جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۱

شعار امسال‌ باطل السحر مشکلات اقتصادی است

دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 600635
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: حمایت از کالای ایرانی یک کلید واژه است و اگر همراه با پیوست‌های آن که در بیانات رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفته، عملیاتی شود، باطل السحر مشکلات اقتصادی خواهد بود.
شعار امسال‌ باطل السحر مشکلات اقتصادی است
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب «حمایت از کالای ایرانی» اعلام شد، گفت: حمایت از کالای ایرانی یک کلید واژه است و اگر همراه با پیوست‌های آن که در بیانات رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفته است عملیاتی شود، می‌تواند باطل السحر مشکلات اقتصادی باشد.وی افزود: از جمله اولین گام‌ها در حمایت از کالای ایرانی مقابله جدی با واردات بی‌رویه کالا است و نه فقط کالایی که مشابه داخلی دارند بلکه کالای غیر ضروری هم نباید اجازه ورود داشته باشد. مبارزه با قاچاق کالا باید از ورود تا فروش صورت پذیرد و نه آنکه در مرزها متوقف شود. رها کردن کالای قاچاق بعد از عبور از مرزها شبیه آن است که با دزد بعد از خروج از محلی که در آن دزدی کرده است کاری نداشته باشیم.

شریعتمداری با بیان اینکه آتش زدن کالای قاچاق در مقابل چشم مردم می‌تواند برای قاچاقچیان پشیمان کننده باشد، اظهار داشت: این دستورالعمل که در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود از سوی رهبر انقلاب نیز ارائه شده بود که متاسفانه عملیاتی نشد. مقابله جدی با رشوه‌دهندگان و رشوه‌گیران برای پیشگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا ضروری است، انبوهی از کالای خارجی با زدو بند از مبادی رسمی وارد می‌شوند.

مدیر مسئول کیهان جدیت استاندارد در بررسی کیفیت کالای تولید داخل را هم یکی از پیوست‌های ضروری برای تحقق شعار سال دانست و گفت: کالای ایرانی برای مقابله باکالای مشابه خارجی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند و مرکز استاندارد نباید به کالای بی‌کیفیت اجازه تولید بدهد.

وی در ادامه کاهش سود بانکی به سپرده ها را یکی دیگر از ضروری ترین پیوست‌ها دانست و گفت: این اقدام می‌تواند نقدینگی را که مبلغ آن از یک تریلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان نیز گذشته است، به بازار تولید و کسب و کار منتقل کند چرا که وقتی سپرده گذار با سپرده گذاری در بانک‌ها سود فراوانی کسب می‌کند، هرگز حاضر نخواهد شد که دردسرهای کار و تولید را به آن ترجیح بدهد و از سوی دیگر بانک‌ها هم برای تامین سود سپرده ها به بنگاه داری روی می‌آورند که می‌بینیم آورده اند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه در کشور می‌دانند که قاچاقچیان کالا چه کسانی هستند آقای شریعتمداری کمی کلاه خود را بالاتر بگذارید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
جمارانی
Iran, Islamic Republic of
نخیر حاج حسین

با این حضرات شعار امسال محقق نمیشود چون مردم اگر ایرانی بخواهند اما تولید حمایت دولتی نشود جنسی نیست که بخرند باز سراغ خارجی میروند.
این دولت هم که حال تکان خوردن و حمایت عملی از صنعت و تولید ندارد...
علی برکت الکدخدا
فریاد
Germany
به روباه گفتن شاهد داری گفت آره دمم
ع س
Iran, Islamic Republic of
تا با فساد و رانت مقابله نشود و شفاف سازی محض از بالا به پایین اجرایی نشود و برابری و برادری واقعی صورت نگیرد و عده ای خود را برادر تر و برابر تر نداند و ... هیچ راه حلی برای اقتصاد کشور وجود ندارد.حمایت از کالای ایرانی باید هماهنگ با حمایت از احترام به شعور ایرانی باشد تا مثمر ثمر باشد.ان شاء الله.
Iran, Islamic Republic of
کسی که هر حرفی دلش خواست بزند و آخرش، ان شا الله، بگوید، خودش رو مسخره کرده. شما بیشتر شبیه برادرهای بی عمل نفوذی هستید تا بقیه.
اما جواب شما:
شما با حیله گری، مشکلاتی که الان هست و همه جا هم هست را مثل فساد و رانت که عناوینی کلیست، پیش نیاز حمایت از تولید ملی دانسته اید تا از یک طرف، مردم به دلیل حل نشدن دایمی این ها، از تولید ملی منصرف شوند، از طرف دیگر، به شعار رهبری، با وجود فساد دولت، شک کنند. بعد یه ان شاء الله هم، میگویید. دقیقا عین برادران نفوذی.
خیر. حمایت از کالای ایرانی، وابسته به رفع فساد و رانت نیست. مردم در مصرف کالای ایرانی، هیچ پیش نیازی ندارند و طبق فرموده رهبری، استفاده از کالایی که مشابه داخلی دارد، حرام شرعیست. در تولید، بله دولت موظف است اقتصاد را سالم کند.
ثانیا، امام خامنه ای، نیازهای تحقق تولید ملی را گفتند. نیاز نبود شما تکمله بزنید. کاری که با سرمایه، ذهن، و نیروی ایرانی ساخته شود. این ها یعنی استفاده از ظرفیت های ایرانی، نه رانت و واردات.
ثالثا وظیفه حذف رانت و فساد، با دولت است یا رهبری؟ مگر دستگاه های اجرایی، زیر نظر دولت نیست؟ خب مسؤول عدم تحقق شعارهای سال، کیست؟
رابعا، آمدیم و دولت، رانت و فساد را حذف نکرد و دلش خواست از واردکنندگان حمایت کند و تولیدکنندگان را زمین بزند. ما مردم وظیفه مان چیست؟ بگذاریم دولت، تولید ملی را زمین بزند؟ مگر همه تولیدکنندگان، گناهکار و متقلبند که اینجور صحبت میکنید؟! صحبت راجع به تولیدکنندگانی است که به شعور مخاطب، احترام هم میگذارند و مردم از آن ها نمیخرند! لوازم آرایشی و بهداشتی، پودر لباسشویی!، تأسیسات ساختمانی مثل پکیج و رادیاتور، شیرآلات بهداشتی، و...، ایرانی اش را داریم، پس چرا این همه خارجی خریده میشود؟!
خامسا، کسی برادرتر است که تقوایش بیشتر است. اگر مشکل تقوا داری، حل کن. نمیتوانی به انسان های مؤمن، انقلابی، و مدافع اسلام و انقلاب بگویی دست از شرع و قانون بردارند تا هم سطح جنابعالی شوند! تو سطحت را بیار بالا. نه اینکه بقیه با تو هم سطح شوند. هر کسی به شرع مقدس اسلام، ولایت فقیه، و قانون اساسی، در عمل پایبندتر است، برادرتر است و حرف و تفکر او باید در کشور جاری شود. نه مثل الان...
در نهایت اینکه شعور ایرانی این است که بفهمد وقتی کالای خارجی بخرد، کشور اسلام، کشور شیعه، و کشور خودش را دست تنها گذاشته. پس اندازه مردم ژاپن بفهم.
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
امان از زبان تلخ که گزندگی اش انچنان است که هرچند در لابلای کلامش بخواهد از حق هم دفاع کند تاثیر منفی می گذارد . این اقای ع س شایسته چنین برخوردو الفاظی نبود . متاسفانه چنین رفتارهایی را از ناحیه کسانی هم می بینیم که خود را مدافع رهبری و انقلاب می دانند . خود بنده نیز گاهی از دستم در می رود ولی کرارا بخود تذکر می دهم . ما دوست و دشمن را قاطی کرده ایم .
Iran, Islamic Republic of
جناب ع س که معلوم نیست آقاست یا خانم و البته شما میدانید آقاست، نه تنها حرف حق زده، بلکه حرف باطل زده. حرف رهبر را زیر سؤال برده و به مردم مذهبی توهین کرده، بعد تو حرف از حق میزنی و از باطل اون که شاید خودتی، دفاع میکنی؟ ما هم منتظریم شما مخالفین رهبری، به ما درس اخلاق بدید!
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
بر پدر و مادر من لعنت اگر مخالف رهبری باشم و لعنت بر من اگر همان ع س باشم و خدا این زبان تلخت را هدایت کند . واقعا به درس اخلاق نیاز داری شما و امیدوارم بزرگتر شما اینکار را برایت انجام بدهد چون با این سیاق نیازی به دشمن نیست امثال شما همان کار را می کنید .بنده بر حسب عادت نوشتم اقای ع س .
Iran, Islamic Republic of
یک. بر ضدولایت فقیه لعنت. این حرف خوبیست.
دو. در هر حال، ع س معلوم نیست آقا باشد جناب فرهنگ.
سه. زبان ما، برای خطاکاران نرم و. برای دشمنان و لجوجان، سخت و تلخ است. در دستمان هم شمشیر است. جلوی ضدولایت فقیه یعنی ضد امام حاضر، فکرمان هم دایم در فکر انتقام است. به دوستانت بگو.
چهار. درس اخلاق را، خدا، میداند، نه شما. البته همه نیازمند تذکریم. اما حرفتان و کسی که ازش دفاع میکنید، باطل است.
و پنج. ع س، در خط سوم نظرش کلمات چهارم و پنجم، به قشر مذهبی به عنوان مردمی که خودرا برادرتر و برتر میدانند، توهین کرده. بهتر بود ایشان را درس ادب میدادید و خودتان را افشا نمیکردید.
در خط چهارم کلمه هشتم، از لفظ "باید" برای زیر سؤال بردن حمایت رهبری از کالای ایرانی استفاده کرده و به جای این حمایت، حمایت دیگری را پیشنهاد داده است. این هم ضدیت با ولایت فقیه.
حرفش هم، علمی که نیست. مطابق با اصول اقتصادی و صنعتی هم نیست که توضیحش بماند.
بنابراین، شما به اسم اخلاق و فرهنگ، از بی ادبی او به مؤمنین گذشتید و ضدیتش با ولایت رو هم، تشویق کردید.
با ابن وصف، توقع دارید حرفتان را باور کنیم و شما را خیرخواه بدانیم؟! خیر. چنین نیست.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
کسی که کلام رهبر مسلمانان جهان را زیر سؤال ببره، شایسته دفاع کردن نیست جناب فرهنگ.
مرگ بر ضدولایت فقیه
ع.س
Iran, Islamic Republic of
خداوند کسانی را که به دیگران تهمت می زنند را هدایت کند و اما بنده می گویم درود و سلام بی پایان به ولی فقیه و حامیان واقعی آن.
Iran, Islamic Republic of
جناب ع س
سلام علیکم
در طول تاریخ، کسانیکه قصد تخریب چهره یا فرهنگی مردمی داشته اند، از تاکتیک ایمان نمایشی، استفاده زیادی کرده اند. اینکه خود را حامی ولایت فقیه معرفی میکنید، اما در نظرتان، شعار حمایت از کالای ایرانی را غیرثمربخش، و مشروط بر احترام به شعور ایرانی میدانید، به معنای اتهام به رهبری است که ایشان، به شعور ایرانی احترام نگذاشته! و خودتان هم گفته اید این شعار، کارساز نخواهد بود!!!
اگر واقعا طرفدار ولایتید، تکلیف این شبهات را روشن کرده، قصدتان برای خرید هر کالای دارای مشابه داخلی از نوع ایرانی را اعلام کنید.
و اما رهبری... ایشان، به شعور همه احترام گذاشته اند که میگویند اقتصاد ایران، یک راه حل دارد و آن، حمایت از تولید ملی توسط دولت و بخش خصوصی، و تعصب بر مصرف ملی توسط مردم است. از نگاه کلان، صنعتی که دولت های خیانتکار، آن را ضعیف کرده اند و تحریم ها نیز بر آن وارد شده، مثل کالایی می ماند که به صورت ناجوانمردانه، آسیب زده شده، پس اگر قرار باشد بهترین کیفیت و کمترین قیمت را در خریدهایمان انتخاب کنیم، قطعا این کالا انتخاب نخواهد شد. اما صنعت ما، در شرایط رقابت نبوده که الان در رقابت با شرکت های جهانی، پیروز شود. تحت این شرایط است که رهبری میفرمایند همه باید از این اقتصاد، حمایت کنیم وگرنه زمین میخورد و دودش به چشم خود و فرزندانمان میرود. مگر ژاپن، زمانی که شرکت هایش ضعیف شده بودند، سیاست درهای بسته را اجرا نکرد و ژاپنی، رو به استفاده گسترده از کالای ژاپنی نیاوردند تا صنعت عقب مانده شان، جلو برود و به شرایط رقابتی برسد؟ ما هم در همان شرایطیم.
تحت این شرایط، هرگونه صدایی که مردم را به انتخاب با کیفیت ترین و ارزان ترین کالا تشویق میکند، ندای دشمن است. در این شرایط، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر روی دوری از فرهنگ خارجی پسندی صرف تأکید کرد و خرید کالای خارجی دارای مشابه داخلی را حرام دانست.
والسلام
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان نیوز
ضمن تشکر از انعکاس مطالب فوق ، امشب مراجعه کردم و دیدم مجددا این اقا حوزه اتهام زنی خود را گسترش داده است . بنده به هیچ دسته و حزبی وابسته نیستم . نه از اصولگرایان نفوذی دل خوشی دارم و نه از اصلاح طلب های طیف چپ سکولار ، نه از تدبیریون و نه از لیبرال مشارکتی ها . روشن ترین و قابل قبول ترین منطق را از ناحیه حضرت اقا می دانم و ایشان را بسیار شایسته و اجل از هرگونه تندروی و کندروی دیده ام . البته هرکسی اشتباه هم ممکن است بکند و قصدم مطلق گرایی نبود . بخاطر همین هم هرکسی که با خشونت و مارک زدن به افراد دفاع بد می کند - در حقیقت دارد دشمنی می کند - ناراحت میشوم . هرچند بنا به ماهیت فضای مجازی ماهیت افراد در پس حجاب پی سی های خود معلوم نیست چه بسا کسی که خود را حزب اللهی ذوب در ولایت جا می زند منافقی است که اصلا قصدش خراب کردن باشد . در فضای مجازی ممکن است کسی ما را نشناسد ولی خدا هست و بسیار بایستی مراقب زبانمان باشیم . من در نظر اول خود هرگز نظرات اقای ع س را تایید نکردم . گفتم او شایسته چنین رفتاری نیست . عرض من این بود که جناب طرفدار دو اتشه حض
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان
ادامه مطلب
طرفدار دو اتشه حضرت اقا ، بخش هایی از حرف اقای ع س درست نبود ولی مگر مخالف او منطق ندارد ؟ تا یک کسی حرفی زد که نباید او را ضد انقلاب و خائن و ضد ولایت فقیه دانست . حرفت را با منطق بزن و بد اخلاقی نکن . اگر قبول هم نکرد منطقت را نوشتی همه هم می بینند . به عوض اینکه حرف مرا بفهمد من شدم نفوذی و ضد انقلاب و عامل دشمن و حامل پیام ایشان به مخالفین رهبری!!!! . ایشان توهم دقیق بودن دارد .قرار نیست یک سری از کلمات فلیتر شده و بعد به هم چسبانیده شود و در نهایت نتیجه گیری شود . حذف برخی از عبارات و کلمات استنتاج را کاملا غلط می کند . شاید هم خیلی نباید او را برای این پرخاشگری ملامت کرد هرچند بایستی تذکر داد. فشار برروی دلسوزان انقلاب کم نیست ولی رافع مسئولیت کلام عبوس و کاملا دفع کننده این قبیل افراد نیست . ایکاش قدری تلاش می شد تا همه چیز و همه کس و همه مخالفین نسبی خود را با عینک خائن و ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه نبینیم . اتش به اختیار این نیست که من بیایم و شروع کنم به توهین کردن . این که خیلی ساده است و هر نوجوان ناپخته ای هم براحتی انجام می دهد. اقای ع س قطعا در حوزه هایی در نظر خود اشتباه کرد که برخی از انها رامخاطبین تا حدودی به او گفتند . در اینجا نه جای توضیح بیشتر هست و نه بنده بیش از این بخواهم شرح بدهم . فقط می گویم دشمن زیاد داریم . بنده از نظرات طیف های بی انصاف مخالف نظام خیلی رنج می کشم . نظرات ناپخته و خودخواهانه در فضای مجازی کم نیست . ولی از ناحیه کسی که خود را حرب اللهی معرفی می کند توقع نداریم . ایا سیاق رهبری هم همین است که هرکه با او اختلاف نظر داشت را خائن بدانیم ؟ هرگز.
تذکر :
بنده به اتفاق یک عده از متخصصین دیگر در حوزه های دانش بنیان مرتبط با اقتصاد مقاومتی فعال هستیم و فکر می کنم جای کار در میدان است نه در اینترنت و مارک زدن به این و آن و بالابردن تراز تنفر .
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر جهان نیوز محترم. متشکر از درج نظر جناب فرهنگ.
میدانم که سیاست سایت، طولانی کردن بی فایده بحث نیست. به سیاست شما، احترام میگذارم. آنچه باید میگفتم گفتم. به همین خاطر، سه نکته به جناب فرهنگ میگویم.
جمله اول. کسی که به ناحق، سیاست رهبری را نه با استدلال، که با زبان طعنه و باید و نباید زیر سؤال می برد و خود جهان نیوز هم میداند که اخیرا زیر خبرهای مربوط به رهبری، پنج شش نفر شایدم یک نفر با چند آی پی، شروع به تخریب میکنند، به مذهبی ها و به گفته خودش سپاه، بگوید کسانیکه خود را برادرتر میدانند، و سپاه را از قول نادرست یک نفر، برادران قاچاقچی خطاب کند، چنین کسی کم اطلاع نیست. مغرض است. جواب مغرض و ضدانقلاب هم، کوبنده خواهد بود. حالا شما به او که نقدی ننوشته اید. به کسی که از حق الله و حق الناس دفاع کند هم نصیحت میکنید! این، عین ناحقی و غرض ورزیست. دفاع ناحق، اگر نشانه نیت ناحق نباشد، قطعا نشانه راه ناحق هست.
جمله دوم. روش جذب افرادی که میدانند، اما غرض ورزی میکنند، نرمی نیست. جوابش، تندی و سختی است برای اینکه سایرین، به هوش بیایند و وجهه حرف باطل بریزد. شاید هم خودش تکانی خورد.
جمله سوم. مگر از امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، نشنیدید که: إستِصلاحُ الأخیار بإکرامِهم وَ الأشرار بتَادیبهم
اصلاح کردن نیکان با گرامی داشتن است و اصلاح بدکاران به تأدیب
بحارالانوار ج75 ص82

بهتر نیست به جای ناحقگویی، خودتان به این افراد جواب بدهید نه اینکه به اسم جذب، سکوت کنید. اینجور مذهبی بودن، بیشتر در قنوت نماز پایان می یابد. حضرت امام زمان و نایب ایشان، به بیش از این نیاز دارند.

متشکرم از جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ۱۰-۱۸شما فقط خوب شعار دادن را بلد هستید بهتر است سرچ کنی ببینی بزرگترین وارد کنندگان کشور در گروه فکری شما قرار دارند و مملکت را ارث پدری پدران خود بعد انقلاب ۵۷میدانند
Iran, Islamic Republic of
قطعا شماها بیشتر اهل شعارید. چون کاری که شدنیه یعنی حمایت از کالای ایرانی رو میگید نشدنیه. شماها اینقدر کم سوادید که به ارگان دولتی، میگویید قاچاقچی. قاچاقچی به واردات غیرقانونی میگن، نه واردات قانونی.
راستی گفتی کدوم سایت رو جستجو کنم؟! سایت های ضدانقلاب یا افسادطلب؟ منبع دروغ هات راجع به سپاه، این کلاغ هان؟!
ع.س
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اما شما که راحت به همه تهمت می زنید با شما کاری نیست اما دیگران می دانندکه:
1.کسانی که رانت دارند یعنی انحصار دارند مانند واردات و صادرات و ... . واینها اجازه رقابتی شدن را به هیچ وجه نمی دهند و برخی هم در حال خیانت هستند به عنوان نمونه در اخبار صدا و سیما اعلام شد که وارد کنندگان بچه (تخم) ماهی های پرورشی در انحصار مطلق چند نفر(4 نفر) است که آنها از فرانسه وارد میکنند و مواردی که وارد می کنند عقیم هستند ... دیگر نیاز به توضیح نیست.
2. کسی با رانت یک نیروگاه را از دولت خرید با پرداخت 10 درصد پول آن و مابقی را از سود آن پرداخت کند ! چرا که برادر او، معاون وزیر است و همین شخص وقتی که در مشهد نذری می دهد به قدری خرج میکند که انسان متعجب می شود ...
3.کسی که بدهی بانکی خود را نمی دهد مطمئنا بدهی مالیاتی و ... خود را هم نمی دهد و برای احتیاط بخش قابل توجه سرمایه خود را به ارز تبدیل و از مملکت خارج می کند و باعث بی ارزشی پول ملی میشود.
4.شفافیت از بالا به پایین باید باشد و حسابرسی به اموال از بالا به پایین باید باشد .شفافیت یعنی اعلام عمومی نه به یک دستگاه خاص.مردم شنیده اند که زمانی از امیر کبیر پرسیدند چطور با فساد و دردی مقابله می کنید ،گفتند که خودم دزدی نمی کنم و نمی گذارم زیر دستم هم دزدی کند و لذا او هم نمی گذارد زیر دستش خلافی انجام دهد... .
5.مردم عزیز می دانند که دستگاه محترم قضاییه که مسئول مستقیم برخورد با فساد است زیر نظر دولت نیست و لذا دولت محترم به تنهایی توانایی برخورد با فساد را به طور کامل ندارد(هر چند که در زیر مجموعه خود تا حدودی می تواند ).در دولت آقای احمدی نژاد شنیدیم(از صدا و سیما) که برخی برای خود لوله انتقال و فروش نفت دارند و کسانی یک در یاچه گازوئیل ایجاد کرده و به شکل قاچاق گازوئیل صادر می کنند و یا برادران قاچاقچی و ... چرا دستگاه قضاییه این موارد را به شکل علنی رسیدگی نکرد و به مردم گزارش نداد مگر مردم ولی نعمت نیستند مگر مسئولان خادم ملت نیستند ....در جریان پالییز دار چرا شفاف سازی نشد چرا آقای احمدی نژاد بعد از مسئله پالیز دار دگرگون شدند و...
6. تولید ملی مهم است و حمایت مردم از تولید ملی مهمتر اما مهمتر از این دو مقابله با کسانی است که اعتماد مردم را به تولید داخل نشانه گرفته اند و یک قسم از این افراد کسانی هستند که با رانت تولید می کنند و می خواهند که هرچه تولید می کنند را مردم بدون اعتراض بخرنند بدون توجه به کیفیت ساخت آن(و خود آن تولید کننده از تولید خود استفاده نمی کند). در صورتی که اگر این افراد شعور لازم را داشتند با کمی همت می توانستند کالایی با کیفیت تر و مناسب مردم را تولید کنند ...
7.مردم می فهمند و از مسئولان در حمایت از اسلام و ملیت خود بهتر عمل می کنند...
8.طرز تفکری در کشورمان رایج شده که باید به مسئولان طراز اول و کسانی که در دو جناح هستند و نقش بازی میکنند را ثروتمند کرد تا آنها از انقلاب حمایت کنند . یک مورد از تایید وجود این تفکر سمی در بین برخی مسئولین را آقای احمدی نژاد به نقل از آقای باهنر بیان نموده و ایشان تکذیب ننموده اند .برابرتر و برادر تر در اینجا معنا پیدا می کند در صورتی که انقلاب را مردم کردند و با خون خود از آن حمایت کرده و می کنند و لذا باید تفکر سمی برابر تری و برادر تری از بین برود .کسانی که تقوای بالای دارند پرهیز کارترند و زاهد ترند و دنبال ثروت باد آورده و رانت و فساد نمی روند ... .
10. حضرت علی (ع) ، امیر المومنین بود دانشمند و عالم بود پیشنماز بود معلم و مدرس بود حاکم بودوزاهد بود ... اما خود را بالاتر از مردم نمی دید و سهمی خاص برای خود از بیت المال نمی خواست ،با مردم بود در بین مردم بود کار میکرد زمین آباد می کرد و چاه آب حفر می کرد و قبل از بیرون آمدن از چاه آن را می بخشید در راه خدا... . دنبال رانت نبود و تن پرور هم نبود... .
11. فساد در این کشور با محاکمه 50 نفر از مسئولان حل نمیشود بلکه با ترد تفکرات سمی و اعتماد به مردم و شفاف سازی و اجرای عدالت حل میشود.
12.چرا باید نخبگان مملکت کشور را ترک کنند؟چرا نفرات برتر کنکور را مراکز علمی تحقیقاتی بورس نکردند چرا دانشگاه آزاد فارغ التحصیلان نخبه را بخود جذب نکردچرا مراکز تحقیقات نظامی چنین نکردند ... .
13.چرا باید در کشور ما آب را به شورستان انتقال بدهند . چرا باید در سال اقتصاد مقاومتی حقوق یک قشر چند برابر شود .چرا مانند برخی کشور ها شفافیت وجود ندارد . چرا باید در برخی کشور ها محدودیت 10 برابر و حداکثر 20 برابر حقوق باشد ولی در کشور ما نیست(شورای محترم نگهبان طرح چند محدودیت حقوق را رد کرد)...چرا
14.با همه این مسائل مردم عزیز و نجیب این مملکت کار خود را بلدند و کاری به حرفها و تهمتهای داخل و خارج ندارند و از خود و کشور خود و انقلاب خود ارزشهای خود ( تولیدات کشورشان )تا آخرین قطره خون خود دفاع می کنند.دیده اید و خواهید دید.ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
جناب ع س؛
بندهایی که نوشتید، احساسیت و جواب دارد. جواب ها به ترتیب:
1. به دلیل همین رانت، محصولات شرکت های ایرانی نمیتوانند با محصولات جهانی رقابت کنند. پس باید مردم به آن ها روی بیاورند تا رانت و وزارت صنعت و تحریم نتواند صنعت ایران را زمین بزنند. به دلیل همین رانت.
2. فردی اتهام فساد دارد. چه ربطی به حمایت از تولید ملی دارد؟ پرونده او باید بررسی شود.
3. اولا از نظر اقتصادی، تبدیل ریال به ارز، باعث بی ارزشی پول نمیشود. چون ارز نیز، قابلیت واردات دارد. ثانیا، هر بدهکار مالیاتی، متخلف نیست. لیست بدهکاران بانکی، ترکیبی از افراد مقصر و غیرمقصر است. ثالثا، نمیتوان به زور جلوی خروج سرمایه دار را گرفت. رابعا چه ربطی به حمایت مردم از کالای ایرانی دارد که یک %رورت است؟!
4. شفافیت باید فراگیر نباشد، نه از بالا به پایین. بالاترین نقطه، رهبریست که شفافیت مالی ایشان، به گونه ایست که دشمنان هرچه تلسکوپ انداختند، سر سوزنی نقطه خاکستری نیافتند که اگر می یافتند، تا الان در بوق و کرنا کرده بودند. اما دولت و سایر دستگاه های اجرایی، اتفاقا مردم استقبال میکنند که آمار و اطلاعاتشان را اعلام کنند. چرا اعلام نمیکنند؟! مردم بروند درب ریاست جمهوری و مطالبه کنند. چرا از دولت، هیچ مطالبه ای ندارید؟!
5. دستگاه قضایی، زیر نظر دولت نیست. آیا این به این معناست که دولت، مجاز به فساد و رانت و زد و بند با باندهای فساد و غرب است؟! دولت تا حدودی میتواند با فساد مبارزه کند؟! مثل اینکه حالتان خوب نیست. دولت، میتواند تمام فرایندهای خود را کنترل، متخلفین را شناسایی، آن ها را تنبیه، و به دستگاه قضایی معرفی کند.دولت،کنترل صد در صدی بر خودش دارد. تا حالا چقدر فرایندهایش را اصلاح کرده؟! چند تصمیم عملی در اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های دولتی برای مجازات متخلفان را بگویید! حقوق های نجومی، مورد حمایت دولت روحانی بود!
اما قوه قضاییه، بله زیرمجموعه رهبری است. اما فساد فراگیر ندارد. ضعف عملکرد بله طبیعیست. عملکردها به طور کلی، تابع سطح علمی یک کشور است. قوه قضاییه، باید رشد کند. اما فساد ندارد.
در مورد آقای احمدی نژاد، او اتهامی به سپاه زده. خب بیخود کرده. برود ثابت کند. مگر صدا و سیما، دادگاه است که اگر خبر اتهام آقای احمدی نژاد را پخش کرد، شما میگویید برادران قاچاقچی. خودت سردسته قاچاقچی هایی.
6. علت اصلی ضعف تولید ملی برنامه ای برای زمین زدن اقتصاد ایران بوده که رانت، یکی از ابزارهایش است. در این شرایط آیا باید همان کاری را کرد که دشمن میخواهد، یعنی رها کردن تولید ملی؟! وانگهی، کسی نگفت خودروی بنجل بخر. کالای ایرانی قابل اعتماد بخر.
7. حمایت مردم از اسلام، حمایت از کالای ایرانی و حکومت اسلامی است.
8. طرز تفکری مبنی بر ثروتمند کردن افراد خاص، ایجاد نشده. افراد فاسد، برای توجیه کار خود، و انجام نرم کار خود، فسادشان را به نظام ربط میدهند. شما هم به جای تحلیل، عین خبرشان را باور کرده اینجا مینویسی! مثلا آیا خاوری، فرد نظام و انقلابی بود؟ یا فسادش، طرز تفکر و قانون بود؟ خیر. پس چرا اتهام پراکنی؟
مبارزه با این ها، باید انجام شود. اما بحث اصلی در این خبر، حمایت از کالای ایرانی توسط مردم بود، چراکه بیش از این، از دست خوانندگان بر نمی آید.
وانگهی، مسأله حزب نیست. اما چه کسیست که نداند ریشه فساد مالی را همین کارگزاران و افسادطلبان گذاشتند؟
در کل ربط این ها به تبلیغ کالای ایرانی را روشن میکردید.
9. این بند را ننوشته اید.
10. آیا امام جامعه، از بیت المال برای خودش، سهم بیشتری خواسته؟! شما اتهام را میزنید. بعد میگویید منظورم این نبود. مثل اینکه 10 تیر به سمت مردم پرتاب کنیم، بعد برویم از شکم آن ها در بیاوریم! اما این مثال ها، اگر به دولت است، خب به امیر جامعه چه ربطی دارد؟ مجددا به حمایت مردم از کالای ایرانی چه ربطی دارد؟ غیر از این است که میخواهید کالای ایرانی را بزنید؟ چه سودی از تضعیف اقتصاد ایران میبرید؟ آیا خودتان واردکننده اید؟!
11. خودمان این ها را بلدیم. همیشه روی این ها کار میشود. ضمنا فساد، انواع گوناگونی دارد. فساد مالی، فسادی ساده است و فساد مالی گسترده نداریم. مواردی هم بوده که کشف شده. مثل حقوق های نجومی. بدتر از فساد مالی، فساد سیاسی و صنعتیست. یعنی زمین زدن اقتصاد توسط دولت با همکاری دشمنان. برای مقابله با این فساد، باید اول افراد درستکار را بر مسند می نشاندید.
12. به دلیل فساد سیاسی، نخبگان کشور را ترک میکنند. چون تفکری میخواهد که آن ها نباشند. پس اولا باید باشند. ثانیا باید افراد صالح را بر مسند قدرت نشاند. ثالثا بخشی از مهاجرت، طبیعی است و نمیتوان همه افراد را نگه داشت. بلکه افراد معتقد، نرفته اند. اما مسؤولین با همکاری با دشمن، بسیاری را دک کردند. رابعا چه ربطی به حمایت مردم از کالای ایرانی دارد این نظرات؟ غیر از ناامید کردن مردم و ایجاد انحراف در موضوع؟
13. قوانین چندین فیلتر کارشناسی و قانونی دارد. اینکه یک قانون رو شما از نظر کارشناسی نمی پسندید، به دلیل این است که شما آنجا ننشسته اید و آن ها نشسته اند و به این نتیجه رسیده اند. راه حل کلی، ارتقاء دانش جامعه است.
14. درست است و مرتبط با موضوع خبر.
والسلام
کارشناس مدیریت صنعتی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد و آل محمد
شعار سال، دو جنبه دارد: اول هدف گذاری برای دولت و مردم. دوم اعلام شاخصی به مردم برای شناخت اولویت ها.
جنبه دوم، هدفیست که فوری تحقق می یابد. یعنی مردم به محض شنیدن اولویت کشور در حمایت از کالای ایرانی، شاخص سنجش فعالیت دولت در پایان سال و ارزیابی او را میدانند. از این نظر، شعار سال، در آگاهی بخشی به مخاطب، کاملا مفید است.
جنبه اول یعنی هدف گذاری برای دولت و مردم، خود دارای دو جنبه است: اعلام اهداف کلان به دولت و اعلام نیازها به مردم.
یعنی شعار حمایت از کالای ایرانی از منظر هدف، دارای دو جنبه است. اول تولید ایرانی، که طبق فرمایش امام خامنه ای، دولت و فعالان اقتصادی، مخاطب این بخش از شعارند و دوم مصرف ایرانی، که مردم، دولت، و فعالان اقتصادی، مخاطب این بخش از شعارند. حمایت از کالای ایرانی، از تولید تا مصرف، یعنی تمام زنجیره صنعتی، در نظر گرفته شده است.
از جنبه مصرف، با اقدام مردم، شعار سال تحقق می یابد. یعنی اگر مردم، تولید ملی را بخرند، ولو با کیفیت کمتر و قیمت بالاتر، تقاضا به سمت کالای ایرانی میرود و عرضه نیز، به سمت کالای ایرانی میرود. در نتیجه پول، در داخل به گردش در می آید یعنی اشتغال بیشتر. پس تولیدکننده تفویت میشود برای تولید بهتر و ارزان تر. از طرفی وابستگی به خارج کمتر شده و تهدید بیرونی، کم اثرتر می شود. بدیهیست مصرف داخلی، راجع به کالاهای بدون امنیت کافی یا تولیدات تولیدکنندگان متقلب و دودوزه باز نیست. اما ابن هم بدیهیست که برای خرید کالای ایرانی و کمک به انقلاب و کشور، قرار نیست هم کیفیت هم قیمت کالاب ایرانی، برابر یا بهتر از نمونه خارجی باشد!
پس از جنبه مصرف، با اقدام مردم حتی 20 درصد آن ها، رقابت به سمت کالای ایرانی میرود و جوخارجی زدگی میشکند و اگر تولیدکنندگان نیز پاسخ مثبت به آن 20 درصد بدهند، کل بازار، تحت الشعاع یک جنبه رقابتی قرار گرفته، بازار آن قدر جا به جا میشود که 100 درصد تولیدکنندگان ایرانی، وارد یک رقابت بهبود میشوند، در نتیجه کل تولید جا به جا میشود. درست مثل یک پازل که با حرکت یک تکه، تمام پازل میتواند جا به جا شود. یا یک کلاس که با ورود یک محصل قدرتمند و مشاهده موفقیت و جوایز او، تمام کلاس میتواند پیشرفت کند.
پس از جنبه آگاهی سازی، شعار سال موفق است. از جنبه اهداف مردمی که امسال عبارتست از مصرف ایرانی، شعار سال با اقدام مردم یا 20 درصد آن ها یا افزایش 20 درصدی خرید ایرانی از طرف همه مردم، شعار سال محقق است و هدف تولیدی نیز محقق است.
می ماند هدف گذاری دولت و فعالان اقتصادی، یعنی تقویت تولید ایرانی. مواردی که در مقاله بالا است، اشاره به این بخش یعنی وظایف دولت دارد، مثل تقویت استانداردها، مبارزه اقتصادی و قضایی با قاچاق مثل آتش زدن کالای قاچاق و... . به عنوان مثال، فرض کنید در داروخانه ها، یک نوع کِرِم خاص، از نوع قاچاق است درحالیکه تولید داخلی و مرغوب آن، هیچ جا پیدا نمیشود! خب این نقص، نشان دهنده فساد است. فساد در شبکه توزیع که کرم ایرانی را به داروخانه ها نمیرساند و جنس قاچاق ارزان بدون گمرکی که حمایت باندهای فاسد پشت آن است را، در دسترس قرار داده است. اینجا، کار دست دولت است. نیاز هم نیست مرزها را دیوار بکشند و داخل هر خودرو را زیر و رو کنند برای پیدا کردن لوازم بهداشتی قاچاق. بلکه کافیست در نقطه ای از زنجیره مصرف که کنترل، ساده تر است، یعنی همان داروخانه به عنوان محل قانونی عرضه، کنترل بگذارند. به این صورت که با معرفی کالای قاچاق هر داروخانه توسط مردم، 50 درصد از بهای موجودی آن کالا، از جیب متخلف، به معرفی کننده، پاداش داده میشود. از طرفی، بازرسی های سرزده کم هزینه به صورت 1 در 100 تا، انجام میشود. اما اگر منجر به کشف تخلف شد، مسؤول متخلف داروخانه، در محل، حد زده میشود و مجازات سنگینی در انتظارش خواهد بود. اعطای پاداش به معرفی کنندگان قاچاق، در آمریکا، اجرایی میشود.
این هم وظیفه دولت در شعار سال. اگر دولت بخواهد، میشود. فقط مردم میتوانند با مصرف داخلی، جلویش بایستند. وگرنه تولیدکنندگان، نمیتوانند رقیب دولت باشند وقتی دولت، با قاچاقچیان است.
پس، شعارهای سال و شعار سال 97، بسیار مفید است.

با آرزوی طول عمر، سلامتی، و توفیق رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای
بن
Iran, Islamic Republic of
ازشرکت انگلیسی چه خبرحاجی؟
Iran, Islamic Republic of
خبری نیست. از دلارهای آمریکایی چه خبر کامنت به مزد سایتی؟
Iran, Islamic Republic of
آدرس شرکت انگلیسی رو از ما و انقلابیون میپرسی؟! کله ات به یوار خورده؟ اصلاح طلبان برای وزیر خارجه روباه، فرش قرمز پهن میکنند و باغ قلهک را ارث انگلیس میدونن. آدرسش رو از وزرای مظلوم بپرس که راه واردات سیگار و جعبه های نمایشش رو باز کردن. ادرس شرکت انگلیسی رودولتی که مجوز واردات بنتلی میده، بهتر از ماها میدونه. پس از روحانیتون هم بپرس.
ما رو چه کار با انگلیس و کاسه و لیس و صهیونیست؟ ما همیشه مرگ بر این کفتارها گفتیم. چیزی که شماها هیچ وقت دلش رو ندارید. استاد اخلاقی شما آقای صادق زیباکلام هست که برای انگلیس به عنوان مستقرکننده رضاخان دزد، احترام قایله و از روی پرچم کفار میپره! بعد شما ادرس انگلیس رو از حاجی و حاجی ها میپرسی؟! ....
Netherlands
اوه اوه سر و كله آقاي شريعتمداري هم تو سال جديد پيدا شد!
باشه شما راست ميگي
Iran, Islamic Republic of
قربان آقای شریعتمداری که ضدانقلاب داخل و خارج نشین و هرچی عناصر بی دین و بزن و بهادر، مخالفش هستند. جالب هم هست که اندازه دانه ارزن، حرفیی در مقابل حرف درست، حق، و مدبرانه آقای شریعتمداری ندارید و همیشه از در تمسخر وارد شده اید. غافل از اینکه آدمی که تمسخر میکند، زود مشت خالی اش را باز میکند، چراکه اگر حرف درستی داشت، مورد به مورد، میزد و با دلایل مرتبط، سخن دیگری را نقد میکرد.
پس مسأله آقای شریعتمداری یا سال جدید و قدیم نیست. مسأله، سوزش ضدانقلاب و آمریکازدگان از کلام حق است. بسوز که ما، 20 میلیون شریعتمداری داریم.
Iran, Islamic Republic of
خدايي با تو مرزهاي خود شيريني جابجا شد!
نون بازوتو بخور
Iran, Islamic Republic of
از حق دفاع کردیم و میکنیم. شما نون بازوتو بخور به جای دستور از موساد برای کوبیدن آقای شریعتمداری.
حرف حساب هم که نداشتی. یه مشت اتهام.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری! زوم کردن روی کالای ایرانی باعث بدبختی خیلی از واردکننده‌ها خواهد شد که تنها از این راه کسب در آمد می‌کنند!؟ پس آنها چه خاکی بر سر کنند؟ هر روز برنامه‌ای جدید. مردم که نمی‌توانند هر روز شغل عوض کنند. فردی تمام زندگیش را سرمایه کرده رفته از خارج لباس شیک وارد کرده حالا مانده رو دستش! لااقل این مساله را زودتر می‌گفتید تا وارد نکند و حالا بدبخت نشود.
Iran, Islamic Republic of
اینم استدلال عجیب و جدیدی دیگر!
مردم گفتند زوم کنه روی واردات پوشاک شیک و پوشاک ایرانی را زمین بزنه؟! اینکه خودش خیانته.
در ثانی، شما واردکننده ها که بی زحمت به سود میرسید، چطور موقع سود کردن و زمین خوردن کارگاه ها و کارگران ایرانی میگی بازاره، ولی موقع ضرر کردن نمیگی بازاره؟! اون وقت دولت باید بیاد از واردات و دلالی حمایت کنه؟! چرا نمیری سراغ کار مفید و پرزحمت تولید؟!
مردم، به کالای خودشان علاقه دارند، نه پوشاک شیک وارداتی.
Iran, Islamic Republic of
مثلا دختر مظلوم وزیر؟!