شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

برنامه گالری‌های تهران در هفته اول بهمن ماه

پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 585433
بیش از پانصد اثر هنری در هفته اول بهمن ماه در گالری های شهر تهران به نمایش گذاشته می شود.
برنامه گالری‌های تهران در هفته اول بهمن ماه
به گزارش جهان نيوز، زبان وسیله ارتباطی بسیار مهمی برای انسان هاست. انسان به وسیله زبان با جهان پیرامون و همنوعانش ارتباط برقرار می کند. چه شایسته است که با زبان زیبا، رنگارنگ، لطیف و صلح آمیز با دیگران سخن بگوید. این زبان پر احساس و لطیف، هنر است. هنر زبانی گویا برای بیان همه ناگفته هاست. تاثیر زبان هنر بسیار عمیق و طولانی مدت است. دلیل آن را می توان ارتباط نزدیک انسانها با تصویر دانست. هنرهای تجسمی تصویری از گفته ها و ناگفته های جهان است. با دیدن آثار هنری پیام اثر برای مدت طولانی در جان و روح انسانها نقش می بندد. هنر برای زمان خودش نیست. وقایع گذشته، مسائل روز و تاثیرپذیری های آینده از این مسائل را می توان در خطوط، نقوش و رنگ های یک تابلو  مشاهده کرد. با بازدید آثار هنری، می توانیم اطلاعات هنری خود را افزایش دهیم.

نمایشگاه های هفته اول بهمن ماه به شرح زیر هستند:

گالری شلمان: مجموعه نقاشی های بهنوش نجات از تاریخ 6 الی 11 بهمن ماه.

گالری شکوه: نمایشگاهی از آثار نقاشی و نقاشیخط های سجاد مهری، سهیلا احمدی و فاطمه صادقی از تاریخ 6 الی 11 بهمن ماه.

گالری الهه: نمایشگاه زیورآلات ساینا پورحسینی، مونا پورحسینی، هلیا هاتفی و محمدباقر محسنی از تاریخ 6 الی 16 بهمن ماه.

گالری سیحون: آثار نقاشی ارائه شده تلاشی است برای تجسم رمزگونه و خیال انگیز دنیای زنانه هنرمند؛ در این کنکاش بیان حس زیبایی و درونی نقاش با تصاویر شاهنامه و نگاره های سنتی ایرانی آمیخته شده است. این تلاش جستجوی شهامت و شجاعت شخصیت زنان ایرانی و بازنمایی بی پروایی اعماق روح آنهاست. تصاویر داستانهای شاهنامه (داستانهای بزمی رزمی و صحنه های نخجیرگاه و ...) نمود دنیایی پردیس وار در نهایت زیبایی است که هر انسانی را مجذوب و مفتون خود می سازد. آثار هنرمند بازتاب ذهن درونی اوست که کوشیده است هویت زن ایرانی را از ورای دنیای رنگارنگ نگاره ها پدیدار سازد. امید که توانسته باشد قدمی در این رسالت خود بردارد.

عالمه باقریان آثار خود را از 6 الی 18 بهمن ماه در این گالری به نمایش می گذارد.

گالری صا: مجموعه نقاشی های مجتبی حجازی از تاریخ 6 الی 15 بهمن ماه.

گالری اعتماد نگارستان: مجموعه نقاشی های مجتبی حجازی از تاریخ 6 الی 24 بهمن ماه.

گالری رج: تابلوهای نگارگری اثر علی ساعی یگانه از تاریخ 6 الی 16 بهمن ماه به نمایش درمی آید.

گالری والی: مجموعه نقاشی های مانا فکور خرسند از تاریخ 6 الی 17 بهمن ماه.

گالری مهر مریم: دوازدهمین نمایشگاه آثار خوشنویسی صابر صفایی از 6 الی 11 بهمن ماه در این گالری برگزار می شود.

گالری سایه: مجموعه نقاشی های محمدعلی سجادی از تاریخ 6 الی18  بهمن ماه.

نگارخانه لاله: نمایشگاه گروهی با عنوان «است»، مجموعه نقاشی های سارا توکلی اصل، مهسا اکبرپور، صدیقه امیری، مریم بهادریان، مریم جاویدی، نگار حسن زاده، اشرف حیاتی، مهناز روزبه، رکسانا روزی طلب، مرضیه رفیعی، مریم رفیعی، مرضیه زارعی، آیدا صراطی، سارا صفری، مونا عالمی، مژده عظیمی، لاله قاسمی، سمانه کاظمی، سمیه کاظمی، فرزانه گرمنجانی، رویا محمدی، سارا مظلوم، فرزانه مهندس و امیر فتحعلی نژاد از تاریخ 6 الی17  بهمن ماه برگزار می شود.

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه گروهی با عنوان «آن هر چیزی می توانست باشد» مجموعه نقاشی های نسرین امیری، ستاره تاجی، طاهره جعفری، لیلی چگینی، المیرا خوب بخت، مهرگان دارآفرین، سمیه رضوی، افسانه سلیم بیاتی، فرشته طهرانی، سعیده علوی پور، مرجان قربانی، سحرناز کتانی، زهرا سادات ابراهیمی، فریده امین رعیای جزه، تهمینه دهقان، شکیبا ستاری، مهسا صدوقی، الناز فرقانی و آیدا ناجی از تاریخ 6 الی17 بهمن ماه برگزار می شود.

گالری آ: مجموعه نقاشی های علی نصیر از تاریخ 6 الی30  بهمن ماه.

گالری آس: مجموعه نقاشی های آزیتا صارمی از تاریخ 6 الی11 بهمن ماه. در روز افتتاحیه پرفورمنسی برای حمایت از کودکان کار با مشارکت بازدیدکنندگان انجام خواهد شد.

گالری گلستان: نمایشگاه طراحی های آسیا صمیمی و نیما فردی از تاریخ 6 الی11 بهمن ماه.

گالری آرت سنتر: مجموعه آثار نقاشی و مجسمه های صادق ادهم از تاریخ 6 الی11 بهمن ماه.

نگارخانه گویا: مراسم افتتاحيه نمايشگاه صلح ، كودك و جام جهانی ياد بودی از جام جهانی برزیل مجموعه عکس های محمدرضا امیر صادقی  با حضور استاد جمشيد مشايخی ، علی دايی، هنرمندان، فرهيختگان، ورزشكاران و اصحاب رسانه و خانم بهنوش بختياری بعنوان سفير صلح و دوستی كودكان مبتلا به بيماری های نادر ايران روز جمعه 6 بهمن ماه افتتاح می شود و تا 12 بهمن ادامه خواهد داشت.

نگارخانه قاف: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «پیرامون» از تاریخ 6 الی 12  بهمن ماه.

گالری نگاه: نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از اویسی، کلانتری، رینه ای، یوسفی، نامی، شافعی، دشتی، فدوی، ذابحی و نیازی از تاریخ 6 الی25  بهمن ماه.

گالری خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی با آثاری از عکاسان جوان از 6 الی 12 بهمن ماه برگزار می شود.

نگارخانه بهارستان: مجموعه نقاشیخط های عارف امرالله زاده از تاریخ 6 الی12 بهمن ماه.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *