جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جزئیاتی‌از زندانی‌شدن‌ دو روحانی‌برجسته آذربایجان

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 592090
رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و روحانی معروف به محبوس نماز امروز در دادگاه باکو و قره داغ محاکمه شدند.
جزئیاتی‌از زندانی‌شدن‌ دو روحانی‌برجسته آذربایجان
به گزارش جهان نيوز؛ دادگاه باکو مدت زندان «حجت الاسلام طالع باقرزاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را طولانی تر کرد.
دادگاه منطقه قرهداغ در حومه باکو، طالع باقرزاده را به علت در اختیار داشتن مینی سی‌دی در زندان، به پنج ماه حبس محکوم کرد که به این ترتیب، با افزوده شدن این پنج ماه به حکم مجازات قبلی، طالع باقرزاده ۱۸ سال زندانی خواهد بود.

پیش‌تر، رئیس جنبش اتحاد مسلمانان به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود که ۱۷ سال و ۹ ماه و ۱۳ روز از آن باقی مانده است.

«فارض نمازلی» وکیل مدافع طالع باقرزاده گفت: وی در دادگاه تاکید کرد این قبیل حکم‌های سفارشی نخواهند توانست وی را از مبارزه‌اش منصرف کنند.
طالع باقرزاده در دفاعیات خود در دادگاه گفت: این پرونده ادامه غرض ورزی و سفارش سیاسی است. بسیاری از محکومان در زندان از این سی‌دی‌ها حافظه در اختیار دارند و مسئولان زندان نیز از آن باخبرند. در این کارت‌های حافظه، موسیقی و موعظه‌های دینی و ... وجود دارد.

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان در زندان ماند

از سوی دیگر جلسه رسیدگی به شکایت پرونده «شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف» معروف به "محبوس نماز" عضو مجلس روحانیان جمهوری آذربایجان و سردبیر سایت مائده آذ در دادگاه عالی جمهوری آذربایجان برگزار شد و حکم صادره قبلی همچنان به قوت خود باقی ماند.

رسیدگی به پرونده شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف امروز سه شنبه به ریاست قاضی «گلزار رضایف» برگزار شد و در جلسه دادگاه عالی شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف، جواد جواد اف وکیل وی و همچنین نمایندگان رسانه‌ای و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

دادگاه دفاعیه جواد جواد اف وکیل شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف را نپذیرفت.

شیخ سردارحاجی حسنلی بابایف در جلسه دادگاه با تاکید بر بی گناه بودن و غیر قانونی محبوس شدنش گفت: هیچ یک از دفاعیات وکلای من از زمان بازداشت تاکنون قبول نشده است، در زمان بازرسی‌ها علت بازداشت و حبس خودم را پرسیدم، به من گفتند به دلیل اقامه نماز جمعه و خطبه‌های آن محبوس شده ام، مثل قبل از این دادگاه هم انتظار خاصی ندارم زیرا هنوز هم علت حبس خود را درک نمی‌کنم، گاهی نماز جمعه، گاه خطبه‌ها و گاهی هم تحصیل در خارج را علت زندانی شدن من اعلام کرده اند، بدون شک اگر بت پرستی ، بی اعتقادی به خدا، و بی اخلاقی را تبلیغ می‌کردم من را حبس نمی‌کردید.

شیخ سردار بابایف تحقیقات و روند دادگاه را بر اساس استانداردهای قانونی ندانست و گفت: تصور کنید که شهادت شهروندان شاهد در دادگاه با همدیگر همخوانی ندارد اما دادگاه نه تنها اعتنایی به آن نمی کند حتی آنها را هدایت هم می کند.

در ادامه سخنرانی شیخ سردار قاضی سخنان وی را نیمه تمام قطع کرد و پس از شور حکم سه سال حبس محاکم قبلی را همچنان پابرجا اعلام کرد.
شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف از روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان است که درپی شکایت فرمانداری شهر ماسالی از وی به اتهام برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار در چهارم اسفند ماه ۱۳۹۵ بازداشت و سپس در دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶در دادگاه ماسالی به سه سال حبس محکوم شد.
منبع: ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملت شیعه آذربایجان خودشون باید یا علی بگن و مبارزه جدی رو آغاز کنن، چون قرار نیست دولت مزدور صهیونیستی جلوشون کوتاه بیاد!