شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۴۹
فرار اعتدالیون از پاسخ گویی به مردم

روحانی‌ بدنبال‌ چیست؟ آرام‌ کردن‌ یا سیاسی کاری

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 578198
همه منتظر اند تا برنامه های دولت برای حل مشکلات اقتصادی را ببینند. با این وجود برخی از مسئولان دولت روحانی و حامیان او در روزهای اخیر تلاش کرده اند تا با انکار ریشه های اقتصادی اعتراضات مخالفان دولت را علت اصلی این اعتراضات معرفی کنند.
روحانی‌ بدنبال‌ چیست؟ آرام‌ کردن‌ یا سیاسی کاری
به گزارش جهان نيوز؛ «دولت به دنبال حل مشکلات مردم یا بهره برداری سیاسی؟» این سوالی است که بلافاصله بعد از شنیدن سخنان روز گذشته رئیس جمهور و حامیان دولت در اذهان ایجاد می شود.

در روزهای اخیر همه منتظر واکنش مسئولان دولتی به اعتراضات مردم نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور هستند. اگرچه عناصر ضدانقلاب تلاش کرده اند تا مطالبات برحق مردم را به انحراف کشند، اما به هرحال هدف از برگزاری این تجمعات مسالمت آمیز رساندن صدای اعتراض مردم نسبت به وضعیت رکود و گرانی به گوش مسئولان بود تا کارگزاران دولتی تمهیداتی را برای پاسخگویی هر چه سریعتر به این مطالبات بیاندیشند. اما در این میان برخی از مسئولین و چهره‌های حامی دولت در روزهای اخیر به جای پاسخ‌گویی درست به خواسته های مردم، در گام نخست تلاش کردند مخالفان دولت را متهم کنند و در گام بعد به شعارهای عناصرضدانقلاب را پررنگ کنند.
 
به طور مثال روزنامه جمهوری اسلامی که همواره به عنوان یکی از رسانه های حامی دولت شناخته می شود روز گذشته در یادداشتی نوشت: « نمی‌دانم چرا دوستان از «گرانی و تورم» به عنوان عامل اعتراضات اخیر سخن می‌گویند؟ کدام گرانی و کدام تورم؟ آنچه آزاردهنده است، هر چه باشد تورم و گرانی نیست.»!
 
یادداشت نویس این روزنامه ادامه می دهد: «مگر اخیرا چه گرانی بی‌مهاری رخ داده است که مردم را به خیابان بکشاند؟ فقط تخم مرغ گران شده که موقتی است و حرف از گرانی بنزین در لایحه بودجه 97 به میان آمد که آن هم توسط مجلس، حذف شده است. پس کدام گرانی بی‌حساب و کتاب؟».
 
از سوی دیگر محمدرضا خاتمی یکی از فتنه گران سال 88 که در وارد شدن ضربات سنگین به انقلاب و کشور نقش داشت، با بیان این که «احساس ناکارامدی موجود در میان مردم، ریشه‌ای‌تر از آن است که این ناکارامدی را به سیاست‌های آقای روحانی منتسب کنیم» مدعی شده است «مخالفان دولت، مردم را برای حضور در خیابان‌ها تشویق کردند».
 
او در این باره در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های حامی دولت می گوید: «اشتباه مخالفان و منتقدان دولت روحانی آن است که فکر می‌کنند می‌توانند از این شرایط و نارضایتی بهره‌برداری سیاسی کنند و دیدیم که در گفتار، مردم را به مبارزه، حضور در خیابا‌ن‌ها و بیان اعتراضات تشویق می‌کردند».
 
از سوی دیگر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و یکی از سهمیه‌‌های جریان اصلاحات در دولت حسن روحانی نیز به تجمعات اخیر ضددولتی در چند شهر کشور واکنش نشان داده و مدعی شده این تجمعات توسط برخی مخالفان دولت سازماندهی شده است. او از کشیده شدن اعتراض‌ها به خیابان ابراز نگرانی کرد و گفت این اقدام یعنی ابراز اعتراض آن هم در خیابان، باعث سوءاستفاده دیگران خواهد شد.
 
جهانگیری جمعه در بیست‌وپنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی واکنشی عصبی به این تجمعات نشان داد و به‌گونه‌ای سخن گفت که گویی این اعتراضات منشأ مردمی نداشته و مردمی که به خیابان آمده‌‌اند بازیچه دست سیاسیون شده‌اند! او گفت عده‌ای اعتراضات مردم نسبت به گرانی را بهانه کردند و تجمعات خیابانی علیه دولت به راه انداخته‌اند!
 
جالب‌تر اینکه جهانگیری شب قبل از تجمعات خیابانی مشهد با طرح برخی آمارها مدعی شد اوضاع اقتصادی خوب است! جهانگیری شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با بیان اینکه کنترل تورم یکی از شاخص‌های اصلی رشد اشتغال است، بیان کرد: تورم 40 درصدی در دولت یازدهم به زیر 10 درصد رسید و در 2 سال گذشته نیز نرخ تورم تک‌رقمی شد که تحقق این مهم کار بزرگی است.
 
اما از همه اینها عجیب تر موضع حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازهم است. روحانی که نقطه کانونی اعتراضات و مسئول اصلی برای پاسخ‌گویی نسبت به کارنامه دولت یازدهم و دوازهم می باشد، عصر روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به اعتراضات مردم تلاش کرد تا دولت را از محور مطالبات مردم خارج سازد و به نحوی برخی از مطالبات عناصرضدانقلاب را پررنگ کند. روحانی روز گذشته گفت: «نقد مردم فقط به اقتصاد نيست، مردم راجع به فساد و شفافيت حرف دارند و مي‌گويند مسائل بايد شفاف باشد».

روحاني با اشاره به اينكه مردم مي‌خواهند در بخش قانون‌گذاري، اجرايي، قضايي و ديگر بخش‌هاي كشور، مسائل به وضوح براي آنها تبيين شود تا بتوانند قضاوت دقيقي داشته باشند، خاطرنشان كرد: «اينكه در رسانه همه نقدهاي مردم را به دستگاه اجرايي برگردانيم، بي‌دقتي است».

رييس‌جمهور همچنين افزود: «مردم نسبت به اينكه بايد با فساد مبارزه جدي‌تر شود و اينكه برخي چرا مسائل به خوبي براي آنان تبيين نمي‌شود، نقد دارند».
 
این در حالی است که یکی از اصلی ترین شعارهای مردم «گرانی، بیکاری، پاسخ گو باش روحانی» بوده است. با این حال روحانی در این سخنان تمام تلاش خود را کرده است تا از سهم دولت در میان خواسته های مردم بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز: اصلی ترین شعارهای مردم گرانی، بیکاری، پاسخ گو باش روحانی بوده است. واقعا شعار مردم اين بود؟
حسنا
Iran, Islamic Republic of
بله بود ولی بعد از تهدیدجهانگیری ناگهان شعارها عوض شد!؟
بوی انتقامگیری آشنایان میآید!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اشوبگری کار ... خودشان بود وخودشان را برای امروز اماده کرده بودند که وقتی این مسئله پش امد بتوانند به این طریق فشار را از روی خودشان بردارند وبتوانند به نفع خودشان بهره برداری کنند که این کارراهم تاحدی انجام دادندخداوند ریشه خودخواهی را بکند
Iran, Islamic Republic of
یعنی فکر میکنی شعارهای مردم جز اینهایی بود که همه شنیدیم؟! بندگان خدا بوضوح از شرایط فاجعه‌بار اقتصادی فریاد میزنن و برخلاف خواص خپل و مفتخور فتنه ۸۸ مرزشون رو با ضد انقلاب مشخص کردن، تا اونجا که انسان‌های منصف غربی هم متوجه حقیقت ماجرا شدن، ولی چه میشه کرد که بدهکارو رو بدی طلبکار میشه و روشنی روز رو هم انکار میکنه..‌.
Iran, Islamic Republic of
اگه شعارشون اینا بوده که اینها همش مورد تاییدتونه. پس چرا بهشون اغتشاشگر و سختار شکن میگین
Iran, Islamic Republic of
توهم داری عزیز

معلومه شما از وضع مردم خبر نداری
Iran, Islamic Republic of
الان فهمیدم که گفتی سیاسی کاری
کمیسیونهای مجلس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه روحانی در جلسه با کمیسیونهای مجلس، باز مثل معاون اولش به جاده خاکی زد!
او نیز با اظهارات تکراری و ادعای قابل دفاع بودن شاخص های اقتصادی و وضعیت خوب اقتصادی!!!!!، به نوعی فرافکنی کرد!
اصولا دولت نمیخواهد بپذیرد که مسبب اوضاع موجود اوست لذا وقتی به بحث ریشه علت می پردازد می گوید" البته مردم مشکل اقتصادی دارند اما شعارهای دیگری هم میدهند"!
به نوعی توپ را و مسئولیت را متوجه دیگر دستگاهها میکند!
و صد البته البته به ترتیب دولت ،قوه قضائیه و مجلس مسببان این وضعیتند.چرا که طی 5 سال گذشته بجز چند بار جنگ زرگری! کاملا در راستای حمایت هم و امار سازی و دفاع از برجام و فرارسیدن گلابی های برجام وگشایش اقتصادی سخن راندند!
حال که به کوچه بن بست برجام رسیده اند! هر یک بدنبال تبرئه خود هستند ، مثل آنچه روحانی در جلسه کمیسیونها بیان کرد که برجام با موافقت رهبری، دولت و مجلس، قوه قضائیه و شورای نگهبان و شورای امنیت ملی تایید شده است!
خب! با این اوصاف و تشخیص غلط این حضرات، چه کسی باید پاسخگوی اوضاع کنونی باشد!
ملت، که هیچ نقش عملی در مذاکرات محرمانه و آش و کاسه محرمانه ترش نداشتند؟!
احتمالا با این اظهارت روحانی، بهتر است صورت مسئله را پاک کنند که بله، اوضاع خوب است و این ناآرامی ها فقط کار دشمن است!
طی این چند روز عمده مسئولین ارشد دولت، زیر بار مسئولیت خود در ایجاد وضعت موجود نرفتند لذا پیش بینی میشود، فاز اتهامات سیاسی و ناکار امدی بهم بین دستگاهها شروع شود!
اما...
بنده باورم این است که در نظام و دولت ما، نفوذی هایی داریم که با حرکت نرم و برنامه ریزی شده اقتصادی و از طرفی حسب اعتمادی که از مسئولین کسب کرده اند اقتصاد را هدف قرار داده اند تا بسترهای نارضایتی در مردم فراهم شود.
سپس چند هدف راهبردی را دنبال میکنند:
1-با تشدید سختی معیشت ملت و طرح گره خوردن این مشکلات از ناحیه آمریکا و اروپا، و نیاز به مذاکره جدید، برجام های 2 و 3 را کلید میزنند!
2-آنان ادعا خواهند کرد، ما اجازه مذاکره برای حل مشکلات با امریکا را نداریم و فقط حق مذاکره در مورد موضوع هسته ای را داشتیم که دیدید به نتیجه رسید و مشکلات اجرایی آن نیز قابل حل است مشروط به اجازه مذاکره در سایر حوزه ها که بتوانیم ایران هراسی را برطرف کنیم و امریکا به تعهداتش عمل کند!
3- ادعا خواهد شد، رهبری باید اجازه مذاکره بدهد که نمی دهد و لذا با وضع موجود، ما تلاش میکنیم مشکلات حل شود اما نیازمند مذاکره و تعامل با دنیا است!
نتیجه آنکه فرافکنی مشکلات به سمت رهبری و فشار برای فراهم آوردن مجوز مذاکرات بعدی!
که عایدی آن هم چیزی بدتر از برجام است!
و اگر برجام های 2و 3 شان نیز به نتیجه نرسد که هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید ( چون دشمن نابودی ما را میخواهد) ،دوباره مدعی می شوند همه موافق مذاکره و فلان قرارداد یا تفاهم نامه بودند! و این دور باطل همچنان می تواند هزینه زا برای نظام و ملت باشد.
حمله به مولفه های قدرت ایران در منطقه و وقتی که مرزهای امنیتی خود را تا سواحل مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند گسترش داده ایم و دشمن قادر نیست در مرزهای جغرافیایی ایران کاری کند، به معنی بازی سیاسی فتنه گران و نفوذی های درون نظام در پازل دشمن برای تغییر مسیر نظام، اقتدار رهبری و حتی به چالش کشاندن مدیریت ایشان و ارکان نظام در حل مشکلات است!
بنابراین فتنه پیچیده هست اما هرگز به پایان نرسیده است.
شک نکنید در لایه های مختلف مدیریتی کشور، این روزها نفوذی ها بسیار به نقشه های خود امیدوار شده اند!
آنچنان که در برجام وموضوع هسته ای امثال سید حسین موسویان، دری اصفهانی ها و سیروس ناصریها بودند و نقش افریدند و هزینه علیه منافع ملی و امنیت کشور ایجاد کردند اما در عافیت به سر می برند و ثابت کردند اقدام علیه امنیت ومنافع ملی و جاسوسی کردن هزینه چندانی نداشته بلکه ارزش تست کردن دارد!
و اینهمه از صدقه سر دستگاه قضا و دولت و نظارت دستگاههای نظارتی چون مجلس حادث شده است.
اقتدار در برخورد با نفوذی ها و جاسوسها که این روزها در میان انها هم دانه درشت و ریز مطرح است و دانه ریزها معدوم و دانه درشتها مورد حمایت می گردند! ،امری بدیهی و لازم و خلاف آن یعنی خیانت به کشور و آرمانهای امام و شهدا و انقلاب است.
مختار
Iran, Islamic Republic of
طیب الله یا حبیبی
Iran, Islamic Republic of
یحلونی یا اخوی
مختار
Iran, Islamic Republic of
نفوذی ها همان متقلبان انتخالبات هستند.
Iran, Islamic Republic of
واجعا؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
با نظر شما كاملا موافقم عملكرد اينها مشخص بود در جهت نارضايتي مردم است تمام اين اتفاقات هم كه در كشور افتاد مسبب اصليش دولت است كه كارد را به استخوان مردم رسانده است حال با اين وضعيت مطالبات مردم در ميان اين حواشيها كم رنگ شد. زودتر و زودتر بايد فكري به حال اين دولت كرد تا بيشتر از اينها خسارت براي كشور و ملت درست نكنند اين غرب پرستان تمام اميدشان به دستان بيگانه است مردم برايشان ابزار و وسيله است.
Iran, Islamic Republic of
خود ...آغاز گر پنهان نا آرامی ها و اغتشاشات بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت تضمین کند و نیروی انتظامی هم حمایت کند مردم حاضرند در راهپیمای که از طرف دولت دعوت شوند شرکت کنند و دولت را برای مبارزه در راه فساد همیاری کنند اگر جناب روحانی رئیس جمهور از مردم دعوت نماید
حسنخان
Iran, Islamic Republic of
روحانی‌ بدنبال‌ چیست؟ آرام‌ کردن‌ سیاسی کاری...آنهم با شیب ملایم...
حمید
Canada
بابا اینها آدم فضایی اند .با سفینه آمده اند طبس و از آنجا هم امده اند خیابانها شادی میکنند. کدام مردم؟؟ اسغفرالله..... اینها مردم نیستند که.....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این دولت هیچ نقشه راهی برای کنترل و ریل گذاری اقتصاد نداشته و فقط وعده و وعیدمی دهد .از اول دولت تا کنون نه تورم مهار شده و نه رشد اقتصادی داشته ایم و نه بیکاری و رکود رفع گردیده است 4 سال با وعده گشایش تمامی مشکلات با برجام گذشت 4 سال دیگر هم با همین چرندیات و ....می گذرد تا این مردان با طرز تفکرات وابسته و ان ور ابی در راس این دولت هستند همین اش است و کاسه!!! با این تیم اقتصادی وزرایی مثل (اخوندی/ زنگنه /حجتی/ ربیعی /شریعت مداری /و کرباسیان و /سیف ) خالی بند هستند اوضاع بهتر نخواهد شد بلکه بد تر هم می شود !!!!!!!!!!!!! تورم کجا تک نرخی است روی کاغذ و بازی با ریاضیات و عدد سازی، تورم قدرت خرید احاد مردم است که هر روز دریغ از دیروز!!!!!!!!! تمام ارزاق مورد مصرف مردم بین 25 تا 40 درصد بر اساس نرخ شاخص های بانک مرکزی رشد داشته است این هم دروغ است !!!!!! این اقای نوبخت خالی بند همه اش وعده الکی می دهد چون استاد لفاظی و خالی بندی است و از اقتصاد و علم ان فقط دروغ گویی را یاد گرفته و قشنگ لاف می زند .مردم تا کی باید از بی تدبیری این دولت به تنگ نیایند تا کی باید منتظر باشند تا مشکلات اقتصادی و بیکاری و تورم و رکود حل گردد !!!!!!!!!!!!! یکی است فریاد مردم را بشنود و کاری کند . این دولت باید ظرف 3 تا 4 ماه اینده مشکلات مردم را رفع کند وگر نه این مجلس به اذن مردم باید عدم کفایت همه انها را اعلام کند بس است دیگر 5 سال از عمر دولت گذشته و فقط هیچ به مردم رسیده هیچ هیچ!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی بی گذر آب زد شیوه عمرعاص زمان خودش جواب می داد چون مردم احمقی بودند نماز جمعه را به دستور معاویه چهار شنبه می خواندند ولی در زمانی که اینترنت تلگرام ایسنا گرام وووموجود است نمی شود مردم را گول زد وضع اقتصاد گرانی بیداد می کند ایکاش فقط تخم مرغ بود اصلا بازار هیچ ثباتی دارد هرکس برای خودش نرخی دارد وضع فرهنگی واویلا اغتشاش 88نه 96 منظورمه جوان زیر بیست وپنج ولگرد خیابان توپارتی ها شب به روز می رساند با هزار کثیف کاری معتاد به مواد مخدر حشیش شیشه تریاک بجای اینکه برای شغل و آینده شان فکری بکنی اسلحه در اختیار چنین جوان هایی می دهید با قرص سیانور اگر دستگیر شدند زود قرص بخورند بمیرند نگویند از اصلاح طلب ها پول واسلحه گرفتند.فتنه 88به امام حسین ع ومسجد وقرآن اهانت شد در 96 دولت روحانی مطالبات مردم را جواب بدهد پرچم کشور به الله اکبر نقش بسته است به آتیش زده می شودبه رهبر عزیز توهین می شود دمگر اینجا سرزمین کفر است یا مملکت امام زمان ع چرا مجلس لالمونی گرفته چرا علمای قم ساکتند
United Kingdom
شعارها در روز اول تظاهرات برعلیه روحانی و گرانی بود اما از روز دوم شعارها بر علیه نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی شده است. تمام فیلمهای منتشره این را نشان میدهد. حالا اگر خود را به ندیدن بزنیم غافل از مسائل بعدی خواهیم شد. واقعبینی بهترین کار است.
Iran, Islamic Republic of
اقا من یه سوال دارم. الان رییش جمهور کیه بالاخره؟ اقای روحانی یه جور صحبت میکنن که معلومه از وضعیت موجود انتقاد شدیدی دارن. پس کی باید رسیدگی کنه؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا یکی نیست تو این مملکت به اظهارات دلسوزانه و دقیق و برخواسته از مطالعات جناب روحانی پاسخ بده

این مشکلات همش تقصیر مردمه.
وگرنه جناب روحانی که داره کارش رو تمام و کمال انجام میده
Iran, Islamic Republic of
...
United States
ایا از دولتی که تمام همت خود را ۴ سال صرف مذاکره و اعتماد به شیطان بزرگ کرد آنهم برای معیشت و اب و هوای مردم میشود انتظار داشت اقتصاد را سامان بدهد؟
روحانی هیچ زمانی برای کار در مملکت برنامه نداشته. ۴ سال فرافکنی کردند و ۴ سال دیگر هم بهمین منوال. بیچاره دولت بعد که باید سالها کار کند که گند کاریهای اینها را در همه زمینه ها جبران کند.
ممقانی
Iran, Islamic Republic of
در مورد علت اصلی اعتراضات اخیر هم باید گفت که بنا به فرموده امیر المومنین علی (ع) یا دروغ نباشد یکی از ائمه در روایاتمان : اگر فقر از در بیایید ایمان از پنجره خواهد گریخت و علت اهانت به پرچم و غیره.. از طرف مردم علتش این است و با معندین و ضد دینهای مرفه بی درد کاری نداریم که دنیای کثیفشان اقتضا می کند که نظام اسلامی را نخواهند
و روحانی هم باید بداند که الملک یبقی بالکفر و لا بالظلم . متاسفانه نبود عدالت در تمامی زمینه ها کاملا مشهود است وقتی دولتی در بیرون ا خانه مرغ است و حق ملت را اعائه نمی تواند بکند ( وایضا در خانه خروس) از این بهتر نمی شود
Iran, Islamic Republic of
روحانی رویاهای بزرگتری داشت و دارد ولی خدواند این فتنه را برای امتحان و آشکار ساختن ناتوانیش فرستاد که فاتحه آینده سیاسی و اجتماعیش خوانده شود.
الان مجلس اگر عرضه داشته باشد باید وزیر اطلاعات را فرا بخواند و توضیح بخواهد که شما چه کاره ای که از یکماه پیش شعارهای تند و مرگ را بی توجه گذاشتی و. گذشتی و یا اینکه دستور داشتی کار را رها کنی که پهلوان ... برود به جنگ آسیاب بادی و ملت را ممنون کند؟
منتهی کار بجایی رسید که پهلوان ... دارد از جیب مردم برای کنترل اوضاع مایه می گذارد.
اونهایی که به ایشان رای دادند و شعارشان سبز و بنفش بو.د و مخالف کشیدن اتوبان وسط خیابان!! بودند بیشتر دوست دارند از طریق توییتر وطندوست باشند و الا بخاطر ایشان و حتی خانواده محترمشان هم خطر نمی کنند که به خیابان بیایند. اگر شانزده میلیون بقیه را می گوید اونا به
زیاد به فرمایش ایشان پاعتنا ندارند.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
البته کم کاری وزارت اطلاعات ربطی به دولت روحانی نداردچون وزارت اطلاعات زیر نظر رئیس جمهورنیست.بااینکه من به روحانی نقددارم ولی باید منصفانه حرف زد
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اندکی باید تامل کنیم وبا اینگونه اقدامات هوشیانه بر خورد نماییم همانگونه که دشمن با پوشش گرانی وتنگی معیشت، عده ای خرابکار را برای بر هم زدن نظم وآرامش جامعه به میدان می آورد همین دشمن با کار روانی ما را به جان هم می اندازه تا همدیگر را مقصر این اقدامات معرفی کنیم وانرژی خود را برای تضعیف همدیگر مصروف نماییم باید دقت داشته باشیم نا خواسته دردام دشمن قرار نگیریم اگر واقعا دلمان برای حفظ نظام وپاسداشت خون شهدا می سوزه ، حالا وقت وفاق وهمبستگی است وکوبیدن هم آب به آسیاب دشمن ریختن است.
Iran, Islamic Republic of
انهایی که بر طبل اختلاف میکوبند هیچ علاقه ای به نظام و انقلاب نداشته و ندارند چون وقتی برای کشور راهی جز وحدت وجود ندارد هر کسی که ام از اختلاف بزند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی میکند
Iran, Islamic Republic of
جمع شدن فتنه‌گران، اصلاحاتی ها، کارگزارانی ها، مشارکتی ها، منافقین وسایر معاندین جمهوری اسلامی ایران به سرکردگی کدخدا که از شروع آغاز بکار خود رسما اعلام کرد ندکه با کدخدا می‌بندیم و با ریختن آب به آسیاب دشمن در مقاطع مختلف این 5 سال که کشور متحمل ضربات جبران ناپذیر اقتصادی و فرهنگی وسیاسی و.... گردیده، خود نشان از با برنامه ریزی قبلی بدنبال فشل نمودن اوضاع کشور ودرجهت اهداف اربابان خود پیش می‌روند و تا اینجا بخشی از نتیجه عملکرد و وادادگی این تفاله های اجتماعی را شاهد هستیم. البته این موارد برای امتحان آخرتی دو طرف میباشد وخداوند ان شاءالله خودش با رسوا نمودن خائنین به این ملت شجاع وصابر
کمک نمود ه و سلاله نبی اکرم یعنی مقام معظم رهبری را به موقع یاری خواهد نمود( مطابق همیشه ) ان شاءالله تعالی. با آرزوی ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی( عج ).
Iran, Islamic Republic of
اداره مالیات یا منحل بشه یا مالیات ها برگردد به ده سال قبل اون مالیات بر ارزش افزوده که از غربی ها کپی ناقص شد منحل شود یعنی چی یه ساندویچ می خری یا یه مرغ مالیات باید بدهی تازه از سپرده های بانکی هم می خواهند مالیات بگیرند کاسب جماعت را بیچاره مالیات های چند برابری کردند.مجلس کجاست تفحص کنه همون مجلسی که مصوب می کنه نظارت هم بکنه تا باز خورد بگیره هی مردم شاکی شدند تودیوان عدالت .دیوان هم بیشتر به نفع دولت رای می ده خوب حالا کجا مردم حرفشونو بزنند کف خیابان که آرزوی برجامی هاست تا از مسئول بالاتری امتیاز یا حق السکوت بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
اگر فقط مطالبات اقتصادی را در تظاهرات اولویت قرار دهیم و به دولت بی برنامه و اشرافی کنونی پیاممونو برسونیم برای اولین بار توانسته ایم مثل غربی ها تظاهراتی موفقیت آمیز داشته باشیم و تظاهرات هم یقینا از طرف حاکمیت نظام اسلامی تعطیل نخواهد شد و چه بسا برای بهبود اقتصاد نظام افراد متخصص و با برنامه به کار گرفته شوند نه وزرای مسن و بازنشسته ی میلیاردر بی برنامه .
به شدت با کسانی که شعارهای غیر اقتصادی و بی مورد سر میدهند باید مخالفت کرد چرا که خواسته اقتصادی مردم از دولت و تظاهرات را به انحراف میکشند و در نهایت مقصران این وضعیت اقتصادی باز هم به روش خویش ادامه میدهند .
Iran, Islamic Republic of
اگر انتظارات مردم در چند مرحله توسط این دولت و مجلس بی خاصیت بر اورده شود اشتیاق مردم و رفع کدورت های انها میسر خواهد شد :
1- مالیات بر ازرش افزوده که خود باعث گرانی اقلام مصرفی و احتیاجات انها است حذف و بر چیده شود .
2- مالیات از اقشار ی که فرار مالیاتی دارند به صورت مضاعف اخذ شود .
مالیات شاغلین دولت و بخش خصوصی و گارگران تا سقف 3 میلیون تومان بخشوده شود .
3- طرح هایی که زود بازده و سریع اجرایی می شوند مانند رونق ساخت مسکن بافت های فرسوده در سطح کشور با امکانات بانکی و دولتی اجرایی شود که این امر باعث رونق بیش از 60 حرفه و کسب و کار زنجیره ای و خروج از رکود مسکن و..... صدها گرفتاری خواهد شد .
4- کشاورزی در جهت امایش سر زمینی و نیاز اولیه کشور بدلیل کمبود شدید اب بر نامه ریزی شود و از کشت های بی بازده و بی خود و خارج از میزان نیاز توسط دولت و وزارت کشاورزی جلوگیری شود و فقط نیاز کشور و در سقف مصرف عامه مردم تولید و کشت شود تا شاهد خرابی و عدم برداشت محصول به دلیل اشباح بازار و نخریدن ان دیگر نباشیم.
5-از پرداخت بودجه های به سازمان های بی خاصیت خود داری و به امور مردم تخصیص داده شود.
اگر چند تا از این طرح ها انجام شود شاید کشور به تحرک در اید.
United States
جهان نیوز ! خوب داری نعل وارونه می زنی هان ! برداشتید شعار اولیه معترضان مشهد را نوشتید و می پرسید مگه یکی از اصلی ترین شعارهای مردم این نبود که : بیکاری، گرانی، پاسخگو باش روحانی ؟! پس چرا روحانی به صحرای کربلا میزنه ؟!
میدونید چرا به صحنه کربلا میزنه ؟! به همون دلیلی که شما افراطیون دارید نعل وارونه می زنید ! آخه انسان های محترم ! چرا خواسته های اصلی ملت رو تقلیل میدید ؟! تحلیل زوزنامه ج.ا کاملاً درسته چون اخیراً قیمتی گرون نشده بر فرض گرون هم شده باشه چرا معترضین حوزه علمیه و فرمانداری رو آتیش میزنند ؟! چرا معترضین علیه ولایت فقیه و همچنین سرنگونی نظام شعار میدن ؟! اگه یه مقدار دست از خود فریبی و عوامفریبی بکشید میفهمید که درد اصلی ملت معترض یکی دو تا نیست، ملت به خیلی چیزها اعتراض دارند یکیش وضعیت خراب اقتصادییه ، مردم میخوان ببینند چرا غارت گران بیت المال آزادند ؟! چرا بعد از چهل سال که از انقلاب میگذره هنوز از آزادی بیان خبری نیست ؟! چرا نصف بودجه مملکت به موسسات نور چشمی ها و حضرات تعلق میگیره ؟! و ده ها چرای دیگه ، حالا شما میخواید آدرس عوضی بدید مختارید اما روحانی درست متوجه حرف مردم شده
Iran, Islamic Republic of
اخیرا چیزی گرون نشده ؟
Iran, Islamic Republic of
روزنامه جمهوری اسلامی که خاک زیر پای روحانی انتظار داری حرف دل مردم رو بزنه ؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این دولت شده دولت حاشیه ها...دولت فرافکنی؟؟!!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دولت بی تدبیر
Iran, Islamic Republic of
روحانی بلد نیسی کشور داری کنی برو
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
خدایا فقط به تو پناه می بریم از انتخابی که مردم به دست خودشان کردند!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
استعفا بهترین کاریه که روحانی می تونه انجام بده
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
...
Germany
رشد اقتصادی آزمون هندوستان فقط برای 20 درصد دزد و رانتخوار برای 80 درصد جامعهدبدبختی بیکاری گرسنگی روز بیاید که 80 درصد ملت ایران تو خیابان بدنیا بیان زندگی کنند زادوولد کنند ودر خیابان بمیرند و در زباله دان تجزیه شوند دقیقا مانند هند
منصوری
Iran, Islamic Republic of
این فتنه انگیزی ها از سوی اصلاح طلبان هماهنگ و هدایت شده است به چند دلیل .
1 ـ از روحانی عبور کرده و به مردم بفهمانند که روحانی گزینه ما نیست تا خرابی های روحانی به گردن اصلاح طلبان ثبت و ضبط نگردد و بتوانند در انتخابات آینده کاندید داشته باشند .
2 ـ موضوع برجام که همان فتح الفتوح اصلاح طلبان بوده و آب خوردن مردم نیز به آن بستگی داشته و از فتح خرمشهر و از بیرون راندن داعش از عراق و سوریه برای اصلاح طلبان و حسن روحانی و دیگر جاده صاف کنان آمریکا در ایران مهم تر بوده است که با شکست مواجه گردیده و هیچ را برای دولت و اصلاح طلبان به ارمغان آورده و تمام امید این گروه آمریکایی را با یاس و ناامیدی مبدل کرده این گروه با هدایت دولت این آشوب را ایجاد کرده تا شکست برجام را ملت متوجه نشوند با با خود مشغول باشند البته ماه همیشه پشت ابر باقی نخواهد ماند و این ننگ روزی این افراد را روسیاه خواهد کرد .
3 ـ شعار اقتصادی دولت و دائم مقصر جلوه دادن دولت قبل و وضعیت اسبار اقتصادی این دولت و وعده های بر زمین مانده حسن روحانی به حل مشکلات اقتصادی و اشتغال درروغین دولت و نا کار آمدی هیئت دولت در مقتطع مختلف این اغتشاشات از سوی همین گرده طراحی و عملیاتی شده تا اصلاح طلبان و دولت بتوانند از این مخمسه و حواس مردم را به جای دیگر برت کرده و این چند صباه با بگذرانند و این سه سال هم بگذرد و با کمی تامل و اندیشه می توان دست این گروه اصلاح طلب و بعضی دولت مردان و در اظهارات رئیس جمهور و معاون اولش دید و مردم که همان رفع مشکلات اقتصادی را داشته اند از سوی اصلاح طلبان سرکوب شده و به شورش و اغتشاش تبدیل گردید .