج
United States
مثل یارانه خودشون فیلتر می شن خواهید دید !
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
فضای مجازی هم محاسن داره و هم معایب
تلگرام هم ازاین قاعده مستثنی نیست اما همین تلگرام اگرنبود درکشور ما خلاف های بیشتری اتفاق می افتاد چرا که وضعیت کشورمان را خصوصا بلحاظ مالی و اختلاس ها و سوءاستفاده های اقتصادی و سیاسی مانند اتاق شیشه ای کرده بود و بعید بود خبرمهمی باشد اما منعکس نشود اما سامانه ملی چنین تضمینی ندارد مگر اینکه در گذشت زمان بتواند اعتماد مردم را جلب نماید
حتما تقويت ميشه
شما بشين ايشالا ميشه
يه ١٠٠ سال ديگه
امان از تزویر
Iran, Islamic Republic of
البته اگر «آشنا»یان در پیامرسان داخلی اخلال نکنند
Iran, Islamic Republic of
از اين نظر كيلويى هاى ستون كيهان و خوانندگان بود هاهاها
Iran, Islamic Republic of
بوی معامله می آید در آن شورا
فیلتر تلگرام در برابر پایان حصر!!؟
البته با انتقادی شدن فضای تلگرام علیه ناکارنامه دولت مشخصا خود دولت خوشحال است از فیلتر
هم ادای ضدفیلتر در می آورد
هم از فشار نارضایتی اقتصادی فرارمیکند
United Arab Emirates
....
United States
بستن تلگرام و محروم کردن مردم از یک امکان ارتباط جهانی اوج حماقت و زمان نشناسی است و قطعا شکست میخورد.اقایان میخواهند مردم در بی خبری بمانند اما مثل همیشه شکست خواهند خورد و مردم دانا پیروز خواهند شد
United States
به کره شمالی خوش امدید .
Iran, Islamic Republic of
تو که کره شمالی رو رو نقشه هم نمیتونی پیدا کنی و تا حالا ندیدیش، ادعای مقایسه با کره شمالی میکنی؟!
حتی اگر کره شمالی یه کار خوبی کرد، ما هم اون کار رو بکنیم، خیلی هم خوبه. حالا میخواد به کره شمالی خوش آمدیم یا کره جنوبی.
همین آمریکا که پرچم نحسش رو زدی و وجب به وجبش، نجسه، با متخلف برخورد میکنه. اجازه فعالیت به شبکه پرس هم نمیده. پس آمریکا هم کره شمالی؟! بافنده اید دیگه
Netherlands
دوستان ادعای مدیریت دنیا را دارند بعد از یک تلگرام می ترسند ‌.
Iran, Islamic Republic of
ضدانقلاب جواب که نداشته باشند، به جفنگ میان. به هوشیاری میگن ترس. به محاسبه میگن ترس. به تدبیر میگن ترس. نوبت به رفیقشون آمریکا که میرسه، اونا میشن اهل حساب و کتاب!
سعید
Iran, Islamic Republic of
وقتی از کشور خرج بشید چمدان شما رو بازرسی میکنند یا وقتی داخل کشورید؟
پاسخ کاملا مشخصه
مطمئن باشید وقتی از پیام رسان خارجی استفاده می کنید چون اطلاعات از کشور خارج یا از کشور بیگانه وارد میشه سیستم امنیتی کشور موظفه اطلاعات رو بررسی کنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
موافقم حذف تلگرامم ولی با این روش به جایی نمی رسیم(تصمیم درست با روش غلط)
دولت باید ابتدا وزارت خانه ها، ادارات و سازمانهای تحت مدیریت خودش رو ملزم به استفاه از پیام رسان داخلی می کرد
گام بعدی اصناف و...
بعدش تلگرام رو حذف می کرد
Iran, Islamic Republic of
الان صدا و سیما و دستگاه های دولتی، رفتن سمت پیام رسان های داخلی. یه بررسی بکنید.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
تصمیم خوبی است
برای آشنا کردن بیشتر مردم با فیلترشکن....
واقعا هنوز هم فکرمیکنند با ممنوعیت و فیلتر میشه جلوی فن آوری رو گرفت؟
Iran, Islamic Republic of
جلوی فتنه گری رو ولی میشه گرفت.
Iran, Islamic Republic of
چی بگم اخه من به شما :/
Iran, Islamic Republic of
تلگرام باعث شد که خیلی از مسئولان رسوا شوند . برای همین است که فیلتر می شود . مردم باید در تاریکی بمانند تا برخی به حیف و میل کردن بیت المال مشغول باشند .این هم نمونه دیگری از آزادی است .
دست شما مسئولان گرامی درد نکند . عوض اینکه به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشید فقط به فکر اقازاده ها هستید . عربستان شتاب برداشته برای پیشرفت . ما هنوز درگیر تلگرام و وایبر و غیره هستیم . چون از شفاف سازی می ترسیم .
United States
تلگرام باعث رشد و نمو شما دروغگویان در فضای مجازی شده/.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی میکنه که سروش باشه یا تلگرام ویا هر اپ دیگه! مهم ضربه ای هست که بارها وبارها از تلگرام خوردیم وباید خیلی زودتر ازین بساطش جمع میشد
ایرج
Iran, Islamic Republic of
جواب M.sh
چه ضربه ای داداش ?
بیداری مردم ضربه است ؟
ملت آزادانه تو تلگرام نظرشونو می گن این ضربه است ؟ به کی ؟
منظورتون اعتراضات مردمیه ؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
نه برادر.‌منظورم ضربه ای هست که از کانالهایی چون کلاغ نیوزو ... خوردیم. هرچند یه عده از مسئولان تلاش کردن که سرور تلگرام رو داخل بیارن تا بتونند کانالهایی که بر علیه امنیت ملی فعال هستند رو مسدود کنند، اما مدیر تلگرام نه تنها قبول نکرد بلکه به این نوع کانالها بها هم داد. پس باید فیلتر بشه.
Iran, Islamic Republic of
بیداری مردم؟
...
ايرج
Iran, Islamic Republic of
بله بيداري مردم
چيزي كه مسئولان از اون وحشت داره
Iran, Islamic Republic of
بیداری مردم نه. آموزش بمب سازی و حمله به پلیس با استفاده از تلگرام. متخلف هم اون طری دنیا ول.
خیر اینجوری نمیشه. بیداری مردم با پیام رسان های خود مردم، داخل ایران.
Iran, Islamic Republic of
تلگرام در کدام مورد باعث رسوایی مسؤولین شد؟!
تلگرام، کدام رسوایی رو منتشر کرده که رسانه های داخلی منتشر نکردن؟! بگو ببینیم چقدر در ادعات صادقی. چون بنده فکر میکنم علت حمایت شما از تلگرام، انتقاد از مسؤولین نیست. انتقاد رو شبکه های داخلی و همینجا که نظر گذاشتی، صبح تا شب مطرح میکنن.
ایرج
United States
جناب 00/08
رسانه های داخل مال مسئولان و احزابه نه ملت
ملت در داخل حق ایجاد رسانه ندارن و فعلا به تلگرام پناه بردن که محیطی کاملا راحت و آزاده
شبکه های داخل کارشون سانسوره
فعلا فقط جهان نیوز تا حدودی یک در میان نظر مخالف رو منتشر می کنه
البته فقط قسمت نظرات . اخبار و مطالب سایت که همش به نفع مسئولانه
Iran, Islamic Republic of
رسانه های داخل، مال مسؤولانه؟! خیر. شما میتوانید کار رسانه بکنید بروید کار رسانه کنید. کسی مانع کار رسانه ای نیست! به شما مجوز نداده اند؟! کانالتان را بسته اند؟! اگر خلاف قانون عمل نکنید، میتوانید خودتان سایت یا وبلاگ یا کانال بزنید. در پیام رسان های داخلی هم میتوانید.
بله البته باید شرع و قانون را رعایت کنید. وگرنه با شما برخورد میشود. مگر خلافکارید؟!
در مورد سایت های خبری، این سایت ها، موظف به درج نظرات نیستند. این رسانه ها خصوصی هستند و مالک دارند. شما برو رسانه خودت رو بزن و نظر بنویس.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
تعداد محدودی رسانه داریم که فقط طرز تفکر صاحبان خودش را ترویج می دهد
با پیام رسان ها هر فرد می تواند یک رسانه باشد
البته رسانه آزاد
Iran, Islamic Republic of
ما هم پیام رسان میخواهیم. اما داخلی نه پیام رسانی که کلیدش دست دشمن باشه.
Iran, Islamic Republic of
حرف های غیرواقعی نزن
اگر تلگرام نباشه خیلی از رسانه های داخلی اخبار رو پخش نمی کنند
مسئولین رسانه میدونند که خیلی از اخبار توی تلگرام پخش شده بنابراین اونها هم پخش می کنند که عقب نمونند و گرنه باید رسانشون رو تعطیل کنند
بنابراین تلگرام مستقیم و غیرمستقیم باعث پخش اخبار مگو (اخباری غیرقابل خوشایند مسئولین مفسد) می شود
نمونه این رسوایی فیش های نجومیه
Iran, Islamic Republic of
قبلا تلگرام نبود، همه جا فساد بود؟!
خیر. رسانه همیشه بوده. منتهی شکل عوض میشه.
وانگهی، تلگرام باعث افشا فیش های نجومی شد؟! کسی که فیش ها را دیده و عکس گرفته، اگر تلگرام نبود، جایی منتشر نمیکرد؟! قطعا منتشر میکرد.
ثالثا، ما پیام رسان میخواهیم. اما نه تلگرامی که وقتی بهش میگی کانال آموزش اغتشاش رو فیلتر کن، توجهی نکنه. ان شاء الله، پیام رسان های داخلی خوب.
ایرج
United States
آفرین 16:17
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به کره ی شمالی خوش آمدین
امسال خیلی فوق العاده خواهد بود دوستان. خدایا مرسی که اینجا به دنیا اومدم. دیگه خیالم راحته اون دنیا که ببریم جهنم خیلی بهم سخت نمیگذره یاد خاطراتم میوفتم
Iran, Islamic Republic of
داداش به کره شمالی توهین نکن
اونجا اینقدر فساد نیست
اونجا نمیگند آزادی داریم ولی نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
اينو كه راست ميگي
شان كره شمالي و عقل و درايت مسئولينش رو پايين نياريد !
United States
کاش شما امریکا پرستان جنم کره شمالی رو داشتید اینقدر وا نمی دادید...
تلگرام رو می خواید آزاد باشه تا خیانت کنید همین.
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی که رفت دست بوسی ترامپ
داداشی داری اشتباه میزنی
United States
تو داری اشتب می زنی عمویی!
چون فکر کردی همه چون شما کدخداپرستان ذلیل هستن!
Iran, Islamic Republic of
سلام
با توجه به مزیت های که تلگرام نسبت به پیام رسانهای داخلی دارد در عین هال باید کار را از یک جای شروع کرد .

استفاده از پیام رسانهای داخلی اگر هرچی هست تولید همین جوانهای ایرانی است .ومن با افتخار از انها استفاده می کنم.
Iran, Islamic Republic of
استفاده از پیام رسان های داخلی خیلی هم خوبه و باید تقویت بشه ولی به این معنی نباید بشه که پیام رسان خارجی رو حذف کنیم
باید رقابلت بینشون وجود داشته باشه البته با جانبداری از پیام رسان داخلی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا. عین رانندگان متخلف که همش از جریمه ناله میکنن. باید به اینا گفت اگر جریمه متخلف نباشه، جامعه نابود میشه. شما تخلف نکنید. جریمه باید باشه. هست و خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
انشا الله که حتما تشریف ببری جهنم تا ببینی چی را با چی مقایسه می کنی
Iran, Islamic Republic of
شما هرجا باشی برات جهنمه عزیزم
بچه های موساد چطورن؟
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی عالیست.
ما لازم باشد تلگرام را میبندیم. حالا بشیم کره شمالی یا جنوبی
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه به دست و پاي لولوي استكبار افتاده !
Iran, Islamic Republic of
کی گفته به دست و پا افتاده؟ بمب اتمش رو ساخت. آمریکا تمام زرزر هاش رو کرد. بعد که مجددا هیچ غلطی نتونست بکنه، برگشت پای میز مذاکره.
بعدشم، هر وقت کره شمالی وا داد، ما دیگه کاریش نداریم.
ثالثا،همین الانم فیلتر تلگرام خارجی و استفاده ازپیام رسان های داخلی، ربطی به تلگرام نداشت. نیاز و تصمیم خودمون بود. رفیقت بی خود و بی جهت، اسم کره شمالی رو آورد و ذوق مرگ شد!
Iran, Islamic Republic of
به دست و پا نیفتاده
اول امنیت و توان دفاعیش رو تقویت کرده بعد با اقتدار در میز مذاکره حاضر شده
هنوز هم که مذاکره شروع نشده
این آمریکاست که به میز مذاکره نیاز داره
بعد از اون همه تهدید الکی که آمریکا کرد چرا مرتب پیشنهاد مذاکره با کره شمالی رو میداد و میده؟
این آمریکاست که به میز مذاکره نیاز داره نه کره شمالی
کره شمالی یک بار تجربه مذاکره رو داره البته تجربه برجام ایران هم هست
به نظر نمیرسه این دفعه اشتباهی انجام بده
چه عجب!
Iran, Islamic Republic of
چه عجب و آفرین
Iran, Islamic Republic of
رسانه باعث متفتضح شدن فاسدین است. باید بسته شود تا کم کم ایران تبدیل به کشور دوست و برادر و ایده ال کره شمالی برسد. تا هر کاری خواستند بکنند. اگر هم شما نظری دادید به اتهام های گوناگون دچار می شوید.
United States
تا چشم شما کدخداپرستان درآد
Iran, Islamic Republic of
ما مردم مسلمان ایران، ترجیح میدیم مثل کشور دوست کره شمالی، پایبند به ارزش هامون و مدافع منافع ملی باشیم، تا اینکه مثل شما غرب زدگان و مرعوبان کشور دشمن آمریکا، بی توجه به منافع ملی مون.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فیلتر شکن
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
دیگه وقتشه که تلگرام ورژن جدید خودش را روی بلاک چین ارائه کنه، اونوقت این دوستان نگران امنیت کشور، متوجه خطای بزرگ خود در فیلتر تلگرام خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم بلاکچین چی هست اما این را خوب میدانم اگر تکی بزنند حتما پاتکی هم خواهد بود خصوصا اینکه بازی اساسا در زمین ایران است.
هاهاها
ايول
United States
عصبی باشید و از این عصبانیت بمیرید...
Iran, Islamic Republic of
سروش، آی گپ، ایتا
پشه روی زخم می نشیند، زخم را خوب کنید و نگذارید به وجود بیاید
Iran, Islamic Republic of
این تصمیم کاملا غلط است
فیلتر کردن تلگرام باعث استفاده گسترده مردم از فیلترشکن می شود
فیلتر کردن تلگرام باعث کاهش شفافیت و به دنبال آن کاهش پاسخگویی مسئولان است
کاملا مشخصه که چه کسانی از فیلتر کردن تلگرام سود می برند؟
به جای برطرف کردن نارضایتی ها از جمله مشکلات اقتصادی، بیکاری، فقر، گرانی، ورشکستگی واحدهای تولیدی، رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری
تصمیم گرفته اند که تلگرام فیلتر شود
ریشه اعتراض های به حق مردمی تلگرام و حضور مردم در فضای رسانه نیست بلکه مشکلات اقتصادی است
با بستن، محدودکردن، فیلترکردن و بگیر و ببند مشکلات اقتصادی حل میشود؟
Iran, Islamic Republic of
با فلترینگ جدید فیلورشکن هم کارایی نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
الحمد الله
قلى
آقا اين كارا چيه؟ كلا سيم اينترنت رو قطع كنند با خيال راحت بشينيم تلويزيون ميلى رو نگاه كنيم.
دنيا كجا داره مى ره ما كجا!
Iran, Islamic Republic of
دنیا؟! تلگرام رو تو دنیا آدم حساب نمیکنن. تلگرام رو برای ایران تقویت کردن تا مردم رو در موقع لازم، با استفاده از کانال های ضدانقلاب مثل آمددروغ، دعوت به اغتشاش کنن.
تو دنیا رو اول یه بررسی کنن، بعد بیا مزدوری
امیر
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل دنیا رو هم بررسی کردیم.....خب فیسبوک یوتیوب....تویتیر.....و خیلی ابزار دیگه هم فیلتره....چه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
خب پس اول قبول کن تلگرام رو دنیا قبول نداره که ما پاسخ حرف جفنگ ضدانقلاب رو داده باشیم بعد بریم سراغ موارد بعد.
مواردی که نوشتی، یعنی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، یه ضرورته. ولی نه از نوع خارجیش. مسلما فیسبوک و تلگرام و یوتیوب، با فرهنگ و آداب تربیتی اسلامی، نمیخونه و نیاز محسوب نمیشه که بگی جلوی نیازمون رو گرفتن. جلوی فساد رو گرفتن. وگرنه انواع داخلیش رو بسازن و استفاده کنن. که الان هم داریم. بابد هم پیشرفت کنه. اما مضرات فیسبوک و یوتیوب. از منافعش بیشتره.
قلى زاده
به به
امسال سال حمايت از كالاى ايرانيه
خدا به خير بگذرونه!
Iran, Islamic Republic of
بله سال حمایت از کالای ایرانیه. تا چشم کفار و منافقین و ضدانقلاب، از حدقه در بیاد. زنده باد ایران و کالای ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
دلیل اصلی
Iran, Islamic Republic of
...
قلى نژاد
يعنى چقدر بخنديم
يه ماشين بعد از ٤٠ سال نمى تونيم بسازيم، حالا ببينيم چه گلى به سر دنياى نرم افزار ميزنيم
M.sh
Iran, Islamic Republic of
حتما کوری که نمیبینی! در قبالش موشک ساختیم، ماهواره فرستادیم هوا وهمچنین موجود زنده، به سوخت ۲۰% رسیدیم، اما در قبالش ماشین نتونستیم بسازیم، میدونید چرا!!!؟ چون اون اولیها به دست توانمند نیروهای انقلابی و جوانان مومن انجام شدو اون دومی به دست لیبرالها وامریکا پرستان و واداده ها به غرب و... هست که هنوز کاری از پیش نبردند.
Iran, Islamic Republic of
M.shجان اون موفقیتها توسط جوانان متخصص ایرانی بوجود اومده،چون وقتی بخوان از علم نظامی دنیا عقب نمونن برای جذب دانشمندان ازشون نمیپرسن ک نماز صبح چن رکعته!شاید تنها محیط توی کشورمون هست ک مردم براساس لیاقت و سوادشون جذب میشن
United States
اگر راست میگی چرا 40 ساله اقتصاد هر روز بدتر شده؟
Iran, Islamic Republic of
شما به خودت بخند
Iran, Islamic Republic of
جناب مزدور‌؛
از تخریبت علیه کالا و تفکر ایرانی میگذرم. اما آیا همین متخصصان متقی ایرانی، جلوی ویروس استاکس نت که یک پروژه پیشرفته برای زمین زدن صنعت هسته ای بود، بر نیومدن؟!
آیا حملات ویروسی به صنعت برق و نفت، نداشتیم که اعلام هم شد و خنثی هم شد و دشنت، به شکستش اعتراف کرد؟!
کی اون ها رو شکست داد؟ خدا. خدا، بود که متخصصان ایرانی رو، پیروز کرد.
بنابراین، اگر با خدا، باشیم، پیروزیم.
قلى پور
اگه مسئولين محترم دوزار سواد داشتن متوجه مى شدن كه چى؟ جلوى گردش آزاد اطلاعات رو نميشه گرفت. اين سوراخ رو ببندى ١٠ تا ديگه باز ميشه. ببين كى گفتم!
Iran, Islamic Republic of
شما شب ها درب خونه و اتاق خوابت را هم باز بذار! ببین کی گفتم!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
وضع اقتصادی خوب
شفافیت
مبارزه غیرشعاری با فساد
آزادی انتقاد از مسئولان
باعث تقویت امنیت ملی میشه
اگه اینا باشه صدتا برنامه مثل تلگرام هم نمی تونه امنیت ملی رو به هم بزنه
ریشه مشکل رو پیدا کنید نه این که سریع یه طرحی بدید تلگرام فیلتر بشه
Iran, Islamic Republic of
مشکل تلگرام اشاعه فحشاست نه فقط امنیت
Iran, Islamic Republic of
تلگرام میتونه باعث انتشار مطالب خوب، معنوی و انسانی بشه
مشکل از من و شماست که ضعف از استفاده از این فضا رو داریم
و فقط بعد منفی اون رو نگاه می کنیم
از هر رسانه ای میشه استفاده مثبت و منفی کرد
کاملا وابسته به استفاده کنندگان آنها دارد
Iran, Islamic Republic of
چرا خودتون رو نفهمی می زنید؟
Iran, Islamic Republic of
این چه طرز حرف زدنه؟
قبلا همین حرف ها رو در مورد رادیو و ویدئو و ... می زدند بعدا به این نتیجه رسیدند که این ها رسانه هستند هم استفاده مثبت دارند و هم استفاده منفی
همین الان که داری نظر میدی رادیو آزاده، ویدئو آزاده
ما هم در حال استفاده مثبت از اونها هستیم
متاسفانه یه چیزهایی به گوشتان خورده ولی دریغ از یه ذره فکر کردن
کمی هم مطالعه تاریخی بفرمایید و در مورد نحوه برخورد با رادیو و دستگاه ویدئو و ... بپرسید
اگر هم سنتان به اون زمان ها نمی رسد از کتاب های تاریخی، مستندها و حتی تاریخ شفاهی (افراد کهن سال) استفاده کنید
Iran, Islamic Republic of
چی میگی شما؟! ما گفتیم پیام رسان نمیخوایم؟! ما گفتیم تلگرام خوب نیست. باید پیام رسان های داخلی مثل آیتا نصب و استفاده کنیم.
ابزار، خوب و بد داره. تلگرام چون دست دشمنه، ابزاربد محسوب میشه.
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده 16:42؛
بله ماهیت یک رسانه، بستگی به استفاده کننده داره، اما واقعیت یک رسانه، فقط ماهیتش نیست. اگر یک رسانه ای، در اختیاری کسی باشه که به قول شما، از مطالب معنوی استفاده نمیکنه، بلکه برعکس، مطالب انحرافی در رسانه اش استفاده میکنه، حکم ابزار فاسد رو نداره؟ آیا شما از این رسانه، استفاده میکنی؟
تلگرام هم اینطوره. ماهیت رسانه مشکلی نداره. اما مدیریت تلگرام، مشکل داره. تلگرام، ابزاریست در اختیار افرادی که به اسم آزادی بیان، اجازه انتشار هر مطلبی از جمله آموزش ساخت بمب، آموزش حمله به پلیس، و... رو میده. پس تلگرام، یه ابزار در اختیار یه مدیریت بد هست. عقل حکم نمیکنه که همین رسانه رو، بدون این آثار منفیش، داشته باشیم؟
چنین رسانه ای، باید داخلی باشه تا با توجه به شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران، قابل کنترل باشه.
بنابراین جمع بندی میکنم. رسانه چیز خیلی خوبیه. اما تلگرام، مساوی با رسانه نیست. ابزار هم، خوب و بد بودنش، به استفاده کنندگان و از همه مهم تر، مدیریتش بستگی داره. پس تلگرامی که مدیریتش دست ما نباشد، حکم همون ابزار بد رو داره. همه مثال چاقو رو برای معرفی ابزار میزنن. پس میشه گفت تلگرام، چاقویی هست که دست دشمنه. نکته آخر هم اینکه ما هم نیاز به این ابزار داریم تا در برابر چاقوی دشمن، بتونیم دفاع کنیم. اینکه ایران و ایرانیان، وابسته به یک نرم افزار خارجی باشن، این خلاف شأن ملی ما است.
از نتایج اقتصادی مثبت استفاده از نرم افزارهای داخلی میگذرم.
ریشه مشکل
Iran, Islamic Republic of
مشکل در کنترل کامل یک رسانه توسط مسئولان ما اینه که اون موقع اخبار افشاگری و نظارت بر کار اونها فیلتر میشه بعد اون رسانه تبدیل میشه به رسانه بی خاصیت که فقط اخبار روزمره معمولی رو پخش میکنه
وقتی مشکل اقتصادی، بیکاری، گرانی، سختی در ازوداج، ضعف شدید فرهنگی وجود داره جوون دنبال مسائلی مثل حمله به پلیس و ... میره
ریشه مشکل اینهاست
آدرس غلط ندهیم
پیام رسان های داخلی الان هستند ولی رغبت به استفاده از اونها کمه چون مردم احساس می کنند تحت کنترل و نظارت شدید هستند
چرا باید مردم همچین احساسی بکنند؟
فردا در همین پیام رسان های داخلی یه مطلب بنویسی اون موقع است که احضار میشی و به جرم اقدام علیه امنیت ملی و هزار جور انگ دیگه محاکمه میشی
اینها بی اعتمادی به پیام رسان داخلی به دلیل برخودهای امنیتی که در طول سال ها انجام شده و الان شدیدتر هم شده
وقتی مردم مجال و فرصتی برای اعتراض به سیاست های اقتصادی ندارند اعتراض دی ماه 96 میشه اغتشاش
البته یه نکته هم باید گفت به دلیل این که بیش از 70 درصد اقتصاد دولتی است و کارمندان دولت در دریافت حقوق و ... مشکل ندارند خیلی ها مثل شما معنی و مفهوم فشار اقتصادی رو درک نمی کنند و به هر اعتراضی میگند اغتشاش
کارمندان دولتی هیچ وقت مشکل حقوق، بیمه، اخراج، تعدیل نداشته و ندارند و هیچ درکی از این گونه مشکلات هم ندارند
سانسور شدید نظرات مردم، خفه کردن مخالفان قانونی و قانون مدار باعث تمایل و گرایش شدید مردم به رسانه های نسبتا آزاد مثل تلگرام میشه
الان مسئولان فکر می کنند با فیلتر کردن تلگرام مساله حل میشه
مساله حل نمیشه بلکه صورت مساله پاک شده
البته به نظر میرسه سال 97 از نظر اقتصادی سخت تر باشه و در نتیجه اعتراض ها بیشتر در نتیجه باید ریشه ای سرکوب بشه
تلگرام ابزار ارتباطی بین مردمه و اگر قطع بشه در نتیجه اعتراض ها (البته به زعم شماها اغتشاش ها) کم میشه این طرز تفکر مسولینه بی خبر از لایه های پایین و واقعیت های جامعه است
Iran, Islamic Republic of
مردم چنین حسی نمیکنن. اون متخلفان هستن که احساس عدم امنیت میکنن. مردم چه خلافی میکنن که از پیام رسان های داخلی، احساس عدم امنیت کنن؟! و اصولا چه کسی جز کسی که داره کار خلافی میکنه، ترس از نظارت و جریمه داره؟!
پس مردم، چون خلافکار نیستن، ترس از نظارت هم ندارن. حتی کاسب ها که از تلگرام سود میبرن هم، اگه همه منتقل شن به پیام رسان های داخلی، مشکلی نذارن. چه رسد به مردمی که تفریحی میرن تلگرام.
شما که این مقاله بلندبالا در مزایای تلگرام رو نوشتی، یا مطلع نیستی و ناآگاه، یا متخلف آگاه. وگرنه دفاع از حس ترس متخلفان و آشوبگران علیه امنیت ملی، این همه مقاله نمیخواد! بگو در پیام رسان های داخلی، ضدانقلاب و کانال های فساد و فحشا، کانال های کلاهبرداری و فروش اجناس بنجل و کلاهبرداری های میلیونی، امنیت ندارن و میترسن. وگرنه مردم، با نظامند و ترسی ندارن.
در مورد انتقاد هم، تمام حرف های شما، پوچه. و میدانید که پوچه. اما هدف، ایجاد جو امنیتی پیرامون پیام رسان های داخلیه. شاید نصف این کاربرانی که بالاتر از تلگرام دفاع کردن، مردم عادی نباشن و کارشون، فضاسازی رسانه ای باشه تا مردم رو نسبت به هرچیزی که به نفعشون هست، بترسونن. وگرنه ما مشکل انتقاد نداریم. ما، کمترین مشکل انتقاد نداریم. در رسانه ها، تا جایی که قانون اجازه بده و در چارچوب رسالت خبری اون رسانه باشه، خبر کار میشه، افشاگری میشه، نظر داده میشه و... . حالا مسؤولی اهمیت نداد ربطی به آزادی بیان نداره. اگر هم کسی تخلفی کنه، احضار میشه و توضیح میده. یا قانون در موردش میگه جرم کرده، یا جرم نکرده. و هیچ کسی نمیتونه قاضی رو مجبور بکنه به حکمی. هیچ قاضی ای هم نمیتونه خلاف قانون حکم بده. هیچ قاضی ای. چون کتاب قانون، در معرض دید همه هست.
مخلص کلام، ایران مشکلی در آزادی بیان نداره. ما خودمون موافق صد در صد آزادی بیان، بدون توهین، و بدون اتهام زنی قبل از اثبات هستیم. چیزی که رسانه ها و پیام رسان های داخلی هم میتونن انجام بدن. قانون هم موافق انتقاده. رهبری هم، موافق انتقاده. گور پدر مخالف انتقاد. لذا، باید پیام رسان های داخلی، برای بیان انتقاد استفاده بشن. تفاوتشون با تلگرام و پیام رسان های بیگانه اینه که در صورت وقوع جرم حالا هر جرمی، مدیریت و کنترل کانال فاسد، در اختیار مسؤولینه و میشه با صاحب کانال، برخورد کرد که این خوبه.
پس بذارید پیام رسان های داخلی، جایگزین بشن تا فرق منتقد با معاند، و درون نظام با ضدانقلاب، مشخص بشه و همه با یه چوب، رانده نشن.
الان مدت هاست جایگزینی پیام رسان های داخلی در دستور کاره. خبر تعطیلی تلگرام در آینده هم گفته شده تا نردم به خصوص کاسب ها، به مرور به پیام رسان های داخلی، نقل مکان کنن و گرفتار نشن. پس به جای ترس و تکرار حرف هایی که ضدانقلاب و مدیر منفور تلگرام رو خوشحال میکنه، پیام رسان های داخلی رو دانلود، و کانال های مختلف رو پیگیری کنید و دیگران رو هم تشویق کنید. اطمینان داشته باشید هیج مسؤولی، نمیتونه جلوی رسانه های داخلی خصوصی رو بگیره. کانال ها رو مردم رواج میدن و قرار بر کنترل نیست.
بنده شنیدم پیام رسان آیتا، خوبه. ببینید چطوره.
نظر مردم ضدامنیت نیست فساد مسئولان ضدامنیت است
Iran, Islamic Republic of
مردم تخلف نمی کنند که نگران بشند
مردم حقایق رو مطرح می کنند مسئول متخلف و مفسد، اختلاسگر، مسئول بی خاصیت و ناکارآمد احساس ناامنی میکنه
این مسئول متخلف و مفسد با تلگرام نمیتونه کاری بکنه باید پست و مقام رو رها کنه
ولی با پیام رسان داخلی این مسئول متخلف اعمال نفوذ میکنه تا حقایق علیه او سانسور بشه
اینجاست که فساد به وجود میاد
اینجاست که کنترل مشکل ساز میشه
کسی که در داخل کشور زندگی میکنه از اقدامات ضدامنیت حمایت نمیکنه مگر این که مشکل عقلی داشته باشه
ولی همین مسئولان متخلف و مفسد زیر چتر امنیت و به بهانه های واهی دنبال کنترل، فیلتر و سانسوره
اگر فضا برای اعتراض و نظر دادن مردم وجود داشته باشه اون وقت مسئولین متخلف خیلی خیلی کمتر می شوند و کارآمدی سیستم به صورت خودکار بالا میره و نتیجه اش میشه رضایت مردم و رضایت مردم یعنی حمایت و پشتیبانی محکم از نظام
در نتیجه اگر کسی هم بخواد آشوب کنه نه با اقبال روبرو میشه حتی از طرف مردم محکم باهاش برخورد میشه
در آشوب های گذشته هم همین مردم محکم با آشوبگرها برخورد می کنند
البته برچسب فتنه گر و آشوب گر جدیدا توسط برخی از افراد دیکتوار مآب که هیچ علاقه ای به نظام ندارند شده یک حربه و تاکتیک برای حذف رقیب
در مورد ادعای شما که ما با پیام رسان های داخلی مخالفیم
کاملا تکذیب میشه و این رو توهم از سمت شما می دونم
من از تمامی پیام رسانه های داخلی حمایت می کنم و عضو هم هستم
نه الان که خیلی وقت پیش
انتخاب هم باید توسط مردم انجام بشه
شما برای اون ها تصمیم نگیر
در مورد انتقاد هم حرف های من پوچ نیست
شما یا خیلی بی خبری یا خیلی خبر داری
در رسانه های داخلی نمیشه از مسئولین انتقاد کرد
اون هایی هم که یه ذره انتقاد می کنند یه حزب پشت سرشونه
خیلی هم نگران رفتارهای مردم نباش
تخلفات مردم در مقابل با تخلفات مسئولین به حساب نمیاد
از پیام رسان سروش می تونی استفاده کنی بر خلاف تلگرام تماس صوتی اش فیلتر نیست
از پیام رسان بله هم می تونی استفاده کنی و حتی انتقال وجه هم بدی
البته با حمایت از پیام رسان داخلی قابلیت های حرفه ای تری هم اضافه میشه
ولی این رو بدون که تلگرام یه مزیت داره اون هم اینه که مسئول متخلف نمیتونه سانسورش کنه
Iran, Islamic Republic of
با پیام رسان داخلی، مسؤول فاسد نمیتونه قانونا اعمال نفوذ کنه، اونم در سطح وسیع. اینو خوب میدونید.
پس با پیام رسان های داخلی مثل آیتا و سروش، نقد هست، اما مضرات تلگرام هم نیست. چیز ساده ایه. نمیخواید بفهمید.
Iran, Islamic Republic of
و تلگرام یه عیب بزرگ هم داره که کانال فاسد و صاحبش رو هم نمیشه مجازات کرد یا جلوش رو گرفت.
حالا کدوم محتمل تره؟ بستن فضای نقد به طور کامل توسط دولت یا سوء استفاده و سوء استفاده دشمنان و ضدانقلاب از تلگرام؟ قطعا دومی. چو فضای نقد دست دولت نیست.
Iran, Islamic Republic of
دولت میتونست جلوی نقد رو بگیره، انتقادات ریز و درشت سایت ها خبرگزاری ها کانال ها و منتقدین رو تا الان گرفته بود. نمیتونه. قانونا نمیتونه. بیخود از تلگرام آدم کش جاسوس دفاع نکن.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
آدرس غلط
Iran, Islamic Republic of
تلگرام امنیت ملی رو تخریب نمی کنه
اگر می تونست تخریب کنه الان خیلی مشکل داشتیم
مشکل جای دیگه است
مشکل آقایونی هستند که دارند فساد می کنند و تلگرام براشون مثل موی دماغ شده و دستشون رو رو میکنه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آدرس غلط رو خود خودت داری میدی. تلگرام، امنیت ملی رو تهدید کرد در اغتشاشات اخیر که باعث دعوت جوانان به ساخت بمب توسط آمدنیوز مزدور شد.
حتی اگر این تحارب رو هم نداشتیم، عقل سالم میفهمه که مدیریت رسانه هایی که در ایران فعاله، باید دست خودمون باشه نه بیگانه یا ضدانقلاب. درحالیکه مدیریت تلگرام، دست ما نیست.
حتی امکان دزدی اطلاعاتش، بیشتر از پیام رسان های داخلیه، چون کلیدش دست ما نیست، امکان بررسیش کمتره، امکان مجازات صاحب متخلفش نیست.
پس باید به نیت امثال شما شک کرد.
Iran, Islamic Republic of
چقدر ساده لوحی تو
واقعا مدیریت رسانه کامل در اختیار مسئولین باشه
کی در مورد فساد و ظلمشون صحبت کنه
در ضمن تلگرام خیلی هم آزاد نیست
میشه کانالهاشو فیلتر کرد
میشه تعقیب کرد چه کسی پیغام فرستاده
خیلی پاستوریزه و بی خبر از همه جا حرف نزنید
Iran, Islamic Republic of
شایدم از باخبری زیادشونه!بالاخره با فیلتر شفاف سازی ها نون خیلی ها تو روغن میشه
Iran, Islamic Republic of
شایدم تو هی میای پایین نظر خودت و از خودت دفاع میکنی. شایدم مأموری از تلگرام دفاع کنی. اینا رو ولش. وضعیت دلار چند؟ دولت فخیمه بنفش، نتونستن به وعده اش عمل کنه. چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده 15:36؛
اولا الفاظ بی ادبانه تو و افراد ضدانقلاب، برای ما آشناست. شماها علاوه بر اینکه در خانواده هایی رشد کردید که بچه هاشون رو آزاد میگذاشتن و از تربیت کافی برخوردار نیستید، از نظر دانش، ضعیفید و مجبورید رو به توهین بیارید.
ثانیا، ما، از توهین شما، عصبانی نمیشیم و میدان رو ترک نمیکنیم. خیالت راحت.
ثالثا، نظر رو دوباره بخون. بازم بخون. نوشتم مدیریت رسانه باید در اختیار خودمون باشه. یعنی مردم ایران داخل ایران. و تحت قوانین ایران. نگفتم مدیریتش دست مسؤولین باشه. اگه گفتم، اینجا بیار بنویس.
منظور از مدیریت داخلی، مالکیت نیست. مدیریته. شما که تفاوت مالکیت و مدیریت رو نمیدونید، ما رو بی خبر می نامید؟! مدیریت، میتونه شامل نظارت و اصلاح باشه. یعنی اگر رسانه ای، با توجه به شرع و قانون، آسیبی زد یا شاکی داشت، بشه او را دستگیر و محاکمه کرد یا به شی کایت شاکی، رسیدگی کرد. نه اینکه متخلف، اون طرف دنیا و غیر قابل محاکمه و پاسخگویی باشه. به این میگن مدیریت رسانه.
وانگهی، اگر مسؤولی بخواد مانع نقد کردن بشه، خلاف شرع و قانون اساسی هست و باید جای دیگه ای جلوش رو گرفت، نه با حمایت از یک راه غلط دیگه یعنی پیام رسان خارجی.
پس ما پاستوریزه و بی خبر نیستیم. این شمایید که بدون تحلیل، فقط تکرارکننده حرف رسانه های معاندید.
نظر دهنده 15:36
Iran, Islamic Republic of
با واژه هایی که شما استفاده کردید قضاوت به عهده بقیه باشه که من بی ادبانه صحبتا می کنم یا شما
از ادبیات و نحوه صحبت کردن شماها کاملا مشخصه که خیلی عجولانه و بی پایه و منطق صحبت می کنید
از نگارش متن شما هم میشه متوجه شد که چقدر عصبانی نشدید!!!
ریشه این عصبی صحبت کردن و پرخاشگری شما اینه که در فضایی هستید که امکان نظر دادن وجود نداره و فقط یاد گرفتید که اطاعت کنید و این حرف ها هم نظر شما نیست
این که تا کسی مخالف نظر شما حرف میزنه سریع بهش برچسب ضد انقلاب می زنید هم خیلی جالبه
محض اطلاع شما من از طرفداری نظام و کشور هستم و ادبیات شما رو هم به ضرر و مخرب نظام و کشور میدونم
مدیریت خیلی از رسانه ها در اختیار خودمنه
مثل همین جهان نیوز (که مدیریتش دست خودمونه)
اگر یه انتقاد و حتی اسم یه مسئول یا نهاد رو توی نظر بنویسی نظرتو پخش نمیکنه
چون بهش فشار میارند بعد شما میگی بریم یه جای دیگه از مسئولان انتقاد کنیم!!!!
شما بگو کجا؟
چه جوری؟
فقط یادگرفتیم کلی گویی کنیم و طرف رو بفرستیم دنبال نخود سیاه
کجا باید جلوی یه مسئول گرفته بشه؟
جا باید شفافیت ایجاد بشه
اصلا به ما بگو با وجود این همه دستگاه نطارتی چه جوری چندین سال حقوق نجومی به مسئولان پرداخت میشد؟!؟!؟!
تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که بهترین نوع نظارت نظارت همگانی و مردمیه
چون بقیه نظارت ها کارمد نیست
نظارت مردمی هم در رسانه کنترل شده و کاملا پاستوریزه زیر نظر مسئول مختلف اصلا معنی نداره که بخواد کارآمد بشه
Iran, Islamic Republic of
قصاوت، به عهده خدا، است. نه بقیه. بی ادبی تو هم، محرز هست و واضح. نظرت هم هست. گفتم که ضدانقلاب، اصولا همین هستن. مغزهای تنگ و دهان های گشاد. پس دلیلی بر عصبانیت نیست.
جواب مثلا استدلال هات رو در نظر ساعت 21:27 گفتم. دقیق و مورد به مورد. نیازی به تکرار نیست. چون جملات شما، کاملا غیرمرتبط با بحث، و نظرات بنده است.
Iran, Islamic Republic of
اولا مدیریت جهان نیوز دست توست؟! دست تو؟!!
ثانیا تو طرفدار نظامی؟! تو دشمن نظامی. طرفداری از رسانه های معاند و فاسد نشان دادن مسؤولین، ادبیات طرفداران نظامه؟ از کی تا حالا فتنه گری شده طرفداری از نظام؟!
ثالثا، اگر مسؤولی خلاف قانون عمل کرد، جاش قوه قضاییه است. نه رجوع به رسانه ای با ضرر بیشتر. اون هم رسانه ای دروغگو.
رابعا، رواج حقوق نجومی، به دلیل مشکل رسانه بود؟! به رسانه بیچاره چه مربوطه؟ مشکل، عدم کارایی دستگاه های نظارتی و فساد مدیران بود. حالا هم مشخص شد. مثلا حقوق های نجومی حل شد؟! پس باید جای دیگه ای حل بشه و اون، به زیر کشیدن رییس محبوب بنفشتونه.
خامسا، کی میگه کنترل رسانه، یعنی فیلتر انتقادات؟! کنترل درست یعنی فیلتر موارد خلاف قانون. اینکه اگر یه مسؤولی انتقادی رو برنتابید باید در جای خودش حل بشه یعنی همین. یعنی وقتی مسؤولی کنترل خلاف قانون بکنه، روی تلگرام هم میکنه. روی سایت های خبری هم میکنه. باید دید قوه قضاییه، ساز و کاری برای خودقانون. محوری تدارک دیده یا نه. جای خودش یعنی این.
ضمنا ما سال هاست در سایت های خبری هستیم. اسم همه نهادها میاد. از رهبری به بعد. کدوم نهاد اسمش فیلتر میشه؟! شاید دروغ زیاد مینویسی یا ادبیاتت مثل الان زننده است که فیلتر میشه.
اگر ق ق هست چرا حقوق های نجومی پرداخت میشد؟
Iran, Islamic Republic of
رواج حقوق های نجومی به دلیل عدم شفافیت است
یکی از عوامل ایجاد شفافیت همین رسانه ها هستند
همین فضای باز (البته نه اون فضای بازی که بعضی از افراد معلوم الحال دنبالش هستند) باعث ایجاد شفافیت میشه
تلگرام هم یکی از ابزارهای رسانه ای است که باعث ایجاد شفافیت میشه
ارتباطش کاملا مشخص و واضحه
اگر قوه قضاییه هست چرا حقوق های نجومی چندین سال پرداخت میشد؟
در مورد قوه قضاییه این رو هم بگم اگر نظر در جهت حمایت بدی توی نظرها پخش میشه ولی کافیه یه ذره نظر دو پهلو (نه نظر مخالف یه ذره نظر دوپهلو بدی) اصلا پخش نمیشه
البته من به سانسورچی حق میدم چون اگر پخش کنه رسانه کارش تمومه
حرف های شما نشان از بی اطلاعی شما از جو و اوضاعه
در ضمن آقای محترم به ما بگو نتیجه بررسی حقوق های نجومی چی شد؟
یعنی دقیق بگو قوه ق چه برخوردی کرد؟ نتیجه چی شد؟
دقیق و با سند بگو
کلی گویی و خوندن قانون اینجا فایده نداره ما قانون رو بلدیم
Iran, Islamic Republic of
آقای باادب عصبی
هر کس با نظر شما مخالف بود میشه ضد انقلاب
تاکی می خواهید نظر های متفاوت و یا مخالف با خودتون رو با برچسب و انگ زدن حذف کنید؟
Iran, Islamic Republic of
پس فهمیدی ضدانقلاب بی تربیته؟! خوبه.
خب نظرهای خلاف انقلاب، ضدانقلابه. نباش که متهم نشی.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم موبوگرام ساخته ايرانه چرا سرور اين سامانه رو تو ايران راه اندازي نمي كنن تمام كارايي تلگرامم داره
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
جایی که از حرف زدن مردم ترسیده بشه
اونجا محل فساد و ظلمه
Iran, Islamic Republic of
عجب! از حرف زدن مردم یا تلگرام ظاهرا روسی، واقعا آمریکایی صهیونیستی؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر توی تلگرام روس ها، آمریکایی ها یا صهیونیست ها حرف می زنند
البته اون ها هم می تونند حرف بزنند
ما هم می تونیم جواب بدیم
الان ما پرس تی وی داریم انگلیس هم بی بی سی داره
آمریکا و صهیونیست ها هم که کم شبکه خبری ندارند
وقتی اخبار واقعی، همه اخبار و صداقت رسانه ای وجود داشته باشه تخریب رسانه های معاند خود به خود خنثی میشه
به این سوال هم باید پاسخ داده بشه
چرا اقبال مردم به پیام رسان های داخلی کمتره؟
در حالی که پیام رسان های داخلی چیزی کمتر از خارجی ها ندارند
Iran, Islamic Republic of
آیا آمریکا اجازه فعالیت به پرس تی وی در خاکش میده؟! خیر.
پس چرا ما باید به تلگرامی که در شرایط حساس، کانال هاش با مدیریت بیرونی، اقدام به دروغ پراکنی میکنند، اجازه فعالیت بدیم؟!
کار رسانه ای، باید با ابزار قابل اطمینان انجام بشه و به دشمن اعتمادی نیست. بنابراین، باید از پیام رسان های داخلی، به صورت گسترده برای انتقاد استفاده بشه که هم داخلی و قابل اعتماده، و هم استفاده گسترده، مانع سنگ اندازی دولتی ها میشه.
Iran, Islamic Republic of
بالاترین سطح در این زمینه یعنی رئیس جمهور
پس کی بود با فیلتر کردن مخالف بود؟!؟؟
Iran, Islamic Republic of
احتمالا عمه کتی شون !!
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
مساله استفاده از پیام رسان داخلی نیست
الان هر دونوع پیام رسان داخلی و خارجی وجود داره ه کس بخواد می تونه از هر کدوم که خواست استفاده کنه
مسئله برای خیلی ها فضای غیرشفاف و تاریک است
در روشنایی و شفافیت نمیشه دزدی کرد
خیلی ها دوست دارند رسانه یک طرفه و کاملا کنترل شده باشه
دكتر محمود
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزيز
يه كم فكر كنيد هم بد نيست
خوب اينو ببندين مردم ميرن سراغ يه چيز ديگه
اونم ببندين ميرن سروقت يه چيز ديگه. بازنده اين بازى از الان معلومه!
Iran, Islamic Republic of
بازنده این بازی، ضدانقلابه. چون از تلگرام، خیلی سود به جیب زده و اغتشاش و فتنه کرده.
قرار به دروغ سازی باشه، با پیام رسان های داخلی نمیشه. در عین حال، فضای نقد مثل همین سایت ها هست. خوب هم هست. پس آزادی بیان در پیام رسان های داخلی هم هست. شفافیت هست. فضای نقد هست. اما کسانیکه از کنترل فضای مجازی ترسیدن و میترسن دستگیر بشن، قطعا ریگی به کفششون هست و میخوان فضای دروغ پردازی علیه نظام اسلامی، برقرار باشه.
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم اعتراض رو میذارید فتنه
مردم از شرایط اقتصادی گلایه دارند
چه جوری باید اعلام کنند که گلایه دارند؟
مجلس به فکره؟ دولت به فکره؟
حق اعتراض در قانون اسای هم آمده است
Iran, Islamic Republic of
اولا، فریبکاری نکن. ما، اسم فتنه را فتنه گذاشتیم، نه اسم اعتراض را. فتنه هم، به این میگن که به اسم حق اعتراض، بر علیه چیزی که مقصر نیست و بلکه باید حمایت بشه، یعنی ارزش های اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، شورش کنید. به اسم اعتراض به گرانی، مسجد و پرچم و مغازه ها و کلانتری و پایگاه بسیج رو آتش بزنید.
...
اعتراض کننده مخالف نظام نیست
Iran, Islamic Republic of
منظور از اعتراض توهین به نظام و مقدسات نیست
ما کی موافق حمله به پلیس و بسیج و ... بودیم؟!؟؟!
من میگم مردم نسبت به شرایط اقتصادی اعتراض دارند
اعتراض به دولت و مجلس به خصوص دولت
شما چرا هر اعتراضی میشه یه دفعه نظام رو با معترضین روبرو میکنی
بیشترین پاسخگویی باید از طرف دولت بعد مجلس و ... باشه
البته محض اطلاع جنابعالی همین مردم فتنه 88 و اغتشاشات رو خوابوندند
باید فضایی برای اعتراض مردم در مقابل بخش ها مختلف وجود داشته باشه
هر کس هم اعتراض کرد مخالف نظام و مقدسات و حملکه کننده به بسیج و نیروی انتظامی نیست
همین حرف رو رهبری به وضوح گفتند "مردم گلایه دارند"
همین مردم گلایه دار از نظام دفاع می کنند ولی این دلیل نیست که اعتراض نکنند
ایجاد فضا برای اعتراض به خصوص اعتراض به دولت و مجلس حق همین مردم پشتیبان نظام است
با زدن حرف های نسنجیده حقوق اساسی مردم علاقمه مند به نظام و کشور را از بین نبریم
Iran, Islamic Republic of
می بینم که مجبور شدی، البته نه از روی اختیار، که فتنه و اغتشاش رو رد کنی.
پس بازم میگم. ما به هر اعتراضی نمیگیم اغتشاش! پس بهتره فریبکاری نکنی. ما فقط به اغتشاشاتی مثل فتنه 88، و دی ماه 96 میگیم اغتشاش.
مردم هم اعتراض دارن. ما بیشتر. چه ربطی به تلگرام داره؟! تلگرام که از اغتشاشات صریحا دفاع کرد و آموزش ساخت بمب و حمله به پلیس میداد آمدنیوز. مدیر تلگرام هم همکاری میکرد باهاشون.
پس مردم انتقاد دارن، اعتراض دارن، کافیه دولت، شرایط اعتراض براشون فراهم کنه. تلگرام که محل اعتراض نیست ربطش دادی!
تلگرام، یک پیام رسان خارجیست که در مواقع لازم، در اختیار دشمنه. همین.
بی خبر از همه جا
Iran, Islamic Republic of
تقصیر نداری
جوری آموزش دیدی که هر کس مخالفت باشه سریع به نتیجه میرسی یا داعشی یا فتنه گر، یا اغتشاش گر یا آشوبگر
تلگرام از اغتشاشات دفاع کرد؟
آخه تلگرام یه ابزاره این حرف های صد من یه غاز رو برو یه جای دیگه بزن
در همین تلگرام رهبری کانال داره
شبکه خبر کانال داره
صدا وسیما، خیلی از نهادها کانال داشته و دارند
برو فکر زمینه اعتراض ها چی بود
تو به احتمال زیاد کارمند دولتی هستی که سرماه حقوق میگیری و اصلا از مشکل اقتصادی در رابطه با حقوق عقب افتاده، بیکاری، تعدیل، بیمه و ... خبر نداری
مشکل ما فاصله زیاد طبقاتیه
یه سری از ماها از سر بی مشکلی نظر میدیم یه سری های دیگه از مشکلات فراوان
در خیلی از نهادها مثل صداوسیما، تمام کارمندان دولت و بخش های دیگه حکومت تا حالا یه ماه حقوق عقب افتاده گرفته اند؟
احساس امنیت شغلی اشون کی به خطر افتاده؟
اصلا از بیمه و سنوات و ... اطلاع کافی دارند؟
اول بروید شناخت خود از فضای جامعه رو زیاد کنید
بعد بیایید اظهار فضل و نظر کنید
بهت پیشنهاد می کنم هرازگاهی بری اطراف مجلس ببینی چه خبره
Iran, Islamic Republic of
اطراف مجلس چه خبره؟ برو خبر بگیر. بذار تو کانال پیام رسان داخلیت. مشکلی نیست.
Iran, Islamic Republic of
من دوست ندارم برم توی گونی
فایده تلگرام بیشتر از ضرر آن
Iran, Islamic Republic of
تلگرام ضررها و فایده هایی دارد ولی فایده آن بیشتر است
عملکرد مسئولان باید کاملا زیر ذره بین مردم باشد
تلگرام یکی از ابزارهایی است مردم می توانند عملکرد آنها را نقد کنند
نظارت بر مسئولین یکی از شرط های اصلی پیشرفت کشور است
United States
خودت تنهایی همه نظرات در حمایت از تلگرام رو می نویسی نه؟
تلگرام ابزار نظارت همگانی
Iran, Islamic Republic of
با تلگرام نظارت همگانی امکان بر عملکرد همه مردم (مسئولان دولتی و غیردولتی و حتی مردم غیرمسئول) وجود دارد
بدون نظارت همگانی که بهترین و کم خطاترین نوع نظارت است نه تنها پیشرفت و توسعه حاصل نمی شود بلکه فساد و رانت روز به روز بیشتر می شود
نظارت همگانی بهترین راه برای کاهش فساد است
این شیوه کاملا موثر، مطمئن و کارآمد است
تلگرام ابزاری است که می تواند برای نظارت همگانی به خوبی استفاده شود
آشنایی همه مردم با این فضاهای آزاد زمینه سازی برای رفتار در فضاهای آزاد بزرگ تر و وسیع تر است
باید برای استفاده از همه چیز فرهنگ آن را ایجاد و ترویج کنیم نه این که آن را منع و قدغن کنیم
تمرکز روی فرهنگ استفاده از این گونه ابزارها باشد
لطفا تجربه برخورد با رادیو، ویدئو و دیگر ابزارهای مشابه را مرور کنید
Iran, Islamic Republic of
مغلطه کردی. مغلطه ات هم اینه که اطلاع رسانی رو مساوی تلگرام فرض کردی. فریب مخاطب مثل اینکه مد شده!
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم اطلاع رسانی شفاف و آزاد داریم
اینجا توی یه کامنت ساده اسم برخی از آقایون و نهادها رو نمیشه بیاریم
بعد میگی اطلاع رسانی
واقعا وجود افراد ساده لوح و بی خبر از همه جا باعث میشه که خیلی فاسدهای اهداف خودشون رو جلو ببرند
شما رسانه های داخلی رو آزاد بگذار (البته در چارچوب قانون) بعد بیا از این حرف ها بزن
Iran, Islamic Republic of
اسم همه رو میشه بیاری. بلکه توهینت حذف میشه.
وانگهی، هر رسانه ای، سیاست خودش رو داره. اینجا، اسم از رهبر تا رییس جمهور و همه میاد. اون خبرآنلاین و ایلنا هستن که هر حرف درستی رو از دم تیغ میزنن.
Iran, Islamic Republic of
کی گفته اسم همه رو میشه آورد
اسم یه سری از نهاد ها و آقایون بیاد حذف میشه
امتحان کن
جهان حذف میکنه و نقطه چین میذاره
Iran, Islamic Republic of
امتحان کنم؟!
به رهبری نهاد رهبری ریاست جمهوری قوه قضاییه میشه انتقاد کرد.
بیا اسم آوردم. جهان نقطه چین کرد؟!
بعدم در کار رسانه، هر رسانه ای، اختیار خودش رو داره. شما برو سایت بزن واسه خودت
Iran, Islamic Republic of
مغلطه نکن
کنترل نظر دادن مردم فساد آوره
بستن فضای نقد از مسئولین فساد آوره
یادت نره شعار ما
استقلا آزادی جمهوری اسلامی
در مورد آزادی و جمهوری یه کم فکر کن
کنترل این که کسی افشاگری نکنه فساد میاره
خیلی جاها از نظر قانونی از افشا کننده فساد حمایت قانونی میشه
اینجا حمایت که نمیشه جلوگیری هم میشه
ما طرفدار تلگرام نیستیم
ما طرفدار شفافیت و ایجاد فضا نقد مسئولین و اعتراض به عملکرد اونها هستیم
اگر شفافیت نباشه فسادهای زیادی به وجود میاد
محض اطلاع شما همین الان کانال های تلگرام قابلیت فیلتر کردن دارند
و ما مخالف ترویج فحشا و فساد جنسی هستیم
مغلطه نکن
Iran, Islamic Republic of
مغلطه تو میکنی طرفدار افسادطلبان.
کنترل نقد مردم؟! بله کنترل نقد درست فسادآوره. اما کنترل به طور کلی فسادآور نیست بلمه فسادزدا است و تلگرام، قابلیت کنترل نداره. افتاد؟
وانگهی، کانال های تلگرام قابلیت فیلتر دارن. اما قابلیت محاکمه مدیران آمدنیوز مجرم رو هم داریم؟!
Iran, Islamic Republic of
مغلطه تو میکنی طرفدار افسادطلبان.
کنترل نقد مردم؟! بله کنترل نقد درست فسادآوره. اما کنترل به طور کلی فسادآور نیست بلمه فسادزدا است و تلگرام، قابلیت کنترل نداره. افتاد؟
وانگهی، کانال های تلگرام قابلیت فیلتر دارن. اما قابلیت محاکمه مدیران آمدنیوز مجرم رو هم داریم؟!
Iran, Islamic Republic of
امتحان کنم؟!
به رهبری نهاد رهبری ریاست جمهوری قوه قضاییه میشه انتقاد کرد.
بیا اسم آوردم. جهان نقطه چین کرد؟!
بعدم در کار رسانه، هر رسانه ای، اختیار خودش رو داره. شما برو سایت بزن واسه خودت
با کیا شدیم 80 میلیون!
Iran, Islamic Republic of
الان اینی که نوشتی انتقاده؟!؟!؟
دست بردار از این نمایش
من چندبار نظر دادم در مورد قوه قضاییه و رئیس مجلس خیلی ها حذف شد
یه تعدادی دستکاری شد نقطه چین گذاشته شد
امنیت ملی بهوونه است سرکوب مردم نشوونه است
Iran, Islamic Republic of
مگر الان که تلگرام فیلتر نیست امنیت ملی نداریم؟
اگر خارجی ها از تلگرام سوء استفاده می کنند خب شما استفاده کنید
تگرام مثل ظرف یا ابزار میمونه
هم میشه ازش استفاده درست کرد و هم استفاده نادرست
مثل چاقو
بیتشر قتل ها با چاقو انجام میشه پس تصمیم بگیریم همه چاقوها رو جمع کنیم
United States
هر کشوری در دنیا قوانین خودش رو داره، هیچ کشوری اجازه نمی ده یک پیام رسان قوانین کشورش رو نادیده بگیره،
مشکل شما وطن فروشا اینه که چون قراره جلو خیانتتون گرفته بشه.
Iran, Islamic Republic of
اطلاع رسانی آزاد و شفافیت مالی هم جزء قانون های هر کشوری است
ما کدوم یک از اینها رو داریم؟
فقط بلدیم شعار بدیم
در مقابل عملکردهامون هم پاسخگو نیستیم
Iran, Islamic Republic of
ما وطن فروش نیستیم
ما اتفاقا به نظام و کشور علاقه داریم
مساله ایجاد شفافیت در مورد عملکرد مسئولینه
ایجاد شفافیت با تلگرام اتفاق میفته
رسانه های داخلی (چه سایت چه پیام رسان داخلی) تحت کنترل شدیده
نمونه هایی از این شفافیت ها رو با تلگرام دیده ایم که هیچ وقت با رسانه داخلی اتفاق نمی افتاد
Iran, Islamic Republic of
شما شب ها درب خونه خودت را باز بگذار تا همه از اموالت استفاده کنن چرا نمی ذاری؟
Iran, Islamic Republic of
مغلطه نکن
وقتی اطلاع رسانی درست و حسابی توی کشور وجود نداره مردم میرند سراغ ابزارهای دیگه
در ضمن پول نفت توی خونه ما نیست
پیش مسئولینه
هدف از بودن تلگرام ایجاد شفافیت در عملکرد مسئولانه
با تلگرام حقوق های نجومی کشف شد
کدوم رسانه داخلی جرات داشت در مورد حقوق های نجومی صحبت کنه؟
کدومشون جرات داشت یه فیش نجومی منتشر کنه؟
Iran, Islamic Republic of
کی میگه مثل ظرف می مونه؟! یه مثال حفظ کردید بدون اندک تعقلی. ظرف یا چاقو، در اختیار خودته. اما تلگرام در اختیار دشمن. چاقو دست دشمن چیز خوبیه تو منطق شما؟ چرا اینقدر مردم رو نفهم فرض میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
دشمن من کسیه ک نمیذاره من بعد دانشگام برم سر کار.دشمن من کسیه نمیذاره من ب چیزی ک حقمه برسم،دشمن کسیه ک آسایش و از من میگیره واسه بچه ی خودش
Iran, Islamic Republic of
اولا دشمن مردم، علاوه بر مواردی که گفتی، موارد دیگه ای هم هست. از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، و ضدانقلاب که منافعشون با منافع ما در تضاده. پس از تکنیک پوشش استفاده نکن و با اسم آوردن از چند دشمن درونی و پوشاندن دشمن بیرونی، خودت رو رسوا نکن.
ثانیا، اون کسی که نذاسته بعد از دانشگاه بری سر کار، مسؤولینی است که بقیه مردم یا شاید حتی خودت، اون ها رو مناسب تر تشخیص و بهشون رأی دادی. یادمان نمیره که زمان انتخابات، بعضیا میگفتن نه کار میخوایم، نه اقتصاد، فقط رییسی نیاد که دیوارکشی نشه و جنگ نشه. خب نه دیوارکشی شد نه جنگ. به حرف مردم در سال 96، احترام بگذار. چون اقتصاد براشون اولویت نبود و نیست.
ثالثا، دشمنت علاوه بر برخی مسؤولین ناکارآمد، جهلت هم هست. چون نمیدونی، تلگرام و رسانه های تحت اختیار دشمن، نه تنها حلال مشکلات مردم ایران نیست، بلکه بدبختی بیشترشون رو میخواد. همین تلگرام بود که با دعوت مردم به ساخت بمب دست ساز و نحوه مبارزه با پلیس و مقابله با گاز اشک آور و اون جوابیه مدیر بی تربیت تلگرام، باعث ریختن خون جوون های ایرانی شد. اما شما، بدون توجه به خون اون جوون ها، طرفدار تلگرامی و آسمون رو به ریسمون میدوزی برای دفاع از اون. اف بر تو.
Iran, Islamic Republic of
از این چاقوها که شما میگی زیاد داریم
وب سایت و پیام رسان داخلی کارآمدی لازم رو نداشته
ما هم می تونیم از تلگرام برای اهداف مثبت استفاده کنیم
ترس از دشمن خیلی وقت ها شده یه حربه دست مسئولین برای کنترل افکار عمومی و فرار از پاسخگویی
اگر همین تلگرام نبود خیلی از اخبار و اطلاعات از طریق تی وی و ... پخش نمیشد
Iran, Islamic Republic of
اولا مثال جاقو برای این بود که بگم فعلا چاقوی تلگرام، دست دشمنه.
ثانیا کارایی و کیفیت پیام رسان های داخلی قطعا باید زیاد بشه.
ثالثا، مسأله امکان استفاده مثبت از تلگرام نیست. مسأله، آسیب های غیرقابل حذفه مثل عدم امکان کنترل متخلفین و معاندین و کلاهبرداران. وقتی پیام رسان داخلی بتونه پیام رسانی کنه و اون مشکلات رو هم نداشته باشه، قطعا بهتره. این چیز سختیه؟!
رابعا یک نمونه از مواردی که تو تلگرام منتشر شده و تو سایت مربوط به اون کانال نیست رو بنویس و جایزه بگیر. همه کانال ها، سایت هم دارن. همه خبرها هم، روزانه پخش میشه. بله شایعات تلگرامی زیاده. ولی اونا منبع معتبر نداره. خبرهای درست، همه هر روز منتشر شده.
Germany
هروقت در مورد ممنوعیت ویدئو و ماهواره و اینترنت و فی سبوک و ... نتیجه ای گرفتید در این مورد هم خواهید گرفت. با توسعه روز افزون ارتباطات نمی توانید تا ابد حذفی برخورد کنید. این راه اشتباه را چندین بار رفته اید الان هم می روید اما بی نتیجه.
Iran, Islamic Republic of
در مورد اون ها گرفتیم. چون تا زمان آمدن فیلم های خوب، ویدیو ممنوع بود. در این مورد هم ان شاء الله، نتیجه میگیریم.
Germany
از وزیر ارتباطات که خود یک جوان دهه شصتیست بعید است که نداند تکنولوژی روزانه تغییر می کند. مسئولان بجای بیستن تلگرام دزدیها و فساد خود را کمتر کنند.
رهبر انقلاب در مشهد فرمودند درایران آزادی بیان وجود دارد. آیا بستن رسانه ها با این حرف ایشان در تضاد نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اقا درست میگه دزدی یاران وچپاول ئوستان وحرف مفت زدن همفکران آزاداست
Iran, Islamic Republic of
اولا خیر. در تضاد نیست. چون رسانه ها را نمیبندن. رسانه دشمن را میبندن و رسانه داخلی و مورد اعتماد، باز میکنن.
ثانیا، اگر در تضاد هم باشه، تقصیر دولته که همیشه، خلاف نظرات امام خامنه ای عمل میکنه و از انتقاد همیشه میترسیده.
Iran, Islamic Republic of
بهترین ابزار فشار برای کشورهای دیکتاتور ایجاد اطلاعات ازاد مانند تلگرام است که در تمام کشورهای ازاد وجود دارد
United States
البته قراره جلوی دیکتاتوری و رسانه دروغ شما گرفته بشه بدجور به دست و پا زدن افتادید مزدوران داعشی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای براندازی، به کشورهای مخالفش مثل ایران و روسیه و کره شمالی و سوریه، میگه دیکتاتور! درحالیکه خودش اسمش مستکبره. یعنی زورگو.
ما مردم ایران، آمریکا، طرفدارانش، و ادبیاتش را، زیر پا له میکنیم. اسلام، افتخار ایران است و ما، گول این حرفا رو نمیخوریم.
Iran, Islamic Republic of
اگر ایرلن میخواست در آمریکا، اغتشاش ایجاد کند، قطعا شبکه ایران را فیلتر میکردند. مگر شبکه پرس تی وی را، ممنوع نکردند این مدعیان آزادی؟!
حالا فهمیدی دروغگو کیه؟ انقلابی یا ضدانقلاب؟!
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر. نمیتونستیم راحت غارت و اختلاس کنیم و بیت المال رو بالا بکشیم! الان دیگه راحت شدیم! زنده باد سروش مرگ بر تلگرام
Iran, Islamic Republic of
از طرف یک نجومی بگیر
Iran, Islamic Republic of
با این سطح از شعور خودت را به دکتر نشون بده
Iran, Islamic Republic of
مگه تلگرام دست ایران بوده که فساد رو شما برملا کنی؟!
یا سروش دست غربه که نتونی کانال بزنی؟!
تفاوت این دو، قابلیت کنترل دروغ هست. مثل همینایی که نوشتی.
Iran, Islamic Republic of
تا ببینیم دروغ چیه؟ در مورد کیه؟
همین قابلیت کنترل توسط مسئولانه که فساد میاره
علت اصلی فیلتر تلگرام جلوگیری از افشاگری است
جلوگیری از بررسی لایحه بودجه است
جلوگیری از برملا شدن فسادها، رانت ها، استخدام های فامیلی، دزدی هاست
جلوگیری از انتشار حرف های بی پایه و بی منطق برخی مسئولین است
جلوگیری از انتشار بی احترامی های مسئولین به خبرنگاران، به مردم، به رسانه است
Iran, Islamic Republic of
برو خودت رو رنگ کن بچه
Iran, Islamic Republic of
اولا اقابلیت کنترل، فساد نمیاره. فساد رو میگیره.
مهم اینه که مسؤولینی انتخاب کنید که بر فساد کنترل کنن، نه بر انتقاد. نه مثل اصلاح طلبان خیانتکار.
ثانیا دروغ رو تلگرام هم میتونه بگه. که میگه. اما دروغگو رو نمیشه گیر انداخت. چون اونور دنیاست.
شاید شما هم جزء همون دروغگوهای اون ور آبی باشه که از تلگرام، منفعت میبرن.
ثالثا علت اصلی فیلتر تلگرام، جلوگیری از دروغ پردازی امثال آمدنیوزه. وگرنه سایر رسانه ها و پیام رسان ها، در چارچوب شرع و قانون، مشکلی برای فعالیت ندارن. مثل همین سایت های خبری که هر روز، تندترین انتقادات و افشاگری ها رو مطرح میکنن.
Iran, Islamic Republic of
قابلیت کنترل فساد میاره
چون همون مسئولینی که دارند کنترل می کنند تحت فشار قرار می گیرند و شروع می کنند به سانسور و حلقه ای از مفسدین شکل میگیره و سر جاشون محکم میشینند و تکون هم نمی خورند چون هیچ انتقادی علیه اونها نه هست و نه به وجود میاد
من نه افساد طلبم و نه اصول سوار
به نظرم هر کدوم دارند از مفاهیم ارزشی یه جوری سوء استفاده می کنند و در ضمن این دو حزب هیچ گونه کارایی نداشته و ندارند
سندشم همین مشکلات موجود و فساده
من درغگوی اون ور آبی نیستم
ولی پاسخ امثال آمد نیوز رو هم میشه داد
اگر ارتباط بین مردم و حکومت محکم باشه (که به نظرم هست البته اگر مسئولین مفسد بذارند) صدتا آمد نیوز نمی تونند مشکل درست کنند
همین پنهان کاری، ساسنور، محافظه کاری به بهانه های مختلف باعث گرایش مردم به رسانه های معاند میشه
اگر پیام رسان تحت کنترل کامل باشه هیچ وقت فساد کشف نمیشه
اگر هم بشه چنان برخوردی با افشاگر می کنند که دیگه کسی جرات نکنه علیه فساد صحبت کنه
در ضمن رسانه های کاملا خارج از کنترل ما (مثل بی بی سی و ..) شبانه روزی دارند دروغ میگند اون ها رو چکار می کنید؟
البته برای مقابله با اون ها هم راه حل وجود داره
به گفته یکی از افراد رسانه
"ما با سانسور داریم به راحتی رانت انتقاد از نظام رو راحت به بی بی ب سی میدیم"
تلگرام یه ظرفه یک ابزاره میشه مثبت و منفی ازش استفاده کرد
Iran, Islamic Republic of
اصول سوار نداریم. مردم مذهبی همه اصولگرا و انقلابی اند. ولی هیچکدوم افسادطلب بدبخت نیستن.
بعدم این همه خط نوشتی که بگی کنترل فساد آوره!
من از عقلا میپرسم. کنترل فساد، فسادآوره؟!
لابد عدم کنترل و رها کردن تخلفات، فسادزداست!
منطق برعکس طرفداران یهویی تلگرام!
Iran, Islamic Republic of
حتما مسئولان دروغ سنج هستند!
Iran, Islamic Republic of
بله دروغ سنج هستند. تشخیص دروغ کار سختی نیست. اگر خبر واقعی نباشه، یعنی دروغه.
نه تو و عناصر ضدانقلاب چپیده تو تلگرام که یک روده راست تو شکمون ندارید، دروغ سنج هستید!
Iran, Islamic Republic of
ترس و وحشت از یک شبکه اجتماعی چقدر است که اینطور برخورد میشود؟!!!!!
United States
ترس و وحشت شما از بستن تلگرام چه؟
آق نادر
Iran, Islamic Republic of
نمي دونم اين تلگرام با دلواپسا چيكار كرده كه انقد خوشحالن از فيلتر شدنش.
حاضرم از اين گوشي دكمه ايا بگيرم دستم ولي از پيام رسان سروش 😂😂 استفاده نكنم.
United States
حالا چرا شما دل آرام های فتنه گر از بستن تلگرام ناراحت شدی؟
یعنی سروش باید عزا بگیره تو عضوش نمیشه!
Iran, Islamic Republic of
آق نادر!
شما که از جمله گنده لات های محلی گوشی دکمه ای هم برات زیاده!!
Iran, Islamic Republic of
تلگرام کاری نکرده. برای اغتشاشات خیلی بهش وابسته اند. پس عقل حکم میکنه یک شبکه دشمن و غیرقابل کنترل رو، حذف کنیم. که میکنیم.
شما هم معلومه علت نگرانیت چیه.
Iran, Islamic Republic of
به هر اعتراضی نگید اغتشاش
باید از مخلوط شدن اعتراض و اغتشاش جلوگیری کرد
خیلی ها دوست دارند هر اعتراضی رو اغتشاش بنامند تا به راحتی بتونند سرکوب کنند
Iran, Islamic Republic of
به هر اعتراضی نمیگیم اغتشاش. اما اغتشاش، اغتشاشه و محکوم. نشانه اش هم حمله به اسلام، نظام، مقدسات، و مردم. نه انتقاد به مسؤولین امر.
تلگرام هم مشکلش همینه. در شرایط اغتشاش، به اسم اعتراض، هم مردم رو گول میزنه، هم هزینه ایجاد میکنه، قابل کنترل هم نیست. وگرنه ما با رسانه خوب، مشکلی نداریم.
نبود فضای اعتراض میشه اغتشاش
Iran, Islamic Republic of
نبود فضای اعتراض باعث سرریزی و ایجاد اغتشاش میشه
وقتی فضا برای اعتراض باشه اتفاقا اعتراض و اغتشاش بیشتر قابل تشخیص میشند
مسئولان هیچ وقت دوست ندارند فضای اعتراض وجود داشته باشه چون برای پست و مقام اونها خطرناکه
به همین خاطر زیر چتر امنیت ملی و .... دنبال کنترل افکار عمومی هستند
هر وقت فضای اعتراض به وجود اومد زمینه های زیادی از اغتشاش از بین میره و البته اغتشاش واقعی هم به راحتی قابل تشخیص میشه
Iran, Islamic Republic of
آهان شما تو تلگرام میرید اعتراض میکنید؟! لابد مسؤولین هم میبینن!
خودت رو میزنی به نادانی که مردم رو به نادانی برسونی. فضای اعتراض، با تلگرام بدست نمیاد. با هر رسانه ای بدست میاد.
Iran, Islamic Republic of
تلگرام مگه خودش کاری میکنه؟
همون هایی که توی تلگرام دروغ میگند با رسانه های دیگه هم می تونند دروغ بگند
شما جواب سوال رو نمیدید
مردم چه جوری اعتراض(نه اغتشاش) کنند؟
چرا مردم تحت تاثیر دروغگوهای خارجی قرار می گیرند ولی تحت تاثیر راستگوهای داخلی قرار نمیگیرند؟
Iran, Islamic Republic of
جواب سؤال اولت اینه که در تلگرام، وقتی کسی خلاف کرد و داخل ایران هم نبود، میتونه به خلافش ادامه بده و هیچ کسی نمیتونه کانال متخلف رو ببنده. اما در پیام رسان های داخلی، میشه کانال متخلف رو اگر ایران نباشه بست. اگه طرفدار خلافکارهای کوکتل مولوتف ساز نباشی، جواب سؤالت رو گرفتی.
جواب سؤال دومت، مردم، بسته به ایمانشون عمل میکنن. اگر ایمان ها اندازه کوه باشه، هزارتن دشمن نمیتونه مردم رو دنبال خودش بکشونه. اما اگر ایمان ها ضعیف بود و یه قومی از راه درست، برگشتن، اون وقت خودشون میرن دنبال دشمن دروغگو و گردنشون رو میدن به دست جلاد. مگر در زمانه امیرالمؤمنین، کوفیان مردم نبودن؟! آیا حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، پناه بر خدا، بد بود؟!! یا مردم بد بودند؟!
حالا مردم گول خوردند. آیا ما باید بذاریم برن تو دن دشمنو هر سال، گول یه فتنه فیسبوکی تلگرامی رو بخورن و فتنه بشه؟!
Iran, Islamic Republic of
برن تو دهن دشمن
Iran, Islamic Republic of
ب اعتراض مردم مجوز بدید تا انقد اغتشاش اغتشاش نکنید
میثم
Iran, Islamic Republic of
تلگرام از کی مورد علاقه مردم ایران شد؟
از وقتی که وایبر و مسدود کردن به این امید که مردم به قول آقای بروجردی، سرریز کنن به بیسفون!! رفتن به سمت بیسفون؟ بعد از تلگرام سرریز میکنن به سروش؟! چه اصراری برای تکرار تجربه های شکست خورده وجود داره؟!

اگر واقعا دغدغه فساد اخلاقی است! که دوستان بهتر هست یه سری به اینستاگرام بزنن! نمیگم صفحات ملت ها! صفحات منتسب به همین آقازاده ها کافیه!

اگر واقعا موضوع امنیتی هست! چی شد نتیجه اون هزینه وحشتناک بابت "فیلترینگ هوشمند" ؟َ؟!!!

حالا گیریم تلگرام هم مسدود شد! بعدی و چیکار میکنن؟؟
یجور صورت مسئله پاک کردن هست تا راه علاج!!
United States
حرف زیادی نزن؛ تلگرام قوانین کشور رو نادیده گرفته و حتی جدیدا ما رو تحریم هم کرده.
میثم
France
چه طرز صحبت کردنه! منطق بیار برای رد نقدهایی که کردم بجای بی ادبی!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه بی منطق ها وبی ادب ها از منطق و ادب میگن!
ببخشید دستور ساخت کوکتل مولوتف اسمش چیه؟
میثم
France
اخوی! تو اصلا خوندی من چی نوشتم!! یا چون به نظرت رسیده من دارم از تلگرام حمایت میکنم! چشات و بستی و دهنت و باز کردی؟
آموزش ساخت کوکتا مولوتف فقط تو تلگرام میتونه باشه؟
تو هیچ پیام رسان دیگه ای نمیتونه وجود داشته باشه؟
تو دایرکت اینستاگرام نمیتونه باشه؟
داخل هر پیام رسان خارجی دیگه ای نمیتونه باشه؟

راهش چیه؟ همه رو ببندیم؟

من به شما بی احترامی نکردم! و شما اصلا من و نمیشناسی! چطور اینقدر راحت قضاوت میکنی؟!
Iran, Islamic Republic of
بله راهش اینه که هر پیام رسان خارجی که با اهداف و سیاست های جمهوری اسلامی منافات داره رو ببندیم و جایگزین داخلیش رو استفاده کنیم. معلومه که راه آسیب رو باید بست و از ابزار کم هزینه تر استفاده کرد. بدی رسانه های خارجی مشخصه.
میثم
Iran, Islamic Republic of
با منطقی که شما دارید دوست عزیز، کار پیش نمیره!
میدونید چرا! چون اصولا آدمیزاد از زورگویی و اینکه امری بهش تحمیل بشه، حتی اگر به نفعش باشه، استقبال نمیکنه!
شما تا وقتی سطح درک جامعه رو بالا نبری نسبت به خطرات و اون ها رو متوجه خطرات نکنی این اتفاق نخواهد افتاد.
بعد از تلگرام یه پیام رسان دیگه خواهد اومد و همین دور باطل ادامه خواهد داشت! شما که نمیتونی همه خدمات و قطع کنی به این بهانه!!

به نظرت سیستم عامل رایانه های ادارات و سازمان های دولتی، اکثرا چی هست؟
چرا اینقدری که تلگرام مهم شده! اون مهم نیست؟
به نظرت طرح سیستم عامل ملی به کجا رسید؟
چقدر از بیت المال هزینه شد؟
چقدر قراره از بیت المال به اسم پیام رسان داخلی خرج بشه؟

این تصمیم گیری های عجولانه، بدون پشتوانه علمی! جوابگو نیست!
این شتابزدگی نادرست تا حالا چقدر فرصت سوزی کرده!! چقدر باید این تجربه اشتباه مجدد تکرار بشه!!

این که به یکباره در مورد یک موضوعی، یک موج اعتراضی ایجاد بشه و یه عده ای برای یه مدت محدود حرف از توانایی داخلی در اون زمینه بزنند و بعد از مدتی اون موضوع به حال خودش رها بشه!! چندبار باید تکرار بشه!

حرف من اینه! کی قراره به پختگی برسیم!!! این تصمیمات به نظر من از روی داغیه!! و صد البته هر داغی یه روز سرد میشه!
Iran, Islamic Republic of
بقیه موضوعاتی که مطرح کردی و سیستم عامل کامپیوتر، ربطی به این موضوع نداره. تلگرام، خلاف میکنه و دستور اغتشاش رو راحت منتشر میکنه. پس باید از دست مردم خارج بشه و جایگزین بشه با یک نرم افزار امن. والسلام
میثم
Iran, Islamic Republic of
من هم جواب خودم و گرفتم، موفق باشید! :)
Iran, Islamic Republic of
مگه در طرفداری از تلگرام بی وجود، منطق داشتی؟!
چرا تلگرام رو مساوی با اطلاع رسانی میدونید. این یک مغلطه.
کنترل و بررسی اطلاعات رو مساوی با عدم انتشار اطلاعات میدونید. این دو مغلطه.
محاکمه متخلف و مجرم رو، بد معرفی میکنید! این سومین فریب.
منطق دارید شماها؟!
میثم
France
من از تلگرام طرفداری کردم؟
شما اصلا متنی که من نوشتم و خوندی؟
این چیزهایی که شما فرمودید، کجای نوشته من هست؟

شمایی که داری مغلطه میکنی دوست عزیز!! با پاک کردن صورت مسئله که مسئله حل نمیشه!!

این همه پول بیت المال صرف هزینه برای کار به اصطلاح فرهنگی شده! برید ببینید وضعیت اسفناک فرهنگی و داخل اینستاگرام!! راه حلش آیا فیلتر کردن اینستاگرام هست؟ نمیگم عامه!!! اوضاع فرهنگی خواص مملکت و برید ببینید!!!

مملکت رهبر داره! کاش به جای برداشت سطحی از حرف هاشون، به عمق مطلبی که میگن توجه بشه!! ایشون یه جمله ای دارن خیلی جالب هست، نقل به مضمون " کار فرهنگی بد کردن! بسیار خطرناک تر از کار فرهنگی نکردن هست"

طرز حرف زدن شما! بدون شناخت از من! نمونه همین حرکت هست!
شما حتی به خودت اجازه ندادی متنی که من نوشم و کامل بخونی!
نتیجه گیزی خودت و انجام دادی و بر اساس همون حکمت و هم صادر کردی!!

من همه حرف هم اینه! بعد از تلگرام چی؟
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش. بزار سرریز کنن به هر چی. همینکه از یک شبکه ای که ضدامنیت ملی کار کرده به خصوص در دی ماه 96، پراکنده بشن جاهای مختلف و جدید، کافیه.
هدف، همینه. یعنی تلگرام پررو پررو نتونه مردم رو تحریک به اغتشاش کنه بذار مردن برن جاهای مختلف ولی اسیر یک شبکه صهیونیستی نشن.
بنده میرم سروش. تشریف بیارید.
میثم
France
اگر مردم پراکنده بشن از تلگرام و دوباره روی بیارن به یه پیام رسان خاص دیگه اونوقت چاره چیه؟
باز هم فیلتر؟
آیا این روش درسته؟
آیان این راه علاجه؟
یا فقط یک مسکن به حساب میاد که حالا این و بگذرونیم بعدی و خدا بزرگه!

سروش یا هر پیام رسان داخلی دیگه، هم هر وقت کدهای برنامه های سمت کلاینت خودش و مثل تلگرام اوپن سورس کرد و من تونستم دسترسی داشته باشم به اونچه که بین برنامه ها و سرورها رد و بدل میشه، حتما ازش استفاده میکنم، چرا که نه!!
Iran, Islamic Republic of
راهش جایگزینی یک پیام رسان داخلی و حفظ حق نقد در داخله، نه استفاده از یک پیام رسان مشکوک مثل تلگرام. یعنی راه بهتر.
اما اینکه رسانه معاند رو باید فیلتر کرد، شک داری؟! مگه باید اجازه داد کارش رو پیش ببره؟!
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما میفرمایید "تلگرام" به خودی خودش معاند هست؟
یا کسانیکه دارن از اون استفاده میکنن و محتوا تولید میکنند از معاندین هستن و از این بستر دارن سواستفاده میکنن؟
Iran, Islamic Republic of
تلگرام به خودی خود، معانده. چون کلیدش دست دشمنه. ما به یک رسانه داخلی احتیاج داریم. رسانه داخلی مساوی با رسانه خوب. تلگرام مساوی با سرقت اطلاعات میلیون ها ایرانی. افتاد؟
Iran, Islamic Republic of
تلگرام با مدیریتش معنا داره و خارج از صاحبانش معنا نمیشه.
United Arab Emirates
بن سلمان ولیعهد عربستان کت و شلوار تنش کرده کراوات زده رفته سراغ بیل گیتس برای توسعه آی تی در عربستان مشاوره بگیره اونوقت اقایان دنبال فیلترینگ بیشتر در ایران هستند
United States
بدبختی اینه که عربستان جدیدا الگوی شما داعشی ها شده!
United States
ترا بخدا نظر نده داعشی احمق خودتی
Iran, Islamic Republic of
داعشی احمق شمایید که خشونت رو در تلگرام ترویج می دید.
United States
این از خصویات حکومتهای غیر ازاد است که با انگ زدن سعی میکنند دیگران را خاموش کنند
Iran, Islamic Republic of
این از خصوصیت های داعشی هاست که خشونت رو ترویج می دن به نام آزاد اندیشی!
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه چه قدر ساده لوحی!
با این گاگول ها که ما داریم موساد هر غلطی بخواد می کنه
نا امیدم کردی
Iran, Islamic Republic of
الان ما باید عاشق کت و شلوار و کراوات باشیم؟! نکنه ولیعهد سعودی، کت و شلوار و کراوات پوشیده، جهاد کرده که اینقدر مجذوبش شدی!
فناوری رو بدون کراوات هم میشه بدست آورد.
Iran, Islamic Republic of
حماقت واقعا به اوچ رسیده اگه شما ریگی تو کفشتون نیست شفافیت ایجاد کنید از چی می ترسید .
Iran, Islamic Republic of
حماقت به اوجش رسیده که تبلیغ تلگرام صهیونیستی میکنی. اگه فقط آزادی بیان میخوای، پیام رسان داخلی هم جواب میده. مگر اینگه بخدای تو این فضا، سوء استفاده کنی که از کنترل شدن میترسی. تخلف نکنی، ترست بیهوده ست
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیز جان با فیلتر تلگرام دیگه فساد وبیکاری و اشرافیگری وآفتاب برجام واختلاف طبقاتی و عدم پرداخت حقوق کارگران و حقوق نجومی و
شلاق خوردن کارگران و فرار خاوریها و .......خیلی از نابسامانیها را دیگر نخواهیم داشت . بلاخره مردم یجوری باید سرگرم بشن
Iran, Islamic Republic of
پس بازم پای دولتی در میونه که مثل 32 سال از 40 سال انقلاب، دستشونه
رضا
Iran, Islamic Republic of
من اصلا به فضای مجازی ، تلگرام و زهرگرام و.. اعتقاد ندارم و خیلی هم در زندگی خوشبخت هستم
United States
تو در عالم هپروتی
Iran, Islamic Republic of
منم در هیچ شبکه مجازی فعال نیستم و شبها راحت میخوابم.
na
Iran, Islamic Republic of
چقد الکی بحث. میکنید.
اگه فضای مجازی و اینا بد هستش به دفتر رهبری،دفتر رییس جمهوور و بقیه بگید اول خودشان از تلگرام و فیس بوک و تلگرام و.... خارج شوند.
رطب خورده کی منع رطب کند!
Iran, Islamic Republic of
برای آدمای بی شعور هر ابزاری بده
تیغ دادن بر کف زنگی مست
به که افتد تلگرام را ناکس بدست
United States
آخه نادان!
شما تا حالا حکم کتب ضاله رو شنیدی فکت رو باز میکنی ...
Iran, Islamic Republic of
جناب خیلی دانا
دلیل دانایی شما همین بس که فرق نگارش متن را با سخن گفتن نمی دانید .وازه فک باز کردن برای سخن گفتن است نه نوشتن متن.انشا الله احکام الهی رو هم اینگونه و بدون توجه به جزییات نیاموخته باشید.
احتمالا حضرتعالی تحت تاثیر این نرم افزارهای بد کمی عصبی و پرخاشجو شده اید.
United Arab Emirates
این یارو از آمریکا پیام میده، از جمهوری اسلامی طرفداری میکنه
محمد
United States
💢به جای فیلتر کردن تلگرام، اشتباهات خودتان را فیلتر کنید !!

سال ها قبل وقتی رادیو آمد فیلترینگ شروع شد و شکست خورد. بعد فیلترینگ تلویزیون به همین صورت شکست خورد. بعد ویدئو و بعد ماهواره و جمع کردن بشقاب های ماهواره به شکست انجامید.
و قانون تصویب شده مجلس نیز کماکان باقی است یعنی سال هاست که این قصه پر غصه و این حکایت اندوهناک همچنان باقی است !!
و الان گویا نوبت فیلترینگ تلگرام است من نمی دانم می شود یا نمی شود ولکن آنچه عملا مشخص است این است که نمی شود و عین فیلترینگ های سابق بی اثر می شود اما تخصص افراد در استفاده از فیلتر شکن و عبور از فیلترینگ قطعا بیش از پیش توسعه می یابد !!
پیشنهاد ثابت ما اینست که مسئولین نه چندان مسئول عوض فیلتر تلگرام ، اشتباهات ، ندانم کاری ها ، کم کاری ها ، تند روی ها ، دعوا و مرافعه ها ، سخت گیری های بی مورد و رو در رویی های مساله ساز خود را فیلتر نمایند !!
علی
Iran, Islamic Republic of
ماهواره ممنوع -تلگرام فیلتر- ..........ممنوع مردم راه خودرا پیداکرده و هر آنچه خواسته باشند ازاد میکنند
Canada
بازم تصمیم اشتباه...
Iran, Islamic Republic of
تصمیم بسیار بسیار عالی است بایستی از فکر ایرانی حمایت کرد ولی مسئولین بسیار دیر اقدام کردن گر چه این تصمیم برای حمایت از فکر ایرانی دیر گرفته شد اما الحمد لله که این تصمیم گرفته شد.
Iran, Islamic Republic of
اونایی که به بهانه عدم اعتماد به پیام رسان داخلی سنگ تلگرام رو بسینه می کوبند حتما توی کفشون ریگی هست
کانال خرید مواد مخدر و سکس در تلگرام قابل خمایت است ؟؟؟
United States
چرا باید حریم خصوصی در پیام رسان داخلی مورد رصد و شنود قرارگیرد.طفا دلیل منطقی اش را بگید
Iran, Islamic Republic of
چرا باید اطلاعات ما به کشورهای خارجی داده بشه؟
Iran, Islamic Republic of
حریم خصوصی تو در داخل کشور حفظ میشود. مسلما تلگرام اطلاعات تو را به سازمانهای جاسوسی خارجی میدهد.
Iran, Islamic Republic of
موافقم. مثل رانندگان متخلف که از گرون شدن جریمه ها، همیشه نالانن. در حالیکه اول باید جواب بدن چرا با تخلف از قوانین، حقوق دیگران رو پایمال میکنن.
Iran, Islamic Republic of
شما رو به خدا زودتر بساط این تلگرام را جمع کنید....
همه زندگی زن من شده تلگرام بازی.... زندگیم داره از هم میپاشه...
نه به من میرسه نه به بچه ها و نه به زندگی
Iran, Islamic Republic of
مشکل زن توست نه تلگرام
Iran, Islamic Republic of
مشکل امثال تویی که کانال ضدانقلابی، کانال مواد مخدر، و کانال فساد و فحشا میزنید و قابل دستگیری و مجازات هم نیستید. با جمع شدن تلگرام، بساط تخلفتون جمع میشه.
Iran, Islamic Republic of
آفرین. بستن تلگرام یعنی پنهان شدن خیلی از تخلفها.
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا ترویج خشونت شماها:))
Iran, Islamic Republic of
پنهان شدن نه. گفتم بستن تخلفاتی مثل آموزش ساخت کوکتل مولوتف و به کشتن دادن خواهران و برادران ما، به خاطر منافع کور سیاسی اون ور آبی ها. بفهم اینو که برای مردم، از دست دادن عزیزشون با آموزش های تلگرام، خیلی سخته و مردم، تلگرام قاتل رو نمیخوان.
فضای نقد میخوای؟ ما هم میخوایم. اما داخلی. که اگر کسی خلاف قانون عمل کرد، بشه ازش حساب کشی کرد. نمیشه اون ور دنیا، مردم رو به اغتشاش و سکس و کلاهبرداری تشویق کنی و هیچ کسی هم بهت دسترسی نداشته باشه.
علت بدی تلگرام، روشن شد با بازم توضیح بدم؟
Iran, Islamic Republic of
مثلا کدوم تخلف رو تلگرام افشا کرده که سایت های خبری و حتی صدا و سیمای خودمون منتشر نکردن؟!
Iran, Islamic Republic of
...
koosha
Iran, Islamic Republic of
در حالی که دنیا داره پیشرفت می کنه ما توی بحث این که باید فلان نرم افزار فیلتر بشه یا نشه وقتمون رو تلف می کنیم.
این به خاطر اینه که اخلاق از بین رفته و این اتفاق یک روزه نیفتاده. همه به کشورمون و خودمون و نسل آینده خیلی خیلی بدهکاریم و ما خوب قضاوت نخواهیم شد.
ای کاش جای فیلترینگ اینترنت می شد بعضی از آدما توسط مردم فیلتر بشن. ...
ص امین
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما تصویب قوانین آزادی هم جنس بازی تو کشورای غربی یکی پس از دیگری پیشرفته؟
به نظز شما تجاوز صهیون و آل سعود و ترکیه به فلسطین و یمن و سوریه پیشرفته؟
به نظر شما افزایش سالانه کشت مواد مخدر درافغانستان پیشرفته؟
به نظر شما افزایش تعداد مقتولین تیر اندازی تو آمریکا پیشرفته؟
به نظر شما افزایش آمار سالانه افسردگی و خود کشی در ژاپن پیشرفته؟
به نظر شما افزایش مرگ به علت گرسنگی در کشورای آفریقایی پیشرفته؟
تو رو خدا این پیشرفت ها رو به ما هم نشون بدهید
ص امین
Iran, Islamic Republic of
برای شروع خوبه هرچند دیر
اما مهمتر از اون باید به فکر راه اندازی از شبکه ملی ارتباطات (اینتر نت ملی)بود
استفاده از شبکه داخلی برای نقل و انتقال های مالی
جلوگیری از انتقال اطلاعات مهم داخلی به سرور های خارجی
افزایش سرعت با توجه به داخلی بودن سرور برای سایت های ایرانی
جلوگیری از انتقال فرهنگ کثیف غربی بین خانواده های ایرانی
و.....
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
با سلام. بهتره بذارن تلگرام بمونه چون خیلی ها از اون درست استفاده می کنن. تلگرام داخلی هم فعالیت کنه. در انتخاب همه آزاد باشن.
Iran, Islamic Republic of
باشه تو راست می گی جناب کوکتل مولوتف
Iran, Islamic Republic of
ریشه ابزار جاسوسی را بزنید که خوب میزنید.
تلگرام چند سال پیش باید فیلتر میشد.
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید تا کی می خواهید مردم را در خفگان نگه دارید؟
Iran, Islamic Republic of
خجالت تو بکش ... که مردم رو به فتنه علیه نظام دینی و ارزش های اسلامی شون تشویق میکنی. کی خواسته مردم تو خفقان باشن ...؟ ما خواستیم یا شما؟ ما میخوایم پیام رسانی مطابق با قانون و شرع خودمون رو داشته باشیم. پیام رسان هایی مردمی، وابسته به بخش خصوصی، اما در چارچوب قوانین و در صورت تخلف، قابل کنترل و محاکمه.
شماها، همه تون تو تلگرام سرتون به خلاف و فساد و فحشاء یا فتنه گری گرمه. وگرنه پیام رسان داخلی، هم جلوی خفقان رو میگیره. هم جلوی خلافکاری رو میگیره.
Iran, Islamic Republic of
برو از ایرانی ها استفاده کن!!!
خفقان برای جرائم امنیتی و اجتماعی است. مشکلی با این خفقان داری؟
اگر مشکل داری پس حتما یک جای کارت میلنگد.
خجالت بکش.
امین
Iran, Islamic Republic of
سلام کار خیلی خوبی است باید خیلی پیش از اینها این کار را میکریم لطفا با تمام توان پشتیبانی کنید تا تحمل مراجعه کننده داشته باشد
هر کس یک رسانه
Iran, Islamic Republic of
به جای این که تابع رسانه هایی مثل جهان نیوز، فارس نیوز و ... باشیم هر کس باید خودش یک رسانه باشد
بتواند افکار و عقاید خودش رو منتشر کند
تلگرام ابزار خوبی برای این کار است
رسانه های مثل وب سایت ها، رادیوها و تلویزیون ها نماینده واقعی مردم نیستند هر کس باید بتواند خودش رسانه شود
البته رسانه آزاد (آزاد در چارچوب قانون)
وجود چنین فضایی باعث رشد و بالندگی می شود
تابع و گیرنده رسانه هایی مثل وب سایت ها و خبرگزاری بودن خیلی مناسب نیست این شیوه یک طرفه است و افکار مدیر مسئول و صاحب امتیاز آن را منعکس می کند در حالی که هر کس باید بتواند نقد و گفتگو کند
Iran, Islamic Republic of
خودت رو به نفهمی زدی کوکتل مولوتف
Iran, Islamic Republic of
هر کسی یک رسانه هست. خیالت راحت. اینجا ایرانه. هر مؤمن، هر مسلمان، هر شیعه، یک رسانه است به نفع اسلام، نظام، و ولایت فقیه.
اتفاقا فارس و کیهان چون صادق هستن، منفور ضدانقلاب هایی چون تو هستن. مردم هم ان شاء الله، حواسشون جمع هست و از این به بعد هم، بیشتر جمع میشه که وقتی یک از همه جا بی خبر سایتی، در نظرش بی خود و بی جهت، اسم فارس و کیهان میاره، شک کنن و برن این ها رو بیشتر بخونن.
در مورد هر کسی یک رسانه، این ترفند نخ نما شده و قدیمی، در فتنه 88 آزمون شد و شکست خورد. علت شکست هم واضح بود.
هر کس یک رسانه، به منبع خبری نیاز داره. منبع خبری معتبر نباشه، خبر، چرت و پرتی بیش نیست. هر نفر هم، خودش نه به منبع خبر دسترسی داره، نه تخصص کار خبری و رسانه ای داره تا تشخیص بده خبر درست چیه، خبر غلط چیه، قانون چیه، منافع ملی چیه. لذا، در فتنه 88، هر نفر اومد یه چرتی رو به عنوان خبر منتشر کرد. از شهید سازی گرفته تا دیگر دروغ ها. مردم هم دیدن این خبرها نه منبعی داره، نه منطقی. اینه که کنار کشیدن.
شما که دم از دنیا و رسانه و ارتباطات میزنی، باید میدونستی که همین خبرنگارها و سایت ها هستن که در دنیا، کار خبری میکنن، نه هر نفر یک رسانه! البته شماها منبع مبخواید چکار. شماها تو زیرزمین خبر میسازید و تو تلگرام منتشر میکنید.
حله هر ایرانی یک رسانه، با مشت محکم تو دهن ضدانقلاب و دشمنان تو هر کوی و برزن.
Iran, Islamic Republic of
مرغ همسایه غاز است
Iran, Islamic Republic of
بازگشت به شعارهای اصولی ساخت چهارپایه استقرار چاره کاراست! یادتان هست؟
Iran, Islamic Republic of
؟!
ص امین
Iran, Islamic Republic of
برای شروع خوبه هرچند دیر
اما مهمتر از اون باید به فکر راه اندازی از شبکه ملی ارتباطات (اینتر نت ملی)بود
استفاده از شبکه داخلی برای نقل و انتقال های مالی
جلوگیری از انتقال اطلاعات مهم داخلی به سرور های خارجی
افزایش سرعت با توجه به داخلی بودن سرور برای سایت های ایرانی
جلوگیری از انتقال فرهنگ کثیف غربی بین خانواده های ایرانی
و.....
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ غربی خیلی وقته وارد شده،اینم راه کنترلش نیس،راه کنترلش فقط آگاهی دادن ب مردمه وگرنه طبیعت انسان اینه ک ب چیزی ک ازش منع بشه کنجکاو تر و متمایل تر میشه
Iran, Islamic Republic of
طبیعت انسان این نیست که به چیزی که ازش منع شده متمایل بشه. این جمله آدم های لاابالیست. طبیعت انسان لجباز اینه، نه انسان عاقل.
آگاهی دادن جای خود، بستن راه حمله دشمن، لازمه و الان تلگرام دست ما نیست. دست دشمنه. لازمه که ایرانیان، به پیام رسان های ایرانی، غیرت نشون بدن و دشمن رو مأیوس کنن.
Iran, Islamic Republic of
من بارها تو پیام رسان داخلی امتحان کردم.. چندین بار به مسئولین فحش دادم و انتقاد کردم توی این یکی دو ساله هیش کی نیومد منو بکنه تو گونی...
شما هم خیالتون راحت باشه ترسوها.... :)
که فکر میکنید ی انتقاد = گونی...

این همه تو تاکسی و ... خیابون این ور و اونور انتقاد میکنید کسی اومد بکنه شما رو تو گونی؟
جک نگید لطفا سال ۲۰۱۸ میلادی هستیم....
Iran, Islamic Republic of
همه دردشون اینه که توهم زدن با استفاده از ایرانی ها دیگه کل زندگی و افکار و ... زیر نظره.
فکر میکنن اگر یک کلمه از یک مسول دولتی بگن شبش در وزارت اطلاعات میخوابن.
ایران آزاد ترین کشور دنیاست. میان فتنه میکنن و ملت را به کشتن میدهند بعد هم همان ملت دنبال رفع حصر حضرات هستند.
ایران جاسوس ها را آزاد میکند بروند. تا اسلحه دست نگیری تقریبا میتوانی هر اراجیفی را به هم ببافی و اسمش را آزادی بیان بزاری. حتی برای نشر هم میتوانی رو کمک وزارت خانه های مربوطه حساب کنی.
از این آزادتر ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت. اگر قرار بر گرفتن. منتقد باشه. تا الان همه مردم رو گرفته بودن. همه سایت ها تعطیل بودن. من و شما هم تو گونی بودیم. پس بهتره به جای ترس، با پیام رسان های داخلی هم نقد کنیم و اجازه فشار به دولت ندیم، هم جلوی آسیب کانال های تلگرام به اخلاق و خانواده و اقدامات ضدامنیتی اش رو بگیریم.
United Arab Emirates
امروز تلگرام پس فردا هم کلا اینترنت

با همین فرمون اگه پیش بریم

به حول و قوه و بنیه الهی
...
Iran, Islamic Republic of
با همین فرمون پیش بریم، بساط فساد امثال شماست که جمعه. چون ما قرار نیست اینترنت رو جمع کنیم. قراره اون رو از دست فتنه وران مجوس و کلاهبرداران اینترنتی و کانال هایی مثل آمدنیوز برانداز آزاد کنیم. دیگه بسه تونه
داود
Iran, Islamic Republic of
سلام چند سال پیش هم گفتن که we chat مردم ما رو فاسد کرد و فیلتر کردن، مردم هم همه رفتن سراغ پیام رسان های دیگه تا اینکه تلگرام اومد، چی شد که الان اون we chat از فیلتر در اومده، الان مردم رو فاسد نمیکنه، تلگرام رو میخوان ببندن چون باعث آگاهی دادن به مردم میشه، ...
Iran, Islamic Republic of
اولا تلگرام باعث آگاهی دادن نمیشه و فعالیت رسانه ای باعث آگاهی دادن میشه. فعالیت رسانه ای رو، در رسانه های داخل هم میشه کرد. اما دروغ پردازی و دعوت مردم به مقابله با گاز اشک آور و حمله به پلیس رو نه. تو که دنبال اینا نیستی؟!
ثانیا، وی چت رو با تلگرام مقایسه میکنی؟!
ثالثا، نگفتیم تلگرام مردم رو فاسد میکنه. گفتیم بستر اطلاعات بیگانه، امن نیست. چه از لحاظ امنیت اطلاعات مردم، چه از لحاظ کنترل مجرمان اینترنتی. پس نیازی به رسانه داخلی مطابق با شرع و قوانین خودمون داریم.
رابعا، چند سال پیش، پیام رسان ایرانی قابلی نداشتیم. اما الان داریم.
کلا مقایسه بدی کردی تا مثلا بگی باید تا ابد تلگرام تو دستمون بشه و بهش باج بدیم.
خامسا، ما به مردم میگیم علاوه بر تلگرام، یک پیام رسان داخلی هم روی گوشی داشته باشن.
Sweden
قبلا از مضرات فیلترینگ تلگرام میگفتند الان از محاسنش میگن.
اینا همون دولتمردانی هستند که اول گفتن پالم ضرر داره بعد گفتن خوردنش هیچ عیبی نداره!
Iran, Islamic Republic of
نه لطفاینکارونکنین ماباتلگرام کارمیکنیم خیلی کارااین سرگرمی ک گذاشتیم ازمون نگیرین لطفا واسه چی قطش کنین
Iran, Islamic Republic of
این علایلدین بروجردی شده همه کاره مملکت؟
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
والاماک الان چندساله داخل تلگرام هستیم چیزبدی ندیدیم ،بنظرم بیشتربخاراینک دست دولتمونورومیخاستن روکنن فیلترشد