جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۱۰

"وعجّل فرجهم" را چه کسی به صلوات افزود؟

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 573208
برخی می‌پرسند عبارت "وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ" که پس از صلوات بر محمد و آل محمد ذکر می‌شود، آیا در احادیث معصومان (ع) وارد شده و منصوص است یا از چیزهایی است که علاقه‌مندان و ارادتمندان به امام زمان (عج) آن را به صلوات اضافه کرده‌اند؟
"وعجّل فرجهم" را چه کسی به صلوات افزود؟
به گزارش جهان نيوز، برای یافتن پاسخ این پرسش، این حدیث از امام صادق (ع) را با هم می‌خوانیم: «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم
هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید "اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم" از دنیا نمی‌رود مگر آنکه قائم آل محمد (صلی‌الله علیه وآله) را درک می‌کند.»
 
 سفینه‌البحار، حاج شیخ عباس قمی، ج ۲، ص۴۹
 
منبع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ
Iran, Islamic Republic of
احسنتم

جزاکم الله خیرا

اللّٰهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و أهلک من عاداهم
Iran, Islamic Republic of
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ
Iran, Islamic Republic of
نماز شب لازم هست یا نه ؟
داود
Iran, Islamic Republic of
شما ديگه بنی اسرائيليش نکن. با معرفت بفرستی توفيق اقامه نماز شبش هم داده ميشه ان شاء الله.
فرهاد
پس چه طور می شود که روزانه هزاران نفر که گوینده آن هستند از دنیا میروند بدون آنکه قائم آل محمد را درک کنند
Iran, Islamic Republic of
چیزی راجع به رجعت شنیده ای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ضمن این که ادراک فیزیکی وحضوری فقط نیست رویت ائمه هنگام جان دادن هم مصداق درک است
مسائل اعتقادی از قران و حدیث متواتر ثابت میشود نه از تفسیر به رای از قران و یااز احادیث و روایات نامعتبر
رجعت را بیان کن با سند معتبر
داود
Iran, Islamic Republic of
هفتاد آيه قرآن دلالت بر رجعت دارد. يکی از آنها اين است: يوم نحشر من کل امة فوجا (نمل: 83). اين آيه مربوط به قيامت نيست چون در قيامت همه محشور می شوند نه از هر امتی گروهی.
در مورد آیات و احاديث رجعت به الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة نوشته شيخ حر عاملی صاحب وسائل الشيعه مراجعه کنيد. موفق باشيد.
Iran, Islamic Republic of
اولا فرموده اند هرکس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید نه اینکه هر وقتی بگوید. ثانیا شما از کجا می دانی که کسانی که چنین کاری را انجام داده اند قبل از مرگ ، حضرت قائم(صلوات الله علیه) را درک نکرده اند؟ مگر هر کس که ایشان را درک می کند بلندگو برمی دارد و جار میزند که من به حضور ایشان رسیده ام؟ ثالثا بسیاری از کسانی که به حضور ایشان می رسند تشرفشان به صورتی است که حضرت را نمی شناسند یعنی با تصرفی که روی آنها می شود قدرت شناخت از آنها گرفته می شود. و چهارم هم اینکه این عنایاتی که در روایات ما آمده که مثلا در اثر انجام فلان عمل ، فلان ثواب یا فلان عنایت به شما می شود در صورتی انسان به آن عنایات نائل می شود که بعد از انجام آن عمل ، مرتکب گناه و معصیتی نشود که اثر آن عمل را از بین ببرد و موجب محرومیت انسان از آن عنایات و ثوابها بشود.