شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۹

نظر مطهری درباره انتشار فیلم جلسه انتخاب رهبری/ مهم نیست!

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 584727
مطهری در پاسخ به اینکه آیا موافق انتشار ویدیوهای مربوط به دیگر جلسات مجلس خبرگان هستید؟ اظهارداشت: فکر نمی کنم که امر پنهانی باشد و اگر سایر فیلم ها هم منتشر شود به نظر نمی رسد که مشکلی برای کشور ایجاد کند.
نظر مطهری درباره انتشار فیلم جلسه انتخاب رهبری/ مهم نیست!
به گزارش جهان نيوز، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: انتشار فیلم مربوط به انتخاب رهبری در مجلس خبرگان پیامدی نداشت و مطلب مهمی نبود. ما چیز پنهانی نباید داشته باشیم و نداریم.
 
علی مطهری نایب رئیس مجلس با اشاره به انتشار ویدئویی از مجلس خبرگان مربوط به انتخاب رهبری، گفت: فکر می‌کنم که انتشار این فیلم مسئله مهمی نبوده و اینکه مردم از مباحثات آن مجلس آگاه شوند امر مثبتی است.
وی تاکید کرد: ما چیز پنهانی نباید داشته باشیم و نداریم. بحث هایی هم که در آن جا مطرح شده بحث‌های خوب و درستی بوده است و فکر نمی کنم که مشکلی برای کشور داشته باشد.

بر پایه گزارش اعتماد آنلاین، این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا انتشار این فیلم پیامدی داشته یا خیر، گفت: انتشار این فیلم پیامدی ندارد و مطلب مهمی نیست. چون در بازنگری قانون اساسی آمد که رهبر نیازی نیست که مرجع باشد و صرف اینکه مجتهد باشد کافی است و امام(ره) هم همین موضوع را فرموده بودند لذا مشکلی نیست و مطرح شدن این بحث ها فکر نمی کنم که مشکلی را ایجاد کند.

مطهری در پاسخ به اینکه آیا موافق انتشار ویدیوهای مربوط به دیگر جلسات مجلس خبرگان هستید؟ اظهارداشت: فکر نمی کنم که امر پنهانی باشد و اگر سایر فیلم ها هم منتشر شود به نظر نمی رسد که مشکلی برای کشور ایجاد کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب آقای منتظری

با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‏‌ای برایتان می‏‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامۀ اخیرتان نوشته‌‏اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‏‌دانم؛ خدا را در نظر می‏‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‏‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‏‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آیندۀ نظام را از دست داده‌‏اید. شما در اکثر نامه‌‏ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند.

به قدری مطالبی که می‏‌گفتید دیکته شدۀ منافقین بود که من فایده‌‏ای برای جواب به آنها نمی‏‌دیدم. مثلاً در همین دفاعیۀ شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‏‌بینید که چه خدمت ارزنده‏ای به استکبار کرده‌‏اید. در مسئلۀ مهدی هاشمیِ قاتل، شما او را از همۀ متدینین متدینتر می‌‏دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‏‌دادید که او را نکشید.

از قضایای مثلِ قضیۀ مهدی هاشمی که بسیار است و من حالِ بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌‏باشید و به طلابی که پول برای شما می‏‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمداللّه‏ از این پس شما مسئلۀ مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً

مقدم بر نظر خود می‌‏دانید ـ که مسلماً منافقین صلاح نمی‏‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‏‌شوید که آخرتتان را خرابتر می‏‌کند ـ با دلی شکسته و سینه‏‌ای گداخته از آتش بی‏مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‏کنم دیگر خود دانید:

1ـ سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

2ـ از آنجا که ساده‏ لوح هستید و سریعاً تحریک می‏‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3ـ دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

4ـ نامه‌‏ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیلۀ شما از رسانه‌‏های گروهی به مردم می‏‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ـ روحی له الفداء ـ و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

واللّه‏ قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده ‏لوح می‏دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزه‏‌های علمیه بودید و اگر اینگونه کارهاتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‏‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌‏کنم. واللّه‏ قسم، من با نخست‏ وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‏‌دانستم. واللّه‏ قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی‌‏صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنی از سرِ درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‏ پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌‏ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‏‌دارم.

من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‏‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفۀ شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌‏ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌‏کنند نگردند. از خدا می‏‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. والسلام.

یکشنبه 6/1/68

روح ‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

دو روز پس از صدور نامه فوق، آقای منتظری در نامه ای از سمت قائم‌مقامی رهبری استعفا کرد . متن نامه آقای منتظری چنین است :

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم. محضر مبارک آیت ‏اللّه‏ العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی

پس از سلام و تحیت، مرقومۀ شریفه مورخ 6/1/68 واصل شد. ضمن تشکر از ارشادات و راهنمایی‌های حضرتعالی به عرض می‌‏رساند، مطمئن باشید همان طور که از آغاز مبارزه تاکنون در همۀ مراحل همچون سربازی فداکار و از خود گذشته و مطیع در کنار حضرتعالی و در مسیر اسلام و انقلاب بوده‌‏ام، اینک نیز خود را ملزم به اطاعت و اجرای دستورات حضرتعالی می‏‌دانم؛ زیرا بقا وثبات نظام اسلامی مرهون اطاعت ازمقام معظم رهبری است. برای هیچ کس قابل شک نیست که این انقلاب عظیم تاکنون در سایۀ رهبری و ارشادات حضرتعالی از خطرات مهمی گذشته؛ و دشمنان زیادی همچون منافقین کوردل، که دستشان به خون هزاران نفر از مردم و شخصیتهای عزیز ما و از جمله فرزند عزیز خود من [1] آغشته است، و سایر جناح‌های مخالف و ضد انقلاب و سازشکار و لیبرال مآب‌های کج فکر را رسوا واز صحنه خارج نموده است.

آیا جنایات هولناک وضربات ناجوانمردانۀ این روسیاهان کوردل به انقلاب و کشور و ملت عزیز و فداکار ما فراموش شدنی است؟ و اگر بلندگوهای آنان و رادیوهای بیگانه خیال می‏‌کنند با جوّسازی‌ها و نشر اکاذیب و شایعه پراکنی‌ها به نام اینجانب می‏‌توانند به اهداف شوم خود برسند و در همبستگی ملت ما رخنه کنند، سخت در اشتباهند.

و راجع به تعیین اینجانب به عنوان قائم مقام رهبری، خود من از اول جداً مخالف بودم؛ و با توجه به مشکلات زیاد و سنگینی بار مسئولیت، همان وقت به مجلس خبرگان نوشتم که تعیین اینجانب به مصلحت نبوده است. و اکنون نیز عدم آمادگی خود را صریحاً اعلام می‏‌کنم. و از حضرتعالی تقاضا

می‏کنم به مجلس خبرگان دستور دهید مصلحت آیندۀ اسلام و انقلاب و کشور را قاطعانه در نظر بگیرند. و به من اجازه فرمایید همچون گذشته یک طلبۀ کوچک و حقیر در حوزۀ علمیه به تدریس و فعالیتهای علمی و خدمت به اسلام و انقلاب، زیر سایۀ رهبری حکیمانۀ حضرتعالی، اشتغال داشته باشم. و اگر اشتباهات و ضعفهایی که لازمۀ طبیعت انسان است رخ داده باشد، ان شاءاللّه‏ با رهبریهای حضرتعالی مرتفع گردد.

و از همۀ برادران و خواهران عزیز و علاقه‏‌مند تقاضا می‏‌کنم مبادا در مورد تصمیم مقام معظم رهبری و خبرگان محترم، به بهانۀ حمایت از من، کاری انجام دهند و یا کلمه‏‌ای بر زبان جاری نمایند؛ زیرا مقام معظم رهبری و خبرگان جز خیر و مصلحت اسلام و انقلاب را نمی‏خواهند.

امید است این شاگرد مخلص را همیشه از راهنماییهای ارزندۀ خود بهره‏مند، و از دعای خیر فراموش نفرمایید. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

7 / 1 / 68 ـ حسینعلی منتظری
Iran, Islamic Republic of
خدایا دعای پدر پیر ما را مستجاب فرمودی و اندکی بعد از این رنج نامه به سوی خود پذیرفتی... و ما هرگاه این نامه را می خوانیم غم و اندوهمان تازه می شود...

پروردگارا ما چنان توفیق هدایت و خدمت ده که پدر و مراد پیرمان از ما راضی باشد...
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری... هر روز یک رنگ!
Iran, Islamic Republic of
باید دید چرا خاندان هاشمی در سالگرد مردن او فیلم پخش کرده اند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واجعا؟
Iran, Islamic Republic of
اسناد سری و طبقه بندی رو هم بده بره مهم نیست !
مهم حضور زنان توی ورزشگاهه !!
Iran, Islamic Republic of
حرف بدي نزده. تو همين جهان نيوز مقاله اي به نقل از روزنامه جوان منتشر شد كه خلاصه مي گفت اين فيلم هيچ چيز مهمي نداشته و موضوعاتي كه در اين فيلم هست قبلاً به طرق مختلف توسط افراد مختلف بازگو شده بود و چيز پنهاني نبود كه الان آشكار شده باشه و چنانچه قبلاً هم گفته نشده بود باز هم چيز مهمي نبود و مايه ترفيع مقام معظم رهبري در اذهان و قلوب مردم بود نه غير از آن. حالا كه علي مطهري هم همينو گفته شما يه علامت تعجب هم به تيترت اضافه كردي! كه علتش مشخص نيست.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما برادر عزیز که نکته درستی را گوشزد کردید ! این جماعت افول گرا همیشه حالت شتر مرغی دارند،،
hossein
Iran, Islamic Republic of
... میشه از سرتیتر ورش دارید ممنون