جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
نجفی:

می‌خواهیم تهران را به شهری بین‌المللی تبدیل کنیم

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 597327
شهردار تهران گفت: بنا داریم ظرف سال‌های آینده تهران را به عنوان یک شهر بین‌المللی تبدیل کنیم.
می‌خواهیم تهران را به شهری بین‌المللی تبدیل کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی شهردار تهران در آیین کاشت درخت صلح و دوستی که صبح امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و هیئت‌های دیپلماتیک در بوستان نوروز برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌ زیست علی رغم اینکه با چالش‌هایی روبروست اما از قابلیت ها و ظرفیتهای بسیاری نیز برخوردار است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های محیط زیست استفاده از آن در حوزه گفتگو در سطح ملی و منطقه‌ای است چرا که محیط زیست فضایی مناسبی برای گفتگوهای عمیقتر و دوستانه‌تر فراهم می‌کند. گفتگوها فرآیندی برای رسیدن به صلح و دوستی است و ما می‌توانیم از ظرفیت محیط زیست برای رسیدن به این امر استفاده کنیم.

نجفی با بیان اینکه درخت در تمام دنیا سمبل سرسبزی است، گفت: در هفته درختکاری امسال اتفاقات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم ظرف چند سال آینده تغییرات مناسبی را در تهران در بخش‌های مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: شهرداری تهران تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی صحیح و مدون شرایط مناسبی را برای شهروندان تهرانی و همچنین مهمانان خارجی در شهر فراهم کند تا آنها احساس آرامش و آسایش بهتری را داشته باشند.

شهردار تهران ادامه داد: مسئله پایداری، تاب آوری، هوشمندی شهر و دانش بنیان کردن اقتصاد شهری از محورهای اصلی در شهرداری تهران محسوب می‌شوند و برای دسترسی به این اهداف بلند و مهم و البته  پیچیده ما می‌توانیم از ارتباطات با شهرهای بزرگ دنیا استفاده کنیم.

نجفی گفت: شهرداری تهران با روی باز از ارتباطات شهری با سایر کشورها استقبال می‌کند و ما این آمادگی را در این بخش داریم و امیدواریم نمایندگان دیپلمات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در تهران این پیام ما را به کشورها و سازمان ها اعلام کنند.

وی گفت: امیدواریم تهران ظرف سال‌های آینده  به عنوان شهر بین‌المللی نقش خود را ایفا کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *