جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اهم محورهای نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 594068
سخنگوی دستگاه قضا گفت: اتفاق خاصی در پرونده احمدی‌نژاد غیر از اینکه اتهامات دیگری بر آن افزوده شده، نیفتاده و اقدام عملی دیگری به معنی تفهیم اتهام یا بازداشت صورت نگرفته است.
اهم محورهای نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری حجت الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضا امروز انجام شد. اهم محورهای مطرح شده در این نشست به شرح ذیل است:

*تمام کسانی که در این جرم و جنایت (حادثه خیابان پاسداران) به هر نحوی و از انحا شرکت یا مباشرت یا معاونت یا سببیت داشتند، تحت تعقیب قرار گرفته یا می گیرند و محاکمه می شوند.

*افرادی که در خیابان مقابل مردم و پلیس می ایستند و در زمان دستگیری هم مقاومت می کند، هیچ استبعادی ندارد که پلیس هم وقت دستگیری، اقدامات متقابل نکند. یک نفر فوت کرده اما نمی‌دانم درویش است یا نیست و خبر ندارم جزو آشوبگراها بوده است یا خیر که بعدا در بیمارستان فوت کرده است.

*مسئول سابق حراست بانک مرکزی، پرونده‌ای برایش تشکیل شده بود که الان با قرار وثیقه آزاد است مسئله مالی داشت. فرد دیگری از معاونت‌های بانک مرکزی هم بازداشت شده بود که مدیر نیست.

*امیدواریم با همه تلاشی که می شود مشکلات معیشتی مردم رفع شود.

 *اتفاق خاصی در پرونده احمدی‌نژاد غیر از اینکه اتهامات دیگری بر آن افزوده شده، نیفتاده و اقدام عملی دیگری به معنی تفهیم اتهام یا بازداشت صورت نگرفته است ولی این مسائل را می‌بینم که اتفاق می افتد و انگیزه فردی که قبلا مسئولیت داشته و صحبت های خلاف شرع و خلاف قانون می کند، در فرصت مقرر خود رسیدگی می‌شود. در آن پرونده غیر از جمع‌آوری ادله بیشتر، تفهیم اتهام یا احضار یا بازداشتی انجام نشده است و از صحبت آقای باهنر هم اطلاع ندارم.

* تاکنون فرد خارجی در این پرونده(کاووس سیدامامی) بازداشت نشده

*اخیراً سه نفر در استان هرمزگان مرتبط با پرونده سیدامامی دستگیر شده‌اند.

*حساب‌های قوه قضاییه هیچ کدام از حساب ها شخصی نبوده و کاملاً همه چیز آن روشن است و نمایندگان هم کاملا در جریان قرار گرفتند.

*چیزی حدود 91 نفر در ارتباط با اخلال ارزی، حساب هایشان مسدود شده و چیزی حدود 37 میلیارد تومان موجودی داشته که مسدود شده است.

* درباره اختلاس 100 میلیاردی در وزارت نفت باید از چند دستگاه سئوال جدی شود. 

*می گویند ظرف چندین سال اتفاق افتاده، چطور متوجه نشدند؟ چطور وزارت نفت و قسمت مربوطه مطلع نشدند. 12 نفر تا الان تحت تعقیب قرار گرفتند و تفهیم اتهام شدند. 3 نفر از مدیران الان بازداشت هستند. چیزی حدود 70 میلیارد تومان از اموال فردی که فرار کرده، شناسایی شده که شامل 14 آپارتمان و 25 قطعه زمین و 9 دستگاه اتومبیل و موتورهای لوکس است. 

*مجموع اینها را می گویند حدود 70 میلیارد تومان است. از سیستم اطلاعاتی و خود نفت کمک گرفته شده تا جایی که ممکن است اموال وی شناسایی شود و یک نشانه هایی از اموال این فرد در خارج است که پیگیری می شود.

* اینکه بگویند ما دوتابعیتی نداریم صحیح نیست

*دری اصفهانی قطعا دو تابعیتی بود وی زمانی که با دستگاه های امنیتی کار می‌کرد، دو تابعیتی بودن خود را کتمان می‌کرد. در همین سال‌های اخیر ایشان را به عنوان مشاور به کار گرفته بودند اما به همه اسناد و مدارک و اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *