جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
سیسی خطاب به اتیوپی و سودان:

مصر با کشورهای برادر نمی‌جنگد

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 582735
رئیس جمهور مصر با اشاره به تنش به موجود آمده میان این کشور با سودان و اتیوپی درباره ساخت سد "النهضه" در اتیوپی تاکید کرد، مصر با کشورهای دوست و برادر خود نمی‌جنگد.
مصر با کشورهای برادر نمی‌جنگد
به گزارش جهان نيوزبه نقل از ایسنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر گفت، سیاست قاهره ثابت و هدفش ساخت و توسعه است و این کشور هرگز با کشورهای برادر جنگ نمی‌کند. او خطاب به سودان و اتیوپی گفت: مصر توطئه نکرده، در امور کشوری مداخله نمی‌کند و به دنبال روابط حسنه است.

قاهره نگران است که ساخت سد النهضه اتیوپی منجر به کاهش سطح آب رود نیل و به تبع آن گذاشتن تاثیرات منفی بر بخش کشاورزی و زیست‌محیطی مصر شود.محمد عبدالعاطی، وزیر منابع آبی مصر در ماه نوامبر از شکست مذاکرات کمیته فنی سه جانبه مشترک میان خارطوم، آدیس آبابا و قاهره خبر داد که به منظور دستیابی به توافقی درباره ساخت این سد تشکیل شده بود.

رسانه‌های اتیوپی اعلام کردند که مصر در جریان سفر سامح شکری، وزیر خارجه این کشور به آدیس آبابا در ماه میلادی گذشته، از اتیوپی خواسته سودان را از مذاکرات درباره ساخت سد کنار بگذارد.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای با تکذیب این موضوع تاکید کرد، سودان یکی از طرف‌های مذاکرات است. با این وجود، سودان در پی این اخبار اقداماتی را علیه مصر آغاز کرده و سفیرش در قاهره را فراخوانده است.رهبران سه کشور اتیوپی، مصر و سودان در مارس ۲۰۱۵ توافق‌نامه‌ای مبنی بر الزام دستیابی به توافق همکاری درباره ساخت سد النهضه امضا کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *