جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خسارت ۴ میلیاردی تندباد در آذربایجان غربی

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 600459
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تندباد نزدیک به ۴ میلیارد تومان خسارت مالی در سطح استان در زیر ساخت ها، تاسیسات شهری، منازل مسکونی و توزیع برق ایجاد کرده است.
خسارت ۴ میلیاردی تندباد در آذربایجان غربی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، امیر عباس جعفری، با اشاره به اظهار داشت: پیرو اخطاریه سازمان هواشناسی آذربایجان غربی مدیریت بحران استان دیروز اخطاریه‌ای به تمامی فرمانداران، شهرداران، مدیر کل صدا و سیما و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل راه و شهر سازی و اجتهاد کشاورزی صادر کرد.
 
وی افزود: از ظهر امروز در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌ غربی از جمله شهرستان‌های ماکو، خوی، نقده و ارومیه تند باد شدید رو‌به‌رو هستیم که سبب ایجاد خسارت‌های مالی و جانی شده است.
جعفری با اشاره به خسارت‌های مالی بر اثر تند باد در سطح استان ابراز کرد: نزدیک به 4 میلیارد تومان خسارت مالی در سطح استان در زیر ساخت‌ها، تأسیسات شهری، منازل مسکونی و توزیع برق ایجاد کرده است.

وی افزود: تندباد به 9 نفر از هم استانی‌های ما آسیب رساند که 6 نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و 2 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و یک دختر 5 ساله بر اثر ریزش دیوار مسکونی در قطور خوی وفات کردند و سه نفر از اعضای خانواده این دختر 5 ساله مجروح شده و به بیمارستان خوی منتقل شدند.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌ غربی تاکید کرد: حداکثر تا ساعت 22  تند باد فروکش خواهد کرد و با جوی آرام و بارانی همراه خواهیم بود و هم شهری‌ ها و هم استانی‌ ها تا فروکش‌ کردن تند‌ باد از ترددهای غیر‌ ضروری و حضور در جوار اماکن آسیب‌پذیر از جمله ساختمان‌ های در حال ساخت، کنار داربست‌ها و تابلوهای موجود در سطح شهر و هر جایی که احتمال ریزشی وجود دارد پرهیز کنند.

وی افزود: از سوی استاندار آذربایجان غربی به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری، شرکت برق استان و سایر دستگاه‌های دیگر دستور برگرداندن وضعیت عادی به استان داده شده است.
جعفری گفت: شهرداری ارومیه مسیرها را از موانع ایجاد شده بر اثر تند باد پاکسازی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *