جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳۳
اژه‌ای مطرح کرد:

علت بازداشت مشایی/ افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند/ نیروی انتظامی کشاورزان را اغتشاشگر نمی‌داند

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 599940
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند، گفت: پرونده آقای بقایی با حضور وکیل‌، طی ماه‌ها تحقیق و در دادگاه بدوی رسیدگی شده است.
علت بازداشت مشایی/ افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند/ نیروی انتظامی کشاورزان را اغتشاشگر نمی‌داند
گروه سیاسی جهان نيوز: غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نظر شما در ارتباط با جریان‌سازی‌هایی از طرف آقای احمدی نژاد و دیگر افراد همراه چیست، اظهار داشت: بخشی از این جریان‌سازی‌ها همراهی با دشمن است، ما به نیت آن کاری نداریم اما عمل آنها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است و قصد تخریب قوه قضائیه را دارند تا نتوانند با فساد مبارزه کند.

وی افزود: قائله دیماه را مردم مشاهده کردند، اگر قوه قضائیه و سیستم اطلاعاتی کشورمان قوی نبود و مردم همراهی نمی کردند چالش بزرگی برای کشور ایجاد می‌شد.

افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند، گفت: پرونده آقای بقایی با حضور وکیل‌، طی ماه‌ها تحقیق و در دادگاه بدوی رسیدگی شده است و تمام دفاعیات و مدارک لازم ارائه و سپس حکم صادر شده است.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل دادگاه تجدید نظر و ارائه فرجه‌های مختلف حکم نهایی پرونده صادر شده است.
محسنی اژه‌ای در ارتباط با مشکل کشاورزان اصفهان و برخورد با آنها نیز ابراز داشت: کوتاهی‌هایی در حوزه توزیع آب انجام شده است و مشکلاتی نیز در ارتباط با مدیریت آب در بخش های مختلف وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی‌هایی رفع شود.

وی ادامه داد: مردم شرق اصفهان همگی متدین و از خانواده‌های شهدا هستند و اجازه نمی‌دهند افرادی میان صفوف آنها وارد شده و از اعتراض به حق آنها سوءاستفاده کنند و یا رسانه‌های بیگانه از این نمد کلاهی برای خود ببافند.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان صبر و حوصله کنند تا پیام خود را به شکل منطقی به گوش مردم برسانند و از راه‌های قانونی موضوع را دنبال کنند که در حال اقدام در این ارتباط نیز هستیم.

نیروی انتظامی کشاورزان را اغتشاشگر نمی داند
وی با بیان اینکه من به شخصه بسیاری از این کشاورزان را می شناسم که خون دل می‌خورند تا دشمن سوءاستفاده‌ای نکند، افزود: نیروی انتظامی نیز آنها را اغتشاشگر نمی داند اما نباید برخلاف قانون دست به کار تخریبی بزنند، در حال حاضر نیز فردی از کشاورزان در بازداشت به سر نمی‌برد.

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا حکمی در ارتباط با پرونده اسیدپاشی اصفهان صادر شده است، اظهار داشت: هنوز فردی در این ارتباط دستگیر و شناسایی نشده است اما حق افرادی که مصدوم شدند نباید از میان برود.
وی اضافه کرد: بر این اساس حکم پرداخت دیه به این افراد داده شد و دیه آنها تا زمان شناسایی مقصر از بیت المال پرداخت خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با دستگیری شیرازی بیان داشت: در قرآن کریم آمده است که جرم فتنه بالاتر از قتل است، امروز از مهم‌ترین فتنه‌ها اختلاف‌انگیزی میان فرق مختلف از جمله شیعه و اهل سنت است که از خواسته‌های دشمنان و از جمله مصادیقی است که انگلیسی‌ها سالهاست به شکل خاص آن را دنبال می‌کنند.
 وی اضافه کرد: البته دادگاه ویژه روحانیت در ارتباط با این فرد وارد عمل شده است و بر این اساس از جزئیات اطلاع نداشته و قانونا نیز اجازه بیان مطلبی در این ارتباط را ندارم.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با پرونده دخترانی که در برابر حجاب ایستادند، ابراز داشت: این افراد یا فریب خورده و یا عامل دشمن هستند که در حال بررسی موضوع هستیم و دادگاهی نیز در ارتباط با جرم علنی آنها صادر می‌شود.

وی در ارتباط با افراد دوتابعیتی گفت: وزارت کشور می گوید هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم که این امر در حال بررسی است.

فرد دوتابعیتی علی الظاهر نمی تواند مشاور نیز باشد
سخنگوی قوه قضائیه ابراز داشت: همچنین اگر فردی دو تابعیتی اموال غیرمنقول داشته باشد این اموال توسط مرجع ذی صلاح فروخته، هزینه فروش کسر و مابقی به وی بازگردانده می‌شود.

وی اضافه کرد: فرد دو تابعیتی نمی تواند مدیر باشد و علی الظاهر نمی‌تواند مشاور وزیر، رئیس جمهور، مسئول در بانک مرکزی یا هر نهادی باشد که در این ارتباط خلاء قانونی نیز داریم که باید رفع شود.

رحیم مشایی با توجه به اتهامات متعددی دستگیر شده است
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با دلیل اصلی بازداشت اسفندیار رحیم مشایی در روز گذشته و اتهاماتی که به ایشان وارد است، ابراز داشت: ایشان اتهامات متعددی داشته است و بر این اساس روز گذشته دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تنها یک دلیل در ارتباط با بازداشت رحیم مشایی مطرح نیست، گفت: الان نمی توان اتهامات وی راعرض کنم و مطابق قانون تا زمانی که حکم صادر و قطعی نشده از بیان این موارد معذور هستم.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه رحیم مشایی تحت بازداشت قرار گرفته است، گفت: برخی اتهامات وی  آشکار و برخی موارد اتهامی منتسب و نیازمند تحقیقات لازم است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شیمون پرز گفته بود باید کاری کنیم که دوستی با احمدی نژاد ننگ باشد و حالا می شنویم که دشمنی با او نشانه نبرد با اسراییل است!
هرکسی با ما نباشد حتما دشمن ما است؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سخنان انان که شما نام بردید سیاسی است و برای گم کردن ذهن انسانهایی همچون شما است .و اما قوه قضاییه کارش را دارد درست انجام میدهد ...
ایرج
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز صبح تا شب در تریبونها و صدا و سیما و غیره همنوایی با دشمن دلیل اصلی دشمنی با انقلاب عنوانت می شه و حربه اصلی ساکت
کردن معترضینه اونقت اینجا شما می گید ملاک نیست ؟
ایرج
Iran, Islamic Republic of
آفرین دلیل اصلی مخالفتها همینه
Iran, Islamic Republic of
همیشه این سوال برام مطرح بود که افراد میهن پرست و با عرضه ای چون امیر کبیر چرا به قتل رسید یا شیخ فضل الله نوری به دار آویخته شد اون هم توسط مشروطیت!!!
کشوری که در دوران زمامداری احمدی نزاد یکی از نابترین دوره های تاریخ معاصر رو پشت سر گذاشت با انبوهی از دستاوردهای علمی و عمرانی و خدماتی که در تاریخ بی سابقه بود اینک هیچ انگاشته شده و حالا انگلیسی هم شده!!!
فکر کنم شیخ قضل الله نوری رو هم به جرم ارتباط با سفارت انگلیس به دار آویختند. خدا نکنه تاریخ دوباره تکرار بشه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد خوبیهای بسیار زیادی داشت فقط چند اشتباه کوچک هم داشت از جمله :وحدت ملی را به نابودی کشاند، تهمت، توهین ودروغ را در کشور نهادینه کرد، زندان رفته ها زجر کشیده ها وصاحبان واقعی انقلاب را از قطار انقلاب پیاده کرد، خودسری وخود محوری وبی توجهی به قانون را به اوج رساند. در سیاست خارجی با جهالت برخورد کرد وایران را به کشوری منزوی در صحنه بین اللملی تبدیل کرد وقطعنامه های متعددی که عوارض آن دهها سال بر اقتصاد کشور اثرات منفی زیادی دارد بر کشور تحمیل نمود.
اتفاقا" يكي از كارهاي بسيار خوب و به جاي احمدي نژاد همين پياده نمودن به زعم شماها
" صاحبان واقعي انقلاب "!!! از قطار انقلاب بود.
چرا كه اينها به هيچ وجه صاحبان واقعي انقلاب نبودندبلكه مي خواستند خودشان را همه كاره انقلاب دانسته و چنين وانمود كنند كه اگر نبودند اصلا" انقلابي شكل نمي گرفت!!
و اما اگر نميداني , بدان كه : حتي معمار كبير انقلاب حضرت روح الله رحمة الله عليه هم هيچگاه خودشان را صاحب و متولي اصلي انقلاب ندانست و از همان ابتداي پيروزي انقلاب تا لحظه رحلت ,انقلاب را متعلق به كوخ نشينان و مستضعفان مي دانست و مسئولان را به خدمت همه جانبه به اينها توصيه مي فرمود.
آري صاحبان واقعي انقلاب همين توده هاي مستضعف و زجر كشيده بي ادعاي كم توقعند. صاحبان واقعي انقلاب ,شهداي مظلوم و جانبازان و آزادگان و رزمندگان سرافراز دوران مبارزه با طاغوت و 8 سال دفاع مقدسند. صاحبان واقعي انقلاب ,همين شهداي مظلوم دفاع از حرمهاي اهل بيت پيامبر و خانواده هاي صبور و بصير آنهايند.آري صاحبان واقعي انقلاب اينهايند نه مدعيان متكبر پرتوقع متفرعني كه با هر دليل و تفكري , سابقه اي در مبارزه عليه رژيم طاغوت و ياري معمار كبير انقلاب داشتنداما در ادامه راه از انقلابي گري و انقلابي ماندن خسته شدند و بواسطه مزه كردن چرب و شيرين قدرت و ثروت و شهرت دنيا زير زبانشان , حاضر شدند كشور و ملت را در گرداب هر فتنه و آشوب و تفرقه اي غرق كنند تا خود و نزديكان و اطرافيانشان در قدرت و منصب و رياست بمانند.
پس الكي هر ننه قمري را صاحب واقعي انقلاب جا نزنيد كه مضحكه مردم مي شويد.
Iran, Islamic Republic of
شما که حرفهای نفر بالا تایید میکنید با این نوشتارتان
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهای نفر بالا با مقداری کم وزیاد مورد تایید من هم هست منتهی برای پیاده شدگان از قطار نقطه نظراتی داشتم که نوشتم در حالی که باید قبول کنیم بعضی را با زور واجبار از قطار پیاده کردیم.
اينكه بقائي و مشائي با توجه به نوع رفتار و عملكردشون در طي ساليان گذشته مستوجب كيفر و مجازات هستند,شكي نيست , اما آخرش مقامات قوه قضائيه به اين سؤال مهم پاسخ قانع كننده اي ندادند كه چرا عليرغم درخواست بقائي , حاضر نشدند جلسات محاكمه اين شخص را علني برگزار كنند.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید برای چی باید دادگاهش علنی بشه؟؟ مگه هر کس پاش به محاکمه باز شد و درخواست پخش از تلویزیون کرد باید به حرفش گوش داد؟ مگه این کیه؟هر ننه قمری از راه برسه باید بگه منم از تلویزیون پخش کنید؟ کثافت کاری های این بابارو برای چی باید به سطح جامعه کشوند. اگر قوه قضاییه رو قبول ندارند یعنی قانون اساسی و نظام رو قبول ندارند و در این صورت خیلی غلط کرده اند که تو این نظام مسؤولیت گرفتن. نمیشه هرجا به نفعت باشه قبول کنی و هرجا بهضررت باشه قبول نداشته باشی.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
ایراد شما به اژه ای هم هست که چندین بارگفته بهتراست دادگاه های مالی و اختلاس علنی باشه
دوم اینکه چرا علنی نباشه؟ این دلایلی که شما میاری خیلی غیرمنطقیه
کثافتکاری که شما میگی باید درحضورمردم اثبات بشه و ملت درجریان باشند
اگر روند غیرعلنی بودن این دادگاهها ادامه داشته باشه صددرصد برای نظام باعث آبروریزیه و خوراک تبلیغاتی خوبی برای دشمنان و مخالفانه
کی گفته حتما باید ازتلویزیون پخش بشه؟ همان علنی بودن دادگاهها که اخبارش رسانه ای باشه کفایت میکنه
دوست عزیز ( منظورم همفکران همه شماست ) بایستی آستانه تحمل را بالابرد اگر خود را حق میدانیم و به کارمان ایمان و اعتقاد داریم... بامخفی کاری اگرهم موفقیت حاصل شود زودگذراست
این مردم فقط برای گسیل انتخابات و راهپیمایی ها و امواج مردمی آفریده نشده اند... باید به آنها احترام گذاشت و ازآنها چیزی مخفی نکرد
Iran, Islamic Republic of
نسل قدیم ایول به شما با اون جواب قانع کننده تون
ایرج
Iran, Islamic Republic of
پس شما و مخالفان دکتر ...که رئیس جمهور سابق رو زمان ریاستش به عنوان یکی از ارکان نظام قبول نداشتن
Iran, Islamic Republic of
اینان هر کس نیستند و بودجه های کلان مملکتی. این دراختیار داشتند
Iran, Islamic Republic of
عزیز من احمدی نژاد مدت هاست دارد اشتباهی می رود و به دستاوردهای بی نظیر دولت نهم به خصوص هم ضربه زد و افراد لیبرال و غربگرا و به اصطلاح اعتدالگرا و... را هم خوشحال کرد و کینه ورزانی هم که از انقلاب کینه داشتند داشتند را به رقص در آورد. معیار ولی فقیه است و ایشان با ولی فقیه زاویه گرفته است. اگر معیارت ولی فقیه باشد مساله حل است برایت.
Iran, Islamic Republic of
اگر معیارت ولی فقیه باشد - اگر!- ولی فقیه حی و حاضر بصراحت فرموده است که من زبانم کار می کند و حرفم را از زبان خودم بشنوید . این زاویه ای هم که می فرمایید ، اولا حرف کیلویی است ، دوم آن که دروغ است و سوم : جماعت مدعی ولایت و اصولگرایی ، صدبرابر آن زاویه را مکرر از خود نشان داده و به مصداق رطب خورده ، نمی تواند از این بابت به کسی ایراد بگیرد .
ایرج
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز از روی سایتها حرف نزن خودت کمی فکر کن ببین رفتار چه کسی با آرمانهای انقلاب بیشتر همخانی دارد
زهره
Iran, Islamic Republic of
خدمت کرده..دستش درد نکنه ولی دلیل نمیشه فسادایی که تو دولتش اتفاق افتاده رو نبینیم...مخصوصا که از اون فسادگرا دفاع هم کرده .....ما که انتقاد میکنیم از احمدی نژاد دلیل نمیشه که طرفدار روحانی باشیم
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم
با تشکر . قضاوت در باره پرونده اشخاص در صلاحیت من یا شما نیست و ما فقط باید نظر و نقد ارائه کنیم .جهان نیوز
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
غایله نه قایله
محسن
Iran, Islamic Republic of
اعتراض جلوی سفارت انگلیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف از آقای محسنی اژیه.
من با این توضیحات یا بهتر بگویم توجیهات ایشان قانع نشدم که در حق بقایی و مشایی و احمدی نژاد بی عدالتی نشده است.
در ضمن به والله بزرگترین مشکلات کشور دوتابعیتی ها هستند که قوه قضاییه بی دلیل در مورد اینها اهمال و امهال میکند.چند تا خیانت مالی دیگر و چندتا جاسوس دیگر لازم است.
...
Iran, Islamic Republic of
جهان، ظاهرا از قوه قضائیه می ترسی که انتقادات نسبت به صحبتهای اژه ای را درج نمی کنی ،به نظرم خوبه انتقادات درج شود تا مقامات از دیدگاه جامعه با خبر باشند واز طرفی بدانند حرفهای آنها چقدر خریدار داره و مردم نسبت به حرفهای آنها چه واکنشی نشان می دهند.
Iran, Islamic Republic of
بترسه ؟! جهان نيوز ؟! نه بابا ! دستشون با هم توى يك كاسه است، مثلاً بحساب خودشون ميخوان حرمت نگهدارند و خواننده ها رو بترسونند كه هر حرفى يا هر انتقادى رو بر زبون نيارن !
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا بلغورات رسای خان از سایت برداشتی؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خیلی دیر است مردم ایران سال 88 متوجه دیکتاتوری همین افراد شدند افرادی که برای حکومت راندن دست به هر کاری میزدند .ولی شما گوش شنوا وچشم بینا نداشتید گویی که با وسیله ای شما ها را مسخ کرده بودند
Iran, Islamic Republic of
بلی دیکتاتوری به این معنی که رای مردم را قبول نداشتن و ادعای تقلب کردن و ادعای خود را اثبات نکردن و کشور عزیزایران را تا آستانه نابودی و فروپاشی سوق دادن و نمک نظام را خوردن و نمکدان شکستن .... واقعا اگر نام این عملیات دیکتاتوری نباشد پس چیست؟!
Iran, Islamic Republic of
...
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اگر دادگاه ها علنی باشه خیلی از ابهامات برطرف میشه
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که حکم برادر روحانی و برادر جهانگیری صادر نشود نظر مردم در مورد قوه قضاییه عوض بشو نمیشود