پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

حملات هکری به وزارتخانه‌های آلمان

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 595352
رسانه‌های آلمانی از حملات هکری موفق به برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی آلمان خبر دادند.
حملات هکری به وزارتخانه‌های آلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، هکرها حملات موفقیت آمیزی را به بسیاری از وزارتخانه های آلمان انجام داده اند.

به نوشته  رسانه های آلمانی، هکرهای احتمالا روسی ظاهرا موفق به حمله به شبکه های اینترنتی به صورت ویژه محافظت شده برخی سازمان های دولتی در آلمان شده اند.وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه این خبر را تایید کرده و از یک حادثه امنیتی آی تی سخن گفت. همچنین وزارت امور خارجه آلمان هم هدف این حملات هکری قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در برلین این حملات هکری را تایید کرده و گفت: در دولت فدرال آلمان این حملات تشخیص داده شده و تحت کنترل درآمده است. وی البته جزئیات بیشتری را در این باره نگفت.پیش از این هم برخی گزارش های رسانه ای منتشر شد که اعلام کرد برخی گروه های هکری در پس این گونه حملات دیده می شود. به گفته مقامات امنیتی، به دلیل اینکه هنوز تجزیه و تحلیل ها و تحقیقاتی در حال انجام است جزئیات بیشتری در این باره نمی توان انجام داد.

در بیانیه وزارت کشور آلمان آمده است که مسئولین در سازمان های مربوطه اطلاع رسانی شده اند و اقدامات مناسب برای شفاف سازی و حمایت از این گونه حملات انجام شده است.

یکی از کارشناسان حزب سبز آلمان اعلام کرده است که اگر این خبرها تایید شود دولت آلمان باید در اسرع وقت در این باره شفاف سازی کند که چه اطلاعاتی نشت کرده و اینکه آیا در جریان این حمله از یک شکاف امنیتی که برای سازمان های امنیتی آلمان شناخته شده بود استفاده شده است. همچنین باید در این باره شفاف سازی شود که چرا عموم تازه حالا درباره این حملات که مدتی است رخ داده آگاه شده اند.

یکی دیگر از سیاستمداران حزب سبز آلمان هم از یک فرم هدایت جنگ علیه آلمان سخن به میان آورده است.
معاون فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان هم خواستار یک نشست ویژه پارلمانی برای پرداختن به این مسئله شده است.
در سال 2015 هم حملات هکری گسترده ای به پارلمان آلمان شکل گرفت. در آن زمان هم هکرهای روسی مظنون اصلی بودند. البته شفافیت کامل و واضحی در این باره حداقل به صورت علنی وجود نداشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *