جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار یونیسف نسبت به قحطی در یمن

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب: 650038
یک مقام مسئول در سازمان ملل نسبت به تشدید قحطی و بحران انسانی در یمن هشدار داد.
هشدار یونیسف نسبت به قحطی در یمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از آسوشیتدپرس، «گرت کاپلار»، مدیر منطقه‌ای آژانس کودکان سازمان ملل متحد، «یونیسف»، روز شنبه نسبت به وقوع قحطی و بحران انسانی در یمن هشدار داد.

کاپلار با اشاره به درخواست برخی مقامات غربی و آمریکایی برای توقف جنگ در یمن گفته است که آژانس کودکان سازمان ملل در حال حاضر برای کمک رسانی و اعزام نیروهای امدادی در مناطق جنگی یمن به شدت دچار مشکل و با موانع متعدد روبرو است و این روند می‌تواند قحطی را در یمن به مرز غیرقابل تحمل برساند.

مدیر منطقه‌ای آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، همچنین افزود که نیروهای تحت حمایت عربستان مانع امدادرسانی و کمک به جنگ زدگان این کشور می‌شوند و این موضوع به بحرانی‌تر شدن اوضاع این کشور فقیر افزوده است.

کاپلار همچنین وضعیت امروز یمن را از آن چه در گذشته بوده، بسیار وخیم‌تر و بحرانی‌تر توصیف کرد.

یمن از فروردین ۱۳۹۴ تا کنون با جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی روبروست و تا کنون هشدارها و درخواست‌های جهانی از رهبران ریاض برای توقف و پایان دادن به جنگ علیه یمن بی نتیجه بوده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *