دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
شب گذشته در جشنواره تئاتر فجر

صالحی به تماشای اُپرای عروسکی خیام نشست

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 586154
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته به تماشای اُپرای عروسکی خیام نشست، وی پس از آن در جمع خبرنگاران قرار گرفت اما پاسخگوی سوالات آنها نشد.
صالحی به تماشای اُپرای عروسکی خیام نشست
به گزارش جهان نيوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، هفتم بهمن ماه و یک روز مانده به پایان جشنواره بین المللی تئاتر فجر به تماشای اپرای عروسکی خیام در تالار فردوسی نشست.

وی پس از تماشای نمایش، به همراه مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد و بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی و رییس موزه عروسکی آران به پشت صحنه نمایش رفته و از مراحل عروسک گردانی بازدید کرد.


غریب پور در این بازدید پس از نشان دادن عروسک های موزه آران به توضیحاتی درباره تئاتر عروسکی پرداخت و گفت: وجود تئاتر عروسکی دردنیا تقریبا امر نادری است هیچ یک از کشورها اپرای عروسکی ندارند.

وی با تشریح تئاترهای عروسکی خیام، مولوی، سعدی، حافظ ، مرثیه واقعه عاشورا و ... گفت: اشعار این بزرگان تبدیل به تئاتر عروسکی شده است. اپرای عاشورا در رم بسیار مورد تحسین قرار گرفت و بسیاری از خارجی ها با تماشای اپرای عاشورا گریسته و میگفتند که حسین (ع) چه کسی است.

غریب پور درباره مشکلات سفرهای تئاتری خود گفت: با توجه به اینکه کشورهای دیگر امکانات تئاتر عروسکی ندارند ما مجبور هستیم در سفرهای خود بسیاری از ابزارهایمان را به همراه ببریم گاه پیش می آید که چندین تن لوازم همراه خود به سفرهای خارجی برده ایم.

در ادامه صالحی در جمع خبرنگاران قرار گرفت اما پاسخگوی سوالات آنها نبود.


وی علت عدم پاسخگویی خود را در برابر خبرنگار فارس و چند رسانه دیگر، نبود رسانه های متعدد به شمار آورد!
صالحی پس از ترک تالار فردوسی توییتی را درباره اپرای عروسکی خیام بدین شرح نوشت: اپرای عروسکی خیام جان مایه اندیشه ایرانی را در کالبد نمایش عروسکی دمیده بود و با اصوات داودی و انوار اسپهبدی ، پرده خوانی و نقالی سنتی را تا آن سوی هنر نمایشی مدرن پیش برد، به آقای بهروز غریب پور و سی همکارش تبریک میگویم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *