جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حفتر: سیف الاسلام قذافی صرفاً "بینوا" است

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 580525
خلیفه حفتر تلاش برخی محافل لیبیایی برای کاندیداتوری سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری آتی را کم‌اهمیت خواند.
حفتر: سیف الاسلام قذافی صرفاً "بینوا" است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، الشرق الاوسط نوشت: خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مورد حمایت از سوی پارلمان طبرق واقع در شرق لیبی در مصاحبه با یک مجله فرانسوی تصریح کرد، بسیاری از افراد ساده لوح متاسفانه همچنان به سیف الاسلام باور دارند. برخی تلاش می‌کنند که با او معامله کنند، اما سیف الاسلام صرفاً یک مرد بینوا است که تلاش می‌کنند از او به إزای پول بهره کشی کنند.

پیشتر احمد قذاف الدم، پسر عموی معمر قذافی و مسئول پیشین روابط مصر و لیبی و مسئول سیاسی جبهه مبارزه ملی لیبی تاکید کرد که شانس سیف الاسلام قذافی در صورت برگزاری انتخابات عادلانه زیاد است.

خلیفه حفتر درمورد انتخابات تاکید کرد: باید انتخابات برگزار شود و سپس مسئولان منتخب بتوانند درمورد قانون اساسی به توافق برسند.

وی افزود: ما اولویت را به روند سیاسی می‌دهیم. زمانی که امکان دست یابی به راه حلی در صندوق‌های رای به وجود بیاید، ما به نبرد پایان می‌دهیم. ما می‌خواهیم که از ریختن خون‌ها اجتناب کنیم. اما صبر ما حد و مرزی دارد. اگر مطمئن شویم که این مسیر به بن بست منتهی می‌شود، ما گروهک‌های زیرزمینی در ۱۰ درصد از اراضی داریم که آن اراضی تحت کنترل ما نیست، اما به آسانی می‌توانیم از آن گروهک‌ها استفاده کنیم.

خلیفه حفتر درمورد اینکه آیا الجزایر به فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی نزدیک‌تر است، گفت: من مطمئن هستم که اگر الجزایری‌ها برای میانجی‌گری تلاش کنند این کار را به صورت بی طرف انجام خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *