جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

گلایه نقوی از برخورد دستگاه دیپلماسی با فرانسه

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 579260
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در حالی که مهمترین و بیشترین قرارداد‌های اقتصادی ما با فرانسه بوده، اما این کشور تاکنون ضد ایرانی‌ترین مواضع را علیه کشورمان اتخاذ کرده است.
گلایه نقوی از برخورد دستگاه دیپلماسی با فرانسه
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: در پسابرجام باارزش‌ترین و بزرگترین قرارداد‌های اقتصادی ایران با فرانسه شکل گرفت. قرارداد‌هایی در زمینه خودرو و قرارداد نفتی با شرکت توتال و خرید هواپیما از جمله این قرارداد‌ها بوده و جمهوری اسلامی با هیچ کشوری تاکنون این حجم مبادلات اقتصادی نداشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که موضع فرانسه نسبت به جمهوری اسلامی متعادل و مثبت‌تر از سایر کشور‌ها باشد، افزود: در حالی که مهمترین و بیشترین قرارداد‌های اقتصادی ما با فرانسه بوده و بیشترین سود سرشار این مراودات به فرانسه تعلق می‌گیرد، اما این کشور تاکنون ضد ایرانی‌ترین مواضع را علیه کشورمان اتخاذ کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد موضع گیری‌های وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه علیه ایران هستیم و همواره موضوعاتی مبنی بر مذاکره مجدد در خصوص برجام و از سرگیری مذاکرات موشکی و مسائل دفاعی که خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است را مطرح می‌کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: علی رغم این حجم بالای کارشکنی فرانسوی ها، اما متاسفانه حرکات دیپلماسی در برابر آن‌ها بسیار انفعالی بوده است. با این شرایط دلیل سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران در چنین شرایطی چیست یا سفر آینده رئیس جمهور فرانسه به ایران با چنین شرط و شروطی به چه دلیل انجام می‌شود؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه فرانسوی‌ها به مواضع کنونی خود ادامه دهند جمهوری اسلامی ایران باید در مراوداتش با این کشور تجدیدنظر کند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی_استعفا
100
Iran, Islamic Republic of
اقای نقوی این قرارداد های که نام بردی چه دردی را توی این مملکت دوا نمودند به اشتغال کمک کردند به بیکاری کمک کردند ..... اگه چند هواپیما با پول بیت المال وارد کردند توی ایران فقط مسولین وپول دارها میتوانند با هواپیما مسافرت کنند اگه با خودروسازی قرارداد بستند خودروهای آنها قیمتشان بالا فقط پول دارها میتوانند بخرند اگه با توتال قرارداد بستند هم هیچ منفعتی برا ی قشر کم درامد ایران ندارد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با اینکه هر روز دولتمردان وقیح فرانسه علیه نظام و مردم ایران صحبت میکنند. دریغ از واکنش مناسب مقامات ما. تو این گیرودار با عدم پاسخگویی مناسب این تلقی براشون پیدا شده که طلبکارند. در حالیکه نظام فرانسه بخاطر همه جنایتهایی که در دفاع مقس و پناه دادن به بدترین دشمنان مردم ایران و اهداء میراژها و سوپراتانداردها به رژیم صدام باید بدهکار و پاسخگو به ملت ایران باشند. کاش آنقدر جرات و جربزه در مقامات ما بود که اعلام کنند بدلیل مواضع اخیر دولتمردان فرانسه، جمهوری اسلامی ایران فعلا از پذیرایی مقامات فرانسوی رئیس جمهور و یا وزیر خارجه معذور است.