سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

اولویت فعلی بودجه ۹۷ است

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 594596
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونگی نظارت‌ها بر اجرای سیاست‌های کلی را تشریح کرد.
اولویت فعلی بودجه ۹۷ است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شورای عالی نظارت بر سیاست‌های کلی، اظهار کرد: سرعت عمل با تشکیل شورای عالی نظارت افزایش پیدا کرده است، چراکه قبلا کمیسیون نظارت وجود داشت و منوط به برگزاری جلسات اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی ادامه داد: جلسات اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و عملا کمیسیون نظارت هرچه فعالیت می‌کرد، به جایی نمی‌رسید، چون فعالیتش نهایی نمی‌شد، اما فعالیت‌های شورای عالی نظارت نهایی است و نیازمند به اینکه در مجمع تشخیص مطرح بشود، نیست؛ یعنی به نوعی در مورد نظارت جایگزین مجمع است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نکته دیگر قابل ذکر در این زمینه این است که افرادی در شورای عالی عضویت پیدا کرده‌اند که فرصت لازم، ظرفیت و انگیزه برای انجام این فعالیت دارند که هم در جلسات مجمع و هم در جلسات این شورا شرکت می‌کنند؛ بنده این مسئله را یک گام به جلو می‌دانم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی‌‌مقدم با بیان اینکه برای نظارت شاخصه‌هایی داریم، بیان کرد: براساس سیاست‌ها شاخصه‌هایی تعریف شده و بندهای سیاست‌هایی که ابلاغ شده است مبنای قضاوت ماست.

وی در پاسخ به این سوال که نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی از چه موضوعاتی آغاز می‌شود، گفت: این مسئله براساس آن چیزی است که در صحنه عمل اتفاق می‌افتد، یعنی ما براساس اولویت‌ها کار را پیش می‌بریم، مثلا در حال حاضر اولویت بودجه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از طرف دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد شد که دبیرخانه آنچه را قبلا به عنوان سیاست‌های کلی ابلاغ شده بود، بازنگری کند، اکنون کمیسیون‌های دبیرخانه برای بازنگری سیاست‌ها فعال شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی‌‌مقدم ادامه داد: زمانی که بازنگری‌ها آماده شد به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، اگر رهبری تأئید کردند که اولویت در بازنگری باشد، ما این موضوع را در اولویت قرار می‌دهیم و اگر تأئید نکردند شورای عالی نظارت نسبت به عملکرد و فعالیت‌های قوای مجریه، مقننه و قضائیه نظارت خود را انجام می‌دهد.

وی درباره آئین‌نامه شورای عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی گفت: بناست در این زمینه آئین‌نامه‌ای نوشته شود، اما ما منتظر نوشتن آئین‌نامه‌ها نمی‌مانیم و براساس آئین‌نامه قبلی کار را پیش می‌بریم تا آئین‌نامه جدید آماده شود، چراکه نوشتن آئین‌نامه مقداری زمانبر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *