جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۸
حرف درست رئیس جمهور آمریکا!

اتمام دوران دستکش مخملی اوباما و آغاز دست چدنی ترامپ

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 501218
برجام که حاصل دیدن دستکش مخملی اوباما توسط دولتمردان ما بود تبدیل به وسیله ای در دست چدنی ترامپ برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران شده است.
اتمام دوران دستکش مخملی اوباما و آغاز دست چدنی ترامپ
گروه سیاسی جهان نيوز: رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران توییتی منتشر کرد و گفت: «ایران با آتش بازی می‌کند. آنها قدر مهربانی اوباما را نمی‌دانند. من آنطور (مهربان) نیستم». شاید این حرف دانلد ترامپ را بتوان چهره ی اصلی ایالات متحده نامید. آنچه او رویکرد نرم اوباما می نامد در واقع چیزی نیست جز همان دست چدنی پنهان شده زیر دستکش مخملی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای کار اوباما در سال ۱۳۸۸ به آن اشاره کردند.

مقام معظم رهبری در سال 1388 در حرم رضوی فرمودند: دولت جدید آمریکا میگوید ما مایلیم با ایران مذاکره کنیم، بیائید گذشته را فراموش کنیم. میگویند ما به سمت ایران دست دراز کردیم. خوب، این چه جور دستی است؟ اگر دستی دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنی باشد، این هیچ معنای خوبی ندارد. عید را به ملت ایران تبریک میگویند، اما در همان تبریک، ملت ایران را به طرفداری از تروریسم، دنبال سلاح هسته‌ای رفتن و از این قبیل چیزها متهم می کنند!

در سایه همین دستکش مخملی فریبنده بود که آتش فتنه۸۸ برافروخته شد، تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اجرا شد، گروه تکفیری تروریستی داعش شکل گرفت و جنگ نیابتی طائفی منطقه را فراگرفت. همین ظاهر فریبنده و باطن خطرناک منجر به اعتماد دستگاه دیپلماسی کشور به آمریکا و تمایل به مذاکره با شیطان بزرگ شد.
در واقع مقصود واینستین این است که آمریکا دست چدنی را از دستکش مخملی درآورده است. گویا قرار نیست از این پس آمریکا کمتر نقش خود را در فتنه انگیزی و جنایت ها پنهان کند.

ترامپ با اعلام اینکه تحریم هایی وضع می کند که ناقض برجام نیست به گونه ای رویکرد جدید ایالات متحده در خصوص برجام را نشان می دهد. دیگر پاره کردن برجام سیاست ترامپ نیست بلکه سیاست آمریکا از طرفی تثبیت دستاورد ها برجام برای آمریکا و از طرفی اعمال تحریم های جدیدی که ناقض متن برجام نخواهد بود؛ یعنی همان تحریم های غیر هسته ای می باشد. این همان سیاست خصمانه ایالات متحده بر علیه ایران است که در دوران اوباما با چهره ای مودبانه پیش آمده بود.

ترامپ چهره ی واقعی ایالات متحده را در این چندوقت به نمایش گذاشته است. وی فارغ از سیاسی بازی ها و نمایش های دیپلماتیک، صریحتر به بیان نیات خود می پردازد که البته پشت سر آنها اهداف بزرگتری چون برجام2 که رویترز نیز به آن اذعان کرده نهفته است. رویترز در گزارشی گفت : "یک منبع آگاه از کشورهای 1+5 اهداف مد نظر ترامپ را «دور و دراز» و بسیار بعید ارزیابی کرده و گفته است که دولت آمریکا به دنبال ایجاد یک «برجام 2» است."

دستکش مخملی در دوران مذاکرات با موضوع رفع تحریم ها و گشایش های اقتصادی امیدهای واهی را در دل مذاکره کنندگانمان ایجاد کرده بود و حال این دست چدنی است، تا شاید دولتمردان ما را به خود بیاورد و به واقعیات رویکرد ایالات متحده در مقابل ایران بیشتر بیاندیشند و باور کنند که به شیطان بزرگ امیدی نیست و خیری به ما نخواهد رسید. برجام که حاصل دیدن دستکش مخملی اوباما توسط دولتمردان ما بود تبدیل به وسیله ای در دست چدنی ترامپ برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران شده است.

دست آمریکا تغییری نکرده است بلکه برای چند صباحی دستکش خود را درآورده است و  تنها برخی از غرب گرایان به حیرت به آن می نگرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر چه سیاستهای دست مخملی ودست چدنی یکسان است ولی ما می توانستیم استفاده بسیار بیشتری از فرصت پیش امده در زمان اوباما ببریم که عده ای به خاطر بی اعتمادی به امریکا ویا منافع حزبی وگروهی نگذاشتند این اتفاق بیفتد.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما روی کدوم یکی از کرات منظومه شمسی زندگی میکنید/بفرمایید این میوه های باغ برجامتونو بچینید استفاده کنید/انگار نه انگار چی گذشته تو این چار سال تو مملکت
Iran, Islamic Republic of
آیا بنظرت این عهدنامه ترکمانچای عصر حاضر فرصتی داشت ؟ ممکنه تیتر آنها را بفرمایید؟
United Kingdom
بله می توانستیم استفاده بسیار بیشتری از فرصت زمان اوباما ببریم اگر جماعت "فروشنده"! به خطوط قرمز رهبری توجه می کردند! که نکردند
اگر قرار باشد که فروش نفت از افتخارات برجام باشد پس شاه ملعون از همه شما جماعت "فروشنده" فعلی برجامی تر بود!
حسین
Netherlands
فرق بین لایق و غیر آن در این استکه یکی می تواند و دیگری انگشت اشاره بسوی بهانه ها دارد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفته اند سگ زرد برادر شغاله.
بین اوباما و ترامپ هیچ فرقی نیست . بازیگران اصلی یک روز با مهره اوباما و یک روز با مهره ترامپ بازی میکنند. و هر رییس جمهور دیگر هم باشد به فراخور زمان نقش خود را بازی می کند. و خارج از این کادر نمیتواند عمل کند.
Netherlands
پس بیائیم و از خود شروع کنیم و سیگار نکشیم و کوکا ننوشیم
یا علی مددی
Iran, Islamic Republic of
البته به نظر من سگی که پارس می کنه گاز نمی گیره
ترامپ همش سرو صدا داره
خیالتون راحت
کاری ازش بر نمیاد .