سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
نقوی حسینی:

لودریان به افکار عمومی کشورش پاسخگو باشد

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 597641
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بعید به نظر می‌رسد که در مذاکرات وزیر خارجه فرانسه با مقامات کشورمان پیرامون خطوط قرمز دیپلماسی ایران صحبت شده باشد.
لودریان به افکار عمومی کشورش پاسخگو باشد
به گزارش جهان نيوز، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر لودریان وزیر خارجه فرانسه مبنی براینکه برای رفع نگرانی اروپا در زمینه منطقه‌ای وموشکی کار زیادی باقی مانده و باید گفت و گو‌ها ادامه پیدا کند اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که در مذاکرات وزیر خارجه فرانسه با مقامات کشورمان پیرامون خطوط قرمز دیپلماسی ایران صحبت شده باشد.

وی با بیان اینکه حوزه موشکی و دفاعی با هیچ احدی قابل مقایسه نیست و برجام نیز قابلیت مذاکره مجدد ندارد افزود: به نظر نمی‌رسد که دولت یا دستگاه دیپلماسی این خطوط را رعایت نکرده باشند فکر می‌کنم از آنجایی که قرار است فرانسوی‌ها به افکار عمومی خود پاسخگو باشند  بر مواضع قبلی خود ایستادگی کرده و این اظهارات را مطرح می کنند.

نقوی حسینی تصریح کرد: پیشتر وزیر امور خارجه و سخنگوی دستگاه دیپلماسی چارچوب مذاکرات را تعریف کرده بودند و چنین چیزی در چارچوب‌ها قرار نداشت.

وی با بیان اینکه فرانسه عملکرد بسیار بدی در دوران پسابرجام با ایران داشته است یادآور شد: علی رغم اینکه بیشترین منافع اقتصادی در دوران پسابرجام به فرانسوی‌ها رسید از جمله قراردادهایی در زمینه نفتی، خودرو و هواپیما انتظار می‌رفت که فرانسوی‌ها بیشترین همکاری را با ایران داشته باشند که متاسفانه برعکس این موضوع رخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت در پایان خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم رفتار فرانسوی‌ها ادامه دار خواهد بود و از میان ۵ کشور ۱+۵ بیشترین همراهی را با امریکایی‌ها داشته باشند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *