شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تنفس مصنوعی به برجام با اوبامای خوب،ترامپ بد!

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 599414
«محمدصادق جوادی حصار» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:
«در دوره اوباما به دلیل تمایل دولت دموکرات آمریکا به تعامل با ایران، اروپائیان هم پیرو سیاست‌های آمریکا به برپائی برجام کمک کردند. با روی کار آمدن ترامپ سیاست‌های آمریکا دگرگون شد و از آنجایی که عمده کشورهای صاحب نفوذ اروپایی رابطه نزدیکی با آمریکا دارند بالطبع نگاه آنها به رابطه با ایران بی‌تاثیر از فشار دولت ترامپ نخواهد بود».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب،ترامپ در موضوع ایران دقیقا راه اوباما را ادامه داد. خزانه داری دولت اوباما در اولین روز اجرای برجام-دی ماه ۹۴- با تصویب تحریم های جدید ضد ایرانی، نقض برجام را کلید زد. غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران، تمدید تحریم آیسا، استمرار تحریم سوئیفت، تصویب قانون ضد ایرانی مهاجرت و تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران با هدف سنگ اندازی در روابط اقتصادی کشورمان تنها بخشی از رفتارهای گستاخانه دولت اوباما با ایران بود.

ترامپ نیز در ادامه این رفتارهای ضد ایرانی، قانون مهاجرت و مادر تحریم ها را امضا کرد.

اصلاح طلبان در حالی همچنان به تنفس مصنوعی به برجام مشغولند که خود نیز به اشتباه بودن این رویکرد اعتراف کرده اند.

در روزهای گذشته روزنامه آفتاب یزد در مطلبی نوشت:«دولت ماه‌ها پس از توافق هسته‌ای، به هوای چیدن میوه‌های برجام نشست و بر پایه این دلخوشی، برنامه‌ها و سیاست‌های کاری خود-دوران پسابرجام- را نوشت اما ماحصل این انتظار، فرصت سوزی، از دست رفتن منابع موجود به هوای گشایش برجام و در نهایت کاهش صبر اجتماعی با استمرار فشارهای اقتصادی بود».

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *