چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

غرق نفتکش سانچی لکه نفتی ۱۰ مایلی ایجاد کرد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 582271
مقامات چینی و ژاپنی گفتند، نفتکش ایرانی سانچی که روز گذشته بعد از بیش از یک هفته سوختن در آب های دریای چین شرقی غرق شد، موجب ایجاد یک لکه نفتی ۱۰ مایلی شده و همچنان دود سیاهی از محل غرق شدن کشتی در حال برخواستن است.
غرق نفتکش سانچی لکه نفتی ۱۰ مایلی ایجاد کرد
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم ، مقامات چینی و ژاپنی گفتند، نفتکش ایرانی سانچی که روز گذشته بعد از بیش از یک هفته سوختن در آب های دریای چین شرقی غرق شد، موجب ایجاد یک لکه نفتی 10 مایلی شده و همچنان دود سیاهی از محل غرق شدن کشتی در حال برخواستن است. این حادثه بدترین حادثه برخورد نفتکش در طی دهه های اخیر توصیف شده است.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد، این لکه نفتی یک تا 4 مایل دریایی عرض دارد و وسعت آن از روز یکشنبه به این طرف چند برابر شده است. این مسئله نگرانی های زیادی را نسبت به آسیب دیدن اکوسیستم دریایی و حیات آبزیان و پرندگان منطقه به وجود آورده است.

این لکه روز یکشنبه در شرق محل غرق شدن کشتی کشف شده است.بر اساس اعلام تلویزیون دولتی چین، تلاش ها برای پاکسازی سطح آب آغاز شده و از تیم های امداد و نجات خواسته شده تا جستجو برای یافتن مفقودان حادثه را متوقف کنند و این فعالیت ها را به سطح عملیات های «عادی» تقلیل دهند.

اداره دولتی امور اقیانوسی چین اعلام کرد، به دلیل اینکه انفجارهای رخ داده موجب شکافته شدن بدنه کشتی شده بود، مقدار زیادی از میعانات با ریختن به در آبهای اطراف نفتکش در حال سوختن بود.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد، همچنان دود سیاهی از محل غرق شدن کشتی به آسمان می رود.سخنگوی گارد ساحلی زاپن همچنین گفته، دو قایق گشت زنی و یک هواپیما را برای جستجوی خدمه مفقود این نفتکش و ارزیابی جدیدترین وضعیت حادثه به منطقه اعزام کرده است.

کارشناسان نگران اند که با غرق شدن کشتی، بقیه میعانات محموله کشتی و همچنین سوخت خود کشتی که نفت کوره سنگین است، موجب آلودگی گسترده آب های اطراف شود.سوخت مصرفی نفتکش ها، کثیف ترین نوع نفت است که هرچند قابلیت انفجاری کمتری دارد، اما بسیار سمی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *