يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۹۱
به بهانه جنجال اخیر پیرامون درویش پاسداران نشین

چندخط درباره نسبت قطب دراویش گنابادی و سیاست

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 589243
از نیمه دهه هشتاد به بعد، حمایت های سیاسی مهدی کروبی از دراویش گنابادی پررنگ شد و کم‌کم عکسهای کروبی و تابنده هم منتشر می‌شود. این چتر حمایتی کروبی آنقدر برای دکتر تابنده مهم بود که در سال 88 اعلام کرد دراویش باید به کروبی رای دهند. توصیه‌ای که تیتر روزنامه اعتماد ملی هم شد.
چندخط درباره نسبت قطب دراویش گنابادی و سیاست
گروه سیاسی جهان نيوز، امین فرج الهی: نام و کارنامه «دکتر نورعلی تابنده» در سیاست با «نهضت‌آزادی» پیوند خورده است. او پس از انقلاب در دولت موقت معاون وزارت ارشاد، و معاون وزارت دادگستری مدتی هم عضو هیات امنای سازمان حج و زیارت بوده است.

عباس امیرانتظام-سخنگوی دولت موقت و سفیر ایران در اسکاندیناوی- پس از دستگیری به جرم جاسوسی برای سفارت آمریکا چند نفر از جمله دکتر تابنده را برای وکالتش معرفی کرد. تابنده فروردین 60 در دونامه جداگانه خطاب به مهندس بازرگان و رئیس دادگاه، وکالت امیرانتظام را قبول میکند. او در بخشی از نامه‌اش به بازرگان می‌نویسد: «گرچه بواسطه محرمانه بودن مدافعات معظم‌له و علنی بودن تبلیغات علیه ایشان از جریان امر کاملا مطلع نیستم، ولی بعد از آنکه جنابعالی و سرور ارجمند دکتر یدالله سحابی و آقای سیداحمد صدر حاج سیدجوادی و سایرین ادای شهادت فرمودید و با توجه به اینکه جنبه استادی، راهنمایی و عدالت جنابعالی و آقای دکتر سحابی و سایرین از شهود، نه تنها بر من بلکه بر همه ملت محرز است و امام نیز قولا و فعلا این اعتقاد خود را ظاهر ساخته‌اند؛ دفاع از مشارالیه وظیفه اخلاقی و وجدانی همگان است...»

اعضای نهضت‌آزادی سال 64 جمعیت «دفاع از آزادی و حاکمیت ملت ایران» را تشکیل می‌دهند که مهمترین کارویژه‌اش تضعیف انقلاب و جنگ با نامه‌نگاری و فضاسازی بین‌المللی علیه ایران است. دکتر تابنده از اعضای هیات موسس این جمعیت و نویسندگان نشریات آن است. آنها سال 69 نامه‌ای اعتراضی به هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت می‌نویسند که به «نامه نود امضایی» معروف می‌شود. دکتر تابنده هم جزو امضاکنندگان دستگیرشده این نامه توسط وزارت اطلاعات است.

تابنده پس از فوت محبوبعلیشاه در سال 75 با لقب «مجذوبعلیشاه» قطب دراویش گنابادی می‌شود. از نیمه دهه هشتاد به بعد، حمایت های سیاسی مهدی کروبی از دراویش گنابادی پررنگ شد و کم‌کم عکسهای کروبی و تابنده هم منتشر می‌شود. این چتر حمایتی کروبی آنقدر برای دکتر تابنده مهم بود که در سال 88 اعلام کرد دراویش باید به کروبی رای دهند. توصیه‌ای که تیتر روزنامه اعتماد ملی هم شد.

مصطفی آزمایش از چهره‌های فعال دراویش گنابادی که حضور پررنگی در رسانه‌های مختلف ضدانقلاب دارد اردیبهشت 89 در مصاحبه با سایت جرس گفت «براساس آماری که ما در اختیار داریم، دراویش گنابادی بیش از 4 میلیون نفر در ایران هستند و آنها همگی به آقای کروبی رای دادند و همین نشان می دهد که در این انتخابات چه تقلب آشکار و بینی صورت گرفته است.»

دکتر تابنده گهگاه در مراسمات نهضت آزادی هم حاضر می‌شود. از دیدارهای نوروزی گرفته تا مراسمات ختم و بزرگداشت. فروردین‌ماه93 وقتی تصویر خوش و بش او با ابراهیم‌یزدی در مراسم ختم باستانی‌پاریزی منتشر شد، سایت ندای آزادی نوشت «یادآور میشود دکتر نورعلی تابنده از فعالین سیاسی-اجتماعی ایران در پیش و پس از انقلاب اسلامی بوده و هستند. وی از جمله وکلا و حقوقدانانی هستند که به همراه زنده یاد صدر حاج سید جوادی دفاع از بسیاری از فعالین سیاسی قبل از انقلاب را در دادگاهای رژیم سلطنتی برعهده داشته اند و پس از انقلاب نیز از بنیان‌گذران و اعضا جمعیت دفاع از حقوق ملت ایران بودند. دکتر تابنده تحصیلکرده رشته حقوق در فرانسه هستند و سابقه آشنایی و همکاری ایشان با دکتر ابراهیم یزدی و نهضت آزادی ایران به سالهای پیش از انقلاب باز می‌گردد.» آخرین حضور او در محافل مرتبط با نهضت آزادی که توسط دروبین رسانه‌ها ثبت شد، ختم ابراهیم یزدی بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما در خواب اصحاب کهف تشریف داری دوست عزیز
United States
بیماره طفلک ...
United States
شاید فارسی بلد نیست!
Iran, Islamic Republic of
این همان فتنه بزرگ است. یعنی اصلاح طلبان به هر کسی و حشیشی دست بزنند تا چند صباح دیگر در مسند باشند. خاک تو سر این دنیای کثیف
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینها درویش نیستند در کتب تاریخی ما دراویش چهره ی موجه دارند مانند شیخ بهایی شیخ محمود شبستری شیخ سعدی شیرازی و.......اینها درویش نیستند ...
iran
Iran, Islamic Republic of
از نظر ما هستن بعدش ایرانی که هستن انسان که هستن حق زندگی که دارن
Iran, Islamic Republic of
خوب سند شما چیه ؟!
اشکان
Iran, Islamic Republic of
این چه جوابیه؟ خب منم میتونم بپرسم سند شما چیه؟ البته اگر بگی متن بالا قطعا جوابت قبول نیست
سینا
Iran, Islamic Republic of
آزادی مدنی یعنی اینکه شما آزادی هر نظری داشته بشی اما آزاد نیستی آنرا با صدای بلند بیان کنی . مثلا بعضی ها دوست دارند مجسمه خدا را بسازند اما آیا آزادند که این کار را که خلاف قاونه انجام بدن !
در امریکا و غرب هم همین طوره شما حق انتقاد از هلوکاست را نداری ! اما می تونی تو دلت از آن بیزار باشی . دراویش کنابادی منحرف هستند ولی آزادانه دارن تبلیغ می کنن .!
محسن
Iran, Islamic Republic of
این چطور درویشیه اونم از نوع قطبش که در یابون پاسداران تهران زندگی میکنه... شایدم تعریف درویش عوض شده...
Iran, Islamic Republic of
خداوند در اسلام با ثروت مخالف نیست
Iran, Islamic Republic of
ولی دراویش مخالفند
Iran, Islamic Republic of
آهان پس خداوند ثروت اندوزی را تقبیح می کند منظورش عمه جهود منه !!
Iran, Islamic Republic of
ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد
حافظ شیرازی
صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه می خورد . پاردمش دراز باد آن حیوان خوش علف
حافظ شیرازی
Iran, Islamic Republic of
ولی با دروغ مخالف است
Iran, Islamic Republic of
یه سوال ذهنم رو درگیر کرده

این یارو قطبه، مثبته یا منفی؟
Iran, Islamic Republic of
تو نظرات اين آقايان هم موارد داري شبهه وجود داره، هركي در هرجا مخالف نظر خداوند و پيامبر و ائمه معصومين اظهار فضل كرد، و به جاي دعوت به خلق به خدا براي خودش دفتر دستك و دكان بازار درست كرد منحرفه! هركي كه مي خواد باشه. والسلام
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیز اتفاقا با خیلی از اینها شخصا بحث داشته ام قرآن را از رو نمی توانند بخوانند از ترجمه و تفسیر و اینها که هیچ . از دین برداشتی سطحی و کج و کوله دارند
Iran, Islamic Republic of
کسانی مثل شیخ محمود شبستری و ... عارف بودند نه درویش
Iran, Islamic Republic of
این بابا بلد نیست قرآن رو از رو بخونه اونوقت ادعا داره که جانشین امام زمانه!!!!! و یک عده ...هم به پاش به سجده می افتن و این یارو مثل.... کیف می کنه. خدا لعنتش کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا به دادت برسه... چطور میتونی جواب این تهمتو بدی...
Iran, Islamic Republic of
من به اسلامی که اینا بهش اعتقاد دارن کافرم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اسلام اینا(دراویش)اینه که توی خودت باش کاری به کسی نداشته باش یعنی قایل به جدایی دین از سیاست(سکولاریسم) هستند. به همین خاطر در برابر تمام شاهان و طاغوتها زانو می زنند غیر از حکومت دینی و ولی فقیه . برای اطلاعات بیشتر راجع به اینها کتاب" جلوه حق" نوشته آیت الله مکارم شیرازی که سالها قبل از پیروزی انقلاب تالیف فرمودند ، را بخوانید
Iran, Islamic Republic of
بیخودی چرا اظهار فضل میکنی پدر جان ؟! در همین کتابی که جنابعالی رفرنس میدی نویسنده معتقده که مولانا جلال الدین رومی عارف و شاعر بزرگ ایرانی کافره !! چرا ؟! چون در اشعارش خطاب به شمس تبریزی گفته :
پیر من و مراد من ، روح من و روان من !
فاش بگفتم این سخن شمس من و خدای من !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز . جواب محترمانه بنده به شما را نمی دانم چرا جهان نیوز نگذاشت ولی فعلا فقط عرض می کنم که ادب در نوشتن کامنت هم خوب است هرچند دو طرف یکدیگر را نمی بینند موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
حتی وقتی کوه میره یه عده گرد و خاک زیر پاشو به عنوان تبرک جمع میکنن
کریمی
Iran, Islamic Republic of
وقتی برخی نمایندگان مجلس ته مانده آب لحمدی نژاد را به بهانه تبرک میخوردند این بنده خدا چه چیزی کمتر از احمدی نژاد داره؟
United States
... و باز هم احمدی نژاد!
Iran, Islamic Republic of
هرجا کم میارن یه ماله دارن به اسم احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
اگه قابل هدایته خدا هدایتش کنه واگر نیست انشاالله اول رسوا سپس با خاری نابودش کنه
درویش
Iran, Islamic Republic of
با نگاهی به صحنه سیاسی و اجتماعی ایران گاها به گرو ههایی بر می خوریم که توان بسیج بخشی از بدنه اجتماع را دارند. در تعاریف امنیت اجتماعی این گروهها با حساسیت قابل اعتنا ارزیابی می شوند. پس از پیروزی انقلاب بر خلاف شعار محوری در کشور که همه را دعوت به وحدت می کرد. یک گروه خاص (شاید انحصار طلبان - رانت خواران - سنتی ها - شورای نگهبان - بیت رهبری - اصلاح طلبان و ...) بنابر تشخیص خودش برخی گروههای ذینفوذ را به دلیل جایگاه معتبر در اجتماع در محاصره تحدید و تهدید و فشار بیرونی قرار دادند تا به سمت ضعیف تر شدن کشیده شوند. دراویش ایران نیز از ظرفیت بسیج قابل توجهی برخوردارند زیرا برخی پیروان آنان از اخلاص و قدرت جذب بالایی در میان مردم برخوردارند. و همه اینها کافی است تا این گروه مارک امنیتی بخورد. چنانچه حاکمیت موفق می شد تا برخی از این افراد دراویش را جذب حکومت کند مانند برخی هواداران انجمن حجتیه که جذب حکومت شدند و لقای ریاست و فرماندهی و ریاست را بر عطای عشق حضرت حجت بخشیدند. دراویش را نتوانستند جذب کنند.
...
حسین
Netherlands
بهمراه بیشترین سلامها و احترامات بر اساس اعطاء آزادی قرانی در انتخاب دین عرض می شود که با تجربه اندکی که در ادبیات هست ، درویش را بمعنی از دنیا بریده درک می کنم . دکتر جواد نوربخش: "در مکتب تصوّف سنتی ایران که مبتنی بر توحید اسلامی است درویش به کسی گفته می‌شود که به راستی بی خویش و بی هستی باشد،...".
چنانچه سعدی گوید: ظاهر درویشی جامه ٔ ژنده است و موی سترده و حقیقت دل زنده است و نفس مرده .
جنابعالی با این همه اطلاعات و ابزار درج آن ، کاملا مسلط بر دنیا ئید. ضمنا اگر تعاریف صحیح باشد ، با اشاره به دو لغت آخر نظر شما ، درویش جذب نشدنی است و آنچنان عاشق است که به دنیا که هیچ حتی به آخرت توجه ندارد.
ان شاءالله دوستی ما مداوم بماند.
یا حق
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز و بزرگوار حسین آقا قسمتی از متن مطولی که در ویکی پدیا راجع به نورعلی تابنده معروف به (نورعلیشاه)آمده به نظر مبارک می رسانم : ...نورعلی تابنده مطالبی نیز در نشریه «جمعیت دفاع از آزادی و حاکمیت ملت ایران» می‌نوشت که از جمله آنها مطلبی در رد نظریه ولایت فقیه بود. این مقاله که از جمله موضوعاتی بود که در بازجویی‌هایش مطرح شده بود...برای اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید
حسین
Netherlands
دیروز چند کلمه ای در اسخ/تائید برادر عزیز و یار قرآن هاشمی ارسال که احتمالا فراموش کردید.
و من الله التوفیق
ضمنا لطفا این روزها بخصوص مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حسین آقای بزرگوار سلام برشما . بنده به پاسخ ها و توجه شما افتخار می کنم و انرژی می گیرم . همواره بنده را شرمنده می فرمایید.حیف شد که آن پاسخ را زیارت نکردم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقای درویش بنده می دانستم که دراویش با انجمن حجتیه ای ها خیلی خوب کنار می آیند ولی با رژیم جمهوری اسلامی خیر چون انجمن حجتیه نهایت دفاعشان از اسلام تحریم پپسی کولا بود که آن را متعلق به بهائیان می دانستند ولی با هویدای بهایی ارتباط و بده بستان داشتند . و خود حضرتعالی نیز در فحوای مطالبتان این نکته را تایید کردید که با انجمن حجتیه مشکلی ندارید و از دست نجات یافتگان این انجمن عصبی هستید چون به جمهوری اسلامی پیوستند امثال مرحوم استادعلی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش دولت شهید رجائی و از انقلابیون قدیمی اصفهان .پس تشخیص بنده درست است که شما با هر رژیم پادشاهی در طول تاریخ کنار آمده اید با هر نحله فکری کنار آمده اید ولی با حکومت جمهوری اسلامی خیر
Iran, Islamic Republic of
دراویش زمان شاه برایشان اوضاع گل و بلبل بود در حالی که ادعای بی محتوای پیروی از امام علی علیه السلام را دارند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
در اسلام فقط جاذبه نداریم بلکه دافعه هم داریم کسانی که با همه پادشاهان تاریخ هم زیستی مسالمت آمیز داشته اند ولی در مقابل جمهوری اسلامی دافعه دارند اسلامشان اسلام آمریکایی است
Iran, Islamic Republic of
آقای درویش: سفسته میکنی؛ مهمل میبافی؛ تهمت میزنی و توهین میکنی؛همچون ماهیان لجن خواری که آخرین رزق خود را در ته باطلاق میخورند؛ بخور و بدان که مرگ از سایه به تو نزدیکتر است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
بنده سالها با یکی از آقایان بزرگ دراویش کار کرده ام.درویش گرامی مشکل اصلی شما خود زیاد بینی است و اینکه علیرغم اینکه دراویش نعمت اللهی عنوان ایشان را یدک می کشند اما از حقایق دور افتاده اند.
جدا از مباحث سیاسی که محل مغلطه است شما اگر لایه های بالای جامعه دروایش مزبور را ببینی انسانهای باسواد و نسبتا فرهیخته وجود دارند اما در لایه های پایین تر برخی واقعا نیازمند و برخی آلوده به مواد افیونی هستند.
بنده متاسفم برای عرفان منحرف شده ای که در عین اینکه نام حضرت امیر (ع) را یدک می کشد قطب آنها و جانشینان احتمالی وی جملگی به فکر فرودستان جامعه محدود خویش هم نیستند چه رسد به افراد جامعه.
درست است انگلیس می خواهد همیشه از آب گل آلود اختلافات در جامعه ایران ماهی بگیرد اما در آنسوی مرزها نقش افرادی امثال آقای آزمایش هم در این زمینه بسیار منفی و ضد منافع کشور است.
Iran, Islamic Republic of
آره اتفاقا خیلی ها در این مملکت از این توهمات دارند، نمونه خیلی بارزش هم موسوی خائن
عمو! شماها کلا هیچ عددی در مقابل مردم مسلمان ایران نیستید. اگر دویست تا آدمتون چند تا جفتک انداختند و نظام مدارا کرد بخاطر بزرگی نظام است وگرنه جمع کردن شماها کار دو ساعته
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
پس بگو
اینکه دیگه بحث فرقه پرستی نیست
این خیانت و جاسوسی و اقدام عملی علیه حاکمیت است
Iran, Islamic Republic of
خیابان پاسداران زمین ویلایی متری 20 میلیون به بالاست . اون موقع این درویش تو خونه چند میلیاردی داره درویشی میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه را گیر انسان نفهم نیندازه !
Iran, Islamic Republic of
...
United States
این همون سه نقطه کامنت اولی هستش اینجا هم نظر دارده! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم این از شعبده بازی جهان نیوزه کامنت اصلی را حذف کرد همه را گیج کرده
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا فیلم نماز عید فطر این دراویش رو بزارید توی اینترنت . حسابی مردم می خندن . بخدا ثواب داره
موجک
Iran, Islamic Republic of
اینها عمله انگلیس هستند مطمئن باشید در ویلاهایشان دستگاههای مختلف و پیشرفته جاسوسی وجود دارد. این درویش بازیها برای مخفی کاری و لو نرفتن است. توی این دوره زمانه درویش کیلویی چند؟
Iran, Islamic Republic of
این همه دست گله کروبی
Iran, Islamic Republic of
مطلب مفیدی بود، استفاده کردم
نمبدانستم دراویش اینقدر سیاسی اند
Iran, Islamic Republic of
دراویش نه ؛ قطبشون اینقدر سیاسیه!
Iran, Islamic Republic of
خوب پیشنماز که ایشون باشه تکلیف جماعت روشنه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز دراویش با حکومت شاهان مشکلی نداشته اند ولی جمهوری اسلامی که تاسیس شد مخالفت آنان شروع شد آخه ادعای پیروی از امام علی (ع)دارند مثلا!!!درست مثل یهودیان صدر اسلام که با بت پرستان مشکلی نداشتند ولی وقتی پیامبر ما که در تورات و انجیل بشارت به ظهورشان را خوانده بودند وقتی ظهور نمودند اولین دشمنان ایشان همان یهود شدند و با بت پرسات بر علیه پیامبر (ص)متحد شدند اطلاعات درست و حسابی هم از اسلام ندارند ولی ادعایشان آسمان را سوراخ می کند اینها معمولا عمل به شریعت را زیاد مهم نمی دانند و می گویند ظاهر را رهاکن و به باطن بچسب "از اعتقادات ایشان این است "اندرآ سیر جمال دوست کن -مغز را برگیر و ترک پوست کن"برای اطلاعات بیشتر مناظره امام صادق با متصوفه را در کتاب داستان راستان نوشته استاد شهید مرتضی مطهری مطالعه فرمایید
Iran, Islamic Republic of
بخدا دروغ گفتی ، من درویش نیستم اما از نزدیک بعضی از این جماعت رو می شناسم فرقه نعمت اللهی ها همگی مقید به احکام شریعتند و بجز قطب مرجع تقلید هم دارند، مرحوم آیه الله مرعشی در زمان حیاتشان مرجع بسیاری از دراویش بودند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم قسم نخور . همه مراجع از جمله آیت الله مرعشی نجفی فتوایشان این است که ۱-تراشیدن ریش با تیغ یا ماشینی که از ته می تراشد حرام است ۲-گذاشتن شارب یعنی بلند کردن سبیل که خط سفیدی بالای لب را بپوشاند حرام است رهبران دراویش ریش را اکثرا نمی تراشند ولی پیروانشان اکثرا اهمیت نمی دهند و می گویند در قرآن چیزی در این مورد نیست در صورتی که مسلمانی که پایبند فتوای مرجع تقلید باشد این حرف را نمی زند و از فتوا تبعیت می کند . ولی شارب را کوتاه نمی کنند عکس همین آقای نورعلی تابنده را همینجا ببین سبیل هایش چقدر بلند است آیا آیت الله مرعشی نجفی هم اینطور بودند عکس های مراجع دیگر را هم ببین و دقت کن . خود بنده تعدادی از فامیلهامون درویش نعمت الهی هستند در مراسم عمومی آنها نیز بارها رفته ام بدون تحقیق نمی گویم . موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز ببخشيد هان شما از زمانه عقبيد ، برخى از مراجع تراشيدن ريش را بلامانع دانسته اند، خبر نداريد اغلب مراجعى كه تراشيدن ريش را اشكال گرفته اند فتوائى ندارند خودشون و از باب احتياط وجوبى نهى ميكنند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اسم آن مراجع تقلید را ببر که تراشیدن ریش را بلا اشکال دانسته اند .نحن ابناء الدلیل کیلویی حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
سلام، به جاي اين حرفها بهتره يه تحقيق مفصل بكند و بگيد انحرافات فكري و عقيدتي اين جماعت چيه؟ اصلا به چي و كي معتقدند؟ صرف يك اسم و حالا حمايت از يكي و تو فلان دسته بوده كه نميشه كسي رو بد كرد.
اين مدل صحبت كردن ميگن كيليويي اظهار نظر كردن، لطفا با سند و مدرك نسبت به انحرافات فكري و عقيدتي ايشان روشنگري كنيد تا ضمينه انحراف مومنين نشوند.التماس دعا ياعلي
Iran, Islamic Republic of
اینا ظاهرا مسلمونن اما با طنن به اسلام اعتقادی ندارن. در ظاهر و برای پوشش توی کتابچه هاشون به حجاب خیلی تقید دارن ولی در باطن حجاب رو مسخره می کنن و میگن متعلق به آدمهای اُمله. اینا حتی نماز خوندن رو خیلی قبول ندارن و میگن از یک مرحله به بعد مومن نیاز به خوندن نماز هم نداره.انحرافهایی از این دست زیاد دارن. ضمن اینکه قطبشون رو جانشین امام زمان می دونن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان همه چیز را به هم می ریزی اول کامنتی را می گذاری بعد تعدادی از دوستان به او جواب میدن اونوقت کامنت اصلی را بر می داری و جواب ها را می گذاری . خواننده گیج میشه که اینا دارن با کی حرف میزنن مثلا همین کامنت من که گفتم تو در خواب اصحاب کهف تشریف داری خطاب داری این را خوانند۶ الان نمی فهمه یعنی چی چون کامنت مخاطبش را برداشتی
صبور
Iran, Islamic Republic of
سلام " آن عریران که آسیب خوردن مغلم بودن و در حال رفتن به خانه خود بودن . بعد آقایان با وقاحت تمام مظلو نمایی می کنند و آمد نیوز هم در کنار آنها دروغ پراکنی وبعد هم یک عده ساده لوح باور می کنند . امام از این اصلاح طلبان .....
فرداد
Iran, Islamic Republic of
خب حالا شما چرا با اینها مشکل دارین ؟
Iran, Islamic Republic of
طرفدارکروبی بیشترازاین نیست .باید همین باشه. ...
Iran, Islamic Republic of
طرفدارای کروبی دقیقا همینا هستن. نادانن
یونس
Iran, Islamic Republic of
دیوار کوتاه تر لز اصلاح طلب ندارید شما اصولسوارها
همه دوروغ میگن فاسدن دزدن بجز شما اصولسوارها بابا دست بردارید از تهمتا
قطعا حقه جدید اصولسوارهاست که میخوان با دراویش در بیفتن .
Iran, Islamic Republic of
آى گفتى يونس خان ! حقه باز تر از اين جماعت پايدارى چى من نه ديدم ، نه شنيدم ! عينهو خود ماكياول ، براى رسيدن به هدف از هر وسيله مشروع و نامشروعى استفاده ميكنند انگار نه به قبر و نه به قيامت اعتقادى ندارند !
Iran, Islamic Republic of
راستی ما همیشه شنیده ایم که دراویش زندگیهای فقیرانه بوده‌اند حالا این تو پاسداران چه می کند؟!!!

.
Iran, Islamic Republic of
فکرشان درویش است (تهی از علم ودین واقعی )وگرنه حسم شان خیلی هم تشنه ثروت ورفاه ....کدامشان رو تکه زیلو می خوابند ادعای پیروی از سیره علی را دارند ولی مثل معاویه بر بالش هاومبل های گرانبها تکیه می زنند توپاسداران !!!ووووووو.کلا جماعتی را خوب فریب داده اند.
Iran, Islamic Republic of
درویش فکری و فقر فکری . آفرین جالب بود
کریمی
Iran, Islamic Republic of
این چیزهاییکه گفتی همه خوبی بود.نکته منفی نداشت.معلوم است دنبال چه هستید؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
دراویش گنابادی از پاکترین مسلمان ها هستن که بسیار دقیق به دستورات اسلام عمل میکنن
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
حیف ارز این شعارهای بر بادرفته استقلال =زیر یوغ روسیه رفتن آزادی =هرکس مثل مافکر میکنه آزاد وگرنه دربند وبدبخت جمهوری اسلامی=شورای نگهبان...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کمی فکرت را بکار بنداز می ترسی اگه کار کنه کهنه بشه قیمتش بیاد پایین آکبند نگهش می داری ؟
Iran, Islamic Republic of
سید محمد جان ...و درویش =جهالت=گروهی نادان و پر مدعا
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت بود درواویش گنابادی مانند آخوندها نیستند صادق هستند و دنباله روی شاه نعمت الله ولی
Iran, Islamic Republic of
اگه یک چیز نداشته باشند، اون صداقته....
Iran, Islamic Republic of
البته خیلی ادعای صداقت و صدق صفا و این جور چیزا دارند ولی بی محتوا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیز بنده چهل سال است در مورد این دراویش مطالعه می کنم می دانم باروحانیت مشکل دارند ولی اون دوستتون ادعا داشت از مراجع تقلید ،تقلید می کنند ولی شما هم در این دو خط کامنت مخالفت با روحانیت را اثبات کردی با امثال شما زیاد بحث حضوری داشته ام علی رغم ادعایشان که می گویند ظاهر را رها کن و به باطن بپرداز ،شناخت آنها از دین ظاهری و پوسته ای و سطحی است در ایران دهها فرقه درویش داریم که علی رغم اینکه خیلی همدیگر را قبول ندارند ولی همه ادعای پیروی از شاه نعمت الله ولی را دارند
همين حمايت دراويش گنابادي كروبي را وادار به كانديداتوري براي رياست جمهور كرد . با آمار غلطي كه بوي داده بودند ايشان اميدوار به پيروزي شد .ولي وقتي ديد راي ندارد بزرگترين ضربه را به حيثيت انقلاب اسلامي زد
Iran, Islamic Republic of
برای ینکه شیخ ساده لوحی مثل اون پیدا نکردند تا از شکست قطعیش بهره برداری نکنند!که ما 4میلیونیم )
هر مرام ومسلكي كه با اسلام ناب محمدي (ص) زاويه داشته باشد هرچند ممكن است بعضي افراد ناخواسته واز روي نا آگاهي آن را قبول داشته باشند قطع و يقين ساخته و پرداخته استكبار براي ايجاد تفرقه بين مسلمانان است .

كدام روايت و حديث ما داريم كه سفارش به درويشگري كرده باشد
عروجی
Iran, Islamic Republic of
سلام حضرت علی (ع )تکلیف اینها را با سوزاندن درآتش مشخص کرده است والسلام نامه تمام
Iran, Islamic Republic of
یکی مرد شود و با انصاف بگوید که اینها چه کرده اند و کجا دزدیده اند و رانتخواری کرده اند و خرابکاری و رشوه و زیر میزی گرفته اند تا بدانیم !!!
Iran, Islamic Republic of
نوکران درجه چند ملکه الیزابت هستند که هنوز تاریخ مصرفشون تمام نشده وکاندیدای فتنه های آینده هستند!!زمان ثابت خواهد کرد فعلا دارند از صبوری نظام سواستفاده می کنند!بتمرگنند هو هوشان را بکنند که فقط لغلغه زبان شانه !!
علی
Iran, Islamic Republic of
به خدا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اینها خیلی مماشات میکنه اینها اگه در کشورهای مدعی حقوق بشر بودند همه اینها را را که ضد امنیت ملی کسور هستند اعدام میکردند اینها وفتنه گران از رافت نظام اسلامی سوء استفاده می کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
این چیزهایی که گفتید برای منیکه شناخت خوبی از ایشان نداشتم که خیلی مثبت بود.
الان شما اومدی این بنده خدا را خراب کنید واقعا؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
دراویش و سیاست همان جمع اضداد است