سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اخذنمونه ژنتیکی ازخانواده‌های خدمه نفتکش سانچی

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 581640
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در پی حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین و یافتن جسد سه تن از خدمه این کشتی، سازمان پزشکی قانونی کشور با هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی از روز پنجشنبه 21 دی ماه کار اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده خدمه کشتی را آغاز کرد.
اخذنمونه ژنتیکی ازخانواده‌های خدمه نفتکش سانچی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر مهرداد علی‌بخشی با بیان این مطلب افزود: اطلاعات ما از تعداد خدمه و وضعیت نفتکش ایرانی مطابق با مواردی است که سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اعلام کرده که بر این اساس 32 خدمه (شامل 30 ایرانی و 2 غیر ایرانی) در کشتی حضور داشتند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به زنده و سلامت بودن مابقی خدمه کشتی افزود: به منظور بررسی هویت سه جسد یافت شده از خدمه این کشتی ناچار به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده های (بستگان درجه یک) تمام خدمه کشتی هستیم که بر اساس هماهنگی با سازمان بنادر و کشتیرانی خانواده ها به پزشکی قانونی تهران و فارس هدایت شدند.

 بخشی تصریح کرد: نمونه گیری از این خانواده‌ها از روز پنجشنبه در پزشکی قانونی تهران و فارس آغاز شده است و در استان تهران 12 خانواده و در استان فارس نیز 4 خانواده به مرکز پزشکی قانونی مراجعه و از آنان نمونه ژنتیکی اخذ شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پزشک قانونی، وی با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه با تألمات روحی خانواده‌های خدمه کشتی کار اخذ نمونه را در کوتاهترین زمان ممکن و با حفظ حرمت این عزیزان انجام داد، اظهار کرد: تاکنون از خانواده 16 تن از خدمه کشتی نمونه ژنتیکی اخذ شده، مابقی خانواده‌ها نیز با هماهنگی سازمان بنادر و کشترانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *