پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲۵

حقوق و گرانی نجومی به پاداش‌های نجومی رسید/ دولت در تنگنای اقتصادی، مدیران خود را فربه می کند

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 627232
درحالی که روحانی با بیانیه‌ای به مردم وعده داده بود که جلو نجومی بگیران را بگیرد، حالا شاهد اعطای پاداش‌های نجومی به مدیران دولتی هستیم.
حقوق و گرانی نجومی به پاداش‌های نجومی رسید/ دولت در تنگنای اقتصادی، مدیران خود را فربه می کند
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها خبری درباره نجومی بگیران جدید دولتی منتشر شده است که با توجه به وعده‌ای که دولت درباره برخورد با موضوع نجومی بگیران به افکار عمومی داده بود، بسیاری را متعجب ساخته است.

در این رابطه، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «برخی حقوق های بسیار بالا و پاداش های پایان خدمت نجومی درپی خلأهای قانونی پرداخت شده است. یازده تن از این افراد درخواست بازنشستگی داده و پاداش خود را دریافت کردند و مجددا در سال ۹۷ اعاده به کار شدند. وی با اشاره به پاداش های یک میلیارد تومانی پایان کار برخی مدیران دولتی گفت: مجلس برای این ارقام سقف تعیین کرد تا از پرداخت رقم های بالا خودداری شود؛ بنابراین، بسیاری مدیران تقاضای بازنشستگی دادند تا با قوانین قبلی پاداش خود را دریافت کنند.»

با این اوصاف در پی ماجرای حقوق های نجومی در دولت شاهد پاداش های نجومی از بیت المال به برخی مدیران نیز هستیم و این مدیران هم پاداش های پایان کار نجومی دریافت کردند و حالا به جای بازنشستگی و استفاده از این پول‌ها در بدنه دولت دوباره مشغول به کار شده اند!

ماجرای حقوق های نجومی را تقریبا همه با خبر هستند. موضوعی که باعث خشم افکارعمومی شد و رییس جمهوری در بیانیه مهمی خطاب به ملت شریف ایران که در پی گزارش مربوط به پرداختهای نامتعارف به برخی مدیران صادر شد، تاکید کرد: «حساسیت افکارعمومی و رسانه ها به پرداختهای نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی "نظام شفاف اطلاعات" بهره خواهد برد.»

فرصتی که قرار بود دولت در آن با فساد و رانتی که درون سیستم خود موج می زد برخورد و مقابله کند، حالا مشخص می شود که نه تنها از بین رفته بلکه هنور رانت و فساد اداری در دولت با همان شدت قبل وجود دارد. در این حیطه البته از سخنان «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت در مراسم تودیع و معارفه مدیران صندوق توسعه ملی که وی «سید صفدر حسینی» یکی از مدیران نجومی بگیر که به علت افشا شدن مفاد فیش حقوقی اش با فشار افکارعمومی استعفا کرد، ذخیره نظام و امانتداری خطاب کرد، نباید غافل شد؛ سخنانی که به نوعی دهن کجی و نشان دهنده تفکر واقعی دولتمردان به این نوع فساد بود.

حالا دیده می شود که با این دیدگاه در دولت شاهد نتیجه خاصی در مسائل مختلف و و عده های مختلف نیستیم.
در واقع در مواقع بحران دولت به مردم قول هایی می دهد اما در زمان عمل چندان وقعی به وعده‌هایی که به مردم داده نمی‌نهد. فرصت هایی که یکی پس از دیگری هدر می رود، فرصت‌هایی در بحران‌ها که می توان موتور پیشرفت دولت را روشن و گرم کند اما با کم کاری و بی عملی دولت از دست می رود.  

برجام نیز یکی دیگر از مواردی است که در آن دولت عملا به مردم قول داد که تحریم های اقتصادی را رفع کرده و گشایش اقتصادی ایجاد می شود. رسانه های وابسته به دولت همواره با داغ کرده وعده های بزرگ مردم را امیدوار کردند و حالا بخشی از سرخوردگی های افکارعمومی را باید پای همان تیترهای اغوا کنند و افسانه‌ای دانست.

در همان شرایط نیز شروطی برای برجام از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شد که متضمن اجرای این توافق هسته‌ای بود اما دولتی‌ها با کم کاری دیپلماتیک بیان می‌کردند که امضای «جان کری»، وزیر خارجه وقت آمریکا، به جای امضای رئیس جمهور این کشور تضمین است و کار برجام به جایی رسید که آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد و این توافق معلق میان زمین و آسمان ماند.

در حوزه اقتصادی هم که در حال حاضر کشور با مشکلات بسیاری مواجه شده است و رهبر معظم انقلاب در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس ‌جمهوری و اعضای هیأت دولت صورت گرفت، موضوعات اقتصادی روز را بررسی و راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را مطرح کردند.

ایشان در این نشست بیان کردند: «اگر نقشه راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.»

«شفافیت با مردم»، «تقویت بخش خصوصی» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» توصیه‌های دیگر رهبر معظم انقلاب به دولتمردان بود.

اما اینک باید گفت که دولت نباید این فرصت مغتنم را برای اصلاح رویکرد و ساختار اقتصادی خود از دست بدهد. موضوع اقتصاد بسیار عام تر و گسترده تر از مسئله توافق هسته ای و حقوق های نجومی است. در این عرصه بایستی کاری بزرگ شکل بگیرد. عدم برخورد و اقدام مناسب با دو موضوع حقوق های نجومی و برجام سبب شد تا امروز چندان نتیجه درستی از این دو مسئله مهمی که دولت با آن سرو کار داشت، عاید جامعه نشود اما مسئله اقتصاد کشور بسیار متفاوت است و اگر دولت در این عرصه نتواند در اقدامی عاجل بازار را سروسامان دهد و افکارعمومی را راضی کند باید شاهد مشکلات بیشتری در این زمینه باشیم که حل آن را بسیار دشوارتر می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت نه نظام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین پاداش های نجومی هم شفافیت است !!!!یعنی ما دولت مردان این کارها می کنیم گور پدر مردم !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض با روحانی تا 1400
علی
Iran, Islamic Republic of
از اون که نمی خوره بگیر بده اون که شکمش سیر نمیشه خوراک مار و عقرب در گور شان تامین میشود بخورند تا بترکند اینشااله
United Kingdom
اگر جناحی و طایفه نیستید این مطلب را درج کنید
دو سال بیشتر از دستورات اکید رهبری در باره ی حقوق های نجومی گذشت
در عید فطر آن سال سخنانی فرمودند که خلاصه اش این بود:
در مورد مسئله حقوق های نجومی سه کار انجام بدهید
۱_ افراد گیرنده حقوق های نجومی شناسایی شوند
۲_ اموال بیت المال عودت داده شود
۳_ افراد خاطی مجازات شوند

اگر منویات رهبری اجرایی میشد ...، الآن کار به گله و شعار دادن و فربه شدن مدیران و۰۰۰۰۰ نمی رسید
United Kingdom
نشان دادید طایفه ای هستید ، آقایی که اسم آوردم مسئولی هست که نهاد تحت خدمتش مستقیما می توانست در بحث حقوق های نجومی عملکرد در خور داشته باشد که با گوش خود شنیدم و با چشم خود دیدم بعد از چند صباحی از غائله حقوق نجومی در رسانه ملی اعلام کرد حقوق های نجومی وجود ندارد که باعث شوکه شدن مردم شد
اینقدر شعار ندهید
هنوز دلواپس منتظر محاکمه ی مفسدان همه رقم
Iran, Islamic Republic of
لطفا دولت نام مدیر وخدمت ارائه شده ومیزان پاداش را شفاف فرماید...خدا وکیلی اگر درحال حاضر چندتا مدیر کاردان وجود داشت که وضع اینطور نبود...
Iran, Islamic Republic of
چشتون درآد. همش واسه ماس!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مریضین مگه علامت تعجب میذارید جلوی کامنتم؟ کمبود علامت تعجب دارید؟
Iran, Islamic Republic of
اینا دنباله همون شجره ...هستند که دهه هفتاد چنان گرانی و تورمی به جان ملت انداختند که کمر ضعفا خم شد. متأسفانه بعد از هشت سال باز هم همون افراد رو ملت روی کار آوردن که بگن اون دوره کم به ملت فشار آوردین و کم خوردین، تکمیلش کنید!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
متاسفانه ما به روحانی رای دادیم...
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقای سیف پاداش های نجومی زیادی دادن که یک نمونش فقط یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده دقت کنید این آقا از پول بیت المال چقدر پاداش دادن این فقط یک نمونش بود نمایندگان ما چکار میکنن چقد ما بدبختیم که اینا نماینده ما هستن
چرا کسی پیدا نمیشه جلو این ها را بگیره چرا از آقای سیف شکایتی نمیشه بابت این موضوع
Iran, Islamic Republic of
در اين پنج سال كمبود لبخند مليح داشتيم كه اقايون دادند ولي قكر نمي كرديم اينا داشتند به ريشمون ميخنديدند
علي
Iran, Islamic Republic of
حالاكه دولت اسامي اينهارااعلام نمي كند كساني كه اينها رامي شناسند به اسم ودستگاه مربوطه اعلام نمايند
مالک
Iran, Islamic Republic of
بعد این نوبخت دم به ساعت میگه نیروهاور تعدیل کنید!!!!!!!!!!!!!!.

جوونها رو تعدیل میکنن چون باید حقوقهای نجومی بدن به پیرهای سیری ناپذیر که دنبال سهم خواهی از سفره انقلاب هستند!!
تعدیل کنید !!!
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
علم نجوم در دوران اخیر به حد اعلای خود رسیده بطوری که در علم نجوم ما اکنون پیشتاز جهان هستیم!!!
حقوقهای نجومی!!
پاداشهای نجومی!!!
املاک نجومی!!
کرسنت نجومی!!
اختلاسهای نجومی!!
سکه های نجومی!!
دلارهای نجومی!!
داداشهای نجومی!!
خودروهای نجومی!!!
گلابی های برجام نشان نجومی!!
افزایش حقوق کارمندان خیلی نجومی(6%)که بعد از چهارماه هنوز اعمال نشده!!!!!!
ارزش پول ملی نجومی!!!
بازگشت اعتباربه پاسپورتهای نجومی!!!
دلارهای 4200نجومی!!!
گوشی های نجومی!!!
مبارزه بافسادهای نجومی!!!
قرادادهای نفتی توتالیسم نجومی!!
وعده های سر خرمن حل مشکلات به شدت نجومی!!!
اعدام مفسدان وابسته به.... نجومی!!!
........ نجومی!!
....... نجومی!!
وعلم نجوم همچنان پیشتاز است وهرروز ما یک رکورد در گینس ثبت میکنیم.
خدایا شکرت که ما در زمانی زندگی میکنیم که علم نجوم حرف اول را میزند وما آنرا کاملا درک میکنیم وبی بهره نیستیم.
حامد
Iran, Islamic Republic of
الان اواخر تیرماه است. حدود 4 ماه از سال گذشته و من و صدها هزار معلم مانند من هنوز نمی دانند افزایش حقوق سالیانه امسال آنها چقدر است. چون هنوز افزایش حقوق اعمال نشده.

البته حقوق من یک و چهارصد است. نهایتا دویست هزار تومان افزایش خواهد داشت. اما افزایش حقوق مدیران دولت و مقامات دولت احتمال از کل حقوق من هم بیشتر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
. مگر قرازر نبود كساني كه حقوق بالاي 5 ميليون داراند اضافه شاملشان نشود .
چرا كسي از دولت سوال نكرد چرا قانون را اجرا نكرده است؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطلب كهناقص كه چاپ بشه هدف نهايي از بيان آن از بين مي رود
Iran, Islamic Republic of
ما اصلا حقوق نجومی نداریم. حقوق کاملا شفاف و مشخص و مصوب است. مشکل از اول همان پاداش و کارانه های نجومی و مزایای نجومی بوده و هست...
دولت و مجلس باید برای این مزایا در سیستم دولتی و خصولتی سقف تنظیم و تصویب کنند. مثلا تصویب کند جمع مزایای سالانه از نصف حقوق آن سال بیشتر نباشد...
United States
آقای روحانی بگیم غلط کردیم بهت رای دادیم حله؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ساده بودی الان تا 3 سال بیخ ریشته...