پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سودان: تمایلی به شرکت در جنگ یمن نداریم

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 608986
دولت سودان رسما به عربستان سعودی اعلام کرد که تمایلی برای شرکت نیرو‌های این کشور در عملیات نظامی در یمن ندارد.
سودان: تمایلی به شرکت در جنگ یمن نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه رای الیوم، دولت سودان ضمن اعلام عدم تمایل به مشارکت نظامیان خود در جنگ علیه یمن، به اطلاع عربستان رساند که همکاری با این کشور در یمن به ارائه مشورت و حمایت لوجستیکی، محدود می‌شود.

به نوشته این منبع، سودان به دلیل مخالفت‌های مردمی با مشارکت نظامیان پیاده نظام این کشور در جنگ علیه یمن، به دنبال بازنگری در نقش ووظایف خود در ائتلاف بین المللی علیه یمن به رهبری عربستان است.

این بازنگری شامل ادامه حضور نظامیان سودانی در ائتلاف علیه یمن در چارچوب مشارکت در اتاق عملیات و خدمات مشورتی و مشارکت در نیرو‌های لوجستیکی بدون انجام ماموریت نظامی است.

تصمیم سودان بعد از مدت‌ها فکر و به دنبال کشته شدن ده‌ها سرباز و مجروح شدن صد‌ها نفر دیگر از آنان در جنگ علیه یمن اتخاذ شده است و خارطوم در نظر ندارد از ائتلاف سعودی علیه یمن خارج شود.

در سپتامبر گذشته، "محمد حمیدتی" فرمانده نیرو‌های سودانی اعلام کرد، نیرو‌های سودانی در جنگ یمن ۴۱۲ نظامی از جمله ۱۴ افسر را از دست داده‌اند، هرچند او تعداد مجروحان را اعلام نکرد، اما پیش بینی می‌شود تعداد آنان چند برابر کشته شدگان باشد.

نیرو‌های سودانی بیشترین نیرو‌های عربی شرکت کننده در نبرد‌های زمینی علیه یمن هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *