شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
آنچه در کنگره استان تهران کارگزارانی‌ها گذشت

العیاذبالله! شهرداری دست ما نیست

کرباسچی؛ شخصیتی برجسته که قدرش را ندانستند/ تجویز راهبرد فشار برای افزایش سرعت دولت
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 577156
دومین کنگره سالیانه حزب کارگزاران استان تهران دیروز و با حضور جمعی از اعضای این حزب در استان تهران و با سخنرانی کرباسچی، سیاسی راد و لیلاز برگزار شد.
العیاذبالله! شهرداری دست ما نیست
به گزارش جهان نيوز؛ دومین کنگره سالیانه حزب کارگزاران استان تهران عصر دیروز(پنج‌شنبه) و با حضور جمعی از اعضای این حزب در استان تهران برگزار شد.
 
این برنامه که طبق اعلام قبلی قرار بود راس ساعت 14:30 برگزار شود، با حدود یک ساعت تاخیر و با پیگیری چندین باره دبیرکل حزب، با حضور تنی چند از اعضای این حزب، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران آغاز شد.

در ابتدای برنامه حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران استان تهران در سخنرانی کوتاهی ضمن خیر مقدم به مدعوین برنامه، از غلامحسین کرباسچی به عنوان شخصیت برجسته و منحصر به فردی یاد کرد که هم قدرش را ندانستند و هم کمتر از ظرفیت‌هایش استفاده شد.

بهرام فیاضی دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی سخنران بعدی بود که به بیان برخی برنامه‌ها و گزارش عملکرد حزب متبوع خود پرداخت.
در ادامه این برنامه کلیپی برای حضار پخش شد که در آن ضمن اشاره به فرازهایی از تاریخ انقلاب چون دوران امام(ره) و جنگ تحمیلی و نمایش تصاویر شهدایی چون همت، باکری و چمران، تصاویری از مرحوم هاشمی رفسنجانی و دوران دادگاهی شدن کرباسچی هم با زمینه‌ای از یک موسیقی حماسی به نمایش گذاشته شد.

سعید لیلاز سخنران بعدی برنامه بود. او با اشاره به جلسات خصوصی و محافل سیاسی و اقتصادی کشور گفت: مباحث مطرح شده در این جلسات و محافل ترسیم‌کننده فضای نگران کننده‌ای در حوزه اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی به بحران تامین اجتماعی، بیکاری و شبکه بانکی اشاره کرده و گفت: آن قدر بحران‌ها زیاد است که برخی تغییر پارادایم داده‌اند.

لیلاز اما برای اثبات این گزاره، رئیس جمهور قبل و اقداماتش را به عنوان تغییر گفتمان در یک جریان سیاسی معرفی کرد.

سعید لیلاز که به گفته خود به زور به این برنامه دعوت شده‌ بود، با بیان اینکه می‌خواهم حرف حساب بزنم، گفت: کشوری که با نظم بین‌المللی موجود در می‌افتد بی‌جا می‌کند سالی 9 میلیون و 200 هزار نفر را به «تایلند» و «پاتایا» می‌فرستد. نمی‌شود هم با نظم موجود بین‌الملل در بی‌افتید و هم آنتالیا بروید. اگر از طریق افزایش عوارض بتوانیم آن 9 میلیون و 200 هزار نفر را به 8 میلیون و 200 هزار نفر برسانیم، سالی 2 میلیارد دلار مصرف عرضی‌مان کمتر می‌شود. به نظر من باید 97 درصد تمام سفرها را متوقف کرد چون غیرضروری هستند.

در عین حال لیلاز تصریح کرد که فردی کثیرالسفر به خارج از کشور است و این افزایش عوارض، بیش از همه متوجه اوست.

وی تاکید کرد: دولت روحانی چاره‌ای جز ادامه این مسیر ندارد. ما باید فشار دهیم تا سرعتش را بیشتر کند و نباید غُر بزنیم و بگوییم کشور در حال فروپاشی است.

در این برنامه علیرضا سیاسی راد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه با بررسی مدل‌های مختلف احزاب دنیا به این رسیدیم که باتوجه به وضع سیاسی و اجتماعی کشور باید حزب برنامه‌محور باشیم، تصریح کرد: شهرداری تهران به درست و یا نه خیلی دقیق، به گونه‌ای منتسب به حزب کارگزاران است و این مدیریتی که بر شهرداری تهران حاکم است، کمابیش به ما هم مربوط می‌شود.

در این میان کرباسچی دبیرکل حزب، با خنده به سیاسی‌راد گفت: «العیاذ بالله». سیاسی‌راد هم این حرف کرباسچی را تکرار و با لبخندی تایید کرد.
سیاسی راد افزود: بسیار بسیار مهم است که سرانجام انتخابات تهران و شورای شهری که گذشت، به کجا منجر خواهد شد و باید یکی دوسال آینده حزب کارگزاران استان تهران درمورد مدیریت موفق شهرداری، برنامه جدی پایش و بررسی را در دستور کار قرار دهد چون اگر خدای نکرده شهرداری تهران موفق نباشد در مقاطع دیگر هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران که به گفته خود قرار نبود در بخش اول برنامه سخنرانی کند، سخنرانی خود را با دعوت از افرادی که در بیرون از سالن بودند و جای خالی‌شان در سالن احساس می‌شد، آغاز کرد. هرچند با حضور چند نفر دیگر در سالن، تعداد مستمعین سخنرانی کرباسچی با دیگر اعضای حزب تفاوت چندانی نداشت.

وی  ضمن انتقاد به عدم اقرار زمان در مسئولین کشور  خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: ما به جوانگرایی اصرار داریم ولی اینجا مجبوریم که گریزی به صحرای کربلا بزنیم؛ من خیلی ناراحت شدم که شنیدم آقای جهانگیری هم مثل ما که کنار نشسته‌ایم و انتقاد می‌کنیم، گفتند که عده‌ای از مدیران آویزان دولت هستند. خب آقای جهانگیری آن‌ها را عوض کنید؛ قرار نیست همانطور که رهبری فرمودند شما هم مثل اپوزیسیون حرف بزنید.
کرباسچی با انتقاد از برخی اظهارات رئیس جمهور پیرامون حمایت از دانشجویان ستاره‌دار تصریح کرد: من دلم می‌خواست که آقای رئیس جمهور به جای اینکه در مقام حقوق شهروندی بگویند نباید ما دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم، در چهار سال گذشته و در طول همین چند ماه گذشته در جلسه دولت از وزیر علوم سؤال می‌کرد که «چند دانشجوی ستاره‌دار در کشور داریم. برو این‌ها را حل کن و در جلسه آینده بگو در چه وضعیتی هستند». کاش آقای روحانی ماهی یکبار سخنرانی کند و در آن فعل ماضی به کار نبرد.

در بخش دیگری از این سخنرانی کرباسچی با اشاره به لزوم بررسی عملکرد دولت اسبق در جریان وقایع سال 88، گفت: به مناسبت نهم دی هم تلویزیون شروع کرده و برنامه «خارج از دید» را پخش می‌کند که واقعاً خارج از دید است و این مسائل را نمی‌بیند. از مقطعی از انتخابات 40 تا 50 سال پیش کوبا و مغولستان فیلم آورده‌اند که اینجاها چه توطئه‌هایی بوده است.

این برنامه با سخنرانی کرباسچی و دقایقی پس از اذان مغرب پایان یافت.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *