جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

ادعای میانمار درباره تخریب روستاهای روهینگیا

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 594352
یک مقام رسمی میانمار مدعی است که تخریب بقایای بجا مانده روستاهای روهینگیا با هدف نابود کردن اسناد و شواهد کشتار مسلمانان نبوده است.​
ادعای میانمار درباره تخریب روستاهای روهینگیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، یک مقام دولت میانمار امروز دوشنبه در سخنانی ادعا کرد: میانمار بقایای بجا مانده از روستاهای روهینگیا را از بین برده است، نه به دلیل اینکه شواهد و اسناد کشتارها را نابود کند، بلکه این اقدام برای اسکان مجدد آوارگان روهینگیا انجام شده است.

هفته گذشته دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که میانمار حداقل 55 روستای روهینگیا در استان راخین را به طور کامل نابود کرده است.

این گروه حقوق بشری افزود: این تخریب ها احتمالا با هدف از بین بردن اسناد و شواهد مربوط به کشتار مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی بوده است.سازمان ملل و آمریکا این اقدام ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را پاکسازی قومی دانسته اند.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد، از اواخر اوت 2017 تاکنون بیش از 688 آواره روهینگیا از میانمار وارد بنگلادش شده اند. پیش از این نیز 200 هزار آواره روهینگیا در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش زندگی می کردند.

آوارگان روهینگیا حاضر به بازگشت به میانمار نیستند مگر آنکه امنیت آنها تضمین گردد و میانمار به وعده های خود برای اعطای حقوق شهروندی به آوارگان روهینگیا عمل کند. آنها همچنین خواستار آن شده اند که خانه ها، مدارس، مساجدی که توسط ارتش میانمار تخریب یا به آتش کشیده شده، بازسازی شود.

آنگ تان تت مقام ارشد دولت میانمار که از سوی آنگ سان سوچی رهبر این کشور مسئول اسکان مجدد آوارگان روهینگیا شده است، در سخنانی گفت: روستاها به طور کامل با بولدوزر تخریب شده است تا کار اسکان اوارگان توسط دولت آسان تر شود. این اقدام با این هدف صورت نگرفته است تا شواهد و اسناد از بین برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *