جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابرطوفان "منگهوت" فیلیپین را در هم کوبید

شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 640580
ابرطوفانی که سرعت تندبادهای آن به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد مناطق وسیعی از فیلیپین را در هم کوبیده است.
ابرطوفان "منگهوت" فیلیپین را در هم کوبید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ابرطوفان "منگهوت" کرانه‌های شمالی فیلیپین را هدف قرار داده و حدود پنج میلیون نفری که در مسیرش زندگی می‌کنند را با خطر جدی مواجه کرده است.

از منگهوت تحت عنوان قوی‌ترین طوفان امسال یاد شده و علاوه بر تندبادهای شدید باران‌های موسمی هم خطر جاری شدن سیل را بالا برده است.منگهوت پیش از رسیدن به خشکی در جزیره "لوزان" پنجره‌ها را شکست و تیرهای برق را واژگون کرد.

امدادگران هزاران نفر را از مناطق ساحلی و حوالی رودخانه‌ها تخلیه کرده‌اند چرا که پیش‌بینی شده منگهوت ممکن است سطح آب را تا شش متر بالا بیاورد.مقام‌های فیلیپین هشدار داده‌اند این ابرطوفان قادر است بناهای ساختمانی را که خیلی استحکام ندارند از جا بکند یا سقف آنها را بشکافد.

فیلیپین پنج سال پیش هم شاهد یک ابرطوفان با درجه بندی ۴ از ۵ بود که مرگ‌بارترین طوفان تاریخ این کشور لقب گرفت. آن طوفان ۷۰۰۰ نفر را در سال ۲۰۱۳ کشت.همزمان در هنگ‌کنگ هم مقام‌ها از مردم خواسته‌اند به هنگام عبور منگهوت در خانه بمانند. پیش‌بینی شده این ابرطوفان به تدریج و تا روز سه‌شنبه آینده ضعیف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *