چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

عملی‌که‌جزخداوندکسی‌اندازه پاداش آن‌رانمی داند

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 583800
پاداش های الهی در آیات متعددی بیان شده ،برای مثال یک جا آمده است که دو برابر و یک جا ده برابر و یک جا در مورد انفاق 700 برابر بیان شده است.
عملی‌که‌جزخداوندکسی‌اندازه پاداش آن‌رانمی داند
به گزارش جهان نيوز، پاداش های الهی در آیات متعددی بیان شده ،برای مثال یک جا آمده است که دو برابر و یک جا ده برابر و یک جا در مورد انفاق 700 برابر بیان شده است.

سوال:

پاداش های الهی در آیات متعددی بیان شده ،برای مثال یک جا آمده است که دو برابر و یک جا ده برابر و یک جا در مورد انفاق 700 برابر بیان شده است ،حال بیشترین پاداشی که در قران کریم بیان شده در مورد کدام عمل است ؟

جواب:

خداوند متعال در آیه هفدهم از سوره مبارکه سجده در مورد نماز شب این گونه می فرماید:

(فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَآ أُخْفِیَ لَهُم‌ مِن‌ قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَآءَ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ:پس‌ هیچ‌ نفسی‌ نمیداند که‌ آنچه‌ برای‌ آنها مخفی‌ شده‌ است‌ در اثر پاداش‌ و مزد کارهائی‌ که‌ در دنیا انجام‌ میداده‌اند چیست‌! پاداشی‌ مختفی‌ که‌ موجب‌ تری‌ و تازگی‌ چشمان‌ است‌.)

در مورد اینکه این ویژگی منحصر به فرد مربوط به کدام عمل است امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه می فرماید:

ثواب هر کار نیکی در قرآن بیان شده است مگر نماز شب که جز خداوند کسی پاداش آن را نمی داند و سپس حضرت این آیه را تلاوت کردند)(مجمع البیان ذیل آیه شریفه )

بد نیست که ما هم حداقل ماهی یک بار و یا هفته ای یک بار این عمل ارزشمند را تجربه کنیم .

منبع:بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *