چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱۳

فرانسه ایران را تهدید به باز اعمال تحریم ها کرد

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب: 685307
فرانسه هشدار داد که توقف بخش‌هایی از برنامه جامع اقدام مشترک منجر به باز اعمال تحریم‌های ایران می‌شود.
فرانسه ایران را تهدید به باز اعمال تحریم ها کرد
به گزارش جهان نيوز، یک مقام فرانسوی روز سه‌شنبه گفت در صورتی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند اروپا آماده باز اعمال تحریم‌ها خواهد بود.

به گزارش رویترز، وی افزود: «ما نمی‌خواهیم که تهران فردا اقداماتی را اعلام کند که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند چون در این حالت ما اروپایی‌ها مجبور خواهیم بود بر اساس شرایط توافق، به باز اعمال تحریم‌ها بپردازیم.»

در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و لغو معافیت‌های خریداران نفت دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است طی روزها‌ی آینده تصمیمات ویژه‌ای را در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا عملیاتی کند.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده دادند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند. 

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است. 

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او سرانجام 18 اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت آمریکا در این توافق خاتمه داد.

دولت ترامپ همچنین بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجامیون شاهکارتان را تحویل بگیرید. قوه قضائیه پرونده برجامیون را تشکیل بده
Oman
دقیقا کدام تحریم ها باز اعمال نشدند که ما را با آن تهدید می کنند؟
دقیقا کدام یکی؟ سوییفت که از اول بسته بود، نفت که دیگر نمی فروشیم، در زمینه ی هسته ای که هیچ همکاری با ما نکردند، هواپیما هم که نمی دهند، خودروسازهایشان و نفتی هایشان که رفته اند، مسائل بشردوستانه هم که تعطیل، پس دقیقا با چه چیزی ما را تهدید می کنند؟ مگر گذاشته اند ازین برجام سرسوزنی جز تعهدات یک طرفه ی ما بماند؟ تحریمی مانده که نشده باشیم؟
United Kingdom
بیچاره شدیم رفت ، بابا ما نخواهیم مقاومت کنیم کی را ببینیم ؟ این فقط تحریمهای امریکا بود پدرمون را در اورد ، تحربمهای اروپا که بیاد دیگه هیچی ، رفراندوم بزارید ببینید مردم چی می خواهن تا دیر نشده
Iran, Islamic Republic of
مگه چیز دیگه ای هم مونده.
Iran, Islamic Republic of
کسی که دشمن ایران است جایگاهی درخلیج فارس ندارد.
دشمن شماره یک همه ما فرانسه جنایتکارشماره یک است.
Iran, Islamic Republic of
پهپاد یمنی پایگاه نظامی عربستان را هدف قرار داد
پهپاد یمنی پایگاه نظامی عربستان را هدف قرار داد
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 07:27

پهپادارتش یمن بامداد سه شنبه یک پایگاه نظامی در جنوب عربستان را هدف قرار داد.
Iran, Islamic Republic of
در شهر تولوز در جنوب فرانسه؛
پایان گروگانگیری در فرانسه با آزادی گروگان ها
پلیس فرانسه همه گروگان ها را در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه آزاد کرد.

تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

پلیس اعلام کرد در عملیات آزادی گروگان ها کسی زخمی نشده و هر 4 گروگان سالم هستند. گفته شده گروگانگیر قصد عملیات تروریستی نداشت و برای دزدی به یک سیگار فروشی رفته بود.

در بلنیاک در نزدیکی شهر تولوز یک نفر 4 زن را از بعد از ظهر سه شنبه در یک سیگارفروشی به گروگان گرفته بود. بنابر گزارش پلیس ظاهرا این یک مورد اقدام به دزدی بوده است که به گروگان گیری منجر شد.
نیروهای پلیس تمام محله ای را که سیگارفروشی در آن قرار داشت محاصره کردند. در داخل فروشگاه یک مرد چهار زن را که شامل مسئول فروشگاه نیز می شد و دیگران مشتری بوده اند، به گروگان گرفته بود. مرد مهاجم که ظاهرا کلاه ایمنی موتور سواران را بر سر داشته حوالی ساعت شانزده و سی دقیقه به وقت محلی وارد فروشگاه شد و وقتی در ادامه نیروهای پلیس و آتش نشانی خواستند به فروشگاه نزدیک شوند چند تیر هوایی برای دور کردن آنها شلیک کرد.

{$sepehr_media_3480287_340_240}
Iran, Islamic Republic of
فرانسه منافقین را به وجود آورده
Iran, Islamic Republic of
سازمان مجاهدین خلق چه کسانی هستند؟
Iran, Islamic Republic of
فرانسه فرقی با گروهک تروریستی منافقین ندارد.
فرانسه و گروهک تروریستی منافقین برای ما یکی هستند.
فرانسه ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا ازتروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان حمایت می کند.
آمریکا و فرانسه یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکا و فرانسه دشمن درجه یک ایران هستند.
مردم ایران همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند.
مردم ایران همچنان فرانسه را دشمن درجه یک خود می داند.
فرانسه مانند آمریکا دشمن تاریخی مردم ایران است.
چه کسانی گروهک تروریستی منافقین را به وجود آوردند؟
چه کسانی گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است؟
دانمارک، هلند و فرانسه که به تروریستها (منافقین) پناه داده اند
Iran, Islamic Republic of
روحانی، ظریف عراقچی، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پاسخ و توضیح دهند چرا فرانسه به عاملان شهادت 17000 ایرانی پناه داده است؟...
Iran, Islamic Republic of
هم یک مقام فرانسوی غلط می کند هم مدعیان حقوق بشر!
Iran, Islamic Republic of
....