جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۷

انتقاد آیت الله جنتی از برخی روحانیون

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 584229
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: گرفتار افرادی هستیم که در لباس روحانیت خانه و ماشین اشرافی دارند.
انتقاد آیت الله جنتی از برخی روحانیون
به گزارش جهان نيوز؛ آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت‌فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.
 
وی، با تأکید بر جایگاه والای ولایت‌فقیه، افزود: ولایت‌فقیه 40 سال است که کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده و با ادامه این روند، دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند، در غیر این‌صورت، چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد، سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.

آیت‌الله جنتی با انتقاد از اشرافی‌گری در میان برخی افراد، گفت: ما الآن گرفتار افرادی هستیم که یا در لباس روحانیت یا خارج از لباس روحانیت، تشریفاتی هستند؛ یعنی خانه اشرافی، ماشین اشرافی، دارایی‌های زیاد، ثروت‌های کلان و امثال اینها، ایمان مردم را متزلزل می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه ایمان مردم و جوان‌ها با وارستگی و ساده‌زیستی روحانیت حفظ خواهد شد، افزود: همان روحانیتی که لباس، خانه، ماشین، دفتر و تشکیلاتش ساده است و حلال و حرام را رعایت می‌کند و از اسراف و تبذیر پرهیز دارد، بیت‌المال را در جای خودش مصرف می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همین بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی که تعدادشان هم الحمدلله کم نیست و همیشه آماده شهادت بوده‌اند، به روحانیون وارسته و ساده‌زیست منسوب هستند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: مسئله اغتشاشات اخیر، هشداردهنده بود که خیلی باید درباره آن مطالعه و بررسی شود.
وی اظهار داشت: این اغتشاشات ادامه فتنه‌ سال 88 بود و همه باید باور کنند که آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای دیگر به دنبال بهره‌برداری از این اغتشاشات بودند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با دسته‌بندی افراد حاضر در اغتشاشات، گفت: در این اغتشاشات دو دسته از افراد شرکت داشتند؛ یک دسته افرادی که به خاطر اعتراض به مشکلات اقتصادی در تجمعات حضور یافته بودند و دسته دیگر افرادی بودند که با هدف سوءاستفاده از این اعتراضات وارد صحنه شدند و این اعتراضات را مصادره و به آشوب کشاندند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر تا روز قیامت هم فقط حرف بزنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر به این نتیجه رسیده اید که راه حل این کار نصیحت کردن و تذکر دادن است که هیچ اما اگر واقعا این سبک زندگی را دارای تاثیرات اجتماعی مخرب برای انقلاب و نظام می دانید الان که شماها نسل اول انقلاب در قید حیاتید قانونی بگذرانید که حداقل چنین روحانیونی در هیچ رده ای از کارهای نظام نتوانند مسوول بشوند و در مرحله دوم اگر می توانید نگذارید این گونه سبکی را برای زندگی خود انتخاب کنند. مطلب بعد هم غیرروحانیون مدیر و مسوول (از مدیران سه قوا تا رده های مهم بعدیشان) هستند که باز احتیاج به قانون و آن گاه موسسه ای دارد که فقط و فقط کارش رصد این نوع افراد باشد دارد که این اشخاص اولا نتوانند مسوول شوند و بعد نتوانند در حین مسوولیت وضع زندگیشان اشرافی و طاغوتی گردد. اگر تا شما بزرگان هستید این کارها درست نشود معلوم نیست بعدا بشود کاری کرد
Iran, Islamic Republic of
حاجی اقا شما نمی خواهید بازنشسته بشید ؟ و اجازه بدید ۲ تا جوان جای شما روی کار بیان ؟
Iran, Islamic Republic of
برای کاری که ایشان دارند اتفاقا احتیاج به شخصی با تجربه ایشان است نه دو تا جوان 20 تا 40 ساله و بی تجربه در این کار. البته ایشان خاری در چشم دشمنانند.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله آقای جنتی
حرف جنابعالی حق است ولی مهم تر از آنچه فرمودید، نکات قابل توجه دیگری وجود دارد:
- عدم توجه به تربیت اخلاقی در صنف روحانیت
- عدم تقید و التزام نهادهای وابسته به روحانیت به ضوابط و مقررات دقیق و روشن
- تاثیرپذیری عمیق نهادهای مرتبط با روحانیت از سیستمهای اداری رسمی و تشریفاتی
- رواج مدرک گرایی در صنف روحانیت
- عدم برخورد با تخلفات و اعمال خلاف شئون روحانیت توسط ملبسین به لباس روحانی
- نبودن معیار و ضابطه علمی و اخلاقی برای اجازه تلبس به لباس روحانیت
و ...
Iran, Islamic Republic of
چرا از اینها نمی پرسند، از کجا آورده اند؟
یا حداقل چرا به آنها نمی گویند بین اشرافی گری و لباس روحانیت یکی را انتخاب کنند؟
تا کجا و کی با این آقایان با تعارف و مجامله رفتار می شود؟
چرا روحانیت حداقل فکری برای آبرو و نفوذ اجتماعی خود نمی کند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا لطفا نظر من را بی کم و کاست منتشر کنید.

هر انچه که اول انقلاب کاشتید حالا دارید درو میکنید. چرا ناراحت هستید. چقدر از همون شروع انقلاب گفته شد روحانیت نباید وارد امور حکومتداری و قدرت شوند. چقدر گفته شد که وقتی دین را وارد سیاست میکنید لاجرم روحانیت وارد سیاست میشوند. وارد قدرت میشوند. چقدر گفته شد فقط دین و روحانیت از این ماجرا اسیب میبیند. قدرت همراه با ثروت میشود. فرقی نمیکند یک انسان عمامه به سر داشته باشد یا نداشته باشد. ذات انسان را عبا و عمامه تغییر نمیدهد. انسان به راحتی اسیر قدرت و ثروت میشود و اصلا متوجه نمیشود که از چه موقع از مسیری که قبلا بوده منحرف شده است. و حالا برای نگه داشتن این قدرت و ثروت دست به هر کاری میزند. اینها همه نتیجه آن چیزی است که اول انقلاب کاشته شد. یکهو روحانیونی که تا قبل از انقلاب درامدشون از روضه خونی و فاتحه خونی بوده، دیدند یک کشور با تمام ثروتش دستشون افتاده است!
Iran, Islamic Republic of
امام راحل از بنده و شما بیش تر این مطالب را متوجه می شدند. اول آخوند خود رسول الله (ص) و دوم آخوند امیرالمومنین(ع) و سوم امام حسن مجتبی (ع) بودند و هر سه وارد کار حکومت شدند.