جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سازمان ملل:

بیش از ۸ میلیون یمنی در معرض قحطی قرار دارند

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 572338
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ادامه محاصره بنادر یمن عرضه سوخت، مواد غذایی و دارو در این کشور را محدود کرده و شمار مردم آسیب پذیر را به شدت افزایش داده است.
بیش از ۸ میلیون یمنی در معرض قحطی قرار دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف های درگیر در یمن باید اجازه دهند ۸.۴ میلیون یمنی که در معرض قحطی قرار دارند به کمک های بیشتر دسترسی داشته باشند.«جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: ادامه محاصره بنادر عرضه سوخت، مواد غذایی و دارو را محدود کرده و شمار مردم آسیب پذیر را به شدت افزایش داده است.

وی افزود: جان میلیونها یمنی از جمله ۸.۴ میلیون نفری که یک قدم تا قحطی فاصله دارند به توانایی ما برای ادامه عملیات کمک رسانی و تامین بهداشت، آب سالم، غذا، سرپناه و حمایت غذایی از آنها بستگی دارد.

گفتنی است که رژیم سعودی با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود نزدیک به سه سال است تجاوز به یمن را آغاز کرده و مردم بی گناه این کشور را تحت محاصره قرار داده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *