يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۹۲

روحانی: والله پیغمبر شنود نمی‌گذاشت!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 574530
نمی‌خواهم گله کنم که بگویم بعضی از پول‌ها صرف تخریب دولت می‌شد، آن را نمی‌خواهم بگویم، چرا که به نظرم مهم نیست. اما این پول کجا خرج شد و رفت.
روحانی: والله پیغمبر شنود نمی‌گذاشت!
گروه سیاست جهان نيوز: حجت الاسلام حسن روحانی  روز سه شنبه در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی با بیان اینکه   رونمایی از منشور حقوق شهروندی، انتخاباتی نبود بلکه اجرای تمام آن هدف ماست، اظهارداشت: انقلاب کردیم تا مردم به حقوق مادی، معنوی، فردی و اجتماعی شان برسند.

رییس جمهور پس از تقدیم گزارش دستگاههای منتخب از عملکرد خود در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی، گفت: در صد روز نخست فعالیت دولت یازدهم در همان شبی که مصاحبه می‌کردم و گزارش کار صد روزه را می‌دادم، همزمان سایت حقوق شهروندی هم گشوده شد و پیش‌نویس این حقوق شهروندی در اختیار مردم قرار گرفت و بسیاری از اساتید بزرگ حقوق، محققین، هنرمندان و فرهیختگان اظهار نظر کردند و چند بار این منشور اصلاح شد تا در نهایت و پس از حدود 8 جلسه با حضور مبرزترین اساتید حقوق در کشور، این منشور حقوق شهروندی در 22 فصل و 120 ماده تنظیم و در آذر سال گذشته رونمایی  و منتشر شد.
روحانی افزود: بعضی از عزیزان آن زمان گفتند که نزدیک انتخابات است و این اقدام حرکتی انتخاباتی است و حقوق شهروندی مثل خیلی چیزهای دیگر فراموش خواهد شد. همان روز هم که این منشور را در همین مکان اعلام کردم گفتم یکی از اهداف بسیار مهم ما، اجرای تمام این منشور است.

رییس جمهور با طرح این پرسش هاکه اساساً برای چه انقلاب کردیم؟ انقلاب مشروطه برای چه بود؟  و در طول 110 سال این همه مبارزات برای چه بود؟، گفت:  اگر در یک کلمه بخواهیم خلاصه کنیم، اینکه مردم می‌خواستند به حقوق‌مادی، معنوی، اجتماعی و  فردی‌ و به عبارتی به حقشان برسند.

وی اظهارداشت: چرا مردم انقلاب کردند؟ مردم انقلاب کردند که به حق‌شان برسند، چرا در انتخابات شرکت می‌کنند برای اینکه به حق‌شان برسند و چرا نقد می کنند برای اینکه به حق‌شان برسند. دستیابی به حقوق مسلم انسان‌ها که حقوق ملی‌، عمومی، انسانی وحقوق بشر است که فعلاً از واژه حقوق شهروندی استفاده می‌کنیم.
رییس جمهوری در تشریح و تبیین حقوق شهروندی گفت: ملت ما از انقلاب مشروطه به این سو گفت که من نمی‌خواهم رعیت باشم و یک آقایی هم آن بالا به نام شاه باشد که فرمانروایی کند و من هم مجری فرمان او باشم. همه انقلاب و تلاش برای این بود که مردم بگویند ما رعیت نیستیم، ما شهروندیم، شاه نمی‌خواهیم بلکه قانون می‌خواهیم. هر کس در این کشور، هر مسئولیتی دارد، بالاتر از قانون نیست و وظیفه‌ای مهم‌تر از اجرای قانون ندارد.

روحانی تصریح کرد: همه باید ذیل قانون کار کنیم. خدا رحمت کند امام(ره) عزیز و بزرگوار را که  می‌فرمود پیغمبر اسلام(ص) هم موظف بود به قانون عمل کند. حالا در قرآن که تعبیرهای خیلی عجیبی است. به پیغمبر می‌گوید تو از قانون اگر یک ذره منحرف شوی، دو برابر مجازاتت می‌کنیم هم در دنیا، هم در آخرت. اصل،  قانون است و هیچ‌کس حتی پیغمبر اسلام(ص) هم بالاتر از قانون نیست، قانون الهی را آورده اجرا شود و خودش هم مثل همه. او هم مجری ، هم مبلغ قانون و هم مفسر قانون است.

 رییس جمهور افزود: اگر پیامبر اسلام (ص) گفته اند نماز بخوانید ،خودشان اول نماز خوانده اند، اگر گفته اند زکات بدهید خودشان عمل کرده اند و اگر گفته اند به مردم احترام کنید خودشان عمل کرده اند. شما یک کار پیدا کنید که پیغمبر دستور داده باشد و خودشان عمل نکرده باشند. پیغمبر قبل از همه مؤمن بود و ایمان آورده بود و به آنچه که به عنوان وحی الهی و فرمان الهی در اختیار بشر گذاشته بود، عمل کرده بود.

 روحانی با یادآوری اینکه انقلاب کردیم که رعیت نباشیم، شهروند باشیم و هیچ کس بالاتر از قانون نباشد، اظهار داشت: همه باید مطیع قانون باشند. در رأس باید قانون اساسی باشد و بعد قوانین موضوعه؛ همه باید طبق قانون عمل کنیم. حقوق شهروندی هم همین است؛ حقوق شهروندی یعنی همه طبق قانون عمل کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه برای ما بسیار مهم بود که مردم به اطلاعات دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی دسترسی مردم به اطلاعات است. همه باید بدانند چه خبر است و چه تصمیماتی دارد اتخاذ می‌شود. به دولت دستور دادم و اکنون هم دارد اجرا می‌شود. گفتم هر وزارتخانه و دستگاه که یک پیشنهادی را مطرح می‌کند که آن پیشنهاد باید بیاید در دستور هیأت دولت قرار بگیرد و ما بحث کنیم، قبل از اینکه من پیشنهاد آن دستگاه را ببینم، این باید در سایت منتشر شود.

روحانی خاطرنشان کرد: همه مردم باید بدانند که به عنوان مثال وزارت اقتصاد ما چنین پیشنهادی به دولت داده ، هر چند ممکن است آن پیشنهاد دو ماه دیگر در دستور کار قرار بگیرد و در دولت هم ممکن است تغییراتی بکند و ممکن است تبدیل به یک آیین نامه یا تبدیل به یک لایحه شود. اینها مهم نیست، ولی پیشنهاد دستگاه‌ها از ابتدا که می‌آید در دفتر هیأت دولت باید روی سایت برود تا همه آن را ببینند. همه باید ببینند دولت در ماه‌های آینده درباره چه می‌خواهد بحث کند.

رییس جمهور گفت: ما مقامی بالاتر از خادمی و خدمتگزاری مردم نداریم. همه مردم ایران همانطور که امام فرمود ولی‌نعمتان ما هستند. آمده‌ایم به آنها خدمت و کار کنیم. مردم باید بر کار ما نظارت کنند. شما نمی‌دانید در این روزهای اخیر چقدر خوشحالم. شاید باور نکنید، اگر بگویم چقدر خوشحالم، وقتی بودجه ما  به مجلس رفت و از فردا در فضای مجازی، غوغایی بپا شد؛ چقدر قشنگ. همه مردم به صحنه آمده اند، اظهارنظر و نقد می‌کنند. سازمان برنامه و بودجه، دولت و شخص رییس جمهور را نقد می‌کنند. دست‌شان درد نکند، ‌دست‌شان را می‌بوسم.

وی اضافه کرد: باید خادم و نماینده خودتان را نقد کنید. راجع به بودجه‌ها مردم صحبت می‌کنند و می‌گویند فلان دستگاه چرا باید اینقدر پول بگیرد. این حق مردم است. مردم دارند مقایسه می‌کنند، می‌گویند فلان دستگاه فرهنگی اینقدر میلیارد تومان بودجه برایش گذاشتید. اعتراض می‌کنند و می‌گویند چرا اینقدر زیاد؛ اهلاً و سهلاً همه چیز با مردم است.

رییس جمهور اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت نماینده مردم هستند. نظرات مردم در رأس است. اگر مردم می‌گویند این پول زیاد است، ‌اگر نظر عمومی مردم این است، نمی‌خواهم بگویم یک نفر تا 10 نفر، اگر فهمیدیم نظر عام مردم این است، نظر مردم، اکثریت مردم اگر چیزی می‌گویند، درست می‌گویند، حق با آنهاست. حق با دولت نیست، حق با ملت است.

وی تصریح کرد: یک فهرست بلندبالایی بود از 17 دستگاه مختلف که فقط پول از ما می‌گرفتند، اول سال به آنها پول می‌دادیم، یک روز هم اگر دیر می‌شد، اعتراض می‌کردند که چرا دولت پول ما را نداده و چرا دیر داده است. بعد می‌گوییم این پول را کجا صرف کردید، می‌گفتند به شما ربطی ندارد. پولی دادید به ما،‌ خداحافظ شما، ما هر کجا بخواهیم صرف می‌کنیم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم گله کنم که بگویم بعضی از آن پول‌ها صرف تخریب دولت می‌شد، آن را نمی‌خواهم بگویم، چرا که به نظرم مهم نیست. اما این پول کجا خرج شد و رفت. الان پشت همین تریبون، به وزیر اقتصاد و به خزانه دستور می‌دهم، از سال 97، هر بودجه‌ای که به هر دستگاهی تخصیص می‌دهد یا پرداخت می‌کند، باید بلافاصله در سایت اعلام کند تا همه مردم بدانند.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم باید بدانند که پول خزانه به چه کسی ، به کدام نهاد و دستگاه داده می‌شود. اگر دستگاهی،عمومی غیردولتی است، این دستگاه از مردم و خزانه پول ، عوارض و مالیات نمی‌گیرد،البته اشکال ندارد، خودشان جایی با پول خودشان کار ‌کنند اما اگر بنا شد از خزانه یعنی از بیت‌المال و جیب مردم پولی بگیرد ، باید گزارش بدهند و به مردم بگویند این پول را چه کردند و کجا خرج کردند.

روحانی با بیان اینکه باید مردم درخصوص بودجه و موضوعات مختلف اظهار نظر کنند و غیر از این راهی برای جلوگیری از فساد وجود ندارد، گفت: ولله بالله اگر صدها دستگاه مبارزه با فساد درست کنیم، اگر ده‌ها دادگاه با فساد مبارزه کنند، نمی‌توانیم فساد را ریشه‌کن کنیم، مگر آنکه مردم به صورت شفاف ببینند ما چه می‌کنیم، باید در اتاق شیشه‌ای برویم، باید نورافکن روی ما باشد و ‌باید همه،  ما را مشاهده کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در طول این 4.5 ماه گذشته ، روزی  نبوده که با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در جلسات مختلف صحبت و بحث نکنم. هر روز می‌آمدند که آنجا را فیلتر کنیم و آن شبکه را ببندیم.می‌گفتم چرا؟ و ایرادی را پیدا کرده و می‌گفتند.آیا اگر یک راننده تخلف کرد، باید بزرگراه‌ها را ببندیم؟ اگر قطار یکبار تصادف کرد آیا باید کل قطارها را جمع کنیم؟ این چه حرف و استدلالی است؟ مگر می‌شود در دنیای امروز، از فضای اینترنت خارج شد و بگوییم که می‌خواهیم اشتغال درست کنیم؟ مگر شدنی است؟

 روحانی  با اشاره به اینکه در دنیای امروز 70 درصد خدمات از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می‌گیرد، گفت: امروز حتی اگر بخواهیم مسأله آب و بهره‌وری از آب را حل کنیم، از طریق فضای اینترنتی امکانپذیرتر است. فضای اینترنتی با سنسورهایی که وجود دارد نشان می دهد که رطوبت زمین کم شده، پس بطور خودکار شیر باز می‌شود و آب قطره‌ای وارد زمین می‌شود و وقتی رطوبت کافی شد،بسته می‌شود. امروز دیگر نمی‌شود به دنیای 50 سال پیش برگردیم. درست است که سن و جوانی مان برای 50 سال پیش است اما افکار ما باید در دنیای امروز باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه بزرگترین حق جوانان عزیز ما در این کشور اشتغال است، گفت: چگونه برای جوان‌ها اشتغال درست کنیم. یکی از راه‌های اشتغال، فضای مجازی و اینترنت است. وزیر ارتباطات گزارش داد و گفت که 30 هزار اشتغال در یکی از شبکه های اجتماعی کشور هست. قرار ما این است که صدها هزار شغل در فناوری ارتباطات درست کنیم. مگر می‌توانیم این فضا را بخاطر اینکه کسی تخلف کرده و ایراد دارد ببندیم.

روحانی افزود: باید برویم اشکال و ایراد را رفع کنیم. نمی‌خواهم بگویم فضای اینترنت خطر ندارد، اتوبان را هم خطرناک می‌ببینم. شما اگر ملاحظه نکنید و بروید وسط اتوبان ماشینی به شما می زند؛ باید مراقبت کنید. باید به جوان آموزش دهیم که اینجا اتوبان است، پیاده‌رو نیست که بخواهی در آن قدم بزنی. باید به راننده آموزش بدهیم که در اتوبان نمی شود دنده عقب حرکت کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های بزرگ آموزش و پرورش ما در کلاس‌های درس از دبستان، آموزش نوجوان‌ها درباره فضای مجازی است که چگونه از آن استفاده کنند و باید به آنها گفته شود که چه خطراتی در این راه وجود دارد. در خیابان باید برویم، بانک هم باید برویم، ممکن است دزدی هم بشود و جیب ما را بزنند. حالا بخاطر اینکه یک دزد در خیابان است، نباید از خانه خارج شویم؟ یا باید دزد را دستگیر کنیم. یا باید حواس‌مان جمع باشد.

 روحانی تصریح کرد: ما فضای اینترنت امن و سالم و راحت و ارزان می‌خواهیم. اما در عین حال ما یک فضای امنیتی نمی‌خواهیم. نمی خواهیم برویم  ببینیم در زندگی و امور خانوادگی مردم چه خبر است؟ دو تا دوست چه می‌کنند؟ کی به چه کسی و فلان فرد سیاسی یا حزب سیاسی چه پیامک زد و چی گفت؟ رها کنیم، دست برداریم و مردم را آزاد بگذاریم. نمی‌شود! آن دوره گذشت، والله گذشت، ول کنید.

رییس جمهور ادامه داد: یک مقدار هم قبول کنیم که مردم خودشان هم حساس‌ هستند. فکر می‌کنیم دیندار فقط ما هستیم؟! مردم به دین، به اخلاق، به فرهنگ، به ایرانی بودن، مذاهب، به زبان و به لهجه خودشان احترام می‌گذارند. دوست دارند و می‌فهمند. فکر می‌کنیم عقل مطلق هستیم و نعوذ بالله مردم بی‌خبر. نخیر اینطور نیست. مردم ، جوان‌ها و دانشجوهای ما، یک قدم از ما جلوترند. بگذاریم فضای دانشگاه آزاد باشد. همین‌جا به آقای دکتر غلامی می‌گویم دانشجوی ستاره‌دار نباید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌آید از ما کنتور آب می‌خواهد و از آب می‌خواهد استفاده کند، از دین و مذهبش می‌پرسیم! می‌گوییم اول بیا این را پر کن که دین و مذهبت چیست؟ برای کدام گروه سیاسی هستی؟ نماز شب می‌خوانی یا نه؟! روزه و ماه رمضان و مستحبات را انجام می‌دهی؟ چه کار به کار مردم داری، آب می‌خواهد، خوب به او بدهید. مردم برق می‌خواهند، تو بگو برق می‌خواهی کتاب بخوانی و بعد یک نامه‌ای بنویسی خلاف مصالح با این برق!؟ شما چکار به این کارها داری؟ برق را بده ، پولت را بگیر.

رییس جمهور گفت: طرف می‌خواهد  در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کند، چه کار داری به زندگی‌اش؟ می‌رویم از همسایه می‌پرسیم طرف می‌خواهد فوق‌ لیسانس بخواند! حراست می‌رود از همسایه می‌پرسد که این جوان، جوان خوبی است؟ اینکه در خانه‌اش زندگی می‌کند، همسرش است؟ به شما چه ربطی دارد؟ این غلط‌ها دیگر چیست؟

روحانی تاکید کرد: فضا را برای حقوق مردم باز بگذاریم. البته اگر کسی قانون را زیر پا گذاشت، اگر کسی جرمی انجام داد، آنجا دادگاه و دادستان هست، باید برود. ولی در امور مردم و زندگی خصوصی مردم تفحص نکنیم. فرمان 8 ماده‌ای امام (ره) را یادمان نرود. این فرمان را به صورت تابلو نصب کنیم و همگان و هر روز، آن را بخوانیم.

رییس جمهور افزود: امام (ره) در آن سالی که آن همه کشتار بود و گروهک‌ها در ایران کشتار می‌کردند، فرمود اگر وارد خانه مردمی شدید، به عنوان اینکه این تروریست است و فهمیدید اشتباه است، بعد که رفتید آنجا آلات قمار و شراب است، اگر بیایید نقل کنید باید تعزیر شوید و حق ندارید نقل کنید. در خانه خصوصی مردم بوده به تو چه؟ تو رفته بودی تروریست بگیری، فهمیدی اشتباه کردی، خداحافظ شما. بعد بگویید ما رفتیم تازه یک چیز بهتری پیدا کردیم. حالا بیا پرونده درست کن و طرف را دستگیر کن. مگر ما متخصص درست کردن پرونده برای مردم هستیم.

 روحانی اظهار داشت: ببینیم پیغمبر با مردم چگونه رفتار می‌کرد؟ والله پیغمبر با علم الهی و با استعداد بلند ذاتی‌اش، همه منافق‌ها و کفار را می‌شناخت و می‌دانست اما آیا به آنها متعرض می‌شد؟ به آنها می‌گفت شما در خانه چه کردی؟ به آنها می‌گفت دیشب چه اقدامی انجام می‌دادی؟ نمی‌گفت اگر هم می‌خواست محاکمه کند، باز هم از علمش استفاده نمی‌کرد. ولله پیغمبر شنود نمی‌گذاشت!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه این حرفات خریدار نداره فقط پا رو انداختی روی پات
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید پاسخگو باشد چرا با برجام مشکل آب خوردن مردم حل نشد ؟!
Iran, Islamic Republic of
هوا رو ازمون نگیرن آب پیشکش، هنوز تیترهایی که روزنامه های اصلاح طلب برعلیه شهرداری قالیباف میزدن و میخواستن مقصر آلودگی هوا جلوه بدنش از یادمون نرفته.
Iran, Islamic Republic of
روحانی دوستت داریم
Iran, Islamic Republic of
داشته باش تا اوراتت بگذره. ....
Iran, Islamic Republic of
من به روحانی رای دادم اما دوستش ندارم هسته ای رو که داد رفت حالا لابد نوبت تخریب وزارت اطلاعاته بعدش نوبت چیه موشکها ؟ بدترین رایی که تو عمرم دادم رای به روحانی بود
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم به روحانی رای داده باشی

چون این چیزهایی که میگی اصلا تو فکر کسایی که به روحانی رای دادند نبوده و نیست

اونها چیزهای دیگه ای براشون مهمه مثلا عدم دیوارکشی در خیابانوها یا ربنای شجریان یا کنسرت در مشهد یا استادیون رفتن زنها یا رفع حصر

از نظر کسانی که به روحانی رای دادند اینها دغدغه اول کشوره نه رکود و فقر و بیکاری و فساد
Iran, Islamic Republic of
مثلا اگر رییسی می آمد مشکلات اشتغال و .......حل می شد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا منتظر عاقبت رأی دادنت در آخرت باش گه خداوند گریبان همة شماها را خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
عجب ؟؟؟؟

چرا ایسنقدر مطمینی که خود شما باید جوابگو نباشی ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا دوست نداریم
نیازی نیست کسی دولت راتخریب کند خود شما برای تخریب دولتتان کافی هستید و لازم نیست کسی خودش را به زحمت بیاندازد که دولت را تخریب کند خودتان خرابش کردید
Iran, Islamic Republic of
روحانی یکبار رسما گفت که در هیچ چیز متخصص نباشیم در جنگ روانی که تخصص داریم!
ولی حتی در این هم متخصص نیست ،چون جنگ روانی هنرش در کوتاه مدت اثر میکنه ودر طولانی مدت عین بومرنگ به طرف خود فرد شروع کننده برمیگردد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی یکبار رسما گفت که در هیچ چیز متخصص نباشیم در جنگ روانی که تخصص داریم!
ولی حتی در این هم متخصص نیست ،چون جنگ روانی هنرش در کوتاه مدت اثر میکنه ودر طولانی مدت عین بومرنگ به طرف خود فرد شروع کننده برمیگردد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
بهترین جواب
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه اقای روحانی شترسواری دولادولانمیشوداولاخودت رابااشرف مخلوقات مقایسه نکن پیامبرواهل بیت شبانه کیسه غذابه دوش به فقیرویتیم سرمیزدندتویک روزان هم بخاطرفشارمردم ورسانه هارفتی کرمانشاه با گاردویژه جرات هم نکردی پیاده بشی وکسی نگفته من فوق قانون هستم اماتوکه درموردقوه قضاییه نسبت به برادرت اعلام جنگ کردی فوق قانون ومستبدانه نبود؟اگه واقعااهل مبارزه باقاچاق هستی چرادرستادمبارزه باقاچاق نماینده نداری ؟
Iran, Islamic Republic of
چطور شما میتونین خودتون با پیامبر و ادمه مقایسه کنین ولی روحانی نه
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم.
Iran, Islamic Republic of
این مقایسه ایی که میگی کجای این کامنت بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
«برق را بده ، پولت را بگیر».
خلاصه سخنرانی این آقا همین یه جمله است...
Iran, Islamic Republic of
ولله اگر پیغمبر مردم را به ساده زیستی دعوت میکرد .خودش قبل از همه اینگونه بود . ولله پیغمبر در ولنجک خانه نداشت .ولله پیغمبر غذاهایی که شما میخورید را نمیخورد . آقای رئیس جمهور خودتان و وزیرانتان در کجا زندگی می کنید چه خودرویی سوار می شوید ؟ ولله پیغمبر اینگونه نبود.دروغ نمی گفت .شما به یارانه مردم هم رحم نکردید. و...
Iran, Islamic Republic of
ولله پیغمبر به اندازه یک مسلمان عادی از بیت المال برای خودش برمیداشت .نه اینکه نجومی بالا بکشد.
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی به برادرش که به شدت در فقر بود از بیت المال نداد به خودش اجازه ندادئ از بیت المال به برادرش بدهد هر گونه هزینه از بیت المال نیاز به اجازه از مردم می باشد
چگونه است کسانیکه مدعی پیروی از علی ع هستند بدون اجازه مردم بیت المال را در سوریه و لبنان و یمن هزینه می کنند
Iran, Islamic Republic of
ولله پیغمبر نعوذبالله ،وعده به مردم نمیداد که 100روزه درستش میکنم تا رای جمع کند.
Iran, Islamic Republic of
ولله پیغمبر اشداء علی الکفار ورحماء بینهم بود .نه مثل شما..........
Iran, Islamic Republic of
ایشون اشداء علی الناس و رحماء علی الکفار هستند تا حالا بیست بار حرف از منتقدین و استقبال از انتقاد کرده و بیش از پنجاه بار بدترین توهین ها را نثار منتقدین کرده
Iran, Islamic Republic of
احسنت بهترین نظر بود.
Iran, Islamic Republic of
ولله یاران پیامبر ثروتهای 1000میلیاردی در زمان حیات ایشان جمع نکردند.
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
پیغمبر گرامی اسلام هم برای آماده بودن در مقابل دشمنان جاسوسانی را به اطراف می فرستاد تا از حال و نقشه آنها خبر داشته باشد تا تصمیمات درستی به نفع مسلمانان بگیرد .
Iran, Islamic Republic of
قیمت خورو وزیر بهداشتت چقدره به قول خودش
Iran, Islamic Republic of
در اتاق شیشه‌ای برویم، باید نورافکن روی ما باشد و ‌باید همه، ما را مشاهده کنند............
بسم الله با انتشار فیش حقوقی ونیز مزایای خودتون +وزرا+مشاورین شروع کنید.بخصوص هزینه های پژوهشی سی صد برابر اضافه شده مشاورتون آشنا+دفتر جهانگیری+دفتر نیلی را اعلام کنید+هزینه کرد 37میلیون برای هر جلسه هیئت دولت را+هزینه های نهاد ریاست جمهوری خودتون رو.به خدااگه اعلام کنید من خودم مرید شما میشم!
Iran, Islamic Republic of
نه خیر ! بازم کم اوردن ،رفتن سراغ هو وجنجال وسیاه نمائی وخلق دشمن فرضی.همه مون به درگاه خدا دعا کنیم تا.............................
به عمل کار برآید.............
Iran, Islamic Republic of
حقوق شهروندی اعتدال = 52 لقبی که به دگراندیشان برای برجام بدفرجامتون دادید واونها رو روانه جهنم کردید!
شفافیت اعتدال= ضمائم برجام +قراردادهای بئینگ وایرباس وپژو+قراردادهای نفتی که حتی مجلس هم ازش خبر نداره.
Iran, Islamic Republic of
این هم سوراخ دعا را خوب پیدا کرده ها!!

فضای مجازی!!! تمام بدبختی و اختلاس ها و دزدی ها را ول کرده چسبیده به لایک چارتا بی غم تو اینترنت که غوغا کنند همه چیز از یاد خودشون و بقیه بره. هر وقت قافیه ی دولتش تنگ میشه میگه میخواستن فیلتر کنند من نزاشتم. بابام جان یک چاه با روزی 10 میلیون دلار 50 روزه از بی کفایتی نفتی زنگنه داره میسوزه خاکستر میشه تو یک مورد پاسخگوش نیستی اومدی ادای قهرمان درمیاری که من نمیزارم فیلتر بشه؟ چی فیلتر بشه>؟ مگه چیزی هم مونده؟

همه چیز را بسته به فیلتر!! اینترنت را گرون میکنه بعد میگه فیلتر! آب را بسته بود به برجام که برجام بشه مشکل آب حل میشه الان میگه نه اینترنت باشه مشکل آب حل میشه!! خب حل کن دیگه!!

اینجا هم میرسه یکهو یک موجود مجهول پیدا میشه که میگه نمیزاره!! خب نمیزاره و نمیتونی استعفا بده برو دیگه خسته کردی همه را.
Netherlands
عالی بود
مجید
Iran, Islamic Republic of
توضیح بدهند مردم فساد می کنند یا دولتمردان .....فاسدان وقتی مشخص هم می شوند می شوند ذخایر انقلاب ...
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس نباید فراتر از قانون باشد آیا شامل حسن فریدون نیز می شود؟
Iran, Islamic Republic of
اونو که دستگیر کردند الان تو زندان چکار کنند تو راضی بشوی اعدام کنند خیالت راحت میشه
Iran, Islamic Republic of
اگر خیلی حسن ظن بخرج دهیم، ناگزیر باید گفت به یک رئیس جمهور «عوام» مبتلا هستیم؛
والا حداقل توصیفی که می توان از این سخنان داشت، «عوام زدگی» و حداکثر آن «عوام فریبی» است.
منصوری
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی تو از حقوق مردم چه می دانی بهتر است اینقدر از حقوق مردم که خودت هم می دانی بلفی بیش نیست ، نیازی نیست از حقوق ما دفاع کنی آن رای هم که به تو دادیم نوش جانت ، ما را به لطف تو امیدی نیست شرمرسان .
Iran, Islamic Republic of
پیامبر اسلام از طریق وحی از همه چیز مطلع می شد، اما اجازه نداشت برخورد کند.
این مقایسه شما کاملا نادرست است.
شما به این سوال پاسخ دهید که چطور پیامبر از خیانت ... آگاه شد؟ آیا جز از طریق شنود الهی بود؟
خواهشا مقایسه نفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
فلسفه ايجاد مجلس اينست كه عده اي به نمايندگي مردم در جايي جمع ميشوند و براساس نظر مردم ، در مورد همه چيز تصميم ميگيرند . اينك ريس جمهور ميگه مردم بيان در مورد بودجه نظر بدند يعني مجلس در راس امور نيست .
Iran, Islamic Republic of
نه بابا خودش می دونه مجلسی ها خیلیهاشون وکیل الدوله هستند که نمیگه مجلس میگه مردم بیان نظر بدن واقعا نظر مردم رو نمی دونی که با این تورم مخالفند
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم که بودجه 97 برای همه مردم ایران شفاف سازی بشود حتی افغانستان هم سایت شفافیت بودجه دارد اما ما نداریم !
اشناس
Iran, Islamic Republic of
والله اگر پيامبر درراس دولت بود دراولين فرصت وضعيت ستاد مبارزه بافساد را سروسامان واين امر را با توجه به اتهاماتي كه به افراد وابسته به كله گنده ها مطرح مي باشد در اولويت قرار مي داد والله پيامبر طبقه محروم ومتوسط مردم را يوست داشت والله اگر پيامبر اگردرقيد حيات ظاهري بودند ودرراس كار به ولنگاري فرهنگي جامعه واكنش نشان مي دادند اره اقاي روحاني
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی در کدام کشور زندگی م یکند تا حالا فکر می کردیم در ایارن هستند و از وضعیت مردم و ادرات بی اطلاع تازه تازه می فهمیم در ایران هم نیستند. در کدام منطقه شما برای اب و برق این فرم ها پر می شود و در کدام دانشگاه برای ارشد اینطور گزینش می شوند البته شاید نظرشان دانشگاهه ای مانند دانشگاه وزارت اطلاعات است .
در باره شنود هم باید پرسید ایا زمان پیامبر شنود بود و نمی گذاشتند یا نبود که بذارن؟البته ظاهرا بخاطر فعالیت زیاد قران هم کمتر می خوانند و فراموش کرده اند که تمام اطلاعات مربوط به جریان نفاق که همان جریان نفوذ امروزی است توسط خداوند به ایشان داده می شد و پیامبر مامور به جهاد با کفار و جریان نفاق بود جاهد الفار وامنافقین واغلظ علیهم البته شاید ما معنای ایه را نفهمیدیم و منظور از جهاد تلاش کردن باشد یعنی با کفار و منافقان تلاش کنید؟! نعوذ بالله از این سخنان که وقتی ادم گرم میشه نمی دونه چی می گه بدون سند و ..اقای روحانی شما ممنبر چهل سال پیش نمی روید سخنان شما را عده ای تحصیل کرده می شنوند چرا بی مدرک صحبت م یکنید برای چه کسی؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن فریدون تو که دروغ نمی گویید ولی خداوند متعال به آبروی همان.پیامبر رحمت تمام دروغگویان سیاهنمایان وارونه جلوه دهندگان حقیت رانت خواذان اشرافگران مرفهان بی درد مفصدان بزرگ آقا زاده تشنگان قدرت و ثروت را لعنت و رسوای دو عالم نماید ان‌شاءالله
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی یک روز حل مشکل آب را به برجام ربط دادی امروز به اینترنت لابد فردا به بنزین و به یارانه و به 2030 ، می ترسیم به روزی برسیم که بفرمایید بین دین و آب هم یکی را انتخاب کنید!
Iran, Islamic Republic of
جدیدا ایشون مشکل اقتصادی رو هم به اینترنت ربط دادن!!!

یعنی اگر قرار بود تا حالا مشکلات ما حتی آب خوردن هم با برجام رفع شود،‌ازین به بعد به جای کلمه نامأنوس و ناکارآمد برجام،‌ از کلمه اینترنت برای حل مشکلات استفاده کنید!!
امین
Iran, Islamic Republic of
آره حسن پیامبر شنود نمیکرد

ولی تو دست معاویه را از پشت بستی!

خرید و نصب مجهزترین دستگاه های شنود در دولت تو همین دو سال پیس در نهاد ریاست جمهوری برا چیه؟؟؟؟؟

علیرضا خانکرمی و صادقی معاونش برا چی به کارکنان نهاد پرونده سازی میکنن و هر کی موافق سیاسی نباشن کله پا میکنن اخراج میکنن؟؟


الان تو در همایش حقوق هروندی دم از شنود نکردن میزنی؟؟

حقوق شهروندی تو خود نهاد بیخ گوش تو له میشه تو چیکار میکنی؟ کارمندو تهدید میکنن به اخراج. اخراج میکنن چون هم سو با ما نیس. اینجوری میخاستی جایزه بدی به منتقدینت؟

و چنتا جوان بیکار و بد بخت شدن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشتت پارسال به فرماندار بدره ایلام که مشکلات مردم بدره را مطرح کرده بود چه توهین هایی کرد و گفت بیشعور تو نماینده دولتی نه نماینده مردم آن وقت تو کجا بودی از حقوق شهروندی بدره ای ها و فرماندارشان دفاع کنی . رو که نیست واقعا...
Iran, Islamic Republic of
خوب اونم جزو حقوق شهروندی فرماندار بوده که تقدیمش شده!
رضا
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست
خودمون رای دادیم تا ایشون دوباره بیاد و حالاهم باید تحمل کنیم چون به مجلس هم هیچ امیدی نیست
خودمون خربزه خوردیم وخودمون هم باید پای لرزش بشینیم
تا ما مردم به بلوغ سیاسی نرسیم وتعصبات سیاسی را کنار نگذاریم و فقط به شعار ها رای بدهیم این قبیل جماعت بر گرُده ما مردم سوار خواهند شدو
روزگارمان از این بهتر نمیشود
Iran, Islamic Republic of
من پشیمونم
ولی نمی خوام فقط پای لرزش بشینم!
می خوام انتفاد کنم
حرفمو بزنم
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
این روزها اگر یه خارجی ! بیاد مملکت ما و حرفهای روحانی بشنود فکر می کنه شب انتخاباته ! و دولت قبل هم کسی دیگر بوده و ایشان هیچ نقشی در این آشفته بازار نداره!!!!!
تبریک به همه ! تبریک به ملت با این انتخابشان! ....
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
پیامبر اگر میخواست پایان نامه بنویسد حتما حقوق مولفین ومصنفین را رعایت میکرد وپایان نامه اش را از روی کتابهای دگران کپی نمیکرد . پیامبر بذون داشتن مدرک دکترا خودش را 17 سال دکتر نمینا مید . و.................................................
Iran, Islamic Republic of
همچین باید نباید می کنه که انگار دشمن داره این کارهارا انجام میده یا نمیده. کسی نیست به این بگه بعد 5 سال طرف مخاطب این حرفا خودتی جناب طلبکار.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی خسته نشدی بس کن دیگه.
Iran, Islamic Republic of
باز هوچيگري براي سرگرم كردن مردم
همه چيز رو گرون كنيد برخلاف قولي كه داده بوديد هسته اي رو بفروشين همه چيز درست بشه!
سعید
Iran, Islamic Republic of
دقت کردین اونایی که به حرف حق مردم منفی می دادن تا الان پیداشون نیست ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
والله پیغمبر هیچکدام از تخلفات اطرافیانش را اجازه نمی داد .
Iran, Islamic Republic of
واالله به پیغمبر تو استان ما برا آب گرفتن سالهاست دیگه اینچنین فرم هایی پر نمیشه نمیدونم رییس جمهور ما از چه حرف میزنه
بخدا کار مردم رو انجام بدید هر دینی که شما رییس جمهور بگید ما انجام میدیم
Iran, Islamic Republic of
نه حاج حسن. اینارو از روی شکسته نفسی و خفض جناح(عربی بخونید ایشون آخوند تشریف دارند) می فرمایید. از زمان مادها تا الان هر حرکتی در ایران شده برای این بوده که نهایتا جنابعالی بشوید رییس دولت و پیمانهای پر گلابی سعد آباد و برجام را امضا کنید و قسم های جلاله بخورید.
خدا وکیل خوب استقامتی داری
سرباز
Iran, Islamic Republic of
اگر انچه می فرمودی !!!!!!!!!!!!!!!!!! را دوباره خودتان گوش کنید ازاین به بعد بجای چنین نطق هایی با احتیات تر از روی ورقه بیاناتت را خواهی خواند چون بنده در سال ۵۷ بیست ساله بوده ام !
علی
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Australia
باسلام
برادر بزرگ ما گفت که درست هم گفته پیغمبر گرامی اسلام هم برای آماده بودن در مقابل دشمنان جاسوسانی را به اطراف می فرستاد تا از حال و نقشه آنها خبر داشته باش..
امّا آقای روحانی خواسته یا نا خواسته جاسوسی را کناره باصطلاح دیپلمات
های مجرب قرارمیده تا اگر چیزی ازقلم تیم مذاکره بنفع آمریکا افتاد
این جاسوس حرفه ای (( دوری اصفهانی )) جای آن را بنفع آمریکا
پرکند.
حالایک سئوال این دیپلماتهای مجرب که میخواهند با شیطان بزرگ
سریک میز بنشینند ، متوجه نشدند که یکی از خودیها جاسوس است
واقعاً مرحبا به این دیپلماتهای مجرب . دیگه چه انتظاری از
آقای روحانی وتیمش داریم..
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس جمهور به جای جاده خاکی رفتن فقط به این سوال پاسخ بدن که مگه ایجاد شغل برای این همه جوان بیکار در کشور جزء اصلی ترین حقوق شهروندی بچه های مردم این کشور نیست؟ حدود پنج سال چه کردید برای مردم؟ جز فلج کردن اقتصاد و دل بستن به بیگانگان و التماس کردن از آنها و تکه انداختن به مردم خود و استهزاء دلسوزان این جامعه و بازی کردن با دستور اقتصاد مقاومتی رهبر دلسوز کشور و افزودن بر ثروت و حقوق نجومی وابستگان قبیلگی؟
اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی عزیز یک بار گفتی مشکل آب مردم با برجام حل میشه نشد حالا میگی با اینترنت مسئله آب و بهره وری آب حل میشه بار سوم رو خدا بخیر کنه
حامد
Iran, Islamic Republic of
ولله پیامبر در یک شب قیمت بنزین را 50 درصد افزایش نمی داد
علی
Iran, Islamic Republic of

حقوق شهروندی که تو میگی به درد خودت میخوره . به خدا قسم تو خونه چهار تا جوان بیکار از29 تا36 سال دارم یکی دیپلم دو نفر فوق لیسانس یک نفر لیسانس . دو دختر مجرد و دو پسر ، که یکی خانمش تلاق گرفت ودیگری خانمش در حال تلاق .به خاطر بیکاری.
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسفه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا به انهای که به این مردم با شرف با وقار بی اعتنایی می نمایند
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور این همه ازلحاظ امینتی اطراف شما کنترل وشنودمی شود. چندجاسوس درمدیران ارشد شماپیداشده. واقعا" مشکل حقوق شهروندی مردم است یااطرافی های شما........
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این نظر من منتشر میشه یا نه ولی آقای روحانی لطفا کمتر تو رسانه ها باش فقط همین
Iran, Islamic Republic of
اگر دستگاه های شنود و نباشند چه کسی باید جاسوسان هسته ای را که شما با ناز و نعمت نشاندید و حمایت کردید دستگیر نمی شدند اما باید بدانید که نمیتوانید با امنیت کشور بازی کنید اما با کلمات بازی میکنید تا این سه سال هم بگذرد
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
روحانی باور نکرده رئیس جمهور است
بعد از 5 سال هنوز می گوید این کار ها باید بشود
برای منحرف کردن ذهن مردم از مسائل اساسی موضوع سازی وبحران سازی می کند
کدام آدم عاقل فکر می کند درد مردم الآن شنود گذاشتن است
شنود برا چی ؟
مردم که در کوچه وبازار دردهای خود را بیان می کنند
نسبت به دولت سخت نا امیدند
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بزنه تو دهن بعضی ها که از پیامبر مایه نگذارد ....چی تون شبیه پیامبره ...رفیق های نجومی تون یا ذخیره های انقلابتون یا اولاد رانتی تون ....پدر ملت را با تهدید یارانه وبنزین گران درآوردید مردم یادشون رفته چه کشور ثروتمندی هستیم ودست یه مشت ...تازه به دوران رسیده افتاده که نه سیاست نه تجارت نه دین داری وووووبلد نیستند!!
جابر
والله پیغمبر برادر دزد نداشت ، والله پیغمبر از ظالمین حمایت نمی کرد ، والله ...
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور!
دوره ی این نوع فرافکنیها گذشته است، هرچند هنوز هم احمقهایی هستند که خام این نوع فرافکنی ها شوند. شما شخصا استاد شنود هستید و برای پایبند نشان دادن خودتان به حقوق شهروندی تان، اینطور حرف میزنید. شنود کار صحیحی است در صورتی که در چارچوب قانون و برای حفظ امنیت کشور باشد. اگر با شنود مخالفید، از دستگاه های پیشرفته ی شنود که پیش از انتخابات به نهاد ریاست جمهوری منتقل کردید، چه استفاده ای میکنید؟ حتما باهاش قهوه درست میکنید....
Iran, Islamic Republic of
نظرات دوستان عزیز را خوندم و کما بیش تمام نظرات در جهت مخالفت با آقای روحانی و حق است اما به گمانم آقای روحانی صد در صد به هدفش از بیان این موضوعات رسیده و آنهم فضا سازی برای عبور از بحران گرانیهائیست که شروع شده و با افزایش قیمت بنزین و قیمت نان و .... ادامه خواهد داشت
شیوه ای نخ نما که متاسفانه هنوز هم کاربرد دارد !
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی دیروز تقریبا همان حرفایی را زد که نباید می زد. لطفا توجه کنید.
1-ضایع کردن اجناس و تولیدات داخلی و تبلیغ بر علیه آن که باعث باز شدن راه برای واردات بی رویه و شکست صادرات می شود واردات از غذای سگ تا سنگ پا وارد کنید علی برکت الله.
2- جیغ بنفش از ضربات اطلاعاتی که دستگیری جاسوسان و مفسدان دور بر دولت را در بر داشت. با عنوان شنود نباید بشود...
3- در یافت نقدی گران کردن حاملهای انرژی و دادن وعده نسیه توخالی اشتغال در قبال آن
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور : والله پیغمبر دروغ هم نمیگفت
Iran, Islamic Republic of
...
رضوان
Iran, Islamic Republic of
در تایید فرمایشتون، آن حضرت حتی از موبایل هم استفاده نفرمودند تا وقت مبارکشون بابت تلگرام ف...بوک و اسمس و... تلف نشه.
هرچه در فضایل کلامتون بگیم و بگن بازم کمه
Iran, Islamic Republic of
هرکسی باید پاسخکوی انتخاب و رای خودش باشد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور : والله پیغمبر دروغ هم نمیگفت این یک حرکت پوپولیست است ورگرنه جناب عالی باید پاسخگوی فساد اطرافیان ٍناکار آمدی کابینه ٍحل نشدن مشکلات کشور ٍگران شدن ساعتی درکشور دلبستن به اجانب ٍگره زدن تمام مشکلات به برجام ٍعمل منفعلانه در مقابل کشوری مثل عربستان و هزاران سوال دیگر باشید هرگز جواب نخواهی داد
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون ! اصلا فهمیدی چی گفتی و یا در واقع چی برات نوشتند که بخونی!! از حقوق شهروندی که سهام عدالت؟ یارانه! ؟اشتغال؟! رشد اقتصادی؟!برجام و گشوده شده افقهای روشن در برابر چشمان ما!!!؟؟ نصیبمون شده!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! از وقتی ماشین اختراع شده سوار شتر یا الاغ نمیشیم زمانه پیشرفت کرده! چنان گفتی پیغمبر شنود نمیذاشته که فکر کردیم زمان پیغمبر،ماشین فراری بود! و بما نگفتن> پیامبر هم جاسوس داشت البته برای تامین امنیت مسلمانان! در فقه جامع الاطراف! شما خدا هم محکوم است چون فرشتگانی را برای ثبت اعمال خصوصی و عمومی ما گماشته! چنان از شنود میگی که انگار همه خونه هامون دوربین و میکروفون داره!!اونی که علیه کشور ما هرکجا داره فعالیت میکنه باید شنود که سهله دوربین آنلاین هم بزاری و پدرشم دربیاری!!
Iran, Islamic Republic of
حسن اقا چه کاری برای مردم کردید تا مردم حداقل یک دلخوشی از شما داشته باشند؟ الودگی هوا یه طرف- زلزله یه طرف-عدم بارندگی یه طرف . شاید بگی که اینها دست ما نیست اما چرا برای سلامت مردم هیچ ارزشی قائل نیستید و مرتب دارید ( پارازیت های - سرطان زا) هم می اندازید ؟
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر چوپان دروغ گو رو بیامرزه !!! فقط می گفت گرگ اومده . ولی الان یک عده گرگ واقعی افتادند توی مردم . مثل : (نجومی بگیران-اختلاس گران-رانت خواران-وارد کنندگان کالاهای قاچاق- اقازاده ها -ژن برترها و...)و مردم نمی دانند با این همه گرگ وحشی چکار بکنند ؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقای اژه ای می گفت بیشترین درخواست شنود از طرف دولت بوده که حاج حسن آقا. مثل قضیه ازادی بیان شد که گفتی من طرفدار ازادی هستم بعد گندش در اومد که پاشنه در دفتر رهبری رو کندی که فراقانونی فلان روزنامه رو تخته کنن یا مثل قضیه بورسیه ها شد که به دروغ 3000 جوان رو بی ابرو کردی و در نطق خودت گفتی و ماادریک ما البورسیه بعد معلوم شد دروغ بوده. اخه شماکه این همه سوتی داری ما شا الله لااقل به بقیه گیر نده و زیرجلکی کارت رو بکن و ....