شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۴
برشی از تاریخ

درخواست شاهزاده سعودی برای شکار در ایران

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 600210
نکته جالب در آن ملاقات،‌ درخواست امیر نایف برای فراهم کردن زمینه سفر پسرش به ایران برای شکار بود. این موضوع برای ما تازگی داشت.
درخواست شاهزاده سعودی برای شکار در ایران
به گزارش جهان نيوز،  حجت‌الاسلام ری شهری در کتاب خاطراتش از سال‌های نمایندگی رهبری در بعثه حج گفته است. وی در بخشی از این خاطرات با اشاره به جلسه سفیر ایران، علی اصغر خاجی، با وزیر کشور عربستان می‌نویسد:

روز ۱۸ بهمن ۱۳۸۰ آقای خاجی دیداری با امیر نایف، ‌ وزیر کشور و رییس شورای حج سعودی داشت و بعد از غروب برای ارائه گزارش ملاقات به بعثه آمد.

... نکته جالب در آن ملاقات، ‌ درخواست امیر نایف برای فراهم کردن زمینه سفر پسرش به ایران برای شکار بود. این موضوع برای ما تازگی داشت و تا آن موقع هیچ‌یک از مقامات سعودی چنین درخواستی را مطرح نکرده بودند. نایف از جمله مقامات سعودی بود که روی خوبی به ایران نشان نمی‌داد، اما در آن ملاقات گفته بود در صورت صدور اجازه‌ی سفر پسرش به ایران، این کار به منزله‌ی مقدمه‌ی سفر خودش به ایران خواهد بود.

آقای خاجی اصرار داشت برای تحکیم ارتباطات دو کشور، اینجانب از طریق دفتر رهبری سعی کنم امکان سفر فراهم آید، ‌ البته من در این زمینه کاری انجام ندادم و دقیقا به یاد ندارم که سرانجام این موضوع به کجا کشید، اما به نظرم آن سفر انجام نشد. [۱]
 
۱- خاطره‌ها، محمد محمدی ری‌شهری، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۹۴، ص ۵۳۵.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در زمان اعلیحسرت گور به گور؛ آمریکاییهای حرامزاده خود را مالک ایران میدانستند، در زمان سیطره نوچه‌های روشنفکری بر ایران؛یعنی کارگزاران سازندگی!!! همانانی که اکنون با ریشهای قلقلی ذاتشان را به منصه ظهور رسانده‌اند؛ اعراب خائن که غربیها قلاده بر گردنشان نهاده‌اند، ایران را عیاشخانه‌شان میپندارند. ....
Iran, Islamic Republic of
زمان شاه مستعمره آمریکا بودیم الان عربستان هنوز مردم ماجرای کارمند مست سفارت عربستان و که دو شهروند و تو تهران زبر گرفت یگی رو کشت و یکی رو مصدوم کرد فراموش نکردن
Iran, Islamic Republic of
لابد اونم برای جاسوسی بوده است
Iran, Islamic Republic of
...