جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کاهش چشمگیر احساس امنیت در شهروندان برلینی

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 596922
نتایج یک نظر سنجی از افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان برلینی خبر می‌دهد.
کاهش چشمگیر احساس امنیت در شهروندان برلینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که همواره شهروندان کم تری در برلین احساس امنیت می کنند.این  نظر سنجی را انستیتو سیوی به سفارش روزنامه تاگس اشپیگل بین مارس 2017 و مارس سال 2018 ازبین در مجموع 2.592 نفر انجام شده است.

بر این اساس در نهایت حدود 56.6 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی در شهر برلین احساس امنیت می کردند. 12.5 درصد بسیار احساس امنیت داشته و 44.1 درصد هم بیشتر احساس امنیت می کردند. در ماه مارس سال 2017 احساس امنیت در بین شهروندان این شهر بسیار بالاتر بود.در آن زمان حدود 65.1 درصد شهروندان این شهر آلمان احساس امنیت می کردند و 14.6 درصد بسیار احساس امنیت کرده و 50.5 درصد هم بیشتر احساس امنیت می کردند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که احساس امنیت در بین شهروندان برلینی همواره کاهش می یابد. بر این اساس اخیرا 42.5 درصد از شرکت کننندگان در این نظر سنجی خود را بیشتر ناامن یا بسیار ناامن ارزیابی می کنند. در مارس سال 2017 این احساس ناامنی کم تر بود. در آن زمان بر اساس نتایج این نظر سنجی در مجموع 33.9 درصد شهروندان احساس ناامنی می کردند. 25 درصد هم بیشتر ناامن و 8.9 درصد هم خیلی ناامن احساس می کردند.

در این میان زنان و مردان از نظر احساس امنیت با هم متفاوت هستند. در مجموع 61.9 درصد مردان خود را بسیار امن یا بیشتر امن احساس می کنند.  در بین زنان تنها 50.5 درصد چنین احساسی دارند.در مقابل حدود 41.7 درصد زنان احساس ناامنی می کنند در حالی که در بین مردان حدود 37.9 درصد چنین احساسی را دارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که افراد جوان تر در این شهر احساس امنیت بیشتری دارند.
در این میان طرفداران حزب سوسیال دموکرات در این شهر احساس امنیت بیشتر و طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان احساس امنیت کم تری دارند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *