دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
خط و نشان وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به تهران: یا برجام موشکی یا تحریم!

«لودریان» با برجام۲ به ایران آمده است؟

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 596164
دوگانه تحریم-موشک که ادامه سیاست های آمریکا درخصوص ایران برای خلع سلاح کشورمان در مقابل هرگونه تهدید خارجی است در حالی گفته می شود که در عرف بین المللی، نمیاندگان کشورها قبل از سفر خود در خصوص روابط گرم و صمیمی با کشور مقصد صحبت می کنند تا اعتمادسازی بیشتری بین دو کشور حاصل شود. اما وقاحت فرانسوی ها مانع می شود تا اهداف شوم خود را پشت لبخندهای دیپلماتیک مخفی کنند.
«لودریان» با برجام۲ به ایران آمده است؟
به گزارش جهان نيوز؛ «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به ایران با گستاخی تمام گفت: ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد.
 
او در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «ژورنال‌ دودیمانش» حتی به حد و مرزگذاری برای نیاز توان دفاعی ایران هم دست زد و گفت: «برنامه‌های موشک بالستیک هستند که می‌توانند چندین هزار کیلومتر برد داشته باشند. چنین چیزی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست  و فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است.»
 
وزیر خارجه فرانسه به همین مقدار هم بسنده نکرد و با خط و نشان کشیدن برای کشورمان گفت: «اگر به این موضوع توجه نشود امکان دارد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال شود.»
 
بالاخره زمان سفر وزیرخارجه فرانسه به ایران برای شیفتگان اروپا فرا رسید اما صحبت های لودریان نشان می دهد او دست خالی به ایران نیامده است بلکه سناریوهای آمریکایی برای عقب نشینی ایران در حوزه های موشکی و منطقه ای هم همراه او خواهد بود.
 
دوگانه تحریم-موشک که ادامه سیاست های آمریکا درخصوص ایران برای خلع سلاح کشورمان در مقابل هرگونه تهدید خارجی است در حالی گفته می شود که در عرف بین المللی، نمایندگان کشورها قبل از سفر خود در خصوص روابط گرم و صمیمی با کشور مقصد صحبت می کنند تا اعتمادسازی بیشتری بین دو کشور حاصل شود. اما وقاحت فرانسوی ها مانع شده تا اهداف شوم خود را پشت لبخندهای دیپلماتیک مخفی کنند.
 
ماه‌هاست که صحبت های تند اروپایی ها به خصوص انگلیس و فرانسه علیه قدرت دفاعی و منطقه ای در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد. با این وجود در سفر وزیرخارجه فرانسه به ایران اخلالی وارد نشده و او پا روی فرش قرمزی خواهد گذاشت که از مدت ها قبل ظریف برای او تدارک دیده است.
 
او قبلا هم در گفت و گو با شبکه تلویزیون فرانسوی BFM  ادعاهای ضد ایرانی را داشت. فرانسه که مدت هاست از نفوذ ایران در منطقه عصبانی است، بیش از همه حضور موفق ایران در سوریه او را به فریاد واداشته، چراکه خاطرات دوران سیاه تحت الحمایگی تحمیلی این کشور بر سوریه و لبنان او را مستحق به دخالت در منطقه غرب آسیا کرده است.
 
او در این مصاحبه در اظهاراتی مضحک ایران را به نقض قوانین بین المللی در سوریه متهم کرده و گفته بود: «ما خواستار خروج تمامی کسانی هستیم که نباید در سوریه باشند، از جمله شبه‌نظامیان ایران و حزب‌الله »
 
این اظهارات در حالی است که فرانسه از سال 2011 و بعد از آغاز فتنه تکفیری ها در سوریه از جمله کشورهای حامی تروریست ها بوده که به نبرد با دولت مرکزی سوریه پرداخته‌اند و حتی دخالت‌های فرانسه در مسائل داخلی سوریه بارها با واکنش مقام‌های این کشور مواجه شده است. در مقابل، دولت‌های عراق و سوریه همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مورد تمجید قرار داده‌اند. 
 
وزیر خارجه فرانسه همچنین به تکرار ادعاهای آمریکایی - صهیونیستی درباره قصد ایران برای تشکیل یک محور شیعی از تهران تا دریای مدیترانه پرداخته و به شعله های تبلیغات ایران هراسانه غربی دامن زده یود.
 
دو ماه پیش هم وزیر خارجه فرانسه در شورای روابط خارجی نیویورک به حمایت ایران از سوریه، حزب الله لبنان و مردم یمن حمله کرد و مدعی شده بود در سفر خود به ایران در خصوص این موارد صحبت خواهد کرد!
 
لودریان وزیرخارجه هفتاد ساله فرانسه در ۲۵ آبان‌ماه، در سفر به پایتخت سعودی با اشاره به پیشرفت های موشکی گفته بود فرانسه از مداخله‌ها و مقاصد سلطه‌طلبانه ایران در منطقه نگران است! امانوئل مکرون هم در این خصوص گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد» و «باید با ایران در مورد برنامه موشکی مذاکره کرد.»
 
همچنین وزیر خارجه فرانسه اول بهمن به روزنامه «فیگارو» گفته بود «ما گفت‌وگوهایی را با ایران در مورد مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالیستیک و پرسش‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم.»
 
او حتی با اشاره به نفوذ منطقه ای ایران و پیشرفت های نظامی ادعا کرده بود به خاطر گفت‌وگو با محمد جواد ظریف در خصوص همین موارد نیمه اسفند ماه به تهران سفر می‌کند!
 
فرانسه که پایگاه همایش ها و جلسات و هماهنگی های منافقین علیه منافع ایران شده است حتی در اغتشاشات اخیر نیز از آشوب گران حمایت کرده و به وضوح در امور داخلی ایران دخالت کرد. در همین خصوص کاخ الیزه بعد از تماس تلفنی حسن روحانی و امانوئل مکرون بیانیه ای صادر کرد و گفت مکرون در تماس تلفنی خود از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است! 
 
 
همه اهانت های بالا در حالی صورت می‌گیرد که دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیاز‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.
 
در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این‌که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قراردادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید
 
حالا با این کارنامه سیاه فرانسه آن هم در عرض دوماه، باید دید مقامات دولتی در این سفر پاسخ محکمی به زیاده خواهی های پلیس بد مذاکرات هسته ای خواهد داد یا همچون روال سابق با آنها برخورد می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عبدالله گنجی در توئیتر خود نوشت: بیانیه تند و پر اتهام فرانسه علیه ایران در آستانه سفر وزیر خارجه شان حکایت از تلقی رابطه ارباب رعیتی با ماست.

نام فرانسه ازش حذف شود تردید نمی کنید که از سوی صهیونیست ها یا سعودیها صادر شده است آنان فهمیده اند هرچه فشار بیاورند و تحقیر کنند جا دارد و جواب می دهد.
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی این برجامها همگی در 1394 امضا شده اینک با دستیاری امضا کنندگان داخلی برای القای ضرورت اطاعت از کدخدا و خلع سلاح کامل به اینصورت تحقیر آمیز به روی ملت کوبیده می شود والا دارو دسته حسن از رعیت بودن ابایی ندارند. این کشور است که مورد تهاجم قرار گرفته